Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onko tuo 1g/painokilo rasvaton painokilo? Kun mun rasvaton paino on 63kg ja mulla on massaa pitkästi yli sata, niin tuossa on jo aika iso ero. Vai olisiko hyvä jotain tuolta väliltä, esim 80g?

Riippuu vahan muistakin syomisista. Jos vetaa hiilareita ja rasvaa kumpaakin navan tayteen, paino todennakoisesti nousee. Toisaalta taas hiilareita vahentamalla ja rasvaa lisaamalla paino yleensa laskee. Mina painan 64kg ja olen syonyt about 100g rasvaa paivassa pitkiakin aikoja ja laihtunut. Toisaalta taas hiilarit olivat siina n.30g paikkeilla.

Rasvaa on liian vähän. Sillä asialla EI kannata leikkiä, naisten etenkin! Sinä et oikeasti halua hormoonitoimintaasi sekaisin, trust me. Eli hyvää rasvaa vähintään 1 g / painokilo. Eli sun pitää saada sitä tuplasti enemmän. Hyviä lähteitä öljyt, avocado, pähkinät. Lisää vaan rohkeasti kalorit sinne 1600 kcal hujakoille ja katso mitä tapahtuu. Kovaa treeniä vaan (ja säännöllistä!) niin hyvä tulee. Jos paino ei ala putoamaan (tai mieluummin sentit) niin sitten pitää taas hioa ruokavaliota ja / tai liikuntamääriä.

Kiitos Tiuskis! Entisenä anorektikkona/ortorektikkona olen kuvitellut tietäväni miten pitää syödä oikein, mutta tarvitsen ilmeisesti vieläkin jatkuvaa muistutusta. Pitkä matka on niistä ajoista tultu, mutta nähtävästi se rasvakammo istuu melko tiukassa. Historiani takia tiedän kyllä mitä se rasvan puute elimistössä voi pahimmillaan aiheuttaa, enkä todellakaan siihen aio palata. Kunhan nyt vielä iltapalan vetelen kitusiin, taitaa tämän päivän saldo alkaa näyttää eilistä paljon paremmalta; 1605 kcal (129,1 P/ 117,2 H/ 63,2 R)

Alexsandra sanoi:
Shereal, välikysymyksenä että mistä sun ruokavalio koostuu tällä hetkellä enimmäkseen?

Niinä päivinä kun olen pystynyt syömään mielestäni kontrolloidusti, on ruokavalio koostunut lähinnä tonnikalasta, kanasta, yms. vähärasvaisista lihatuotteista, raejuustosta, maitorahkasta, kananmunista, proteiinijauheista ja -juomista, kasviksista, marjoista, hedelmistä, kaurahiutaleista, oliiviöljystä(joskaan ei riittävästi), ja jonkin verran myös pähkinöistä. Töissä tulee joskus syötyä pala tai pari ruis-/jälkiuunileipää. Kevät meni pitkälti näin ja painoakin lähti jonkin verran, mutta kesä tuli väliin ja pilasi kaiken... ;) Nykyisin ruokavalioon on päässyt lipsumaan liian usein mm. vaaleaa leipää, suklaata ja keksejä, mitkä kuuluivat ruokavalioon vielä ennen kesää korkeintaan kerran viikossa.

Shereal, niinkuin Tiuskis sanoikin tuolla jo niin rasvaa vaan lisää! :) myös Alyssan kommentti rasvan ja hiilarien yhteenvedosta oli hyvä. Itse pudotin painoa vähähiilihydraattisella proteiini ja rasvapainoitteisella ruokavaliolla, itsellä se toimi. :) itse tiputin hiilihydraatit 50g paikkeille. Pitää toki aina muistaa että jahka niitä hiilihydraatteja sitten rupeaa lisäilemään niin sitä nestettäkin kertyy sitä mukaa. :) pois vaan vaaleat leivät, keksit ja suklaat pois, tsemppii, treenii ja TIUKKA ASENNE niin eiköhän hyvä tule! Sulla on paljon hyvää kuitenkin tuossa sun ruokavaliossa ja tiedostat kyllä mikä on hyvästä ja mikä pahasta. :hyvä:

Kiitos Alexsandra tsempistä, eiköhän tämä tästä. :) Nyt jo tuntuu siltä ettei tilanne olekaan toivoton, kun on saanut jakaa ajatuksia muille. Läheisille aiheesta puhuminen ei aina ole helppoa, kun ei sieltä tietämystä tai ymmärrystäkään välttämättä tahdo löytyä.

Niinä päivinä kun olen pystynyt syömään mielestäni kontrolloidusti, on ruokavalio koostunut lähinnä tonnikalasta, kanasta, yms. vähärasvaisista lihatuotteista, raejuustosta, maitorahkasta, kananmunista, proteiinijauheista ja -juomista, kasviksista, marjoista, hedelmistä, kaurahiutaleista, oliiviöljystä(joskaan ei riittävästi), ja jonkin verran myös pähkinöistä. Töissä tulee joskus syötyä pala tai pari ruis-/jälkiuunileipää. Kevät meni pitkälti näin ja painoakin lähti jonkin verran, mutta kesä tuli väliin ja pilasi kaiken... ;) Nykyisin ruokavalioon on päässyt lipsumaan liian usein mm. vaaleaa leipää, suklaata ja keksejä, mitkä kuuluivat ruokavalioon vielä ennen kesää korkeintaan kerran viikossa.
Boldaamani lause haiskahataa vähän siltä, että olet tosiaan syönyt liian vähän ja sitten se kostautuu juuri noin että se kontrolli ei pidä. JÄRKEVÄSTI koottu dieettiruokavalio on tosiaankin sellainen, ettei sitä ole hankala noudattaa, koska vatsa on täysi ja olo hyvä.

Nyt kun katsoin vielä noita sun liikuntamääriä, niin onko aerobisen osuus useammin tuo 5 h / vko vai 45 min/ vko? Lähinnä että jos se menee useinkin tuonne yläpäähän, niin tuo 1600 kcal voi hyvinkin olla liian vähän vieläkin. Mitä aerobista harrastat?

Jälkiuunileipä on täysin ok sun ruokavalioon, joten siitä ei huonoa omaatuntua pidä potea. Dieetillä toki nuo suklaat yms heivataan mäkee ja sitten kun homma alkaa löytyä, niin ehkä kerta kahteen vkon voi niitäkin vähän ottaa jos mieli vielä tekee.

^ Olet varmasti oikeassa, melko usein olen jättänyt kalorit "varmuuden vuoksi" liian alas.. Ja pidemmällä tähtäimellä se kostautuu. Aerobista tulee ehkä useammin tosiaan se lähemmäs 5h/vko. Käyn vaihtelevasti cyclingissa, lenkillä, poljen kuntopyörää tai crosstraineria, tai kävelen juoksumatolla intervallityyppisesti kaltevuuskulmaa vaihdellen. En yleensä verenmaku suussa, mutta ei paljon muutakaan.. Kohtalaisen reippaasti siis.

Aamulla klo 8.
Vehnänorasjauhejuoma, kreatiini
2 kananmunaa, marjoja, psylliumia, kookosöljyä

Ennen treeniä klo 10.30:
ananasmurskapurkki + 2 rkl raejuustoa
aminohapot

Treenin jälkeen:
Protskujuoma + aminohapot

Kotona ruoaksi klo 14:
Kana-parsakaali-kukkakaali-kesäkurpitsa-pekoni-kookosmaito -laatikkoa

Kaverin luona liikaa karkkia, arrrgghh.

Kotona klo 18 vielä sitä samaa ruokaa ku päivällä..

Iltapala klo 20.30:
Maitorahkaa+marjoja+mulpereita+gojimarjoja.

Tänään oli siis sunnuntai ja vapaapäivä.. Kaksi pitkää lenkkiä koiran kanssa (1,5 h rauhallista kävelyä ja 1 h reippaampi lenkki) sekä jalka+vatsatreenit.

Ja toki mä olen myös juonut joka välissä vettä, sitä tulee kitattua päivittäin ainakin se kaks litraa..
Hiilarit on mulla tällä hetkellä vähän pannassa.. paitsi nuo hiton karkit!!!

Aamulla: Ruispuolukkapuuroa, kahvia rasvattomalla maidolla.
Päivällä: Kanasuikaleita n. 300g, sipulia, paprikaa, porkkanaa, lanttua, friseesalaattia, kurkkua, tomaattia.
Välipala: Omena, kourallinen pähkinöitä, kahvia rasvattomalla maidolla.
Iltapäivällä: 3 munaa, kourallinen kevyitä kinkkusuikaleita, hyppysellinen salamisuikaleita, pieni pala ruisreikäleipää, sipaisu margariinia, 2 siivua 17% juustoa.
Iltapala: Purkki rahkaa, puolukoita.

Pikkasen ähky olo, eikä liikuntaakaan ollut kuin tunnin hölkkä. Ei tässä varmaan laihtumaan pääse...:face:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Emmä nyt tiiä - äkkiseltään laskettuna sain noin 1400 kaloria, millä kyllä "pääsee laihtumaan" :D Eri asia vaan, jaksaako noin matalilla kaloreilla tehdä mitään. Mitkä sun tavoitteet on? Entä mitat? Paljonko treenaat ja mitä?
Ai, mutta sehän kuulosti kivalta! :)
Olen aika urpo näissä ruoka-asioissa. Noilla eilisillä sapuskoilla kävin hölkkäämässä tunnin.
Käyn 2-3 kertaa viikossa salilla, treenailen sellaisilla painoilla, että saan tehtyä 8-20 toistoa ja sarjatauot on lyhyitä, eli olen yleensä hengästynyt koko salireissuni ajan. Lopuksi tulee rytyytettyä crosstraineria 20-30min, yleensä reippaaseen tahtiin sitäkin. Vähän nousuja välillä. Salin lisäksi käyn 1-3x viikossa hölkkäämässä 0,5-1h. Keskivertoviikko taitaa olla 3 salia, 1 hölkkä.
Noiden safkojen lisäksi syön 4 helokkiöljykapselia ja 2 E-EPA (500mg) päivittäin.
Mitat ovat 158/66, haluaisin pudottaa painoa n. 6kg. Se helpottaisi varmaankin juoksemista ja olisi parempi nivelille.

Noniin, nyt päästiin asian ytimeen :D Mun seuraava kysymys onkin että ootko miten pitkään mennyt noilla ruokamäärillä? Vai oletko aloittanut vasta viime aikoina? Jos oot mennyt noilla jo pitkään, niin onko paino laskenut? Jos paino ei laske noilla liikunnoilla ja ruokamäärillä, niin jotain on pielessä. Mä tekisin kyllä muutenkin tuohon sun ruokalistaan semmosen muutoksen, että jakaisin ateriat tasaisemmin ja lisäisin proteiinia joka aterialle. Aamupalalla sitä ei ole ollenkaan! Kanan voi puolittaa lounaalta ja sitä vastoin lisätä aamupalalle proteiinia, vaikkapa raejuustoa/rahkaa, leikkelettä, heradrinkki... Sit välipalalle osa tuosta kanasta vaikka, annoskoko oman kämmenesi verran. Välipalallakin pitää saada proteiinia. Jos treenaat iltapäivällä, niin iltapäivän ruoalla sais olla enemmän hiilareita, että palautuminen käy helpommin. Käytätkö palautusjuomaa muuten salin jälkeen? Lisäksi ip-ruoka tarvii myös vihanneksia, niitä tarvis tulla joka aterialla melkeinpä. Iltapala on ok, joskin sinnekin lisäisin jonkun pienen rasvanlähteen. Vaikka niitä pähkinöitä taas, saman verran kuin välipalalla :)

Jos tuntuu, että noilla ruuilla ei muutosta tule, niin etene pienin askelin eteenpäin esim. 3 munaa -> 2 munaa, salamit pois, leivänpäälliset pois tai jotain sinne päin...

NYT oon herkuttomalla dieetillä :hyper:

Eilen syötyä:

Aamupala: kahvia mantelimaidolla ja 1 tl kookosöljyllä, kulaus hedelmäsmoothieta, 2 keitettyä munaa + suolaa

Lounas: 6 (vai 7?) lindströminpihviä, vähän sipulikastiketta, desi keitettyä kukkakaali-porkkana-parsaa, salaattia, 1 rkl auringonkukansiemeniä ja kurpitsansiemeniä, puoli desiä ananasta, 2 rkl oliiviöljyä, balsamicoa

Välipala: mustaa kahvia, 2 kourallista manteleita+suolattuja casheweja

2. Välipala: n. 6 desiä smoothieta (1 dl heraa, puolukoita, nokkosrouhetta, pellavarouhetta, lucumajauhetta, turkkilaista jugurttia, msm+c-jauhetta, vettä

Iltaruoka: Iso annos voissa paistettuja silakkafileitä + höyrytettyä parsakaalia, 1/2 gluteenittomasta lihapiirakasta.

Lisäksi vettä ja rooibosteetä + lisäravinteet, joita en jaksa luetella.

Tänään aamupalaks köntti Maasdam-juustoa, muutama manteli, viinirypäleitä. Ja kahvia mantelimaidolla.

Noniin, nyt päästiin asian ytimeen :D Mun seuraava kysymys onkin että ootko miten pitkään mennyt noilla ruokamäärillä? Vai oletko aloittanut vasta viime aikoina? Jos oot mennyt noilla jo pitkään, niin onko paino laskenut? Jos paino ei laske noilla liikunnoilla ja ruokamäärillä, niin jotain on pielessä. Mä tekisin kyllä muutenkin tuohon sun ruokalistaan semmosen muutoksen, että jakaisin ateriat tasaisemmin ja lisäisin proteiinia joka aterialle. Aamupalalla sitä ei ole ollenkaan! Kanan voi puolittaa lounaalta ja sitä vastoin lisätä aamupalalle proteiinia, vaikkapa raejuustoa/rahkaa, leikkelettä, heradrinkki... Sit välipalalle osa tuosta kanasta vaikka, annoskoko oman kämmenesi verran. Välipalallakin pitää saada proteiinia. Jos treenaat iltapäivällä, niin iltapäivän ruoalla sais olla enemmän hiilareita, että palautuminen käy helpommin. Käytätkö palautusjuomaa muuten salin jälkeen? Lisäksi ip-ruoka tarvii myös vihanneksia, niitä tarvis tulla joka aterialla melkeinpä. Iltapala on ok, joskin sinnekin lisäisin jonkun pienen rasvanlähteen. Vaikka niitä pähkinöitä taas, saman verran kuin välipalalla :)

Jos tuntuu, että noilla ruuilla ei muutosta tule, niin etene pienin askelin eteenpäin esim. 3 munaa -> 2 munaa, salamit pois, leivänpäälliset pois tai jotain sinne päin...
Hei kiitos tosi paljon mukavasta, asiallisesta ja informaatiopitoisesta vastauksesta. :)
Mun täytyy vähän nyt pohtia tätä juttua... Kolmas viikko taitaa nyt olla vasta menossa, olen siis tehnyt lähinnä sellaisen muutoksen, että jätin vehnäjauhot pois (eli kaikki pikkuhiljaa päivittäiseen ruokavalioon eksyneet sämpylät ja pullat...). Mun suurin ongelma ja kompastuskivihän on viikonloppumässäily; se pitäisi saada rajoitettua YHTEEN päivään. Se ensinnäkin turvottaa ja toisekseen tietty hidastaa tätä projektia, kun tulee vedettyä ties mitä ja ihan liikaa! Mutta joo, en vielä lannistu, kun vasta alussa olen ja muutoksia olen kuitenkin saanut tehtyä, eli noi vehnäjauhot. Seuraavaksi yritän keskittyä skarppaamaan viikonloput paremmin! Ja siis viikonloppusyöminen ei johdu tästä kaloreiden kiristelystä, vaan kaloreiden kiristely johtuu viikonloppumässäilystä, joka aina hiljalleen venyy vielä yhdellä ja taas yhdellä päivällä ja lopulta elämä on yhtä pullaa... :D
Niin joo, en käytä palautusjuomia tai muitakaan protskudrinkkejä yms.
Kokeilen vielä tuota, että syön kasviksia, protskua ja rasvaa joka aterialla. Ruispuolukkapuuro oli ehkä vähän poikkeus, usein syön kaurapuuroa ja sen kanssa raejuustoa ja margariininokareen. Pääsääntöisesti mun ruokavalio on kuitenkin tuota puuro/ruisleipä/rahka/pähkinä/raejuusto/rehut/tuna/kana-linjaa, mulle sopii hyvin sellainen tyyli, että vaikka olis joka päivä samat eväät niin ei haittaa. Painoa on ehkä kilo tippunut, jos perjantaina katsoo. Maanantaina kun katsoo, niin ei ole. :face:

Kohtuullista massakautta mennään:
Aamiainen: ruispalan molemmat puolikkaat, becel, kinkku, juusto, lasi maitoa, rahka 250g, 1,5dl marjoja pakkasesta, 1rkl ruokaölyjä, omegat, monivitamiini
Välipala: kahvi, massajauhejuoma (noin 500kcal)
Lounas: pyttipannu: makkaraa, sipulia, valkosipulia, perunaa, ruokakermaa + 100g raejuustoa
Välipala: 250g rahkaa + 1,5dl lakkoja + 1rkl ruokaölyjä
Päivällinen: pyttis ja raejuusto uudelleen, BCAA (joskus treenibuusteri)
*Treeni* tänään tulee sali + lentopallo
Palkkari massajauheesta noin. 280kcal
Iltapala: pari palaa ruisleipää juustolla, maitolasi, magenesiumit, sinkit, BCAA

En nyt oo tarkkaan laskenut, noin 2600 kcal päivä on tavoite. Paino noussut juhannuksesta 5kg eli ihan maltillista ja olo on suht kireä, että olla jaksaa ja reenipainot nousee :)

edit. tiedän, että kasvikset loistavat poissaolollaan... omatunto kolkuttaa kyllä...
edit2. typot

Paluukäyttäjä tässä moi, jos nyt yrittäis kirjoitellakin jotain.:)

Tavoitteena mulla tiputtaa painoa jokusen kiloa ja tärkeimpänä kiinteytyä. Harrastan lähinnä vaan kotijumppaa, dvd:tä vaihdellen. Rasvanpolttoa jne, neljä-viisi kertaa viikossa tulee jumpattua ja sykemittarin mukaan kulutus on +-400kcal/kerta.

Kiloklubiin kirjaan syömiset mutta ei oo tuntunut tulevan mitään tulosta. Työni on aika ruumiillista, koko päivä kävellen eestaas ja jonkin verran nostelua myös. Ajattelin nyt lätkäistä tämän päivän syömiset tänne, jos jollain olisi jotain ideoita muutoksiin.:whip:

Aamupala I klo. 05.15

Maitorahka 250g, 1dl mustikoilla, 1rkl kutakin; pellavansiemenrouhe, kookoshiutale, vehnälese. Tee rasvattomalla maidolla.

Aamupala II klo. 08.00

Valio A+-jogurtti vehnänalkio-luumu 150g. Kahvi maitotilkalla.

Lounas klo. 10.15

Kesäkurpitsa-soijarouhe-tomaattimurskavuokaa, n. 100g rasvatonta raejuustoa, pieni pyöreä ruisnäkkileipä, satsuma

Välipala klo. 15.00

1,5% maustamatonta jogurttia 250g, banaani, 1rkl kurpitsansiemeniä. Ruisleipäviipale, päällä Oivariini, kaksi ohuen ohutta siivua kinkkua, 1 kpl Aamupala-juusto. Tee rasvattomalla maidolla.

Päivällinen klo. 19.00

Broilerinjauheliha-kasvispihvejä, 200g herne-maissi-porkkanaa. Omena

Iltapala klo. 21.00

1,5% maustamatonta jogurttia 220g

Päivän mittaan vettä.

Kalorit n. 1800. Kiloklubin suositusten mukaan voisin syödä hieman enemmän, alkuviikosta kalorit jäi alle 1600, mutta oon nyt useamman viikon syönyt Kiloklubin ohjeiden mukaan eikä minkäänlaista edistystä näy, joten kokeilen nyt nostaa vajetta jonkun verran.

Eilisen pöperöitä... päivän mittaan tuli syötyä huonosti ja se kostautu sitten illalla kovalla nälällä jonka kuitenkin onneksi sain taltutettua :D

Aamiainen klo 08.30: kaurapuuroa, 100 grammaa raejuustoa ja 1 banaani
"Välipala" klo 11.00: pala juustokakkua ja teetä (tässä vaiheessa alkaa närästys.... ;D )
Lounas klo 13.30: siskonmakkarakeittoa MIEHEN annos plus iso annos vihreää salaattia ja pläntti perunasalade
"Napostelut...": pähkinöitä nappaillut suuhun tuon tuosta ja teetä...
Päivällinen klo 17: sama ku lounaalla
Iltapala osa 1 klo 18: salaatti ja siivu kalkkunaleikettä
Iltapala osa 2 klo 20: maitorahka 250g ja 2 tl pellavansiemenrouhetta
Iltapala osa 3 jolla sain nälän taltutettua klo 22: kauravelliä

Pitäis ehkäpä päivällä syödä joku vähän runsaampi välipala niin ei tuu sitten illalla tätä kauheeta nälkää...
Toinen ongelma ruokieni suhteen on se, että vaikka muuten on kevyttä ja ravitsevaa, vatsa on aina kova pallo.. maitoa en enää juo ja käytän sitäkin ainoastaan ruuanlaitossa
joskus, pyrin syömään ruokien rinnalla mieluiten kasvislisäkkeitä kuin hiilareita ja olen vähentänyt hedelmienkin syöntiä, pääasiassa aamuisin tulee puuron kanssa vedettyä.
Seuraavaks kokeilenkin jättää pois noi makeutusaineilla makeutetut mehukeitot ja iltapalarahkan sijasta voisinkin vetää kananmunia...

Onko jollain muulla turvotusta ja mitä keinoja olette kokeilleet? :)

Aamupalaksi kaurapuuroa ja raejuustoa, kahvia mustana
Lounaalla naudanlihapullia ja jättikasa parsakaalia
Välipalaksi vadelmia ja manteleita
Ja toiseksi välipalaksi rahkaa ja mehukeittoa
Lopulta päivän viimeinen ateria klo19 eli bataattiranskalaisia, kirsikkatomaattia, kurkkua, friseetä ja naudan suolalihaa

Bataattiranskalaisia suosittelen kyllä kaikille! Tein oikein mausteisia ja sipaisin vähän öljyäkin pintaan, ai kuinka hyvää!

Liikuntana tänään kevyttä rasvanpolttojumppaa ja venyttelyä, dietillä mennään.

Eilisen pöperöitä... päivän mittaan tuli syötyä huonosti ja se kostautu sitten illalla kovalla nälällä jonka kuitenkin onneksi sain taltutettua :D

Aamiainen klo 08.30: kaurapuuroa, 100 grammaa raejuustoa ja 1 banaani
"Välipala" klo 11.00: pala juustokakkua ja teetä (tässä vaiheessa alkaa närästys.... ;D )
Lounas klo 13.30: siskonmakkarakeittoa MIEHEN annos plus iso annos vihreää salaattia ja pläntti perunasalade
"Napostelut...": pähkinöitä nappaillut suuhun tuon tuosta ja teetä...
Päivällinen klo 17: sama ku lounaalla
Iltapala osa 1 klo 18: salaatti ja siivu kalkkunaleikettä
Iltapala osa 2 klo 20: maitorahka 250g ja 2 tl pellavansiemenrouhetta
Iltapala osa 3 jolla sain nälän taltutettua klo 22: kauravelliä

Pitäis ehkäpä päivällä syödä joku vähän runsaampi välipala niin ei tuu sitten illalla tätä kauheeta nälkää...
Toinen ongelma ruokieni suhteen on se, että vaikka muuten on kevyttä ja ravitsevaa, vatsa on aina kova pallo.. maitoa en enää juo ja käytän sitäkin ainoastaan ruuanlaitossa
joskus, pyrin syömään ruokien rinnalla mieluiten kasvislisäkkeitä kuin hiilareita ja olen vähentänyt hedelmienkin syöntiä, pääasiassa aamuisin tulee puuron kanssa vedettyä.
Seuraavaks kokeilenkin jättää pois noi makeutusaineilla makeutetut mehukeitot ja iltapalarahkan sijasta voisinkin vetää kananmunia...

Onko jollain muulla turvotusta ja mitä keinoja olette kokeilleet? :)

Puuro turvottaa. IMO puurossa ei ole mitaan niin hyvaa etteiko siita voisi luopua, joten sen korvaisin ensimmaisena jollain muulla. Koita vaikka kananmunia tms. tayttavaa niin pysyy nalkakin poissa pidempaan :)

Omat syomiset tanaan:

Klo 10.30 Kahvi maidolla
Klo 14.30 Pieni latte
Klo 18.00 Puolikas muna-juustokolmioleipa ja toinen puolikas kinkku-salaattikolmioleivasta (jaettiin ja vaihdeltiin naita miehen kanssa, sen takia talleen hassusti), kuppi teeta, 2 keksia
Klo 20.00 Hog roast (sikapaistia?). Ei ole toteunut viela, mutta mennaan pubiin katsomaan ilotulituksia ja nauttimaan LIHAA :D Ja tietysti vahan lamminta maustesiideria.
Iltapalaksi kotona varmaan perinteinen kasvis-hummuslautanen.

Puuro turvottaa. IMO puurossa ei ole mitaan niin hyvaa etteiko siita voisi luopua, joten sen korvaisin ensimmaisena jollain muulla. Koita vaikka kananmunia tms. tayttavaa niin pysyy nalkakin poissa pidempaan :)
Aika jännä että löydät ongelman ytimeksi kaurapuuron, vaikka aloittajan päivässä oli esimerkiksi pala juustokakkua, maitotuotteita, eineksiä kuten perunasalaattia ja jatkuvaa napostelua, tunnin välein syömistä jne. Juustokakkuun ja naposteluun itse kyllä puuttuisin ensin ja sitten vasta lähtisin miettimään, onko yliherkkyyttä viljoille, maidolle, hiilareille jne. Kaurapuuro ei todellakaan ole valtaosalle ihmisistä, edes karpeista, mahavaivojen tai turvotuksen ykkössyy, vaikka toki jollekulle voi sitä olla.

Ihmiset ovat aika lailla yksilöitä näissä jutuissa. Itselleni Alyssan kaltainen ruokavalio tai ylipäätään mikään proteiinipainotteinen ei toimi ollenkaan, ja viljarajoitus olisi täysin turha ja elämää hankaloittava. Alyssalla tai jollain muulla toisin päin. Joten koetetaan olla neutraaleja ja keskittyä niihin olennaisiin asioihin ensin ja katsoa maailmaa mahdollisimman vähän niiden omien kokemusten värittämien silmälasien läpi, kun annetaan neuvoja toisille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom