Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Aamulla kaurapuuroa, raejuustoa, mehukeittoa, maitokahvia.

Lounaaksi intialaista kanakastiketta + basmatiriisiä, tuoretta porkkanaa, rasvatonta maitoa.

Välipalana pieni omena, purkki rahkaa ja sekaan vähän vaniljakastiketta, maitokahvia.

Salitreenin päätteeksi n. 30 g heraa palautusjuomana + banaani.

Illalliseksi tummaa pastaa tomaatti-pekonikastikkeella, kurkkua, rasvatonta maitoa.

Iltapalaksi banaani-kananmunalettuja (1 pieni banaani, 1 kananmuna), vadelmia sekä kourallinen pähkinä-kurpitsansiemenseosta (suolattua ja paahdettua, nam!).

Päivän mittaan vettä aina kun janottaa.

Tällaisella melko stressittömällä syömisellä + treenillä olen puolessa vuodessa laihtunut n. 3 kg ja senttejä on kadonnut silmissä. :)

Klo 8: kaurapuuro, kahvi (mustana, koska maito finito :( )
Klo 10: keitetty kananmuna, pari rkl Arla raejuustoa mangokuutioiden kanssa (+pikkiriikkisen hunajaa), työpaikan kahviautomaattilatte
Klo 12: iso lounassalaatti, jossa perussaldeainesten lisäksi vähän lohta ja viipale vuohenjuustoa, kauhallinen kukkakaalisosekeittoa kurpitsansiementen kanssa
Klo 15.30: banaani (iso)
Treeni on n. klo 19-20, jonka jälkeen Dietmix palkkari
Klo 20.30: höyrytettyä parsakaalia ja munakas

Aamulla tuttuun tapaan kaurapuuroa ja maitokahvia. Töissä aamupäivällä keitetty kananmuna, raejuustoa ja mansikoita, vihreä tee. Lounaaksi paistettuja silakkapihvejä (5), salaattia, kurkkua, kaaliraastetta ja vinegrette-kastike. Iltapäivällä kahvi ja banaani. Tänään ei ole treeniä, sen sijaan pitempi lenkki koiruuden kanssa. Illalla höyrytettyä parsakaalia ja voita, pihvi. Pari kourallista pähkinäsekoitusta perjantain kunniaksi. (Jee, perjantai!! :rock: )

Näitä katellessa vahvistuu tunne että jestasmä syön ihan helvetisti :D kun aamupuuro jo on 100 g jossa valkuainen ja 30 g heraa, siitäkäön ei vatsa täyty :D

Dieetillä joo, mutta kuitenkin niin, että jaksaa treenailla. (Vinkkejä ja mielipiteitä vastaanotetaan mielellään, vielä etsin oikeaa ruokavaliota :nolo:.)
Yritetääns näillä tänään: aamulla maitokahvi, kaurapuuro, rahka-banaanimössöä, kananmuna. Lounaalla mustajuurikeitto, salaatti + manchegojuustoa vähän. Kahviksella viili ja vihreä tee. Kotona illalla iso kanasalaatti, öljyvinegrette.
Kevyehkösti, koska ei treeniä tänään.

Sama juttu Minihiiri :) Mä oon kans dieetillä ja etenkin proteiinin määrää yrittäny vähän laskea, siksi olenkin vaihtanut aamiais/lounas-vakioni 3 munaa, 50g kermajuustoa ja 1rkl voita pois. Eilinen päivä näytti muistaakseni seuraavalta:

Lounas:

2 dl kaurapuuroa veteen tehtynä
1 rkl voita
1 dl sokton mehukeitto
100g raejuustoa
1 muna
1 omena

Päivällinen:

375 g texmex kasviksia
150g naudan jauhelihaa

Iltapala:

200g marjoja
1 banaani
2 palaa 81% tumma suklaa
1 rkl kookoshiutale
40 g pähkinäsekoitus
30g cocovi marjamix
250g kreikkalainen jogurtti
2 rkl kuohukermaa

Ja silti on nälkä =D

Tänään oon syönyt / syön vielä:

Aamupala:

Kaurapuuro (hiutaleet 80g)
Kananmunan valkuaisia 100 g
Mustikoita ja mansikoita 150 g

Välipala 1:

2 kpl Real-leipää
Kylmäsavulohi 50 g
Mantelit 30 g
2 omppua

Lounas:

Jauheliha 7 % 133 g (oliiviöljyssä paistettu)
Tumma riisi 80 g
Porkkanaa, tomaattiia ja kurkkua puolikas lautanen

Välipala 2:

Hera 30 g
Banaani

Treeni
Jonka jälkeen:

Hera 25 g
Malto 30 g

Päivällinen:

Jauheliha 7 % 133 g (oliiviöljyssä paistettu)
Basmatiriisi 100 g
Salaattia (jos jaksaa)

Iltapala:

Puuro (50 g hiutaleet)
Mustikoita 100 g
2 kananmunaa öljyssä paistettuna

Kalorilaskurin mukaan: 2935 kcal (P 179, H 351, R 81). Tosiaan plussilla ollaaan, kun tahkoon tällä hetkellä voimatreeniä ja yritän nostaa ykkösmaksimeita. :)

Suffeli72: sun aamiainen ja keskimmäinen ruoka ovat suhteessa hirveän rasvattomia iltapalaan verrattuna (ellei voi-rkl ole todella 15g, useimmiten ruokalusikalla otettu köntsä on 8-10 g eli 6-8g rasvaa), auttaisiko rasvan tasaisempi jako eri aterioille? Mulla ainakin rasvan suhteen jonkinlainen "tasattu annostelu" toimii paremmin.

Ai nou :) Mutta mun iltapalani on mun ehdoton herkkuni ja mä en millään suostu sitä muokkaamaan enkä muuttamaan :) Se myös takaa mulle hyvät yöunet ja estää kaikenlaisen iltarepsahtelun tällaselle ex-sokeriaddiktille :) 2 muuta ateriaa sisältävät myös yhteensä saman verran kaloreita kuin mun iltapalani, joten epätasapainossa on kyllä siinäkin suhteessa =D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
En mä niin rasvaton enää ole, paino on jo 60. Tosin en mä ole ku 2 kilon dieetillä, 58 kun painon sais. Ja toki kaiken sen rasvan pitäis kadota alavatsasta =D

No ei, en mä oikeasti kauheesti dieettaile. Vähän yritän nyt rajoittaa kaloreita ettei paino ainakaan enää rasvana nouse. Katotaan sitte keväämmällä josko oikeasti on tarvetta :)

Ei ei ei Mopsi :) Se oli silloin huhtikuisen mittauksen mukaan 13,8 mikä varmaan pitääkin paikkaansa. Silloin ei alavatsassa ollut rasvakerrosta eikä rinnoistakaan oikein mitään tietoa :) Helmikuussa taisi olla vielä paljon alempi, kun alavatsassa näkyi suonetkin!

Kävin nyt syksyllä silloin eri laitteella ja antoi tulokseksi 14, jota en kyllä usko. Paino oli SEN mukaan nelisen kiloa korkeampi kuin edellisellä laitteella. Oma vaaka kertoi sen päivän painoksi korkeampaa lukemaa lähes 2 kiloa. Tokihan sitä lihastakin on keväästä tullut ehkä jopa sen parisen kiloa, mutta niin on pläskiäkin. Ja nää on vaan mun omia arvioita, mutta rasva selkeästi lisääntynyt mm. rintojen ja vatsan seudulla, joten sen rasvaprosentin on oltava ehkä 18 luokkaa. Käyn joulukuussa siinä laitteessa, jossa yleensäkin olen käynyt, niin saa edes mahdollisimman tarkan lukeman.

Minihiiri: onks toi vähän =D Sellaset 2200 kcal. Tosta puuttuu mun kahvimaidot, joihin uppoaa parisen sataa kaloria, koska käytän täysmaitoa. Ei mulla paino putoa tollakaan määrällä, kuudessakympissä junnataan. Mutta kuten sanoin, en halua mitään nälkäkuuria alkaa pitämään kun ei ole syytäkään :)

Joo, treenipäivä (mulla melki joka pv :) ) eli punttia ja ehkä joku lenkki.

Jos joku (mikä tahansa) laite sanoisi rasvoikseni 14 niin uskoisin ilomielin :hyper:
Mutta pointtina siis se, että älä stressaa ja ole suotta nälässä, olet tosi tikissä nytkin kuitenkin!

Joo en stressailekaan, varsinkin kun kyllä mulle ne lisärasvat kelpaa joihinkin kohtiin =D Se että sitä tulee ei-mieluisiinkin, se on voi voi. Ennemmin ehkä tässä odottelen, että kroppa muovautuu entisestään suurinpiirtein nykyisessä painossa :)

Aiheen vierestä, eikä suinkaan Mopsille suoraan, vaan yleisesti.. Ainoa, mikä tässä omassa päälajissa itseä stressaa, on tuo yleisoletus stressaamisesta.

Itse olen aloittanut homman kauan aikaa ennen nykyistä fitnessbuumia. Nykyiselläänkin koen, että yhä harrastan bodausta aka kehonrakennusta, vaikka tavoitteet lihaskasvun osalta ovatkin maltilliset. Ja tässä lajissa nyt vaan pätee se vanha klisee, että tyytyväisyys tappaa kehityksen. Eikä se tarkoita automaattisesti sitä, että olisi kroppaansa tyytymätön, saati että olisi kriisejä, päinvastoin.

Kun on kyse lajista, jossa nimensä mukaisesti rakennetaan kehoa, niin pakkokin siinä on kehityksen ja mielenkiinnon säilymisen takia asettaa tavoitteita ja välitavoitteita sekä tietyllä tavalla ylläpitää myös tyytymättömyyttä. Lajin tavoitteet kun nyt vaan sattuvat kohdistumaan eri osiin kropassa.

Jos kerron tenniksessä, että haluan parantaa syöttöäni, vastaus on 'Ok'. Jos bodausta harrastavana kerron, että haluan lisää pyöreyttä takareisiin, vastaus onkin 'Älä nyt stressaa' tai 'Etkö osaa olla tyyväinen mihinkään'. Dafuq? Eihän siitä ole kyse.

Ja samaan syssyyn kun avaudun, niin kyllä, koen treeniä tukevan ruokavalion olevan hyvin olennainen osa lajia sitä tavoitteellisesti harrastaessa. Ainakin itselläni, koska tykkään nähdä mitä teen, sen sijaan että joutuisi arpomaan, onko se uusi muoto nyt läskiä vaiko lihasta. Ja ruokavalio on tässä lajissa muutenkin merkittävä osa.

Bodaukseen sisältyy toisinaan myös täys- tai välidieetti. Eikä sekään tarkoita automaattisesti sen yhtään enempää kriisiä saati stressiä. Välidieetti on tarkoitettu kunnon siistimiseen, ja kun kunto on jo valmiiksi tarpeeksi siisti, jopa pari viikkoa riittää. Ei puhettakaan stressistä. Varsinkaan kun vertaa lukuisiin topicceihin täälläkin tyyliin kaikkeni teen, paino ei vaan putoa eikä salilla tule näkyvää tulosta.

Ei mulla muuta, jatkakaa :)

Niin täällä taitaa kirjotella hupipunttailijat ja fitnesskisaajat samoihin ketjuihin, jolloin ilman muuta toisten safkat näyttää överitiukoilta taikka epämääräiseltä mässytykseltä. Näitä ruokapäikkyjä kirjottaessa tyypit vois tietty saman tien kertoa mitkä on taso ja tavoitteet. :)

Wau Penelope kuinka osuvasti kirjoitettu =D

Mähän teen tätä täydestä huvista, harrastuksesta ja liiasta ylimääräisestä ajasta johtuen :) Mun tavoitteita, mitkä ovat mitkä milloinkin, ajaa perfektionismi. Mä oon massaa kerännyt nyt helmikuusta sen 10 kg, ja jos about kilo on hieman väärässä kohtaa, mä oon onnistunu aika hyvin :)

Mähän saisin painoa alas hetkessä. Tällaisena ikuisena syömishäiriöisenä se ei olis ongelma eikä mikään. Mutta kun mä olen vihdoin ja viimein oppinut sen terveellisen tavan pysyä hyvässä kuosissa, niin en millään halua pilata sitä. Mä treenaan paljon, joten mä en myöskään viitsi kaloreita kovin paljon tiputella. Ja kun tosiaan ei ole mitään syytä. Mä sitten ennen bikinikautta harrastuksen vuoksi vaikka pudotan sen 2 kiloa...ja tietty vain oikeista paikoista =D

Ja tosiaan mä en kyllä stressaa, mä oon ollut kohta 3 kuukautta tupakoimattakin 30 vuoden tupakoinnin jälkeen, eikä oo tehnyt ees tiukkaa =D

Suositut

Back
Ylös Bottom