Joo mäkin oisin sanonu jo mutulla, että proteiinia tulee liikaa ja hiilarien osuutta vois lisätä.Saa kommentoida!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo mäkin oisin sanonu jo mutulla, että proteiinia tulee liikaa ja hiilarien osuutta vois lisätä.Saa kommentoida!![]()
Paljos tosta tulee kaloreita ja makroja? Äkkiseltään ihan viksun kuulonen ruokavalio, mutten osaa päässälaskea tuleeko esim. proteiinia liikaa (mikä näkyy olevan yllättävän yleinen ongelma täällä ihmisillä :D).Haluaisin kuulla mielipiteitä mun syömisestä tällä hetkellä
Kiitos kommentista. Onhan tuossa aika vähän, enemmän menee ruokaa kun oikeasti treeni kulkee. Nyt on vaan sellainen kausi että treeniä tulee niin harvoin ja matalalla teholla, joten pidän ruuan tuossa määrässä. Enemmän on hiilaria normaalisti.^Todella vähän ruokaa lihaksen kasvattamiseen, ellet oo toooosi pieni nainen.
Imo henulla on ihan fiksu perus ruokavalio, joskin proteiinia on vähän turhan paljon. Kannattaisiko myös harkita lounaallekin pientä määrää jotain rasvaa?
Aa joo mulla oli joku ajatuskatkos; itse kylläkin syön rasvaa treenijälkeiselläkin aterialla, mutta monet tosiaan jättää sen väliin. Ehkä sitten välipalalle vois ottaa vaikka niitä pähkinöitä? Mutta joo, tää nyt on tällasta hienosäätöä, sulla kuitenkin tulee rasvoja kokonaisuudessa tarpeeksi ja ilmeisen hyvistä lähteistä.Proteiinit on tosiaan vähän yläkanttiin, mutta en oikein osaa lähteä mistään karsimaan. Treenijuomat kun haluan kuitenkin pitää treenipäivinä mukana. Lepopäivinä protskua tulee vastaavasti noin 135g eli noin 2,5g/painokilo.
Ja rasvaa en ole treenin jälkeisellä aterialla tottunut ottamaan, kun ei sen lisäämiselle ole oikein minkäänlaista perustetta :D
Jos tavoitteena on lihaksen kasvattaminen niin jättäisin tommoset tyhjällävatsalla tehdyt aamuairobiset suosiolla väliin(ilmeisesti olet näin tehnytkin). Mari91 tossa jo hyvin heittikin vinkkejä miten voisi ruokailua fixailla.Mitä mun sitten kannataisi ruokavaliooni lisätä, pelkästään määriä vai? Olen gluteeniton ja maidoton ja noudatan fodmap ruokavaliota, mulla on erittäin herkkä vatsa. Tässä vielä tämän päivän ruuat
Aamupala: Puuroa, 2 valkuaista, marjoja, kuppi teetä
Lounas: 200 g kanaa, pieni bataatti, salaattia
Välipala: Banaani, appelsiini, pari kourallista cashewpähkinöitä, manteleita ja karpaloita
Illallinen: Kämppiksen kokkaama rasvainen possupihvi (oli muuten hyvää) muutama pieni peruna ja salaattia
Iltapala: En oo vielä syöny mutta kun venyi tuo illallinen niin saattaa jäädä tai sitten appelsiini
Treenin tein aamupalan jälkeen. Normaalisti käyn aamuisin ennen aamupalaa 30 min kävelyn, mutta oli ne nyt pakko jättää kun tuntui että alkoi liikaa näkymään kunnossa ja vireydessä
Aamupala joko munakas (2 kokonaista+3 valkuaista) tai sitten smoothie johon proteiinijauhetta, marjoja, banaani ja vettä tai mantelimaitoa kera vehnäleseiden. Nappaan ensialkuun tyhjään vatsaan vihreä tee-kapseleita.
Lounas: proteiinia kuivapaino 100-125g, hiilareita 50g (riisi, makaroni tms) ja vihersalaattia, tomaattia jne
Välipala: riisikakkuja ja ylikypsää saunapalvia tai hedelmiä rahkapurkin kans.
Päivällinen: ruisleipää, tonnikalaa ja pestoa tai bataattia ja kanaa
Iltapala: herajauhetta, marjoja ja banaania-smoothie tai raejuustoa, mehukeittoa ja cashew-pähkinöitä
Smoothiesiin lisään vielä pellavasiemenrouhetta. Kcal noin 2100-2200. Yks vapaasyöntipäivä viikossa.
Kovasti oo tehny töitä että saan erityisesti HeVi-puolen kuntoon mutta mikäänhän ei tuu ilmaseksi