Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ymmärrä miksi olisit jättämässä salitreenejä pois? Se on virhe, jos haluat lihasmassan säilyttää. Dieetillä nimen omaa pitää tehdä sellaisia valintoja jotka tukee a) rasvan palamista ja b) lihasmassan säilymistä. Eli kovaa punttia, paljon proteiinia, rasvaa riittävästi n. 70 g hyvä, ja loput hiilareista. Tekisin edelleen 3 punttia ja esim. 2-3 aerobista. Söisin n. 1800 kcal ja katsoisin mitä alkaa tapahtua.Nyt pari kysymystä!Olen 168/67, puolisen vuotta käynyt säännöllisesti puntilla n. 2-3 krt viikossa. Lihasta on tullut, mutta rasvaa on edelleen, mistä haluaisin eroon.
Rasvaprossa on 22, rasvaton massa n. 54 kg, rasvaa n. 14 kg. (inbody-mittauksen mukaan helmikuussa)
Suunnitelma olis touko-kesä-heinä keskittyä rasvanpolttoon, vähentää punttia 1 kertaan viikko, ja lisätä kovempi aerobinen (pyöräily 25km tunnissa, työmatka) 2h/päivä 4x viikossa. Kesän jälkeen ajattelin aloittaa sitten massankeräyksen tosissaan.
Miten ruokavaliota pitäis lähtä muuttamaan, lisää hiilareita? Vai onko tää mun suunnitelma yleensäkin päin reisiä? Onnistunko kadottamaan jo hankitut lihakset?
^Sinuna jättäisin ensimmäisenä tuon jälkiuunileivän ja parsakaalin pois, etenkin samalta aterialta. Se voi jo auttaa. Kannattaa ainakin kokeilla.
No mites sitten keliakia? Sehän voi aiheuttaa myös vatsaoireita.
On testattu sekä keliakia että laktoosi-intorelanssi jutut.
Ruisleivän tilalle olen kokeillut myös kaurapuuroa, ja nyt oon syönyt keitettyä hirssiä juuri siksi ettei siinä ole kuitua.
Joskus saattaa alkaa heti, jo syömisen aikanakin. Toi on tosin vain tosi pahoina päivinä.
Muuten menee se pari tuntia että alkaa tapahtumaan.
Onpas harvinaisen järkevä ruokavalio. Harvoin näkee :thumbs:~2000 kcal, 163 g p, 145 g hh, 80 g r, 730 g kasviksia ja n. 3 litraa vettä.
Tulipas harvinaisen säännölliset ruokailuvälit ja sopivan kokoiset annokset, useimmiten ruokailukertoja tulee siis enemmän. Liikuntana oli aamulenkki n. 50 min, josta kevyttä juoksua 30 min, lisäksi muutama lyhyempi ja kevyempi koiran ulkoiluttaminen. Töitä oli iltanavetan verran, mikä tietysti vähän lisää kulutusta. Dieetillä mennään siis, ja paino putoaa ainakin vielä yllättävän korkeilla kaloreilla![]()
Rasvaa lisää ja proteiinista on vara vähentää. Paljon painat?Yht. 1750kcal, P 203, HH 125, R 41
Rasvaa lisää ja proteiinista on vara vähentää. Paljon painat?