Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Aamupala: kaurapuuro, 1tl lesitiini, vadelmia, 1rkl raejuustoa, maitokahvi, 2 omega kapselia

Lounas: linssisosekeitto, 2 reissarin puolikasta, leikkele, salaattia, maitolasi

Välipala: marjarahkapirtelö (150g rahkaa+n. 200g marjoja), kahvi

Päivällinen: paistijauhelihaa, wokvihanneksia, salaattia, 2rkl raejuustoa, kananmuna

Iltapala: banaanipannari (3 valkuaista + banaani, öljy), appelsiini

Huh huomaa syöneensä kyllä :) Mutta olo yllättävän hyvä, jaksoi painaa salilla sarjat kunnolla loppuun :)

Nyt pari kysymystä! :) Olen 168/67, puolisen vuotta käynyt säännöllisesti puntilla n. 2-3 krt viikossa. Lihasta on tullut, mutta rasvaa on edelleen, mistä haluaisin eroon.
Rasvaprossa on 22, rasvaton massa n. 54 kg, rasvaa n. 14 kg. (inbody-mittauksen mukaan helmikuussa)
Suunnitelma olis touko-kesä-heinä keskittyä rasvanpolttoon, vähentää punttia 1 kertaan viikko, ja lisätä kovempi aerobinen (pyöräily 25km tunnissa, työmatka) 2h/päivä 4x viikossa. Kesän jälkeen ajattelin aloittaa sitten massankeräyksen tosissaan.

Miten ruokavaliota pitäis lähtä muuttamaan, lisää hiilareita? Vai onko tää mun suunnitelma yleensäkin päin reisiä? Onnistunko kadottamaan jo hankitut lihakset?
En ymmärrä miksi olisit jättämässä salitreenejä pois? Se on virhe, jos haluat lihasmassan säilyttää. Dieetillä nimen omaa pitää tehdä sellaisia valintoja jotka tukee a) rasvan palamista ja b) lihasmassan säilymistä. Eli kovaa punttia, paljon proteiinia, rasvaa riittävästi n. 70 g hyvä, ja loput hiilareista. Tekisin edelleen 3 punttia ja esim. 2-3 aerobista. Söisin n. 1800 kcal ja katsoisin mitä alkaa tapahtua.

Voiko liika proteiinin saanti/proteiinijauheet aiheuttaa vatsa- tai ruoansulatusvaivoja?
Tuntuu että joka päivä vääntää ja kääntää mahaa vaikka oon koittanut jättää yks kerrallaan pois esim. rahkan, ja kokeillut myös laktoositonta versiota.
Soijaproteiinin olen koittanut jättää pois, samoin herneproteiinin.
Raakojen kasvisten tilalla olen syönyt kypsennettyjä, ja sipulin olen koittanut jättää pois.
Silti, aina vatsa turpoaa, tulee ilmavaivoja ja vatsakipua. Joka päivä.

Aamupala ja lounas menee aina ilman vaivoja, mutta välipalan ja varsinkin päivällisen jälkeen alkaa tapahtua.
Ihan kuin ruoansulatus heikentyisi merkittävästi iltaa kohden, mutta ei asiasta ainakaan googlettamalla löytynyt mitään tietoa.

Lääkärissä on turha ravata koska ei terveyskeskuksesta ole ennenkään saanut apua, ainoastaan kehottanut syömään jotain apteekin kuitulisiä.

Oon kokeillut ruoansulatusentsyymiä, etikkaa, suolahappokapseleita ja maitohappobakteereita.

Nojoo, mutta tässä ois syömisiä:

Aamupala:
1 kaurahiutale + kauraleseitä - puuro veteen
2 rkl pellavansiemenrouhe
kourallinen soijarouhetta
reilu 1 rkl öljy (kookos/pellavansiemen)
200g raejuusto
suolaa
kahvia, vettä, d-vit.

Lounas:
2 jälkiuuniruisleipää
parsakaalia
hapankaalia
voita
2 kananmunaa
lehtisalaattia
vihreää teetä, vettä, marjamehua (itse tekemää)

Välipala:
½ dl soijaprode tai 1dl herneprode - veteen
manteleita/kookoslastuja
mustikoita
teetä kauramaidolla

Päivällinen esim.
vettä
paketti tofua/200g seiti öljyssä/makrillia/lohta
puolikas sipuli
½ dl quinoa/hirssi (raakapaino)
pinaattia/punajuurta

Iltapala:
1dl herneprode
hieman carob-jauhetta
kookosöljyä
mustkoita
teetä
magnesium

^Sinuna jättäisin ensimmäisenä tuon jälkiuunileivän ja parsakaalin pois, etenkin samalta aterialta. Se voi jo auttaa. Kannattaa ainakin kokeilla.

^Sinuna jättäisin ensimmäisenä tuon jälkiuunileivän ja parsakaalin pois, etenkin samalta aterialta. Se voi jo auttaa. Kannattaa ainakin kokeilla.

Niin, siis sehän tässä on ristiriitaista että tuosta lounaasta, vaikka siinä on kaikki pahimmat ilmavaivojen aiheuttajat, ei tule vatsan vääntöä.
Ainoastaan välipalan tai/ja päivällisen jälkeen.

Ei kai vatsaoireet ihan samantien alakaan? Parsakaali ja ruisleipä kuitenkin ovat monella etenkin yhdessä sellaisia jotka voivat turvotusta tai ainakin ilmavaivoja aiheuttaa.

Joskus saattaa alkaa heti, jo syömisen aikanakin. Toi on tosin vain tosi pahoina päivinä.
Muuten menee se pari tuntia että alkaa tapahtumaan.

No mites sitten keliakia? Sehän voi aiheuttaa myös vatsaoireita.

On testattu sekä keliakia että laktoosi-intorelanssi jutut.

Ruisleivän tilalle olen kokeillut myös kaurapuuroa, ja nyt oon syönyt keitettyä hirssiä juuri siksi ettei siinä ole kuitua.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
On testattu sekä keliakia että laktoosi-intorelanssi jutut.

Ruisleivän tilalle olen kokeillut myös kaurapuuroa, ja nyt oon syönyt keitettyä hirssiä juuri siksi ettei siinä ole kuitua.

Hankala tilanne, ei tuu oikein mitään mieleen mistä vois johtua kuin joku ärtyvän suolen oireyhtymä ja siihen ei oikein kunnon hoitoa ole.. Tai sitten voisko kananmuna aiheuttaa jotain, joskus oon kuullut että sekin voi joillakin aiheuttaa jotain ilmavaivoja.

Niin, siis tää on tajuttoman rasittava vaiva. Myönnän että mulla on stressivatsa, mutta ei sekään kaikkea selitä.

Ehkä pitäis enemmän perehtyä tohon suoliston toimintaan, juuri tuohon että kuinka monen tunnin päästä niitä vaivoja voi tulla jne.

Mutta kiitos kuitenkin! :) Täytyy nyt lueskella lisää ja tehdä kokeiluja.

Joskus saattaa alkaa heti, jo syömisen aikanakin. Toi on tosin vain tosi pahoina päivinä.
Muuten menee se pari tuntia että alkaa tapahtumaan.

Samoista tuntemuksista kärsineenä ongelmaani löytyi syy ja se oli 13 eri ruoka-aineen allergia, kilpirauhasongelmat ja puutteita joistain kivennäisainesta. Aiheesta olen hieman maininnut täällä: http://www.pakkotoisto.com/punttimimmit/113157-kun-elimistoe-sekosi/

Vaiva kannattaa ottaa vakavasti sillä se voi aiheuttaa monenlaista haittaa, joilla on pitkät seuraukset.

Eilisen syömiset:

Aamupala 9.45
45 g kaurahiutaleita, 10 g pellavansiemenrouhetta, 5 g kookosöljyä, 120 g raejuustoa; tomaattia, kaalia, kurkkua; ruispala oivariinilla ja kinkulla; kaksi kahvikuppia kevytmaidolla

Lounas 13.15
kukkakaalia, parsakaalia, herneitä, 120 g kevytjauhelihaa, 85 g pannuvihannessekoitusta, 5 g voita kasviksien päälle

Välipala 15.50
viinimarjoja, mustikoita, rahkaa 250 g; proteiinireal-viipale oivariinilla, kinkulla ja kurkulla

Illallinen 19.40
grilli-uunivihanneksia, tomaattia, punasipulia, kanaa 120 g, juustoa päälle

Iltapala 21.00
fastin suklaa-vanukasta 20 g puoleentoista desiin rasvatonta maitoa, kauraleipä oivariinilla, juustolla ja tomaatilla, muutama hapankorppu

~2000 kcal, 163 g p, 145 g hh, 80 g r, 730 g kasviksia ja n. 3 litraa vettä.

Tulipas harvinaisen säännölliset ruokailuvälit ja sopivan kokoiset annokset, useimmiten ruokailukertoja tulee siis enemmän. Liikuntana oli aamulenkki n. 50 min, josta kevyttä juoksua 30 min, lisäksi muutama lyhyempi ja kevyempi koiran ulkoiluttaminen. Töitä oli iltanavetan verran, mikä tietysti vähän lisää kulutusta. Dieetillä mennään siis, ja paino putoaa ainakin vielä yllättävän korkeilla kaloreilla :)

~2000 kcal, 163 g p, 145 g hh, 80 g r, 730 g kasviksia ja n. 3 litraa vettä.

Tulipas harvinaisen säännölliset ruokailuvälit ja sopivan kokoiset annokset, useimmiten ruokailukertoja tulee siis enemmän. Liikuntana oli aamulenkki n. 50 min, josta kevyttä juoksua 30 min, lisäksi muutama lyhyempi ja kevyempi koiran ulkoiluttaminen. Töitä oli iltanavetan verran, mikä tietysti vähän lisää kulutusta. Dieetillä mennään siis, ja paino putoaa ainakin vielä yllättävän korkeilla kaloreilla :)
Onpas harvinaisen järkevä ruokavalio. Harvoin näkee :thumbs:

Mitä mieltä olette?

Aamupala klo 08:
250g maitorahkaa
100g ananasta
20g rusinoita
2kpl omega-3 tbl
1tbl D-vitamiini

Lounas klo 11:
Runsas salaatti (salaatti, kurkku, tomaatti, paprika) yht 300-400g
1 prk tonnikalaa vedessä
5g oliiviöljyä
1 reissumiesviipale
oivariinia
15g 17% juustoa
2 siivua kalkkunaleikkelettä

Välipala klo 14-15
15g Cashew pähkinöitä
30g heraproteiinia

Treenimömmöt:
(boosterina n.o-explode 20,5g)
Intra-workout, musclecore, 35g (114kcal/22hh)
Self Micro whey hera 30g treenin jälkeen

Päivällinen klo 18-19:
Kasviksia/vihanneksia 250-300g
Kanaa 120-140g (yksi pihvi tms) paistettu öljyssä (n 5g)
2 rkl creme fraiche 18% rasvaa

Iltapala klo 21
250g maitorahkaa
50g mustaherukoita

Yht. 1750kcal, P 203, HH 125, R 41

Noi siis treenipäivän eväät. Treenittöminä päivinä (2xvko) jää tietty treenimömmöt pois, mutta muuten kulkee hommat aika samana, mitä nyt yritän katsella hiilareita vielä hiukka alemmaksi. Tarkoituksena siis pudotella painoa sellainen vajaa 10kg, suht reilusti fläbää on vielä keskivartalossa. Salitreeniä teen neljästi viikkoon ja koirien kanssa/spinnissä airobisia (kunnollisia 1-2 viikkoon).

Meneekö jotain täysin metsään? Neuvoja otetaan vastaan erittäin mielellään! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom