Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
rotzz: No onhan tuo nyt paljon parempi päivä kuin se edellinen, vaikka olenkin edellisen kommentoijan kanssa samaa mieltä siitä että jäätelö(t) eivät arkiruokailuun kuulukaan. Proteiinin määrästä sen sijaan olen eri mieltä: se voi hyvinkin olla riittävä (olettaen että raejuustoa on enemmän kuin ruokalusikallinen). Eri ihmisillä toimii eri jutut ja jokaisen on haettava se sopiva proteiinimäärä itse. Ei välttämättä ole niin, että aina enemmän on parempi tässäkään asiassa. Mutta nojaako sulla proteiininsaanti maitotuotteisiin yleensäkin? Kannattaa kehittää vähän vaihtelua noihin lähteisiin.

Kasviksia ja hyviä rasvanlähteitä on tosiaankin niukasti. Salaattikökkö ja banaani eivät tosiaankaan riitä! Lisäksi tuo hiilarihomma ihmetyttää. Onko tässä nyt kyseessä joku sellainen kompensaatio, että kun syöt jäätelöä niin nipistät hiilarit sitten muualta? Vai yritätkö elää VHH:lla? Jos sulla ei lähtökohtaisesti ole hiilarinsiedon kanssa ongelmaa, kuten ei jäätelöiden perusteella näytä olevan, koetahan lisätä päivään laadukkaampia hh-lähteitä, siis muutakin kuin aamupuuro. Täysjyväviljoja, juureksia tai ruisleipää esimerkiksi. Kunnollinen ja säännöllinen perussyöminen auttaisi varmaan makeanhimoonkin jos sellaista on. Lisäksi on toki opittava kuuntelemaan itseään ja vastaamaan rehellisesti kysymykseen "Tekeekö nyt todella mieli makeaa? Vai onko nälkä? Vai tekeekö oikeastaan mieli yhtään mitään?" Jos vastaus viimeiseen kysymykseen on ei mutta silti tekee mieli syödä, kannattaa myös miettiä, palveleeko ruoka omassa elämässä jotakin muuta roolia kuin fyysisten tarpeiden tyydyttämistä.

Kiitos vinkeistä molemmat! Noi jätskit oli kyllä tosiaan nyt vaan ton lauantain herkut, etten mä yleensä kahta jäätelöä vedä toisen lämpimän ruoan korvikkeena. Olen nyt kaavaillut vähän, että söisin ison lautasellisen puuroa joka aamu raejuuston kera ja jättäisin yleisesti pastan ja riisin pois. Sallittuja olisivat peruna, bataatti ja ruisleipä. Eli ei se vissiin vhh:ta olis? Koitan nyt vähän erilaisia tapoja syödä ja pitäydyn sitten siinä mikä näyttää sopivan itselle.

Tänään taas aloitettu siis aamu puurolla voisilmän ja raejuuston kera. Siihen vielä puol litraa vettä ja kuppi kahvia.
Lounaaksi olisi tarkotus syödä bataatti-kukkakaali-muusia ja kanafileitä plus salaattia.
loppupäivä ei vielä tiedossa.

Eilisen ruokailut näytti tältä:

9: 1dl kaurahiutaleita ja vähän ruisleseitä puuroksi, 200g rasvaton raejuusto, omena, ämpärillinen kahvia mustana, pari omega3

15: pari desiä paistettuja bataattilohkoja, vajaa 200g uunilohta, n. 100g porkkanaraastetta, kaks tomaattia, paprikaa, kurkkua
myöhemmin jälkkäriks kahvia ja neljäsosa isosta vesimelonista

20: puoli litraa mansikoita, 200g maustamaton rahka, pari rkl vatkattua kermaa

22: riisikakku, paistettu kananmuna, kinkkusiivu, kurkkua

Kevyt viikko menossa, ei salia ollenkaan mutta aamusta iltaan muuttokuorman kantamista, purkamista ja raivokasta siivoamista. Ateriarytmi vähän mietityttää, if-tyyliin en pyri syömään (noudattamaan syömisikkunaa) mutta kolme kertaa päivässä reilumman määrän syöminen tuntuu itsestä hyvälle ja helpolle. Voiko siitä siis olla jotain haittaa verrattuna "normi" 5-6 kertaa päivässä syömiseen? Kalorit saa kyllä täyteen, tosin pitää vähän laskeskella että pääsee varmasti yli 2000.

Mun eilisen syömiset:
aamupala lautasellinen puuroa ja n. ½dl raejuustoa, omena sekä kahvi maidolla plus ½l vettä
lounas bataatti-peruna-muusia ja broilerin file plus puol lautasellista salaattia.
välipala banaani ja bulgarian jugurtti 1tl hunajalla
tässä välissä tunnin yläkropan salitreeni
iltapala kaksi paistettua kananmunaa ja n. 3-4 dl sekotus raejuustoa, luonnonjugurttia ja maitorahkaa 2tl hunajalla plus omena

Voi että mä haluan makeeeta!! Tänään:
8.30 Kahvimuki + rasv.maito
9.00 Litra kirsikoita
12.00 5 porkkanaa, 5 luumua, 300g rasvatonta raejuustoa
13.30 Kahvimuki + rasv.maito
15.00 Kaurapuuro (40g hiutaleita) + Whey80 banskunmakuista protskujauhetta (nami puuroannos)
iltasyömisveikkaus:
4 ruisleipää, 4 kalkkunaleikettä, 4 viipaletta 17% goudajuustoa, vihreää salaattia, kurkkua, tomaattia (voileivät siis)
Kahvisatsi
Kaurapuuro (40g hiutaleita) + Whey80 cookies&cream makuista protskujauhetta (nami puuroannos)

Mä en edelleenkään juo mitään. Ei maistu. Tuon puuroannoksen teen yleensä piiiitkään veteen:)
Tänään en liiku. No hyötyliikuntana tulee 3km pyörällä ja 4km kävelyä.

Rasvat taitaa puuttua. Eilen kyllä vetäsin 150g lohta naamariini.

Mutta minä haluaisin syödä: Mutakakkua, täytekakkua, irtokarkkeja ja jääätelöäää:D
Siis oikeesti, mä tulen (taas) hulluksi tässä makeannälässä. Ja sitä lisää mun rakkaushormoonit - ihan varmasti:D

9.00 Litra kirsikoita
15.00 Kaurapuuro (40g hiutaleita) + Whey80 banskunmakuista protskujauhetta (nami puuroannos)
iltasyömisveikkaus:
4 ruisleipää, 4 kalkkunaleikettä, 4 viipaletta 17% goudajuustoa, vihreää salaattia, kurkkua, tomaattia (voileivät siis)
Kahvisatsi
Kaurapuuro (40g hiutaleita) + Whey80 cookies&cream makuista protskujauhetta (nami puuroannos)

Mä en edelleenkään juo mitään. Ei maistu. Tuon puuroannoksen teen yleensä piiiitkään veteen:)

Mutta minä haluaisin syödä: Mutakakkua, täytekakkua, irtokarkkeja ja jääätelöäää:D
Siis oikeesti, mä tulen (taas) hulluksi tässä makeannälässä. Ja sitä lisää mun rakkaushormoonit - ihan varmasti:D

Onks joku syy siihen että et syö aamupalaa ja muutenkin syöt vaan puuroa ja leipää? Näyttää erittäin typerältä toi sun ruokavalios...

9.00 Litra kirsikoita
iltasyömisveikkaus:
Kahvisatsi

Tollaset himot kertoo yleensä puutteista ja energiavajeesta. Nimimerkillä kokemusta on.

Jos kokeilisit vaikka syödä kunnon aamupalan, lounaalla ja päivällisellä ruokaa ja muutenkin lisäisit vaikka rasvaa ja proteiineja (muutakin kun jauheita ja raejuusto), niin eiköhän karkkihimot laimene...

Mites itsellä tänään...

Aamupala:
½dl tattarilese ja 1dl hirssihiutale -puuroksi veteen
200g raejuusto
1 rkl kookosöljy
2 rkl murskattu pellavansiemen
vettä, d-vitamiini, kahvia

lenkki

Lounas: (heräsin melko myöhään)
munakas amarantilla ja parsakaalilla, varhaiskaalilla ja pinaatilla
omena
vettä, c-vitamiini

Välipala:
kulhollinen mustikoita ja mustaherukoita
200g soijaviili
130g maitorahka
20 mantelia
omena
kahvia

Päivällinen:
200g seitiä paistettuna sipulin kera
1 iso avokado
reilusti höyrytettyä bataattia
hapankaalia, punajuurta, herkkusieniä, tomaattia, kesäkurpitsaa

Iltapala:
purkki rasvatonta raejuustoa
joku ½dl talkkunaa
loraus pellavansiemenöljyä
porkkanaa
2 riisikakkua

Öhh. Täynnä.

Mites itsellä tänään...

Aamupala:
½dl tattarilese ja 1dl hirssihiutale -puuroksi veteen
200g raejuusto
1 rkl kookosöljy
2 rkl murskattu pellavansiemen
vettä, d-vitamiini, kahvia

Kysymys: oletko keliaakikko vai muuten vain tattari ja hirssi? Jos kyllä, joudutko vetämään B-vitamiineja jatkuvasti?
Minulla on keliakia ja jostakin syystä B-vitamiineja on ihan pakko syödä jatkuvasti. Muuten aukeaa suupielet jne. jne.
Nappailen kyllä muutoinkin vitamiineja säännöllisesti, joten ei ongelma. Olen vain huomannut, että jos jää viikoksikin ottamatta, haavat suupielissä :-o

Eilen:
8.00 0,5ltr karviaisia + rahkapurkki
8.30 Kahvi rasvattomalla maidolla
12.00 300g: Salaattia, kurkkua, tomaattia, kukkakaalia, 10 oliivia, rkl siemeniä. 20g kaurahiutaleannos, eli pikkupuuro.
13.30 Kahvi rasvattomalla maidolla
15.30 40g kaurahiutaleinen puuroannos + annos proteiinijauhetta
Pitkä työmatka, kohti salia... Salilla puoli tuntia crossaria + saliohjelma
Salilla: Star nutrion portskuannos.
Pitkä kotimatka pois salilta... kotihommat ennen kuin pääsee itse alas syömään...
21.00 Ruisleipää, 4 kalkkunaleikettä, 4 viipaletta 17% juustoa, kurkkua, lehtisalaattia. Rahkapurkki.
22.30 40g kaurahiutaleinen puuroannos + annos proteiinijauhetta
00.00 Hyvää yötä.

Ihan syvältä. Aamiainen ei maistu. Lämminruoka ei maistu. Mitään en itse kokkaa.
Ei mun syömiset oikein tällä hetkellä rokkaa.

En syö punaista lihaa, pastaa, riisiä enkä perunaa - ei maistu.
Onneksi kaupastani saa kanan rintafileitä valmiina, mutta minulla tämä oikea syöminen ajoittuu viikonloppuihin.
Työviikot menee yleensä tällä rytmillä. En viitsi junassa alkaa syömään.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Niin joo, jottei mene pelkäksi ot:ksi, omat evästelyt:

7: Tattaripuuro, Keso (100 g noin), marjoja reilusti ja kuppi kahvia.

9: Ehrmann-purkki ja kuppi kahvia

11: Paljon vihreää salaattia sitruunaisella oliiviöljyllä ja lohta (150g)

14: Vesimelonia ja pieni kuppi kahvia

17: Kanan rintafile (100g +/-??) täysjyväriisiä (n. pari desiä), kasviksia ehkä 150 g, kookosöljyä, kourallinen pähkinöitä
(plus Omega3, D-vitamiini, magnesium, B-vitamiini)
unohtui: kaksi palaa gluteenitonta jyväleipää + vähän oivariinia.

19:00 -20.15 - Melkoisen hapottava intervallitreeni (mäkijuoksut)
Fastin palautusjuoma (se valmis pillitörppö)

21 ja jotakin: Ehrmannia, mustikkasoppaa, pellavansiemenrouhetta (pari rkl), jokunen pähkinä.

Vettä pari litraa päivän mittaan, treeneissä juomapullollinen.

Ollaanko edes millään hehtaareilla sille, että se pari kiloa reisiin olisi saatavissa puntilla? Punteilla treenaan 3 krt (jaetulla ohjelmalla) viikkoon nyt, kun ei oo vielä jääkausi täysin päällä ja kesätreenit lähinnä menossa (intervallit, lihaskunto ja kestävyys).

Kysymys: oletko keliaakikko vai muuten vain tattari ja hirssi? Jos kyllä, joudutko vetämään B-vitamiineja jatkuvasti?
Minulla on keliakia ja jostakin syystä B-vitamiineja on ihan pakko syödä jatkuvasti. Muuten aukeaa suupielet jne. jne.
Nappailen kyllä muutoinkin vitamiineja säännöllisesti, joten ei ongelma. Olen vain huomannut, että jos jää viikoksikin ottamatta, haavat suupielissä :-o

Oon käyny testeissä mutta ei ollut mitään keliakiaan viittaavaa. Nyt oon syönyt muuten vaan tattaria ja hirssiä, tykkään niin kovasti niiden mausta.
Ja ne on vähempikuituisia niin vähän parempia lenkin edellä ettei vaan hätä yllätä kesken matkan...

Tässäpä omat eväät, kaloreista tosin ei minkään valtakunnan hajua:

7.45: ~1dl kaurahiutaleita, 100g raejuustoa, magnesiumit, pari dl vettä
8.30: 2 kuppia kahvia töissä
12:00: lounaaksi työpaikkaruokalassa vihersalaattia (salaatti, tomaatti, kurkku, rkl auringonkukansiemeniä), porkkanaa, papuja, possun pihvi + jälkkäriksi kourallinen viinirypäleitä
15.00: lisää kahvia
17.00: päivälliseksi kanakeittoa ja kaksi reissumiestä juustolla ja oivariinilla + maitorahka myslillä
20.30: (taas) reissumies päällisineen, maitorahkaa ja ananasta, päärynä ja omena. Ainiin, ja suklaavanukas :D

Päivän treeninä 1,5h selkä- ja vatsatreeni. Vettä tuli juotua päivän mittaan nelisen litraa, ja lisäksi puolisen litraa vissyä. Tuntuu, että on hirveä nälkä kokoajan... En kestä, en jaksa kokoajan olla jääkaapilla :D

Lindis: Parin tonnin huudeilla varmaan pyörii, ihan hyvännäköinen setti sulla. Tietysti riippuu mitä tavoittelet, vai onko pääasiassa tarkoitus vaan jaksaa urheilla. Kasviksia saat ainakin tarpeeks, mutta rasvaa aika niukasti. Niin ja en tiiä ees että halusitko mitään kommentteja :)

PirsKatti: Hyvä setti sullakin. Jos lihasta tosissaan haluat, niin ehkä tuohon lounaaseen ja välipalaan olisi voinut vähän lisätäkin. Esim. riisiä / ruisleipää lounaaseen ja joku tujumpi lisä välipalaan.

Kiitos Tiuskis. Näin olen hieman aavistellut itsekin, että vähän jotakin lisää. Ruista en voi syödä, mutta saman asian ajanee sellainen gluteeniton jyväleipä tai sitten yksinkertaisesti perunaa tms. mukaan lounaaseen. Välipala oli tosiaan vähän kevyt, usein syön joko protskupirtelön tai rahkaa välipalalla. Ihan hyvin noita hapottaviakin jaksaa noilla eväillä, punttipäivä menee helposti, mutta silloin kun on jäät tai peli, niin tankkaan vähän enemmän hiilareita alle. Silloin vedetään niin sata lasissa eikä hyytyä saa :)

^Sitä jäin vielä miettimään, että minkäkokoinen olet? Saat tosi paljon proteiinia.. rasvaa suht hyvin ja sitten puolestaan nostamisen varaa on hiilareissa jos jostain on tarvetta nostaa. Kalorit on tuossa lähempänä 2500 kcal. Paljonko sulle tulee viikossa muita treenejä kuin nuo 3 punttia?

Ja juu oletkin siis keliaatikko (olishan sen voinut päätellä noista eväistä :D) perunahan on varsin hyvä vaihtoehto tietysti.

Lindis: Parin tonnin huudeilla varmaan pyörii, ihan hyvännäköinen setti sulla. Tietysti riippuu mitä tavoittelet, vai onko pääasiassa tarkoitus vaan jaksaa urheilla. Kasviksia saat ainakin tarpeeks, mutta rasvaa aika niukasti. Niin ja en tiiä ees että halusitko mitään kommentteja :)
Tarkoituksena saada jonkun verran lisää lihasmassaa + yleistä timmiyttä. Ja mä valitettavasti kärsin jonkunasteisesta "rasvakammosta", tiedostan itsekin syöväni sitä liian vähän, mutta en saa itseäni pakotettua syömään sitä... Ironista, tiedetään :D vinkkejä helppoon ja huomaamattomaan lisäykseen otetaan kiljuen vastaan!

Tarkoituksena saada jonkun verran lisää lihasmassaa + yleistä timmiyttä. Ja mä valitettavasti kärsin jonkunasteisesta "rasvakammosta", tiedostan itsekin syöväni sitä liian vähän, mutta en saa itseäni pakotettua syömään sitä... Ironista, tiedetään :D vinkkejä helppoon ja huomaamattomaan lisäykseen otetaan kiljuen vastaan!

Rasva on etenkin naisille supertärkeä hormoonitoiminnan ja myös aineenvaihdunnan takia. LÄMPIMÄSTI suosittelen ottamaan asian vakavasti. Mun mielestä helpointa on lisätä joku hyvänmakuinen öljypohjainen salaatinkastike lounaalle ja päivälliselle, esim. tuohon salaattiin olisin ruilauttanut sitruunaöljyä. Toinen superhyvä juttu on tietysti pähkinät :rock:

^Sitä jäin vielä miettimään, että minkäkokoinen olet? Saat tosi paljon proteiinia.. rasvaa suht hyvin ja sitten puolestaan nostamisen varaa on hiilareissa jos jostain on tarvetta nostaa. Kalorit on tuossa lähempänä 2500 kcal. Paljonko sulle tulee viikossa muita treenejä kuin nuo 3 punttia?

Mä jäin miettimään, että voiko proteiinejä syödä liikaa? Saattaapi olla toki tyhmä kysymys, mutta tulkoon kysytyksi kuitenkin. Olen 165 cm pitkä ja painoin tänä aamuna 55 kiloa.
Liikettä ja treeniä tulee näin: polkupyöräilyä semmoinen 10 km 2-5 krt viikossa (löysää sotkemista töihin, täysin fiilispohjalta :D), ma puntti, ti intervallitreeni/kestävyys/lihaskunto (1,5 h) ke puntti tai joukkueen crossfit (1,5 h), to sählyä 1h (silloin tällöin), jäät + alkuverkka 2h, pe puntti, la pelipäivä jääkaudella (viime la: vartti hölkkää + alkelkyykky-, luistelukyykky- ja etukyykkytreeni), su ihana lepo.

Mä jäin miettimään, että voiko proteiinejä syödä liikaa? Saattaapi olla toki tyhmä kysymys, mutta tulkoon kysytyksi kuitenkin. Olen 165 cm pitkä ja painoin tänä aamuna 55 kiloa.
Liikettä ja treeniä tulee näin: polkupyöräilyä semmoinen 10 km 2-5 krt viikossa (löysää sotkemista töihin, täysin fiilispohjalta :D), ma puntti, ti intervallitreeni/kestävyys/lihaskunto (1,5 h) ke puntti tai joukkueen crossfit (1,5 h), to sählyä 1h (silloin tällöin), jäät + alkuverkka 2h, pe puntti, la pelipäivä jääkaudella (viime la: vartti hölkkää + alkelkyykky-, luistelukyykky- ja etukyykkytreeni), su ihana lepo.

Juu siis voi saada liikaa. Alkaa munuaiset kuormittua ja liika on liikaa, alkaa kertymään rasvaa ja voi tulla sulatusongelmia yms. Nämä on kyllä hyvin yksilöllisiä juttuja. Semmonen ihan maks 3 g /painokilo on maksimi, jos multa kysytään.. Itse pyrin siihen 2,5 g:aan. Sä saat kyllä reippaasti yli kun oot noin kevyt.

Liikut ihan simona, joten joudut kyllä vetään ruokaakin paljon. Lisäisin hiilareita ja rasvaa sekä karsisin vähän proteiinia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom