Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Itse olen tällähetkellä dietillä, ja seuraavien 3 viikon ohjelma näyttää tältä:

Aamu:
50 g kauralese, maidolla ja vedellä
300 g maitorahka
200 g marjoja/jos laiskottaa niin mehukeitto
päälle vitamiinit ja omegakolmoset

Lounas:
150 g jotain lihaa
2 munanvalkuaista
250 g kasviksia
10-15 g öljyä

Välipala:
yleensä rahkaa 250 g, jossa funlightia seassa

Päivällinen:
Sama setti kuin lounaalla, munanvalkuaiset korvataan n 50 grammalla tummaa riisiä

Iltapala:
250 g maitorahka
20 g vehnälese
200 g marjoja/mehukeittoa

Treenin jälkeen palkkarit. Kolmen viikon jälkeen olisi tarkoitus lisätä kalorimäärää, riippuen vähän, miltä tuntuu.

!sunshine!lla aika hullu dieetti. Toivottavasti saat kuitenkin apua avohoidosta, tsemppiä tulevaisuuteen :)

Mun esimerkkipäivä vois olla kuten tänään:

Kahvia mantelimaidolla, 3 isoa itse tehtyä voissa paistettua viljatonta lihapullaa, väkevää sinappia

Riisitöntä kaalilaatikkoa ( sis juustoa, jauhelihaa ja pekonia) iso annos kera sokerittoman puolukkasurvoksen

Kahvia ja rivi 70% suklaata

Ite tehtyä gluteenitonta pitsaa slaissi

Iso lautasellinen voista omenapaistosta mantelikuorrutteella, valmisvaniljakastiketta joku desi.

Mun arkisafkat menee suht tuttua kaavaa, yleensä suurinpiirtein tällai:

-aamupala klo 7.30: kaurapuuro (soijamaidon ja veden sekoitukseen) + pari ruokalusikallista soijaproteiinia

-välipala klo 10: purkki rahkaa jollain romppeilla (esmes kookoshiutaleita, puolikas banaani tms.) + kahvia

-lounas klo 12: läjä jotain raakoja rehuja + oliiviöljyä (joskus myös lisäks auringonkukan- ja hampunsiemeniä) ja lisäks jotain proteiinipitoista (kalaa, raejuustoa, fetaa, keitettyjä kananmunia, joskus munakasta tai paistettua tofua) + kahvia ja yleensä joku hedelmä. Parina päivänä viikossa syön yleensä jotain lämmintä safkaa.

-välipala klo 15-15.30: sama kuin aamun välipala

-välipala ennen treeniä: vaihtelevasti sen mukaan mitä tekee mieli ja mitä kaapissa on. Joskus menee manteleita, joskus leipää juustolla, joskus suklaata tai proteiinipatukka. Viime aikoina oon alkanut kiskomaan uudelleen vihersmoothieita, joihin yleensä laitan banaania, jotain marjaa, pinaattia tai muuta vihreetä + kookosöljyä ja mahdollisesti hamppuproteiinia.

Treenin jälkeiset safkailut on mulle hieman ongelmallisia. En tahdo oikein mitään kiinteää saada treenien jälkeen kunnolla alas. Palkkari menee välillä alas, mut sekin usein tökkii. Tuun salilta myös yleensä aika myöhään (yleensä siinä puoli ysin - ysin maissa), joten en oikein jaksa silloin enää mitään kunnollista safkaa alkaa laittelemaan. Turhan usein päädyn kiskomaan vaan iltapuuron proteiinijauheella. Jos syön iltapuuron, en juo palkkaria. Jos juon palkkarin, en välttis syö illalla enää mitään.

Viikonlopun safkailut noudattelee suurin piirtein samoja kaavoja paitsi, että syön vähän harvemmin ja ajallisesti myöhemmin. Viikonloppuisin korvaan osan rahkoista turkkilaisella jugurtilla.

Kaloreita en oo laskeskellut pitkiin aikoihin. Paino pysyttelee melko lailla siellä 62 ja 63 kilon paikkeilla, joten kalorimäärä lienee ihan ok. Herkkujen suhteen pyrin pitämään kontrollia, mut melko säännöllisesti pariin kertaan viikossa menee jotain herkkua alas, yleensä suklaata, mikä on mun heikoin kohtani. :D Välillä herkuttelu karkaa kyl vähän lapasesta ja saattaa olla kausia, jolloin kiskon joka päivä jotain makeeta, mut nykyisin saan tän puolen onneks suht helpolla taas takas kontrolliin.

Siks oon töykeä, että tää lisääntyvä kanta näitä syömishäiriöisiä tajuais mennä oikeesti jonnekin muualle, mistä ne saa oikeesti apua. Vai sunko mielestä tää palsta on ihan oikean tyyppinen kyseisille henkilöille? Onhan se nähty ettei se auta paskan vertaa että tällä palstalla kirjottelevat terveet ihmiset kertovat sairaille miten tulee syödä, kun ei ne kuitenkaan syö niin. Joka päivä täällä hoetaan jollekkin että syö syö, jumalauta söisit nyt ja tehdään esimerkkipäiviä ja lasketaan kaloreita niiden puolesta. Neuvotaan, ohjeistetaan ja taotaan järkeä päähän. Vaan ei ne siltikään syö. Eihän täällä keskitytä enää juuri mihinkään muuhun ku kertomaan anorektikoille että oikeesti kannattaa hei syödä jos haluaa elää.

Nää "mitä söit tänään/eilen" postit on tätänykyä niin säälittäviä et suurinosa vaikuttaa trolleilta. Ja jos joku onkin oikesti sairas, niin ei se todellakaan tätä palstaa lukemalla parane. Sairastuu saleen vaan enemmän.

Voi vittu... Mitä ihmettä sä teet _tällä_ palstalla?

Onko sun about aina ihan pakko olla töykeä. Ei varmaan monen tee mieli tulla toiste, eikä kyllä tee mieli heittää omiakaan ruokia tähän...

Tämän ketjun tarkoitus lienee alunperin ollut se, että liikunnalliset, (suht) terveet elämäntavat omaavat ihmiset tai ainakin näihin asioihin pyrkivät sellaiset jakavat päivittäisiä ruokalistojaan samanhenkisten kanssa. Kokemusten ja ajatusten vaihdolla kohti parempaa itseä, you know. Ketjun tarkoitus EI ole se, että sairaalloiset ajatusmaailmat omaavat ihmiset tulevat tänne listaamaan näivettymisprosessejaan. Mikäli tämän asian tajuamiseen vaaditaan tiettyä töykeyttä, niin se sallittakoon. Ja jos kerta omalla kohdalla ei uskalleta laittaa sitä omaa ruokapäiväkirjaa tänne kaikkien ruodittavaksi selkäsaunan pelossa, niin pitäisikö sitten ihan miettiä, että olisiko siinä omassakin ruokailussa sitten parantamisen varaa.

Ja jos kerta omalla kohdalla ei uskalleta laittaa sitä omaa ruokapäiväkirjaa tänne kaikkien ruodittavaksi selkäsaunan pelossa, niin pitäisikö sitten ihan miettiä, että olisiko siinä omassakin ruokailussa sitten parantamisen varaa.

Komppaan. Mielestäni en ole kyllä koskaan haukkunut kenenkään järkevää ruokavaliota. Ainoastaan näiden reppanoiden säälittäviä kitu-valioita katsellessa rupeaa vituttamaan ja kaunis puhe ei tunnetusti kenenkään päähän mene. Eikä täällä juurikaan kukaan muu uskalla avata suutaan niin pakkohan se jonkun on. Mun mielestä on ihan ok sanoa mitä ajattelee kunhan joskus myös ajattelee mitä sanoo.

Syömistä voi ihan oikeasti opetella... tunkee sitä ruokaa naamaan vaikka puoliväkisin.
Muistan vielä ajan kun puoli rahkapurkkia teki tuskaa ja nyt menee purkki hetkessä kurkusta alas :D

Eilen oli vähän kiireinen päivä eikä ehtinyt oikein ruokaan panostaa, mutta tällä mentiin:

Aamiainen Kaurapuuro raejuustolla ja vadelmilla + öljyt ja vitamiinit
Lounas Purkki tonnikalaa, reilusti kasviksia ja raejuustoa + öljy
Välipala Purkki rahkaa, purkki ananasta
Salitreeni 90 min, jonka jälkeen palkkari
Päivällinen Jauheliha-tomaattimunakas (3 munaa), siivu Realia + kasviksia kaveriksi
Iltapala Purkki rahkaa + vadelmia ja puolukoita + öljyt

Tämmöinen päivä tänään:
* Tattaripuuroa, kesoa, mustikoita.
Töihin (viisi kilometriä pelkkää ylämäkeä) fillarilla
* Lounas: rahka ja 2 kpl gluteenittomia riisipiirakoita
(1 kpl 270 kcal
Proteiinia 4.3 g
Hiilihydraatteja 42.7 g)
hirveästi fillarointia eestaas
ei välipalaa
* gluteenitonta pastaa n. 60 g (kuivapaino) ja tonnikalapastasoosi (tomaattimurskaan tein), jälkkäriksi puoli litraa vaniljajäätelöä (HUPS! :nolo:)
treeni tekemättä ja iltapala syömättä.

Tämmönen päivä tänään...

Aamupala:
Maitorahka puoli purkkia
A+ jugurtti jotain päälle desi
Vanilijaesanssia
mustikka-mansikka-mustaherkukkasose, pilttipurkillinen, olisko jotain 120g marjoja
Hedelmäinen mysli, 1dl

Lounas:
Grillattu lohi 240g
Kreikkalainen salaatti 300g
Banaani

Välipala:
Omena
Saksanpähkinöitä kourallinen
Puolikas prode-patukka

Päivällinen/illallinen:
Kylmäsavuporopannari
Salaattia +öljypohjainen salaatinkastike
Rahkaa purkin toinen puolikas
Marjoja desi noin

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Komppaan. Mielestäni en ole kyllä koskaan haukkunut kenenkään järkevää ruokavaliota. Ainoastaan näiden reppanoiden säälittäviä kitu-valioita katsellessa rupeaa vituttamaan ja kaunis puhe ei tunnetusti kenenkään päähän mene. Eikä täällä juurikaan kukaan muu uskalla avata suutaan niin pakkohan se jonkun on. Mun mielestä on ihan ok sanoa mitä ajattelee kunhan joskus myös ajattelee mitä sanoo.

Aika kärkäs olet kieltämättä monesti :) Käsittääkseni sinulla on myös joskus ollut jonkinmoista syömishäiriötä ja tässä suhteessa ymmärrän nuo "sivaltavat" kommentit ja kaikesta huolimatta joskus juuri tuon sävyistä heittoa tarvitaan. Mielestäni olisi järkevää erottaa oma ketju sellaisille joilla on ongelmia tämän ruokailupuolen kanssa, sillä näyttää siltä, että täällä pyörii laidasta laitaan erityyppisiä ongelmasyöjiä. Kun täältä kerta löytyy niitä ihmisiä kellä asiasta on kokemusta, niin halukkaat voisivat siellä jakaa kommentteja ja kokemuksia näistä jutuista? Tämä ketju nykyisellään nostaa vitutuskäyrän suht korkealle monesti.

Ja ongelmasyönnillä tarkoitan sitä, että pelätään sitä ruokaa, syödään liian vähän, kammoksutaan kaloreita, kilpaillaan kuka syö vähiten, ahmitaan, luetaan liikaa ja sitten pelätään kaikkia rasvojen paistamisia, porkkanoiden hiilaripitoisuuksia, mikroja ja makroja jne, jne.... Tavallisen liikkujan ja salilla kävijöiden ilman kisadietti tavotteita ei tarvitse mennä näissä niin syvälle kuin kilpaurheilijoiden se näyttää unohtuvan näiltä henkilöiltä myös useasti.

Ruoka on tarkoitettu meille energiaksi ja hyvän olon tuottajaksi, ei sen pidä pilata koko elämää.

Itsekkin olen ollut alta parikymppisenä anoreksian takia sairaalahoidossa. Nyt 20kg painavampana terveenä ja onnellisena se vitutus käyrä nousee monesti samalla lailla kuin ipanallakin, mutta yleensä pidän mölyt mahassani. Nyt oli pakko itekki hieman avautua, sillä juurikin mielestäni tässä ketjussa ei ole mitään järkeä juuri tämän sekalaisuuden takia.

Minkälaista aamupalaa suosittelisitte jos herää kuudelta ja menee 7.30 salille? Kuinka nopeasti seuraava ateria pitäisi olla treenin jälkeen?

Minkälaista aamupalaa suosittelisitte jos herää kuudelta ja menee 7.30 salille? Kuinka nopeasti seuraava ateria pitäisi olla treenin jälkeen?

Jotain helposti sulavaa ja energiaa antavaa. Liian täydellä mahalla treenaaminen on aika tuskaa, mut ei se oo kivaa nälkäisenäkään. Ehkä esmes kaurapuuroa raejuustolla tai vaikkapa banaani ja vähän pähkinöitä/ manteleita? Ja palkkari heti treenin jälkeen ja siitä tunnin-parin jälkeen jokin tukevampi välipala/lounas.

No ihan takuulla on minun ruokavaliossani parannettavaa (riippuen tietysti kuka sitä tarkistelee), muttei todellakaan syömishäiriö-mielessä.
Pointti oli se, että sen voisi ehkä ilmaista kauniimminkin, ettei jokin kuulosta terveeltä tai ihmettelee miksi joku täällä on.
Oletin kuitenkin, että tänne on erilaiset ihmiset tervetulleita. Ei tarvitse ottaa mallia; ei niin täydellisesti syövästä, eikä anorektikostakaan.

Peace ja se tästä :)

Minä täällä uutena foorumilla ja suht uutena koko harrastuskin. Eli ruokavaliossa vielä varmasti menee vikaan mutta tässäpä sitä sitten korjaillaan sen mukaan mitä tietoo löytyy.

Tänään siis:
Aamulla: 2palaa ruisleipää(eli yht. 4siivua), voita ja uunimakkaraa viipaloituna päällä, monivitamiini porejuoma
naukkailua: kuppi kahvia
treeni
heti jälkeen 5dl. maitoo jossa kaakaojauhetta
lounas : 250g. maitorahkaa, kahvi (hupsista.. hyi minua)
välipalaa: 250g. maitorahkaa, kahvia
lounas: 100g. soijarouhetta turvotettuna ja pannussa,mausteet ja tomaattia sekaan
iltapala: sama setti maitorahkaa taas ja vihreetä teetä

Joo, näin ykstoikkonen tästä tänpäiväsetä nyt sitte tuli, ai kauheeta. Tää oli tämmönen "mitä kaapista löytyy" päivä nyt. Mut laskeskelin(päässäni) et näistä tuli kaloreita 1860, ajjai, sais vaan olla enempi, mutta tuntuu että mahalaukku venyy jo näillä määrillä!
hh: 133,8g.
pr: 177,5g.
rasva: 19g.

Entisenä karppaajana viel kammoan hiilareita mutta nyt ku massaa haluaa kasvattaa niin tuo tänpäivänen määrä ei välttis sekään riitä(hh siis)? Rasvoja ja kaloreita vielä lisää tähän, nyt jos ihan oikeen oon sisäistäny homman nimen? Toisaalta harrastan myös aerobistä(vai miten se nyt kirjotettiinkaan ikinä) liikuntaa tavoitteena polttaa samalla rasvaa, se on toki nyt toissijanen juttu kuitenkin ja voi hoitaa myöhemminki, kuhan on saatu riittävä lihasmassa ekaks! Näin. Saa saarnata, niin saarnattava voi jotain oppia!

Minä täällä uutena foorumilla ja suht uutena koko harrastuskin. Eli ruokavaliossa vielä varmasti menee vikaan mutta tässäpä sitä sitten korjaillaan sen mukaan mitä tietoo löytyy.

Tänään siis:
Aamulla: 2palaa ruisleipää(eli yht. 4siivua), voita ja uunimakkaraa viipaloituna päällä, monivitamiini porejuoma
naukkailua: kuppi kahvia
treeni
heti jälkeen 5dl. maitoo jossa kaakaojauhetta
lounas : 250g. maitorahkaa, kahvi (hupsista.. hyi minua)
välipalaa: 250g. maitorahkaa, kahvia
lounas: 100g. soijarouhetta turvotettuna ja pannussa,mausteet ja tomaattia sekaan
iltapala: sama setti maitorahkaa taas ja vihreetä teetä

Joo, näin ykstoikkonen tästä tänpäiväsetä nyt sitte tuli, ai kauheeta. Tää oli tämmönen "mitä kaapista löytyy" päivä nyt. Mut laskeskelin(päässäni) et näistä tuli kaloreita 1860, ajjai, sais vaan olla enempi, mutta tuntuu että mahalaukku venyy jo näillä määrillä!
hh: 133,8g.
pr: 177,5g.
rasva: 19g.

Entisenä karppaajana viel kammoan hiilareita mutta nyt ku massaa haluaa kasvattaa niin tuo tänpäivänen määrä ei välttis sekään riitä(hh siis)? Rasvoja ja kaloreita vielä lisää tähän, nyt jos ihan oikeen oon sisäistäny homman nimen? Toisaalta harrastan myös aerobistä(vai miten se nyt kirjotettiinkaan ikinä) liikuntaa tavoitteena polttaa samalla rasvaa, se on toki nyt toissijanen juttu kuitenkin ja voi hoitaa myöhemminki, kuhan on saatu riittävä lihasmassa ekaks! Näin. Saa saarnata, niin saarnattava voi jotain oppia!

Mie suosittelen sinulle että otat ihan kunnon palautumisjuoman käyttöön. Itse vetelen kanssa joskus harvoin täysmaitoa kun ei muuta ole saatavilla, mutta Life liikkeistä useimmiten ainakin osataan neuvoa palautusjuomaa jos itse ei osaa sopivaa etsiä.
Minun mielestä ei kannata tuijottaa tuota hh määrää vaan kokeilemalla oppii millä määrillä kroppa toimii hyvin ja millä tulee tuloksia. Tiedän itse että karppauksesta kun siirtyy ns.normaaliin ruokavalioon niin kroppa on tosi tuskaisen oloinen ja tuntuu että on ihan tukossa sekä maha kipeä. Hh pystyy syömään kuitenkin tosi monessa muodossa.
Lounas on sinulla tosi pöhkö, tiedät varmaan itsekkin.. pitäisi syödä paremmin ja monipuolisemmin mutta kuten sanoit niin kyseessä olikin mitäkaapistalöytyy- päivä. Proteiinia,rasvaa,hedelmiä,kasviksia ja sopivasti hh niin hyvä tulee. Ei sitä syömistä kannata pelätä. Lisäksi kun treenin saa kunnolla käyntiin niin monesti alkaa automaattisesti syömäänkin kunnolla koska on nälkä. PITÄÄ VAAN MUISTAA SYÖDÄ OIKEIN ja muistaa että mieliteot on usein kehon vinkki että jotain uupuu.

Mie suosittelen sinulle että otat ihan kunnon palautumisjuoman käyttöön. Itse vetelen kanssa joskus harvoin täysmaitoa kun ei muuta ole saatavilla, mutta Life liikkeistä useimmiten ainakin osataan neuvoa palautusjuomaa jos itse ei osaa sopivaa etsiä.
Minun mielestä ei kannata tuijottaa tuota hh määrää vaan kokeilemalla oppii millä määrillä kroppa toimii hyvin ja millä tulee tuloksia. Tiedän itse että karppauksesta kun siirtyy ns.normaaliin ruokavalioon niin kroppa on tosi tuskaisen oloinen ja tuntuu että on ihan tukossa sekä maha kipeä. Hh pystyy syömään kuitenkin tosi monessa muodossa.
Lounas on sinulla tosi pöhkö, tiedät varmaan itsekkin.. pitäisi syödä paremmin ja monipuolisemmin mutta kuten sanoit niin kyseessä olikin mitäkaapistalöytyy- päivä. Proteiinia,rasvaa,hedelmiä,kasviksia ja sopivasti hh niin hyvä tulee. Ei sitä syömistä kannata pelätä. Lisäksi kun treenin saa kunnolla käyntiin niin monesti alkaa automaattisesti syömäänkin kunnolla koska on nälkä. PITÄÄ VAAN MUISTAA SYÖDÄ OIKEIN ja muistaa että mieliteot on usein kehon vinkki että jotain uupuu.

Joo, nuo palautusjuomat, sekä kaikki muut herat ja protskujuomat viel aika uus käsite itelle, ja tarkoituksena onkin niihin tutustua ja ottaa tosissaan ton maidon tilalle ennemmin joku oikeenlainen palkkari. :) Kyllä syön yleensä monipuolisesti, ja ruokaahan en pelkää, itseasiassa minulla on ollut enemmänkin ongelmia vähentää ylenpalttista syömistä ja jatkuvaa herkkujen napostelua pois. Nyt kolmisen kk menty terveellisemmin, ruoka maistuu, ja mukavaa huomata ettei tosissaan tee mieli enää samallatavalla sokeria/kovia rasvoja sisältäviä ruokia ku ennen!

Klo 7: 3 isoa siivua rasvasta edamia ja meewurstia, pieni kourallinen manteleita, kahvia mantelimaidolla

klo 8:30 mustaa Juhla Mokkaa kupillinen

klo 11: 4 kasvispyörykkää, kauhallinen janssoninkiusausta, salaattia kurpitsansiemenillä, suolapähkinöillä, balsamicolla ja oliiviöljyllä, kermaviilikastiketta pyöryköille, kuppi mustaa kahvia taas

klo 13:15 kuppi mustaa kahvia, 2 palaa 86% suklaata

klo 15:00 kuppi mustaa kahvia

klo 16:30 omena, 2 voissa paistettua munaa, 2 siivua rasvasta goudaa

Rooibostee

klo 19:30 n. 200g uunilohta, 2 dl valkoista jasmiiniriisiä vehnättömällä soijasoosilla, 4 kirsikkatomaattia, tukku jääsalaattia, 2 lasia luomua kuivaa valkkaria

Ja läjä vitamiineja aamuin illoin sekä n. 2,5 litraa vettä.

Eilinen

8.00 Puuroa, kookosöljyä, vadelmia, raejuustoa, kahvi kevytmaidolla
11.00 Pari porsaanpihviä, keitettyjä linssejä, hedelmäistä salaattia (salaatteja, kurkkua, tomaattia, paprikaa, sipulia, viinirypäleitä, kurpitsansiemeniä)
14.00 Smootti (paljon mustikoita ja punaviinimarjoja, banaani, maustamatonta heraproteiinijauhetta, lehtikaalta, hieman kevytmaitoa) + pari pientä mansikka-hedelmäpatukkaa
17.00 Kaksi Real -ruisleipää, puolikas avokado, mozzarellaa, keitettyjä linssejä, hedelmäistä salaattia

19-21 Oma ohjaustunti + tutun pitämä BodyBalance -> Hirrrrmuinen nälkä->

21.30 Ruusukaali-mantelihyvää uunissa (lisänä mausteita ja oliiviöljyä), mozzarellaa ja raejuustoa, kaksi Real -ruisleipää, puolikas avokado ja jälkkäriksi rahkaa, rusinoita ja vadelmia

Iltapala oli vähän turhan tuhti, olisi pitänyt jakaa se tasaisemmin päivän mittaan. Mutta nälkä ei syö lakia.

Tämän päiväinen

7.30 Puuroa, kookosöljyä, vadelmia, raejuustoa, kahvi kevytmaidolla
11.00 Riisiä, parsakaalta, sipulia, paprikaa, fetajuustoa, oliiviöljyä, vihersalaattia (tomaatti, kurkku, salanovasalaatti)
14.00 Protein Sport -luomuproteiinipatukka, pari kotimaista omenaa
18.00 Voissa paistettu siikafilee, perunoita, parsakaalta, porkkanaa, rucolaa
20.30 Smootti (mustikoita, banaani, maustamatonta proteiinijauhetta, lehtikaalta) ja manteleita, keitetty kananmuna

Tämä viikko on kevyempi viikko eli ei kovia salitreenejä.
En laske kaloreita mutta kun testimielessä olen joskus kokeillut, pyörii ne aikalailla 1800-2800 kcal välillä. Skaala on aika laaja mutta määrä on ihan verrannollienn päivän aktiviteetteihin ja nälkään. Rasvaa syön prosentuaalisesti aika paljon, mutta se tuntuu sopivan minulle. Hiilareistakin kyllä tykkään :) Eli kaikkea kohtuudella ja mahdollisimman hyvistä lähteistä makua unohtamatta!

18.00 Voissa paistettu siikafilee, perunoita, parsakaalta, porkkanaa, rucolaa

Nam, siikafilettä. Kohta saan itsekkin :)

Onko muuten kellään tietoa siitä, miten nuo kalorilaskurit ottaa kehonkoostumuksen huomioon kalorimäärää laskettaessa? Tai onko sillä edes merkitystä? Mietin vain, että lihas kuluttaa levossa enemmän kuin läski, ja jos on keskimääräistä lihaksikkaampi tai vaihtoehtoisesti rasvaprossa on suurempi, pitääkö se ottaa huomioon kalorivajetta määriteltäessä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom