Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
kiitos Penelope :) tuota vähän itekki uumoilin että rasvoja liian vähän... mulla on vaan ongelma missä vähentäisin että voisin lisätä sitä rasvaa, kun kalorit on nyt noin 1850 niin kalorimäärää en haluaisi kasvattaa. Aattelinkin jos jättäisin iltapalalta rahkan pois ja kasviksia ihan vähän vähemmälle. Ja jos iltapala Triple Nightin sekaan lisäisin ihan vaan helposti 10g öljyä ? rasvoja tulee nyt n 43g ja ton muutoksen myötä olis sitten 53g.. ähh vaikeeta järkeillä ideaalinen ruokavalio :) saa antaa vinkkejä..

Mä tekisin sinuna kyllä juuri toisinpäin, eli jättäisin sen yöproteiinin pois ja tilalle se rahka, tai muu ruoka joka päivän makroihin vielä mahtuu. Oikea ruoka on aina kivempi ja parempi vaihtoehto kuin jauhot.

Tuo 1850 on melko hyvä ja maltillinen kalorimäärä, toki huomioiden sen, ettei miinuksen olisi hyvä kasvaa yli sen viidensadan, josko olemassa olevaa lihasmassaa jo on, ja sen haluaa säilyttää ja toki muutenkin, ettei dieetti ihmisrääkkäykseksi mene. Ja rasvat vähintään tuo 53g, mutta ehdottoman mieluummin enemmän.

Ja kun niitä ideoita kyselit, niin voithan sä vaihdella niin, että välillä syöt aamulla leipää, välillä puuroa jne. Ja jätät vaikka mansikat aamusta pois vaikkei niissä kaloreita juuri mitään olekaan, ja syöt niitä, tai muita marjoja sitten taas välipalana, tai illalla enemmän. Lohi on hyvä proteiinin ja rasvan lähde, eli jos vain maistuu, kannattaisi ottaa mukaan valikoimaan. Kurkku on niin kevyttä, ettei maksa vaivaa laskea sen kaloreita. Ja yleisestikin kasvikset se väärä paikka 'säästää'. Lounaalta sitten taas vaikka leipä + leikkele pois, ja tilalle enemmän kanaa ja vihanneksia. Pähkinöitä on montaa eri sorttia, ja macadamiapähkinöissä lienee paras rasva/kalorisuhde. Öljyn lähdettä hyvä myös vaihdella, eli välillä oliiviöljyä, välillä rypsäriä.

Nyt alussa sitä itselle sopivaa ruokavaliota hakiessa kannattaa mun mielestä myös käyttää kaupassa hetki tuoteselosteita tutkaillessa, ja ilman että tuijottaa vain sitä kcal/ 100 g -lukemaa, vaan keskittyen siihen, mistä ne kalorit muodostuu. Eli juurikin rasvan, proteiinin ja hiilarin suhde. Loppupeleissä se enemmän kaloreita sisältävä vaihtoehto voi olla jopa parempi, juurikin sitä ajatellen, että saat tarvittavat rasvat ja proteiinit kokoon.

ilvestrong: Etkä tarvitse noin suurta proteiinimäärää mihinkään. 2–2,5g/rasvaton painokilo on tarkoitukseen kuin tarkoitukseen erinomaisen riittävä määrä, eli sun kohdalla joku 125g on varmasti aivan tarpeeksi, ja tuosta tuli äkkiä laskien noin 185 grammaa. Eli protskua vähemmän ja rasvaa enemmän.

Esimerkiksi jonkun rahkan voi helpohkosti vaihtaa vaikka turkkilaiseen jogurttiin. Kasvishyllystä voi ottaa avokadoa. Entäs leivänpäälliset, uppoaisko siinä joku rasva tai rasvainen? Pääruoille voi lisätä myös öljyä, esimerkiksi paistaa kasviksia / kanaa rasvassa tai laittaa kylmien kasvisten päälle jotain hyvää öljyä. Pähkinät on mainio rasvanlähde myös, kuten jo todettiinkin, ja siemeniä voi upottaa myös esim. puuron/rahkan sekaan.

2–2,5g/rasvaton painokilo on tarkoitukseen kuin tarkoitukseen erinomaisen riittävä määrä, eli sun kohdalla joku 125g on varmasti aivan tarpeeksi, ja tuosta tuli äkkiä laskien noin 185 grammaa.

Niin ja jossei sitä rasvatonta painoa tiedä, niin 2g/ painokilo (tai jopa vähän alle) on ihan sopiva määrä.

P.s. tuo Uotilan maalaislippu maistuu mun mielestä ihan pahville :D

okei kiitti tytöt :) täytyypä vähän miettiä vielä uudelleen tota ja saada re rasvat kohilleen ja joo protskuista ajattelin sen vähentää kun niitä tulee n193g.. hiilareista ei oo paljon vara vähentää, tai kai niistäkin olis mutta itellene hiilarit on kuitenkin aika tärkeitä ihan treeninkin luistamisen kannalta!
pakko hei Penelope kysyä että onko tuo sun oma kuva tossa sun profiilissa? jos joo niin saat olla ylpeä, tosi hyvännäkönen kroppa!!! miten tollasen saa ;)

okei kiitti tytöt :) täytyypä vähän miettiä vielä uudelleen tota ja saada re rasvat kohilleen ja joo protskuista ajattelin sen vähentää kun niitä tulee n193g.. hiilareista ei oo paljon vara vähentää, tai kai niistäkin olis mutta itellene hiilarit on kuitenkin aika tärkeitä ihan treeninkin luistamisen kannalta!
pakko hei Penelope kysyä että onko tuo sun oma kuva tossa sun profiilissa? jos joo niin saat olla ylpeä, tosi hyvännäkönen kroppa!!! miten tollasen saa ;)

Hyvä homma! Kyllä tuo sun proteiinin määrä on tällä hetkellä aivan liioiteltu ja liikaa, ota maksimiksi se 120 g. Hiilarit sitten taas on sen jaksamisen kannalta hyvä ajoittaa juuri ennen treeniä, ja treenin jälkeen. Treenin jälkeinen ruokailu on se, jossa runsas hiilarien saanti tärkein.

Ja kiitos, minä itse siinä olen. Tietty mulla on geenitkin tukena; lienen melko klassinen mesomorfi eli kehonkoostumuksen muuttaminen oli itselle helpohkoa, ja snadisti lihastakin tarttuu. Mutta siltikin, niin yhdistelmällä treeni + sitä tukeva ruokavalio kroppani olen väsäillyt :)

Noniin, takokaahan nyt vähän järkeä tähän touhuun. Mitat 155/41 ja tällä hetkellä taistelen syömishäröä vastaan. Kyllä, apua on haettu, mutta sairas mieli tekee kaikkensa kääntääkseen elämän nurinkurin. Päivittäin liikun n. 1h kevyttä jumppailua (jooga, pilates), salilla 4 kertaa viikkoon. Satunnaisesti aerobista, ehkä kerran viikkoon. Mitä ihmettä teen tälle ruokavaliolle, pelkään niin paljon että paino nousee liikaa liian nopeasti. Tässä siis esimerkkinä tän päivän ruokailuni, määrät tuntuu niin isoilta kun vertaa mitä se on aiemmin ollut..

Aamupala:
1 dl kaurahiutale
1/3 purkkia Keso-raejuustoa
1/2 dl vadelmia
maitokahvi

Lounas:
lautasellinen kaalikeittoa (nauta-sikajauhelihasta)
appelsiini

Välipala:
omena
30g cashewpähkinöitä

Päivällinen:
200g pinaattikeittoa
kananmuna

Iltapala:
250g maitorahka
banaani

+ teetä ja vettä tulee litkittyä päivän mittaan paljon, arvioisin yhteensä 3-4 l.

Hei fites, toihan on ihan hyvä alku! Saat kyllä lisätä ruokaa tooooosi paljon, etkä siltikään muutu rumaksi. Sporttisemmaksi kyllä, ja hymyilevämmäksi, kunhan saat lisää energiaa. :)

fites, en edelleenkään ole mikään asiantuntija, mutta musta kuulostaa että oot aikalailla oikeilla jäljillä. :) En tietysti tiedä miltä sun aikasempi syöminen on näyttänyt, mutta musta toi kuulostaa suunnilleen normaalin (joskin laihduttavan) ihmisen ruualta, eli varmaan kuitenkin parempi kuin syömishäiriöisen ihmisen ruoka? Vaikka ruokamäärä on kovin pienen kuulonen, sulla on kuitenkin ruokarytmi kunnossa ja joka aterialla on sekä proteiinia että hiilihydraattia. Rasvoja voisi kyllä olla enemmänkin, niitä ei taida tulla nyt kovin paljon, joskin pähkinät on siinä suhteessa tosi hyvä juttu.
Syötkö aina lämpiminä ruokina keittoja vai myös kiinteitä ruokia?

fites Painoindeksisi on 17.07 joka on lievän alipainon alarajalla (lue: erittäin huolestuttavaa). Helppo täältä ulkopuolisena ja normaalipainoisena huudella, mutta sinuna vähentäisin salitreenejä, koska ne kuluttavat energiaa, jota saat tällä hetkellä liian vähän. Osastohoidossa (vastentahtoisessa hoidossa) olevilla täytyy painoindeksin olla yli 17, jotta he saavat luvan aloittaa liikunnan. Liikunta voi olla keino purkaa ruokailuihin ja kehon muuttumiseen liittyvää ahdistusta, jooga ja pilates sopivat erittäin hyvin tähän, mutta mielestäni ainakin rankempia salitreenejä tulisi välttää.

Fiteksen rytmi on tosiaan kohdillaan, mutta jos olet itsekin jo huolestunut on syytäkin olla huolestunut. Hienoa että olet hakenut apua ja myönnät että peikko siellä päässä yrittää kampittaa sut. Elä anna sille periksi!!

Sun ruokavaliossa voisi tosiaan olla jonkin verran enemmän energiaa, kasviksia, hyviä hiilareita (juureksia, riisiä, perunaa, ruisleipää,..) rasvaa (esim. öljyä, avocadoa, pähkinöitä, siemeniä..) sekä proteiinia. Tarvitset hieman painoa lisää. Salitreeni ei mene perille jos elimistöllä ei ole mitään rakennusainetta. Ja koska käyt salilla niin muodottomaksi muutuminen on täysin mahdotonta, koska se energia (jos sitä olisi edes ekstraa, menisi se lihaksen kasvuun). Hormoonitoimintasi ja esim. munuaiset / kilpirauhanen on jo nyt kovilla kun ne saa liian vähän energiaa & rasvaa ja stressi elimistössä on kova mm. liikunnan ja huolestumisesi takia.

Yritä ensi alkuun lisätä hieman syömäsi ruan määrää / annoskokoja ja tee se sillä tavalla maltillisesti. Pikkuhiljaa. Syöthän myös monipuolisemmin etkä aina samalla tapaa? Jos toinen ruoka on salaatti / keitto lisukkeineen niin toinen voisi olla kyllä tuhdimpi kuten lihaa, kalaa, kanaa ja riisiä /perunaa / juureksia.

Tsemppiä matkaan! Kannattaa muistaa, että syömishäiriö on erittäin vakava asia josta kannattaa taistella irti välittömästi ja heti, eikä leikkiä asialla yhtään. Se vie terveyden ja kyvyn liikkua sekä nauttia elämästä aika kokonaisvaltaisesti niin tuskin haluat siihen kierteeseen. Ota apua vastaan.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
On hienoa, että olet hakenut apua ja että uskallat ottaa yhteyttä tänne!
Ei tuo tosiaan ole vielä edes laihduttavan ihmisen ruokavalio. laskin pikaisesti makrot, oletin kaalikeiton kooksi 400 g:
1130 kcal, prot 76 - hiilih 107 - rasva 39. Proteiinia tuossa on suhteessa oikein hyvinkin, mutta muuta on kovin vähän.

Mutta olet oikealla tiellä kun tiedostat ongelman. Ulkopuolinen apu on varmasti tuossa kohdin hyödyksi. Kuten Tiuskis ehdotti, tee maltillista lisäystä annoskokoihin. Esimerkiksi toisen keiton tilalle jotain kiinteämpää ruokaa. Jos mahdollista, yritä olla käymättä vaa'alla kovin usein. Keskity vain aluksi siihen, että lisäät vähitellen syömisiä. Muuten 200 g nestekertymät ym. saattavat saada sinut paniikkiin, saati jos paino jostain syystä pompsahtaa jonain aamuna 500 g, vaikka sellainen on täysin tilapäistä eikä todellakaan merkitse lihomista.

Ruokapäiväkirjan pito ja pienten välitavoitteiden asettaminen saattavat auttaa. Ja minäkin olisin tällä hetkellä aika kriittinen tuon salin kanssa, eli ennen lisäruokaa tauolle tai sitten max 1-2 x viikko. Sun tämänhetkisillä energiamäärillä se sali syö sun kehoasi ja lisää mm. sairastumisriskiä. Mutta tästä on tie ulos, ja sä pystyt kulkemaan sen tien, eli katse eteenpäin, ja voimia siihen!

Mulla on meneillään velocityn ja keto ruokavalion risteytys... Eilinen päivä:

4:40 ylös, (rasvanpolttokapseli + c-vitamiinikapseli + BCAA kapselit naamaan ja menoks.)
5:00-6:45 Sali + 30min ellipsilaite intervallitreeni (BCAA jauhe + EAA jauhe + Beta Alaniini jauhe + ripaus ruususuolaa janojuomassa)
6:45 30g Hera Isolaatti + 15g BCAA/Glutamiini sekotejauhoa
Jossain tässä välissä kahvia maidolla...
9:30 30g Fourstar protein (sekoteprodea...)
12:00 Salaatti: 45g avokadoa + 100g kurkkua + 100g raejuustoa + 120g vsipulitonnikalaa + about 30g öljyä joka pakosti tulee ton tonnikalan mukana vaikka sen valuttaakin.
15:00 30g Fourstar protein (sekoteprodea...)
Lisää kahvia maidolla tässä jossain...
19:00 140g kanan rintafile + 300g vihanneksia (pakaste) + 30g oliiviöljyä (= 2 rkl) + about 30g (2 siivua) 30% Gouda juustoa "gratinointiin"
21:00 30g casein prodea
about 22:00 pää tyynyssä...

Yritin tossa aiemmin räpistellä pelkällä velocity-dietillä (= pelkkiä prodedrinksuja (casein) päivän mittaan plus jonkuverran pellavasiemenrouhetta tuomaan kuitua) mikä ei onnistunut kuin 10 päivää kun oli julmettu nälkä kokoajan ja kiinteetä ruokaa oli ikävä niin tein tollasen variaation (ketoilu on ennestään tuttua ja "luonnollista" mulle sillon kun jaksan välittää siitä mitä suuhuni laitan). Tuntuu toimivan ihan hyvin - nälkä ei pahemmin vaivaa (joskus noi ruokailuvälit tuppaa venymään kun "en ehdi / muista" syödä) ja energiaa tuntuu tulevan ihan tarpeeksi kunhan muistaa tuon öljyn läträyksen myös päivällisellä. Tää on tällästä kehon rajojen ettimistä ja siinä sivussa varastorasvan tiputtamista.

Kiitos kannustavista kommenteista, forumia pitkään seuranneena olen todennut, että tänne uskaltaa kirjoitella ilman pelkoa lyttäävästä asenteesta. Tosiaan tällä hetkellä kaikki energia tuntuu menevän ruokailun suunnitteluun, pidän kynsin ja hampain kiinni siitä, että viidesti päivässä ja kaksi lämmintä ruokaa. Vaikkakin ovatkin yleensä aika kevyitä vaihtoehtoja ja pienikin herkuttelu saa aikaan huonon omantunnon. Ennen päivän ruokavalio on koostunut lähinnä aamupuurosta, purkista rahkaa ja hedelmistä. Yritän pikkuhiljaa monipuolistaa syömisiäni, aikaisemmin paljon "kiellettyjä" ruoka-aineita, kuten leipä, pasta.. Myfitnesspal- sovellusta ja fineliä käytän hyödykseni kalorinlaskennassa, jotka auttavat ymmärtämään ja tuovat turvaa juurikin siihen, että ei ne kalorit ihan nopeesti ylös pomppaa monipuolisella ruokavaliolla ja ennen kaikkea oikealla ruoalla. Lisäksi teen paljon ruokaa itse, helpottaa kun tietää tarkalleen mitä siinä on. Esim. eilen oivalsin miten paljon sitä pastaakin voi syödä ilman pelkoa liian suuriksi menevistä kalorilukemista :) Pitäisi jotenkin päästä eroon siitä ajatusmallista, että pienikokoisena naisena tarvitsen paaaaljon vähemmän ruokaa kuin standardikokoiset kaverit, vaikka liikunkin paljon aktiivisemmin.

Hyvältä kuulostaa fites :)

Sellainen tuli mieleen että pystyisitkö hieman "ohjaamaan" aivojasi siihen suuntaan että alkaisit seuraamaan suorituskykyä painon / ulkonäön sijaan? Jos kerta salilla käyt ja ilmeisesti haluat olla vahva, terve ja sporttinen niin alkaisit pyrkimään siihen että jaksaisit salilla paremmin ja tulokset lähtisivät kasvuun? Faktahan on se, että jos et syö tarpeeksi (stressistä nyt puhumattakaan) niin et myöskään kehity. Se on motivoivaa kun huomaa että jaksaakin kyykätä, penkata, mavettaa tms enemmän tai isommin kuin edellisellä kerralla. Ruasta tulee kaveri ja apu, eikä mikään peikko.

- - - Updated - - -

Tuo Backmanin ruokavalio on kyllä aika kauhistuttavaa luettavaa omasta näkökulmastani. Aivan järkyttävät määrät kaikkea keinotekoista, lisäainetta/-ravinnetta jne. Puolilta päivin tulee vasta kunnon ruokaa ja luonnonmukaista hiven-/kievennäisaineita sisältävää ravintoa ja kuitenkin treenit on vedetty jo aamulla. Paljonko tuosta tulee proteiinia?

Mutta tosiaan en tunne tällaisia erikoisdieettejä kun perussetillä itse edetään. En halua itse missään nimessä kuormittaa / kurittaa elimistöäni millään äärirajojen etsimisellä, koska itselleni terveys on aina ykkösprioriteetti. (Sairastan siis kilpirauhasen vajaatoimintaa niin eipä tulisi sairastumisen jälkeen ikinä mieleenkään riskeerata millään rasvanpoltto-halulla terveyttä). Tsemppiä matkaan ja tosi mielenkiintoista kuulla miten tuollatapaa rasva palaa, treeni kulkee ja tulokset nousee. Ja toivottavasti terveyskin säilyy. Toki perusterve keho kestää enempi kun sellainen jossa on jo lähtökohtaisesti jotain riskitekijöitä, tosin eihän sitä itse tiedä millainen se oma tilanne on. Toivottavasti kukaan aloittelija tai sellainen joka ei ole ihan varma mitä tekee ota tästä mallia :)

Alkoi kiinnostamaan, että mitkä teillä muilla ovat ns. ylläpitokalorit?

Olen omaa kalorinsaantiani alkanut taas tarkemmin seuraamaan, koska koitan plussailla, ja keskiarvo pelkkään ylläpitoon näyttäisi nyt olevan 2300-2500 sisältäen punttitreenit, mutta ilman aerobista.

Eihän tuo nyt sinänsä paljon ole puttimimmimittarilla, mutta kyllä tuossakin jo syömistä ainakin itselle on, eli täytynee nyt tutustua smoothieiden maailmaan varsinkin aerobista sisältävinä päivinä..

Alkoi kiinnostamaan, että mitkä teillä muilla ovat ns. ylläpitokalorit?
Tarkoitatko ylläpitokaloreilla sitä, että lihasmassa ja rasvaprosentti säilyy entisellään vai että paino pysyy samana? Itselläni se, että paino pysyy samana näyttäisi olevan siellä 2500 kcal hujakoilla, ehkä hieman yli. Mun peruskulutus (koomakulutus) on 1420 kcal, olen toimistotöissä mutta kuljen jonkin verran matkoja pyörällä / kävellen ja harrastan käytännössä punttia 3-4 x ja 1-2 aerobista vkossa eli aerobista tosi vähän. Jos aerobista lisäisin niin varmasti saisi syödä sellaisen 2800 kcal.

Toivottavasti Backman ei ottanut mitenkään itseensä tuosta mun kommentista tuossa yllä. Nyt luin sen itsekin uudestaan niin onhan se vähän "kipakka" :). Toimiiko sun vatsa hyvin tuolla ruokavaliolla kun kuituja ei tule käytännössä ollenkaan? Vai otatko niitäkin purkista lisänä?

Tarkoitatko ylläpitokaloreilla sitä, että lihasmassa ja rasvaprosentti säilyy entisellään vai että paino pysyy samana?

Sekä että, ainakin siinä mielessä, ettei paino eikä rasvaprosentti laske. Entistä vähemmän läskiä 'pelkään', mutta ei mua nyt sitä kyllä kiinnosta kerätäkään yhtään, koska tykkään nykyisistä mitoista. Ajatuksena toki lihasmassaa kasvattaa. Ja sen suhteen taukoa tietty tulee, josko päätyy tilanteeseen, että täytyy taas tehdä korjausliikkeitä miinustelun muodossa.

Itselläni se, että paino pysyy samana näyttäisi olevan siellä 2500 kcal hujakoilla, ehkä hieman yli. Mun peruskulutus (koomakulutus) on 1420 kcal, olen toimistotöissä mutta kuljen jonkin verran matkoja pyörällä / kävellen ja harrastan käytännössä punttia 3-4 x ja 1-2 aerobista vkossa eli aerobista tosi vähän. Jos aerobista lisäisin niin varmasti saisi syödä sellaisen 2800 kcal.
Meillähän taisi olla aika samat mitat? Mulla on koomakulutus muistaakseni juuri tuo 1420 myös. Ja toimistotyöläinen. Peruskulutukseen lasken salitreenin mukaan, aerobinen on ollut lähiviikkoina ihan nollissa. Yleisesti pyrin harrastamaan mahd. paljon hyötyliikuntaa, nyt sekin vedetty minimiin, kiitos tuon hemmetin pakkasen. Josta luulen, että sekin nostaa mulla peruskulutusta entisestään. Kylmänkestävyys ollut aina huono, ja vielä huonompi nyt taas, kun ei ole sitä sisäistä villapaitaakaan. Mutta siis jos tähän peruskulutuksen päälle vetäisen vielä spinningin, ja koitan plussata pari sataa, niin safkan tarve lienee sellaisena päivänä luokkaa 3200. God damn!

Toivottavasti Backman ei ottanut mitenkään itseensä tuosta mun kommentista tuossa yllä. Nyt luin sen itsekin uudestaan niin onhan se vähän "kipakka" :). Toimiiko sun vatsa hyvin tuolla ruokavaliolla kun kuituja ei tule käytännössä ollenkaan? Vai otatko niitäkin purkista lisänä?

Never mind, niinku tuos sanoinkin ni toihan on tosiaan extreme hommaa eikä todellakaan mikään jokajennan alotusdietti :D
Mulla ei oo koskaan ollu mitään ongelmia elimistön toiminnassa niin sikäli hyvällä mielellä pystyy harjottaan vähän extremempiäkin vetoja. Kyllä vatsakin toimii normaalisti ainakin toistaiseksi. Mutta mietin tossa itekin tota kuidun saantia kun eihän se minimäärä mikä noista pakastevihanneksista tulee, riitä mihinkään... Voisin koittaa tohon aamuun ottaa pellavansiemenrouhe/psylliumhiutale/chiasiemen-sotkun mukaan ja katsoo josko se tois jotain lisäbonusta.

Prodee tossa tulee noin 140g - 170g kun karkeesti laskee eli on nostettu nimenomaan ketohommia ajatellen normaalia korkeammalle ja tossa tosiaan noita jauheita on jo senkin takia ettei tartte syödä kanaa kilotolkulla päivässä, (vaikka se hyvää onkin) että saa noi prodegrammat kasaan.

Ja juu onhan mulla arsenaali vitamiinejakin tossa sivussa vedeltävänä kun toi on noin ykstoikkonen ruokavalio. Tää nyt ainakin vielä menee ihan heittämällä eikä oo liiemmin tehny mieli livetä kuin ehkä silloin kun sisko mussuttaa jotain herkkuja suoraan nenän edessä... Siihen auttaa kun alkaa puuhaamaan jotain ihan muuta ja kiinnittää huomion pois...

Mutta joo mä voin päivitellä jossain välissä taas jotain "oloja" mihin tää johtaa - viekö jumiin vai toimiiko vai mitä tekee... :)

Never mind, niinku tuos sanoinkin ni toihan on tosiaan extreme hommaa eikä todellakaan mikään jokajennan alotusdietti :D
--
Mutta joo mä voin päivitellä jossain välissä taas jotain "oloja" mihin tää johtaa - viekö jumiin vai toimiiko vai mitä tekee... :)
Joo ei tosiaan :D Tosi mielenkiintoista kuulla miten toimii ja jaksaako treenata noin pienillä hiilareilla jne. Ja lisää tosiaan kuituja jossain muodossa mukaan.

Kysymys! Syöttekö samalla tavalla joka päivä vai eri lailla treeni- ja lepopäivinä? Siis kaloreiden ja makrojen suhteen, toki ruokalajit varmaan kaikilla vaihtelee. ;)
Eli kannattaako esim. kalorimäärä laskea viikon keskiarvokulutuksen mukaan ja syödä sen verran, vai laskea joka päivän kulutus erikseen (jolloin treenipäivänä menisi montasataa kaloria enemmän)? Entäs hiilarien määrä?

Olen nyt itse yrittänyt vähän niinkun syödä lepopäivinä vähemmän hiilareita, mutta se tuntuu mulla helposti menevän siihen että meenkin sitten puolipaastolla, kun en osaa tehdä riittävän ravitsevia vähähiilarisia ruokia. Eli jos yritän kikkailla jotain tällaista, niin pidemmällä aikavälillä sitten syntyykin kalorivajetta, mikä ei ollut nyt ollenkaan tarkoitus. Joka päivä saman verran syöminen tuntuisi siis ikäänkuin psykologisesti helpommalta, kun voisi vaan syödä aina samat totutut ruuat. :/ Mutta pitäisikö syömistä siis yrittää suhteuttaa siihen että onko lepo- vai punttipäivä vai onko sama syödä joka päivä samanlaiset safkat?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom