Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Sit tietty toinen vaihtoehto on, että syöt sen verran kun maistuu/on nälkä ja lasket (halutessasi) kalorit vasta jälkikäteen. Imo toisaalta tuntuu aika turhalta ehdoin tahdoin pitää noin pieniä kaloreita, jos enenmänkin uppoaisi (monet vaan valittaa että "tulee ähky" jos äkkiseltään nostaa reilusti).

Ps. Voisiko joku, jolla on enemmän tietoa tai kokemusta tällaisesta, kommentoida? Mä osaan luotettavasti vaan laskea kalorit ja makrot "perustilanteessa".o_O

Juu toinenhan olisi tollanen. Pitää vaan tarkemmin seurata sitten et tuleeko flädää yhtäkkiä lisää ku menee ns plussalle entisestä mut ei sitten kulutuksesta.

Tänää oon saanu upotettua sen 1700ckal mikä tuntuu toistaseks hyvältä et ei ole heti nälkä 2h jälkee vaan menee siihen 3h.

Voinko kuitenki ottaa CLA ku täs on rasvoja korkeemmalla? Vai vaikuttaako se siihen?

^http://www.fast.fi/2014/reversedieettaus-osa-1-siirtyma-plussalle-rankan-dieetin-jalkeen/

Tuossa ohjeistusta. Nyt kannattaa tosiaan nostaa kaloreita mutta pikkuhiljaa, niin elimistö pysyy mukana. Ihan on käsittämätön määrä tuota liikuntaa suhteessa saataviin kaloreihin. En ymmärrä miten tommosiin tilanteisiin ihmiset ajautuu? Kuka pystyy, jaksaa, kestää? Toivottavasti et oo kovin kauaa vetänyt tuolla kitukuuritakniikalla. Nyt vaan kärisvällisyyttä ja tee asiat vähän fiksummin.

Juu kyl sen huomaski sit et treenien jälkee vetiki usein jääkaapista aivan mitä sattuu et tuo 1700-1800 on nyt varmaan se 100-200 enemmän mitä ennen. En onneks kauaa kerenny noin syömään, ehkä 4viikkoa..

Oon koko ikäni syöny aivan liian vähän. Tai siis paljon energiaa mut aivan vääristä lähteistä ja aineenvaihdunta sit melkein nollassa. Yks pt teki sit Kaisa Jaakkolan tyylisen ruokavalion et oppis syömään oikein. Sit ku se valmennus loppui niin ajauduin jotenki takasin vanhaan vähän syömiseen tällä kertaa kuitenki enemmän hyvistä lähteistä mut sit tulikin enemmän repsahduksia. Täsä sitä sit ollaan.. Menee kyllä tovi et tuohon normaaliin pääsee :D

Kiitos mari ja tiuskis avusta :) Seuraavaks rupeenki raportoimaan päivän syömisiä. Onko jollain antaa neuvoa niiden rasvojen ajoittamiseen? Aamu+aamupäivä? Treenien jälkeen ei ilmeisesti rasvaa suositella?

Pitäisiköhän tänne välillä laittaa omia syömisiä ylös :) Energiaa ei taida näistä tulla kovin paljoa. Pikkuhiljaa syömisten määrää dieetin jälkeen nostamassa. En ole laskenu makroja enkä energiaakaan kovin tarkasti. Syön aikalailla tuntuman ja nälän (ja mielitekojen) mukaan.

Tämä päivä (vapaapäivä):
Aamiainen: Kaura-ohrapuuroa (hiutaleita 2dl), mansikoita ja mustaherukoita, 1/2rkl voita. Vettä reilu litra aamun aikana, ja kahvia pari kuppia.
Treeni: Sen aikana treenijuoma ja palkkariksi 1/2dl protskua ja vähän maltoa.
Lounas: Salaattia iso kasa (salaatti, kurkku, tomaatti), mung-papuja (ehkä vajaa desi), broileria n.100g, avokado, kaksi viipaletta jälkiuunipaloja voilla ja kinkulla.
Nyt "välipalaksi" kahvia pari kuppia kookosöljyllä
Päivällistä ja iltapalaa en ole tietenkään vielä syönyt, mutta suunnittelin...
Päivällinen: Varmaan sama satsi kuin lounaalla, ilman noita leipiä (tai sit pari riisikakkua niiden tilalta samoilla päällisillä).
Iltapala: 1/2prk (250g) rahkaa

Jos en mene aamupalan jälkeen treenaamaan, niin se on enemmän protsku-rasvapainotteinen.
Jos menen salille töiden jälkeen niin syön yleensä jonkun hedelmän "laturiksi".
Treenin jälkeisellä aterialla koitan kans välttää rasvaa. Nyt epähuomiossa laitoin tuon avokadon salaatin joukkoon. Eipä tuo taida maailmaa kaataa :D

Edit. Ai niin! Noiden lisäksi päivässä tulee syötyä muutama (3-6) pähkinää aina ruuan jälkeen. Olen niille vähän allerginen mutta koitan siedättyä pikkuhiljaa :)

Mietin että miksi tossa palkkarissa protskua vaan 1/2 dl? Ite laittaisin kyllä ihan 30g eli desin.
Ja sitten lisäisin jotain muutakin tohon iltapalaan pelkän rahkan lisäksi(vaikka just rasvaa kuten pähkinöitä vaikka se 1/2 dl) ja päivällisellä vetäisin noita hiilareita kyllä ihan ton 2 ruisleivän edestä, tai riisiä/pastaa/quinoaa tms.

En osaa sanoa toimiiko se. Uskallan syödä niitä, koska en ole saanut ikinä niistä mitään hengitystieoireita. Ylävatsa on muutaman kerran alkanut kramppaamaan ja kerännyt ilmaa niin että muutama tunti on mennyt polvien päällä kyyhötäessä. Siihen tarvittiin viime kerralla (josta on onneksi jo aikaa) noin reilu ruokalusikallinen. Nyt aloitin syömällä yhden päivässä täyteen vatsaan. Jonkin ajan päästä yksi aina joka aterian jälkeen. Nyt otan pari pähkinää kerralla pari-kolme kertaa päivässä eikä ainakaan vielä ole oireita tullut :)

Jos suuta kutittaa tai kurkussa tuntuu pähkinöiden syöminen pahalta, niin en varmaan uskaltaisi kokeilla omin päin...

OT, mutta toimiiko siedätys? Miten käytännössä teet sen? Olis tosi kiva pystyy syömään pähkinöitä...
Olen ite siedättänyt itteeni pikkuhiljaa maapähkinään, jolle olin aiemmin tosi allerginen. Aloitin tän homman silleen että vedin pieniä määriä esim. maapähkinävoita sisältävässä (n.1-2 rkl) marinadissa marinoituja juttuja ja sitten kun niistä ei tullut oireita uskalsin kokeilla 1/2 rkl ihan sellasenaan maapähkinävoin käyttämistä ja sitten muutamien kokonaisten pähkinöiden syömistä. Pystyn syömään nykyään myös pieniä määriä cashewpähkinää- se on aika helposti siedettävä pähkinä eikä aiheuta monille muille pähkinöille allergisille vältsiä niin pahoja oireita. Kokeilemaan siis vaan, mutta olisin tosiaan aika varovainen aluksi ja kuuntelisin oman kropan reaktioita.

muoks. Ai Puolukka vastasikin jo :) No, aika samalla kaavalla tosiaan ollaan tän siedätyksen kanssa liikkeellä, eli varovaisesti!

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Pitäisiköhän tänne välillä laittaa omia syömisiä ylös :) Energiaa ei taida näistä tulla kovin paljoa. Pikkuhiljaa syömisten määrää dieetin jälkeen nostamassa. En ole laskenu makroja enkä energiaakaan kovin tarkasti. Syön aikalailla tuntuman ja nälän (ja mielitekojen) mukaan.

Tämä päivä (vapaapäivä):
Aamiainen: Kaura-ohrapuuroa (hiutaleita 2dl), mansikoita ja mustaherukoita, 1/2rkl voita. Vettä reilu litra aamun aikana, ja kahvia pari kuppia.
Treeni: Sen aikana treenijuoma ja palkkariksi 1/2dl protskua ja vähän maltoa.
Lounas: Salaattia iso kasa (salaatti, kurkku, tomaatti), mung-papuja (ehkä vajaa desi), broileria n.100g, avokado, kaksi viipaletta jälkiuunipaloja voilla ja kinkulla.
Nyt "välipalaksi" kahvia pari kuppia kookosöljyllä
Päivällistä ja iltapalaa en ole tietenkään vielä syönyt, mutta suunnittelin...
Päivällinen: Varmaan sama satsi kuin lounaalla, ilman noita leipiä (tai sit pari riisikakkua niiden tilalta samoilla päällisillä).
Iltapala: 1/2prk (250g) rahkaa

Jos en mene aamupalan jälkeen treenaamaan, niin se on enemmän protsku-rasvapainotteinen.
Jos menen salille töiden jälkeen niin syön yleensä jonkun hedelmän "laturiksi".
Treenin jälkeisellä aterialla koitan kans välttää rasvaa. Nyt epähuomiossa laitoin tuon avokadon salaatin joukkoon. Eipä tuo taida maailmaa kaataa :D

Edit. Ai niin! Noiden lisäksi päivässä tulee syötyä muutama (3-6) pähkinää aina ruuan jälkeen. Olen niille vähän allerginen mutta koitan siedättyä pikkuhiljaa :)

ite lisäisin ihan huolella ruokaa, ei mitää säälittäviä puolikkaita rahkoja ja heroja vaan kokonaisina. treenin jälkeen salaatti on ok mut lisukkeena, hiilaria ihan ruuan muodossa (pasta,riisi,peruna tms) ja leivät vaikka kylkiäisenä. jos nälkä ei tule niin luultavasti oot jo säästöliekillä tol syömisellä etkä varmaan kehitykkkään salilla. pelkäätkö että lihot jos syöt kunnon ruokaa? proteiinia tulee aika reilusti ni vaihda osa proteiinista hiilariks :)

Kiitos vastauksista! Mulla tulee kanssa pähkinöistä lähinnä vatsaoireita, kerran pinjansiemenistä tuli sellanen suuta-kutittaa--ikenet-turpoaa-reaktio (kyllä säikähdin!) mutta sitten toisen kerran kun söin niitä vähän, ei tapahtunut mitään. o_O Mutta siis mitään hengenvaarallista ei ole tullut mistään, joten luulis että uskaltaisi lähteä varovasti kokeilemaan.

Siitä muuten olen samaa mieltä, että Puolukka vois syödä reilusti enemmän ja hiilaria muulloinkin kun aamupuurossa.

Mietin että miksi tossa palkkarissa protskua vaan 1/2 dl? Ite laittaisin kyllä ihan 30g eli desin.
Ja sitten lisäisin jotain muutakin tohon iltapalaan pelkän rahkan lisäksi(vaikka just rasvaa kuten pähkinöitä vaikka se 1/2 dl) ja päivällisellä vetäisin noita hiilareita kyllä ihan ton 2 ruisleivän edestä, tai riisiä/pastaa/quinoaa tms.

Palkkarissa on proteiinia 20g tuossa annoksessa. Aiemmin se oli kaksinkertainen annos, mutta kun protskua tosiaan tulee jo reilusti näillä syömisillä niin olen koittanut jostain vähän nipistää sitä. Syön kuitenkin yleensä ruoan heti treenin jälkeen :)

Hiilarimääriä olen kasvattamassa pikkuhiljaa dieetin jälkeen( kokeilin huvikseen tosi vähähiilarista hetken). Vielä en ole päässyt lämpimiin lisukkeisiin saakka :D .

ite lisäisin ihan huolella ruokaa, ei mitää säälittäviä puolikkaita rahkoja ja heroja vaan kokonaisina.

Tuo rahka-annos on siis puolet puolen kilon tonkasta, eli 250g. Helposti menisi kokonainenkin mutta proteiinin määrä nousee mulla helposti liian korkeaksi näköjään. Hiilareilla olen sitä nyt paikkaillut, koko ajan enenevissä määrin :) Näläntunne on kyllä tallella, eli ennen ruokailua on nälkä. Vatsa on vain vielä siinä tilanteessa että täyttyy nopeasti hiilihydraateista. Siksi ne on tässä "nousuvaiheessa" enimmäkseen leivän muodossa jälkkärinä.

Kiitos vastauksista! Mulla tulee kanssa pähkinöistä lähinnä vatsaoireita, kerran pinjansiemenistä tuli sellanen suuta-kutittaa--ikenet-turpoaa-reaktio (kyllä säikähdin!)

Minulla muuten myös taisi pinjansiemenistä tulla ensimmäinen kohtaus. Niitä oli ruoassa aika reilusti, ja söin tietty kun ei ikinä aiemmin ollut tullut mitään oireita. En edes älynnyt että se tuli just siemenistä, kunnes jonkun aikaa sen jälkeen söin manteleita reilummin ja aloin älytä yhteyden...

Hui kamala, kuin te uskallatte syödä pähkinöitä jos ne aiheuttaa tollasiakin oireita? :O se ei nimittäin ole leikin asia jos yhtäkkiä kurkku turpoaa ja tulee anafylaktinen shokki..

Mun päivän syömiset on olleet kutakuinkin nyt tälläsiä. Olo on hyvä. Jaksoi vetää raskaan jalkatreenin tosi hyvin läpi eikä ole kummemmin nälkä päässyt yllättämään. Kaloreita nyt on yhtäkkiä enemmän kuin oli tavoitteena xS Katotaan mihin lähtee tällä tavalla. Ens viikolla tai parin viikon päästä 100 hiluja lisää. Prodet ja rasvat on kulutettu.

Kyl se niin vaan on, että se täytyy tietää jotakuinkin mitä kuluttaa ja millä sen paikkaa oikein. Miten hiivatissa sitä on ennen pärjännyt kun ei ole punninnut ja opetellut about määriä.. Saatika että on kuiluttanut itsensä aivan puhki.. Toivottavasti tällä saa nyt insuliinin heittelyt haltuun ja rasva palaa oikein kun syö oikein.

Aamupala: 4 munaa, 25g kaurahiutaleita, mandariini ja kahvia

Lounas: 100g paistettua kanaa, 250g salaattia, 100g avokado, 2 riisikakkua

Ennen treeniä: 50g kaurahiutaleita, 30g casein

Aikana: 6g BCAA ja vettä

Treenin jälkeen: banaani, 30g whey isolate

Päivällinen: 200g bataattia paistettuna, 100g kanaa, 100g paprikaa,

Iltapala: 4,3% Quark ja loraus mansikkasurvosta (sokrton.)

Kaloreita: about +1900, 156g prode, hilut 150g ja rasvat 76g

Olyliftchick, tuo on imo ihan hyvä runko lähteä lisäämään hiluja (ihana sana! :D). Aamiaiselle vaan kunnon annos puuroa ja lounaalle riisiä tms jne. niin hyvä tulee. :)

Hui kamala, kuin te uskallatte syödä pähkinöitä jos ne aiheuttaa tollasiakin oireita? :O se ei nimittäin ole leikin asia jos yhtäkkiä kurkku turpoaa ja tulee anafylaktinen shokki..
Pointti olikin, että uskaltaa lähtee kokeilee JOS yleensä ei oo tullu mitään vakavia reaktioita. :)

Mulla ollu nyt kova treeni into päällä joten ruokaaki on tullu syötyä ihan kiitettävästi :D

Aamu: 3 dl hiutaleita, 1 rkl lesitiini, 100 g raejuusto, paljon mustikoita
Salin jälkeen hera.
Lounas: porkkana, parsakaalia, ruusukaalia, 7 kpl perunoita, jauhelihaa n 100 g kuorrutettuna ketsupilla ja maitoa
Päivällinen: parsakaalia, kurkkua, punajuuri, iso lautasellinen kaurapastaa ja kanaa tuorejuustolla, maitoa
Välipala: 1 muna, kurkkua, pöhkinöitä ja 2 rkl raejuustoa
Iltapala: 2 dl hiutaleita puurona, paljon mustikoita, 1 minuuttisämpylä (muna, 1 dl kauraleseitä, päällä voita paljon, juusto, kinkku, kurkku).

Ja aamulla taas kiiiiiljuva nälkä :D

Tuli muuten mieleen et kannattaisko mun pitää lepopäivisinki kalorit samassa kun treenipäivisin? Ettei mee sekasi siitä et saaki kunnol ja sit taas ei saakaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom