Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Puntaroikaas mun syömistä:
aamupala:
pari desiä luonnonjugurttia jonka seassa puolikas tyrni-piltti ja vähän pähkinöitä, kaurahiutaleita, kahvia ja ruisleipä jonka päällä sulatejuustoa ja paljon salaattia sekä paprikaa
lounas:
leipäjuustosalaatti jossa myös melonia, jotain hilloa ja salaatinlehtiä. Lisäksi 2 pientä täysjyväpatongin palaa
välipala:
kevyt viili jossa yksi banaani
päivällinen:
savuporo-juusto-sosekeitto, siivu tummaa siemenleipää, lasi rasvatonta maitoa
iltapala:
kolmen munan munakas, 2 pientä omenaa, kirsikkatomaatteja, 2dl gefilus kaura-marja-keittoa
tänään ei tullut erityistä liikuntaa, kävelyä sinne tänne. Huomenna salille heti aamusta!

Puntaroikaas mun syömistä
Mistä näkökulmasta? Mitä tavoitetta ruuan pitää tukea? Minkä kokoinen olet ja paljonko liikut jne? Sen jälkeen voi puntaroida :)

Tuossa on kutakuinkin 2000 kcal, vähänlaisesti proteiinia (ellet ole n. 50 kg painoinen) ja sitten muuten aika ok:lta vaikuttaa. Syöt ainakin kasviksia tosi paljon. Hyviä rasvoja voisi lisätä, ellet sitten käytä öljyä vaikka et maininnut sitä.

Mistä näkökulmasta? Mitä tavoitetta ruuan pitää tukea? Minkä kokoinen olet ja paljonko liikut jne? Sen jälkeen voi puntaroida :)

Tuossa on kutakuinkin 2000 kcal, vähänlaisesti proteiinia (ellet ole n. 50 kg painoinen) ja sitten muuten aika ok:lta vaikuttaa. Syöt ainakin kasviksia tosi paljon. Hyviä rasvoja voisi lisätä, ellet sitten käytä öljyä vaikka et maininnut sitä.
Tavoitteena on alkaa taas treenata tavotteellisesti, että sais hieman lihaksia pintaan, kun ne on hieman tuolla rasvan alla. Olen 168 ja painan about 68 kg tällä hetkellä. Ihanne olis saada joku viisi kiloa pois jouluun mennessä. Treenaan salilla 2-3 krt vkossa ja lenkkeilen parisen kertaa. Ruokavalion pitäisi siis tukea tätä projektia. Rasvaa en käytä oikeestaan vaan, kun jotain munakasta tehdessä, en syö voita edes leivän päällä. Kannattaisko aloittaa? Eikös pähkinöistä saisi esim. hyvälaatuista rasvaa? Onko mun tavotteet ihan liian överit tällä aikavälillä :D? Niin ja kerran viikossa olis tarkoitus pitää jonkinlainen herkkupäivä esim. yksi fazerin ohut tummasuklaalevy tms..

Tavoitteena on alkaa taas treenata tavotteellisesti, että sais hieman lihaksia pintaan, kun ne on hieman tuolla rasvan alla. Olen 168 ja painan about 68 kg tällä hetkellä. Ihanne olis saada joku viisi kiloa pois jouluun mennessä. Treenaan salilla 2-3 krt vkossa ja lenkkeilen parisen kertaa. Ruokavalion pitäisi siis tukea tätä projektia. Rasvaa en käytä oikeestaan vaan, kun jotain munakasta tehdessä, en syö voita edes leivän päällä. Kannattaisko aloittaa? Eikös pähkinöistä saisi esim. hyvälaatuista rasvaa? Onko mun tavotteet ihan liian överit tällä aikavälillä :D? Niin ja kerran viikossa olis tarkoitus pitää jonkinlainen herkkupäivä esim. yksi fazerin ohut tummasuklaalevy tms..
Jos siis ymmärsin oikein niin sinun tavoitteesi on nyt polttaa rasvaa. Yhtäaikaa se lihaksen kasvatus ja painonpudottaminen ei oikein suju. Joten valintoja pitää tehdä. Ehkä ensin pudottaisin sitä rasvaa ja sitten panostaisin lihaksen kasvatukseen. Noilla liikunnoilla voisit hyvin syödä sellaisen 1800 kcal todennäköisesti, niin olisit maltillisilla miinuksilla. Kärsivällisyyttä kannattaa kasvattaa, mutta ensi keväänä olet jo hyvinkin sen 5 kg rasvaa polttanut, jos jaksat olla sitkeä. Vapaamman syöntipäivän pitäisin korkeintaan 1 krt / 2 viikkoa.

Hyviä rasvoja tarvitset, pähkinät maltillisena määränä ok, öljyä suosittelen sekä esim. avocadoa. Nyt saat kyllä rasvaa, mutta et hyvälaatuisena. Joten pehmeitä rasvoja mukaan ruokavalioon ja esim. juustoja yms vähemmälle. Viili kannattaa vaihtaa rahkaan.

Jos siis ymmärsin oikein niin sinun tavoitteesi on nyt polttaa rasvaa. Yhtäaikaa se lihaksen kasvatus ja painonpudottaminen ei oikein suju. Joten valintoja pitää tehdä. Ehkä ensin pudottaisin sitä rasvaa ja sitten panostaisin lihaksen kasvatukseen. Noilla liikunnoilla voisit hyvin syödä sellaisen 1800 kcal todennäköisesti, niin olisit maltillisilla miinuksilla. Kärsivällisyyttä kannattaa kasvattaa, mutta ensi keväänä olet jo hyvinkin sen 5 kg rasvaa polttanut, jos jaksat olla sitkeä. Vapaamman syöntipäivän pitäisin korkeintaan 1 krt / 2 viikkoa.

Hyviä rasvoja tarvitset, pähkinät maltillisena määränä ok, öljyä suosittelen sekä esim. avocadoa. Nyt saat kyllä rasvaa, mutta et hyvälaatuisena. Joten pehmeitä rasvoja mukaan ruokavalioon ja esim. juustoja yms vähemmälle. Viili kannattaa vaihtaa rahkaan.
Kuulostaa varsin hyvilta ideoilta! Tarkoittaako toi 1800 kaloria myös päivinä jotka pidän vapaana vai pitäskö syödä sillon vähemmän?

Kuulostaa varsin hyvilta ideoilta! Tarkoittaako toi 1800 kaloria myös päivinä jotka pidän vapaana vai pitäskö syödä sillon vähemmän?
Maku asia miten haluaa alkaa säätämään, itse suosin yksinkertaisia ratkaisuja, joten söisin joka päivä saman verran. Tuo 1800 kcal on semmonen hyvä arvaus, voit kokeilla sitä ja sitten katsoa miten toimii. Viikon, pari vetää noilla ja seuraa alkaako sentit hävitä ja/tai paino pudota ja millä vauhdilla. Suosittelen seuraamaan kalorilaskurilla tai kiloklubissa (jälkimmäinen on ainakin ilmainen).

Hello girls! Toin oman ruokameininkini ruodittavaksi, tarkoituksena on kerätä massaa!
Syön about parin tunnin välein ja ruokailu näyttää seuraavalta:

ennen salia 1# 3dl maitoa, 25g heraa ja 10g oliiviöljyä
salin jälkeen2# 3dl maitoa, 25g heraa
lounas1# 50g naudanlihaa, jonka seurana kiinankaalia, herneitä, purjoa, oliiveja, pinaattia,leipäjuustoa, kananmuna ja mustikoita
lounas 2# sama setti!
välipala 1# jogurttirahkaa 120g, 15g heraa, puolikas banaani.
päivällinen# torinon tummaa proteiinipastaa 50g jonka seurana broilerin fileesuikaleita 100g pekonia 30g, ruokakermaa, smetanaa, pinaattia, ananasta, purjoa ja herneitä.
välipala2# sama kuin välipala 1
ja iltapala, 10g oliiviöljyä, 20g juustoa, 30g pekonia ja kananmuna seka kokonainen panaani!

ja siis, ruoan määrä on reilu kaksi kiloa ja kalorit about 2200. mulla on kolmijakoinen ohjelma ja käyn salilla 6 kertaa viikossa, joista yksi keissi on omistettu liikkuvuuden edistämiselle ja venyttelylle! luulis et liha tarttuu!

^ Typoja vähän huomattavissa... Tarkoitit ehkä 3dl maitoa, etkä 300dl? :)

Mutta hyvältähän tuo ainakin mun silmään näyttää.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
No juu... Kävinki kurkkaas ni 164/60 ja 6krt viikos salia. Ehkä pitäs siis syödä vielä vähän enemmän, että kasvaa :)
Näin on. Noilla eväillä on ehkä just plusmiinusnolla. Työ ja yleinen aktiivisuus pitäisi tietysti vielä tietää / huomioida.

Oon lähtenyt muutama kuukausi sitten 54 kilosta liikkeelle ja paino on päässyt nousemaan tasaiseen tahtiin joten en ole toistaiseksi ollut kauhean huolissani :) toki tarkkailen viikottain että paino nousee ja toistaiseksi näin on käynyt. Jos painon nousu pysähtyy lisäilen syömistä. Jos tunnen nälkää (mitä en ole toistaiseksi tuntenut), lisään syömistä silloinkin. Teen istumatyötä joten en usko että se hirveesti vaikuttaa asiaan. :) yleisestä aktiivisuudesta en anna itselleni kovinkaan paljoa pisteitä, mun aamu alkaa klo 6 salilla, jonka jälkeen tuun kotiin nukkumaan muutamaks tunniks jonka jälkeen iltavuoroon töihin :D töistä suoraan kotiin ja safkan kautta nukkumaan! :D

Osaiskohan joku vähän auttaa minua päinvastaisessa ongelmassa, kuin mitä Alexsandra tuossa yllä pohti? Olen 155cm/n.60kg, tosin vaa'alle en ole muutamaan kuukauteen hypännyt. Vanhat vaatteet istuu vielä, joten kovin paljon tuskin on edellskerrasta muuttunut. Tarkoituksenani olisi päästä eroon ylimääräisestä löllöstä, jota on kertynyt lähinnä kesivartaloon, sisäreisiin ja alleihin. Olen käynyt aktiivisesti nyt vuoden 2-4krt/vko salilla, pääasiassa treenannut 1-jakoisella koko ajan. Aerobista tulee vaihtelevasti 40min-5h/vko. Tätäkin ennen olen liikkunut lähes koko elämäni melko aktiivisesti, lajeja vaihdellen, joten en itseäni täysin aloittelijana enää pidä.

Liikunnan osalta uskon kaiken olevan tavoitteisiini nähden ok, syömiseen kaipaisin muiden näkemystä. Olen onnistunut torpedoimaan tähän mennessä kaikki laihdutusyritykset sillä, että en tiedä kuinka paljon näillä mitoilla olisi hyvä syödä, kun tavoitteena on pudottaa maltillisesti 5-8kg fläsää, lihaksia säästellen. Suurin ongelma on kaiketi siinä, etten uskalla syödä tarpeeksi vähän, pelätessäni vaivalla hankittujen lihasten katoamista. Painoa tärkeämpää minulle on hyvä olo ja viihtyminen niin omassa kehossa kuin sitä peittävissä vaatteissa.

Viimeyön työvuoron jälkeen kävin salilla (puntti +20min aerobinen), minkä jälkeen olen kalorilaskurin mukaan syönyt 1254kcal (P126/H122/R27 g). Välissä on 5h:n päiväunet, muutoin loppupäivä onkin mennyt kotona pyörien. Tämä kcal-määrä jää normaalia alemmas, mutta kysyisinkin teidän mielipidettä siitä, että olisiko näillä 1200-1300:n kaloreilla ja näillä mitoilla jatkossa turvallista tiristellä läskejä, vai jääkö liikuntaan yhdistettynä liian alhaiseksi?

Viimeyön työvuoron jälkeen kävin salilla (puntti +20min aerobinen), minkä jälkeen olen kalorilaskurin mukaan syönyt 1254kcal (P126/H122/R27 g). Välissä on 5h:n päiväunet, muutoin loppupäivä onkin mennyt kotona pyörien. Tämä kcal-määrä jää normaalia alemmas, mutta kysyisinkin teidän mielipidettä siitä, että olisiko näillä 1200-1300:n kaloreilla ja näillä mitoilla jatkossa turvallista tiristellä läskejä, vai jääkö liikuntaan yhdistettynä liian alhaiseksi?
Rasvaa on liian vähän. Sillä asialla EI kannata leikkiä, naisten etenkin! Sinä et oikeasti halua hormoonitoimintaasi sekaisin, trust me. Eli hyvää rasvaa vähintään 1 g / painokilo. Eli sun pitää saada sitä tuplasti enemmän. Hyviä lähteitä öljyt, avocado, pähkinät. Lisää vaan rohkeasti kalorit sinne 1600 kcal hujakoille ja katso mitä tapahtuu. Kovaa treeniä vaan (ja säännöllistä!) niin hyvä tulee. Jos paino ei ala putoamaan (tai mieluummin sentit) niin sitten pitää taas hioa ruokavaliota ja / tai liikuntamääriä.

Rasvaa on liian vähän. Sillä asialla EI kannata leikkiä, naisten etenkin! Sinä et oikeasti halua hormoonitoimintaasi sekaisin, trust me. Eli hyvää rasvaa vähintään 1 g / painokilo. Eli sun pitää saada sitä tuplasti enemmän. Hyviä lähteitä öljyt, avocado, pähkinät. Lisää vaan rohkeasti kalorit sinne 1600 kcal hujakoille ja katso mitä tapahtuu. Kovaa treeniä vaan (ja säännöllistä!) niin hyvä tulee. Jos paino ei ala putoamaan (tai mieluummin sentit) niin sitten pitää taas hioa ruokavaliota ja / tai liikuntamääriä.

Onko tuo 1g/painokilo rasvaton painokilo? Kun mun rasvaton paino on 63kg ja mulla on massaa pitkästi yli sata, niin tuossa on jo aika iso ero. Vai olisiko hyvä jotain tuolta väliltä, esim 80g?

Taidanpa minäkin laittaa omat eiliset syömiset...

Herätys 5.15
- 6 dl vettä ja vitskut, rauta, kalaöljy ym. ja fillarointi töihin 10 km reippaasti.

Töissä noin klo 8 aamiainen huoltsikalla:
- muutama pekonisiivu
- 2 karjalanpiirakkaa + isosti voita
- 1 pala aamupalajuustoa
- salaatinlehtiä, kurkkua ja paprikaa
- lasi vettä ja lasi mehukeittoa

Töissä noin klo 14 lounas lounasravintolassa:
- salaatinlehtiä, tomaattia, kurkkua ja päälle reippaasti oliiviöljyä
- hieman riisiä ja päälle intialaista kasvisjuttua
- lasi vettä ja lasi sokeritonta mehua

Töissä noin klo 16
- fastin suklaa proteiinijuoma 2.5dl

Näiden lisäksi töissä päivän aikana
- 6 dl vettä
- 5 dl leaderin proteiinijuoma (protein40 vai mikä sen nimi nyt on)
- 2 mukia vihreää teetä

Pyöräily töistä kotiin 10 km reippaasti

Päivä meni muuten hienosti ruokailujen suhteen (okei karjikset ois voinu aamupalalta jättää pois),
MUTTA illalla söin vielä leffaa katsoessa:
- litran jätskiä ja 100g chilipähkinöitä.

Kerrottakoon, että ennen söin herkkuja joka ilta, nyt olen pari viikkoa elänyt kurinalaisemmin ja tämä oli eka repsahduskerta.

Illan aikana vielä 6dl vettä ja vitskut, kalaöljy ym.

Saa kommentoida.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom