Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
maltillisilla(??) plussilla mennään:

ennen treenejä/salilla: 150g omenamehua / aminohapot
treenin jälkeen: kevytmaito 300g, 20g heraa + 35g kaurapuuroa
brunch: 1 keitetty kananmuna + 120g banana
lounas: makaronilaatikko (50g naudan paistijauhelihaa, 40g täysjyvämakaronia, 1kananmuna, 50g maitoa, 25g juustoraastetta + sipulia), 75g kurkkua, 25g apetina salaattijuustoa + 20g ketsuppia.
välipala 1: kaurapuuro 35g + 100g raejuustoa
päivällinen: samaa ku lounas
välipala 2: omena 160g + 100g raejuusto
iltapala: keitetty kananmuna + broilerinakit 82g

kalorit about 2107 p:157 hh: 183 r:79
pituus 164 ja paino reilu 60kg :) höhöh.

Vihannekset?

Vihannekset?

kyllähän tuolta hedelmiä ja rehuja löytyy sen 480g eestä? :p

pinguliina, parinsadan plussat. :) viime talvena vedin kovemmilla plussilla, mut olo oli suht nuutunut. painot ovat lähteneet tolla määrällä taas nousuun ja mikäli tuntuu, korotukset ovat tottakai edessä. kehoa kuunnellen ja katsoen :)

kyllähän tuolta hedelmiä ja rehuja löytyy sen 480g eestä? :p

pinguliina, parinsadan plussat. :) viime talvena vedin kovemmilla plussilla, mut olo oli suht nuutunut. painot ovat lähteneet tolla määrällä taas nousuun ja mikäli tuntuu, korotukset ovat tottakai edessä. kehoa kuunnellen ja katsoen :)

Omena, banaani ja 150 grammaa kurkkua. Minusta se nyt vaan tuntuu tosi vähälle? Olenko ainoa? Pitkällä tähtäimellä oikeasti kannattaa opetella syömään enemmän vihanneksia, koska ne täyttävät, niistä saa vitamiineja sekä kuituja, auttavat painonhallinnassa. Pehmeää rasvaa sulla ei myöskään ruokavaliossa ole, vaikka toki saat sitä jonkinverran kananmunista.

Onko tämä jonkun pt:n tekemä ruokavalio vai omasi? Makrojakauma on kyllä tosi jees!

Omena, banaani ja 150 grammaa kurkkua. Minusta se nyt vaan tuntuu tosi vähälle? Olenko ainoa? Pitkällä tähtäimellä oikeasti kannattaa opetella syömään enemmän vihanneksia, koska ne täyttävät, niistä saa vitamiineja sekä kuituja, auttavat painonhallinnassa. Pehmeää rasvaa sulla ei myöskään ruokavaliossa ole, vaikka toki saat sitä jonkinverran kananmunista.

Onko tämä jonkun pt:n tekemä ruokavalio vai omasi? Makrojakauma on kyllä tosi jees!

unohdit sipulin (50g)...! :D oon syönyt koko kevään/kesän niin hevon helkkaristi rehuja (jos tsiigaat sivuja taaksepäin, löydät ketoiluruokailuni..) etten oikeesti enää ees halua nähä vihanneksia arkiruokailussa atm :D
tottakai sinne jotain voisi lykätä lisäksi.. noiden lisäks tulee popsittua lenkkipäivinä pähkinöitä.

ite oon ton ruokavalion kyhäilly. :)

mä en laske kaloreita, vaan syön aika vakiomäärään, niin ettei paino pääse ainakaan putoamaan, haitaksi ei ole, jos paino nousee :)

aamulla: kreikkalaista jogurttia(rasvaa 10%) 2dl, 0,75dl pähkinämysliä, 1dl mustikoita, 1tl hunajaa

1.kahvitauko: banaani, 250g maitorahkaa(rasvaa 4%), tee

lounas: 100g kanaa, 2,5dl riisiä, salaattia

2.kahvitauko: kourallinen pähkinöitä, omena

Päivällinen: karjalanpaisti (150g lihaa), n.3dl muusia, porkkanaraaste, 0,5dl puolukkasurvosta

treenin jälkeen: fast suklaavanukas 30g+ 2dl maitoa

iltapala: munakas: 2munaa, kesäkurpitsaa, herkkusieniä. Kirsikkatomaatteja pari kourallista+ pätkä kurkkua. Jälkiuunileipä+ voita.

salaattiin lisään aina oliiviöljyä.

Pituutta mulla on169cm ja painoa 62kg.

Olen "-1,5 kg" minidieetillä (153cm/54kg) ja koittanut opetella nyt dieettaamaan ilman kaiken punnitsemista. Tänään kuitenkin laitoin laskuriin sapuskat nähdäkseni, mihin perstuntuma vie.

Aamu: ruispuolukkapuuroa 2 dl + 1 tl pellavarouhetta + soijamaitoa + omena ja marjoja
Lounas: hapankaalia ja 5% salaattijuustoa :D
Pääateria: parsakaalivoittoista vokkia pähkinä-maustetahnalla, seitania + noin 1,5 dl marjoja
Palkkari suunnistuksen jälkeen: kaakaota
Iltapala: tomaattikeitto lupiinilla ja munalla, ruisleipäpala ja maitoa + pieni omena ja 5g kuivamangoa karkiksi

Saldo noin 1500 kcal, prot 101 - hh 126 - r 56. Kuitua 34 g, kasviksia 810 grammaa. Ihan hyvin on alkanut löytyä "arviopohjaltakin" tämä oikea linja.

Itse en muuten kyllästy vihanneksiin ikinä, taidan tykätä liikaa kokkaamisesta? :rolleyes:

Muahhahah!! Siihen se taas kaatui mun hieno päivä, joka oli täynnä protskuja, hyviä rasvoja ja minimaalisesti hiilareita. Illan pakkomättö: puoli pakettia Marie-keksejä. Siis hei, Marie... olisin nyt edes sit syönyt jotain oikeesti hyvää :DD Onneks huomenna on taas uusi päivä, ja onneksi tänään tuli poltettua kaloreita noiden typerien keksienkin edestä. Kyl tää tästä taas iloks muuttuu?

Muahhahah!! Siihen se taas kaatui mun hieno päivä, joka oli täynnä protskuja, hyviä rasvoja ja minimaalisesti hiilareita. Illan pakkomättö: puoli pakettia Marie-keksejä. Siis hei, Marie... olisin nyt edes sit syönyt jotain oikeesti hyvää :DD Onneks huomenna on taas uusi päivä, ja onneksi tänään tuli poltettua kaloreita noiden typerien keksienkin edestä. Kyl tää tästä taas iloks muuttuu?

Kannattaako sitten yrittää kituuttaa minimaalisilla hiilareilla jos se johtaa vaan ahmimiseen?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Jaaaaahas :)

Aamupala klo 8.30: kaurahiutaleet n. 50g, 1 rkl pellavansiemenrouhetta, 100g raejuustoa, persikkasosetta ja muutama rkl punaviinimarjoja
kahvia kevytmaidolla

Lounas klo 11.30: munakas (1 kokonainen muna+1 valk. ja kevytmaitoa), jossa 90g savustettua kinkkuleikkelettä ja yrttejä.
2 palaa ruisleipää floralla, vihreitä papuja, tomaattia ja kurkkua

välipala hakusessa mutta päivälliseksi sitten broileririsottoa ja mustikkapiirakkaa ja jos tukkosuus antaa periks, niin salin jälkeen heraprotskua ja banaania :)

Ihan ookoo päivä.. paitsi mustikkapiirakan toki vois skipata mutta minkäs heikkoudelleen voi :D

06.00 rahka 250g, 1 dl sokeriton mysli, auringonkukan siemeniä n. 20g
Sokeriton mehukeitto n. 1 dl
1 jälkiuuni ruispala ( 1 puoli) kinkkusiivu ja juustosiivu, kurkkua ja tomaattia
Kuppi kahvia

08.00 salin jälkeen palkkari (musclecore) 270 kaloria annoksessa

10.00. 250 g raejuustoa., 2 tomaattia

12.30 appelsiini, 250g raejuustoa, ananaspurkki

16.00 3 perunaa, purkki tonnikalaa, salaattia ,tomaattia, kurkkua, porkkanaa

20.00 rahka, 200g mustaviinimarjoja , manteleita n. 30g ja sokeriton mehukeitto

Vettä joka välissä ja pari kuppia kahvia maidolla.. Tuntuu että ruokaa on liikaa, mutta on muuten jatkuva nälkä.. Ääh

Mitä mieltä ruokavaliosta? Tavoitteena saada lihasmassaa. Pituus 162, paino 58. Treeniä salilla 4 kertaa viikossa. Ruokavaliorajoitteita on hieman, esim. ruisleipä on ehdoton ei, maitotuotteet ei oikein käy. Tarkoitus siis jättää pois kokonaan. Palkkarina jotain proteiinipitoista. Imetyksen takia en vielä käytä lisäravinteita.

aamupala
tattaripuuro 40g veteen TAI 3 siivua ruisnäkkäriä kasviksilla,
5 siivua kalkkunaleikkelettä
marjoja 150g,
hedelmä(usein nektariini)
pähkinöitä ruokalusikallinen + 2 kuppia kahvia

lounas
kalaa/kanaa/jauhelihaa reilu 100 g,
raejuustoa pari ruokalusikallista
pari ruokalusikallista riisiä/täysjyväpastaa/pari siivua näkkäriä oivariinillä,
kasviksia/salaattia n. 200g

välipala
tonnikalaa pieni purkki (56g)ja kalkkunaleikkelettä 5 siivua
marjoja 150 g tai hedelmä tai kasviksia n.100g
kahvia

päivällinen sama kuin lounas, mutta lisäksi myös näkkäriä oivariinillä.

iltapala
250g rahkaa
200g tai enemmänkin marjoja

Mennäänkö ihan metsään? :)

^
Syötäpä joutessasi nuo kalorilaskuriin ja katso mitä saat. Näyttää ihan sellaiselta ruokavaliolta, jolla itse voisin olla dietillä. Lihaksenkasvatukseen sun kokoiselle kalorit varmaan jotain 2200 ja siihen vielä imetyskalorit päälle (täysimetyksellä noin 500 kcal vuorokaudessa, osittaisella tietty vähemmän). Rasvaakin on kauhean vähän, ainoastaan aamiaisella vähän pähkinöistä ja yhden päivällisnäkkärin oivariinista? Kuinka usein käyt salilla?

Syö ihmeessä enemmän.

^
Syötäpä joutessasi nuo kalorilaskuriin ja katso mitä saat. Näyttää ihan sellaiselta ruokavaliolta, jolla itse voisin olla dietillä. Lihaksenkasvatukseen sun kokoiselle kalorit varmaan jotain 2200 ja siihen vielä imetyskalorit päälle (täysimetyksellä noin 500 kcal vuorokaudessa, osittaisella tietty vähemmän). Rasvaakin on kauhean vähän, ainoastaan aamiaisella vähän pähkinöistä ja yhden päivällisnäkkärin oivariinista? Kuinka usein käyt salilla?

Syö ihmeessä enemmän.

Kiitos vastauksesta. Salilla käyn 4 kertaa viikossa. Takana painon pudotusta, joten pieni pelko lihomisesta..Syön toki enemmän, jos minulla on nälkä! Tuossa perusrunkoa. Maitotuotteiden poisjättäminen alkaa tänään. Aamupala vaihtui kananmuniin 2 kpl ja tonnikalaan 56g ÖLJYSSÄ. Eikö paistamiseen käytettyä rasvaa lasketa mukaan? Täytyypä laskeskella ruokamääriä vähän tarkemmin. Siis että saan tarpeeksi kaloreita :) Taidan tehdä yksinkertaisesta asiasta liian monimutkaista..Ehkä voisi vaan syödä niin paljon, kun tuntuu sopivalta=jaksaa treenata kovasti ja energiaa riittää myös muuhunkin. :). Katson vaan että protskuja, hiilareita ja rasvoja on varmasti tarpeeksi ja hyvistä lähteistä?

Oon uus täällä ja muutenkin vasta vuoden alusta tehnyt salitreeniä. Reeni on vielä 1-jakoinen ja teen sitä 1-3 kertaa viikossa + noin 2-3 40-50 minuutin hölkkälenkkiä viikossa. Oon entinen (ja ilmeisesti vielä vähän nykyinenkin) syömisen rajoittaja (lue: syömishäiriö) ja haluan kovasti nyt yrittää lisätä päivän kalorimäärää terveellisesti. Mutta niin kovin vaikeelta tuntuu!! Oon sellanen että en halua syödä enää klo 19 jälkeen oikeestaan mitään, ja tämä on tapa josta on vaikea luopua, mutta rakastan aamupalaa ja muutenkin syön kyllä parin tunnin välein.. Mutta kattokaas tätä mun tän päivän menua ja kertokaa mitä voisin lisätä jos pitää lisätä... Ja syönkö enemmän reenipäivinä kuin lepopäivinä? ps. En osaa laskea p/hh/r -arvoja, mutta kalorinlaskenta on liiankin tuttua. Oon 174cm ja painan 61,5kg

7:00 sokeriton Battery energiajuoma
9:00 kaurapuuro veteen 40g(raakapaino) + suolaa ja pieni margariininappi

11:00 Skyr sokeriton rahkavälipala 170g

12:30 2 Real ruisleipää, margariini, 17% (rasva)juustoviipale
+ jäävuorisalaattia noin 100g, kurkkua, 3% (rasva) salaattijuustoa noin 50g ja loraus oliiviöljyä

14:15 puolikas (35g?) Luxus hazelnut-caramel -proteiinipatukka

16:00 Sokeriton Skyr rahkavälipala

17:40 100g tonnikalaa öljyssä, kurkkua, paprikaa
+ 1 Real ruisleipä, margariini, 17%(rasva) juusto

Ainiin ja työni on suhteellisen fyysistä. Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu auttamaan.

- - - Updated - - -

Se piti vielä lisätä, että toi on tän päivän ruokailut! Syön kyllä viikonloppuisin jäätelöä ja suklaata ja siis herkkujakin :) Ja sit taas nipistän arkipäivinä....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom