Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tänään:
07.30 Hapankaurapuuro, suolaton voi, puolitoista kiiviä ja päärynänpaloja, keitetty kananmuna
11.00 Paistettua lohta, perunamuusia, keitettyjä kasviksia, vihersalaattia, kurpitsapikkelsiä, jälkkäriksi vähän mangokiisseliä (opetusruokailu)
15.00 Porkkanasämpylän puolikas omatekoisella levitteellä, salaatilla, juustolla, pari taatelia, siemensekoitusta ja kotijogurttia
19.30 Porsas-kasvispataa (possunsuikaleita, punaisia linssejä, paprikaa, herkkusieniä, bataattia), omenapäärynä

Liikuntana salsatunti tuossa välipalan ja illallisen välissä. Pari päivää ollut kauhea nälkä, tänään taas ei nälkää nimeksikään. Tiedä mistä johtuu, mut hyvät oli ruoat.

Vaikka mä inhoan kaurapuuroa, taateleita, linssejä sun muita, niin jännä juttu että alkaa tuo kaurapuuro houkuttamaan :D Dieetti toiminee kun kadehtii jopa muiden "pahoiksi mieltämiä" ruokia.

klo 6.00 3 dl rasvaton maitojuoma + whey80+ herbalife formula1 (nyt sekii purkki loppu!)
9.00 kahvi 100g raejuustoa + 250g maitorahka (vähän makeutusjauhetta)
11.00 ehkä 350g italianpataa hirvenjauhenlihalla + salaattia+ muutama vihreä oliivi + kaakao
on vieläkii nälkä joten näkkäri + oivariinia vähän
15.30 maissa pirtelö tai rahkaa sen verran ettei oo nälkä
19.15 alkaa salitreeni johon otan palkkarin mukaan ja vettä

Vettähän menee muutenkin päivässä vähän joka välissä

Kalorit pyörii alta 2000

Nyt kun on pitkä dietti takana, niin liikunta- ja ruokailutottumukset on niin vahvasti hioutuneet siihen suuntaan, että kaipaan ehkä vähän vinkkiä tai uskonvahvistusta syömisilleni ja tekemisilleni teiltä arvon pakkislaiset.
---

Tässä esimerkkipäivässä kaloreita n. 2400, P 153g 26% / H 272g 47% / R 68g 27% Lounaalla tuli syötyä turhan paljon, mutta päivän kokonaiskalorit jäi silti maltillisiksi, vaikka en oikeastaan missään kohtaa kitsastellut. Rasvaa taidan vähän pelätä, pyrin käyttämään hyviä hiilareita ja rasvoja sekä syömään riittävästi proteiinia. Vettä juon vähintäänkin riittävästi. Ainakin aamupalalle huomasin itsekin, että voisin lisätä proteiinia. Treeni on sen verran myöhään mulla, ettei sen jälkeen voi enää paljoa syödä, mutta pitäisikö mun pyrkiä muuttamaan tilannetta eli onko ruokailun rytmitys pielessä treenin suhteen. Aerobista teen vielä vähän liikaa varmaan, kun olen niihin tunteihin niin kiintynyt... mutta eikai sekään iso ongelma ole jos vaan syö tarpeeksi? Kommentteja otetaan kiitollisena vastaan! :)

Kalorimäärä on hyvä ja varmaan nuo suhteetkin suht kohdallaan. Tosin itse lisäisin vähän rasvaa ja vähentäisin hiilareita. Mua kyllä ihmetyttää noin silmämääräisesti, että mistä sää nuo proteiinit (yli 150 g) muka saat kun eihän tuossa ole kuin juustoa, muutama lihapulla, jugurttia, pari siivua kalkkunaa.. Mutta hyvä näin jos näin on. Välipalana söisin muutakin kuin hedelmää, esim. rahkaa. Ja iltapala saisi olla ennemminkin prode- kuin hiilaripitoinen.

Kiitos Tiuskis! Syötin siis kaikki ruoka-aineet tarkasti siihen kalorilaskuriin, tähän listasin ne vaan tiivistetymmin. Ja niin se laskuri ainakin väitti, että proteiinia olis tullut tuollai ihan kivasti. Niissä kahdessa iltapalaleivässäni on jo esimerkiksi 30g (43%) proteiinia ja H 19g (27%) ja R 9g (30%). Mutta voisi tosiaan edes toisella välipalallakin koittaa sitä proteiinia saada, lounas kun vois olla vähän pienempikin (siinä oli P 62g). Saisi sitten tasaisemmin pienempiin annoksiin jaettua ne päivän prodet. Joskus tosin tuo hoituu ihan sillä, että otan treenin jälkeen protskumaitosheikin, jos en ole heti kotiin menossa iltapalalle.

Rasvan lisääminen omaan ruokavalioon tuntuu musta jo ihan henkisestikin kaikista vaikeimmalta, kun sitä on ollut niin paljon liikaa tässä mun kropassa ja vieläkin sais mielellään olla vähemmän. Välillä yritän lisäillä pähkinöitä ja siemeniä vähän jonnekin, varsinkin jos tulee syötyä jotain salaattia. Myös rasvaista kalaa yritän syödä viikoittain edes yhtenä päivänä viikossa, tonnikalaa useampanakin päivänä.

Huh, pääsiäisloman aikana on tullut syötyä paljon paljon paljon, eikä kiinnitettyä huomiota kalorimääriin. Samoin liikunta on ollut lomailemassa muutaman päivän. Täytyy sanoa, että tankkaus tuntuu hyvältä! Nyt kroppa odottaa jo mämmintäyteisenä kunnon lenkkiä ja punttia.. Jotenkin luulen, että menee aika hyvin reenit, harvoin sitä kuitenkin tulee näin hellittyä kroppaa useamman päivän lepoylikaloreilla!

Nyt jo aamupalaksi ruisleipää, rahkaa + jogurttia, marjoja, omatekoista omppuhilloa, ruismuroja, tyrnikeittoa, paljon juustoa ja sokeroituja inkiväärejä. Kahvikupposia huomioimatta! Nyt pöydällä odottelee vielä avaamaton pääsiäismuna...

Aamupala seisaaltaan kotona klo 6.00: whey 80 pirtelö, soijajuomaa,vettä
Klo 9.00: 13g kaurahiutaleita + 200g raejuustoa
klo 11.30 Lounas: Hirvenjauhelihapihvejä, pastaa, tomaattisalsaa - jäi nälkä - puoli purkkia chilitonnikalaa, kahvi
klo 14.00 välipala: loppu tonnikalasta, whey 80+ malto -pirtelö soijajuomaa+vettä
klo 16.00 välipala: 1 pala vaaleeta leipää... 3 siivua kinkkua ja 3 siivua juustoa
1,5h salilla jalkojen armotonta reenausta (palkkaripirtelö whey 80 + malto + krea nyt vain veteen)
klo 21.00 50g raejuustoa+ 100g rahkaa + funlight
~2200 kcal, HH 130g R 80g PR 226
Ois tota voinu ehkä vähän vähemmälläkin mennä. Mut mie vasta opettelen :) ja ennen jalkareenejä on vaan pakko syyä kunnolla.

Aamupala seisaaltaan kotona klo 6.00: whey 80 pirtelö, soijajuomaa,vettä
Klo 9.00: 13g kaurahiutaleita + 200g raejuustoa
klo 11.30 Lounas: Hirvenjauhelihapihvejä, pastaa, tomaattisalsaa - jäi nälkä - puoli purkkia chilitonnikalaa, kahvi
klo 14.00 välipala: loppu tonnikalasta, whey 80+ malto -pirtelö soijajuomaa+vettä
klo 16.00 välipala: 1 pala vaaleeta leipää... 3 siivua kinkkua ja 3 siivua juustoa
1,5h salilla jalkojen armotonta reenausta (palkkaripirtelö whey 80 + malto + krea nyt vain veteen)
klo 21.00 50g raejuustoa+ 100g rahkaa + funlight
~2200 kcal, HH 130g R 80g PR 226
Ois tota voinu ehkä vähän vähemmälläkin mennä. Mut mie vasta opettelen :) ja ennen jalkareenejä on vaan pakko syyä kunnolla.

Ei jumatsuide: täähä menee miul ihan mettää. Kattelin tän päivän sapuskoita ja suuntana on energiasta ~50% Proteiinista ja suunilleen fifty-fifty HH ja R. Mikä ero treenin kannalta tuo PR ja HH? Eli pitääks miun ehdoin tahdoin saada HH ylemmäs ja PR alemmaks? Miks? PR pitää hyvin nälän poissa eikä turvota kuten HH eli sen puoleen näin ois kivempi. Vai jaksanko paremmin korkeemmilla HH treeneissä mut laihtuisin paremmin korkeemmilla PR? Vai miten tää menee? :face:

Ei jumatsuide: täähä menee miul ihan mettää. Kattelin tän päivän sapuskoita ja suuntana on energiasta ~50% Proteiinista ja suunilleen fifty-fifty HH ja R. Mikä ero treenin kannalta tuo PR ja HH? Eli pitääks miun ehdoin tahdoin saada HH ylemmäs ja PR alemmaks? Miks? PR pitää hyvin nälän poissa eikä turvota kuten HH eli sen puoleen näin ois kivempi. Vai jaksanko paremmin korkeemmilla HH treeneissä mut laihtuisin paremmin korkeemmilla PR? Vai miten tää menee? :face:

Vähän samaan viittaisi tuo omakin kysymys. Paljon makrot pitää olla yleensä ja varsinkin jos on dieetillä? p 40 r 30 h 40 eiku mitätäh? :) Haulla jos yritän koko foorumilta etsiä niin tuska iskee. Tulee monta keskustelua sillä esille ja läheppä sieltä vastausta etsimään ja sivuja selaamaan. Henki menee. Jos jollain on tähän selvä ja ytimekäs vastaus taikka linkki suoraan vastauksen sisältämään keskusteluun niin kiitos :D

Vähän samaan viittaisi tuo omakin kysymys. Paljon makrot pitää olla yleensä ja varsinkin jos on dieetillä? p 40 r 30 h 40 eiku mitätäh? :) Haulla jos yritän koko foorumilta etsiä niin tuska iskee. Tulee monta keskustelua sillä esille ja läheppä sieltä vastausta etsimään ja sivuja selaamaan. Henki menee. Jos jollain on tähän selvä ja ytimekäs vastaus taikka linkki suoraan vastauksen sisältämään keskusteluun niin kiitos :D
No se on vähän persoonakysymys ja tietysti vaikuttaako karppaako tms. Mutta semmonen ongelma tuossa isossa prodemäärässä on, että se voi kuormittaa munuaisia. Dieetillä semmonen perusrunko on 1 g rasvaa / painokilo, n. 2,5 g proteiinia / painokilo ja loput hiilareista. Itsellä on mennyt suurinpiirtein 30-30-40.

Lukekaahan tämän ketjun eka postaus: http://www.pakkotoisto.com/aloittel...minen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
En jaksa aloittaa uutta topaa tämmöselle, vaan laitanpa tänne ja toivottavasti joku vaivautuu kertomaan tietotaitonsa myös minulle. Iso kiitos! :)

Siivoustyötä teen, reenaan 6krt/vk (patteripunttia, lenkkeily, nyrkkeily) ja välillä tuntuu, että arkena ei energia vain riitä. Viikonloppuna jaksaa hyvin, ehkä osasyy jaksamiselle viikonloppuna on se, että ehdin nukkua kunnon yöunet? Viikolla unet kun jää sinne 6tuntiin, mikä ei millään riitä minulle(mutten ehdi aikasemmin nukkumaan, että tulisi se ~8h unta)... Laitanpa tähän tämän päivän syömiset(ravinto on varmasti myös tärkeä osa jaksamiselleni ja arkena menee aikalailla näin syömiset, töissä kun olen klo 7-15!).

5.45
250g rahka
puolukoita
1rkl auringonkukansiemeniä

kahvi rasvattomalla maidolla

D-vitamiini, omegat

11.00
2 siivua ruisleipää
päällä beceliä
2 kalkkunaleikettä

250g rahka

15.40
Kotiruokaa sopivasti (tänään makaroonilaatikkoa ~200g)

Salaatti/porkkanaraastetta puoli lautasellista
Kurkkua
4 kirsikkatomaattia
4 rkl raejuustoa

2 siivua ruisleipää
päällä beceliä
4 siivua kalkkunaleikettä

2 kkp kahvia rasvattomalla maidolla
Kourallinen pähkinöitä

21.00
Salaattiannos (salaatti/porkkanaraastetta, tomaattia, kurkkua, raejuustoa, pähkinöitä)

2 siivua ruisleipää
päällä beceliä
4 siivua kalkkunaleikettä

2 kkp kahvia rasvattomalla maidolla

Iltasyömiset noin myöhään, koska reenit tuossa päivällisen ja iltapalan välillä. Ja suurikokoinenhan en ole elikkä mitat 164/54(painoa ei ole tarkotus hilata mihinkään suuntaan, nyt kisakauden loppupuolella tosin ei haittaa vaikka paino nousisikin muutaman kilon).

Eli kysymys kuuluu, mitä pitäisi muuttaa, jotta ravinnosta saisi parhaimman hyödyn irti? Ehkä väärälle foorumillekkin tuli tämä nyt laitettua, kun päälajina on tuo nyrkkeily eikä puntti, niin kuin suurimmalla osalla täällä .. Ehkä kuitenkin jotakin kommenttia saa johonkin suuntaan?! :) Vai johtuuko tämä väsymys aikaisesta heräämisestä, unenpuutteesta vai mistä ... ?

Makrosuhteita kun pohdittiin, niin mulle esimerkiks optimaalisin tuntuu olevan niin, että prodea eniten, rasvaa tokaks eniten ja hiilaria vähiten. Grammoissa hiilaria n. 80-100 (mulla tällä määrällä treeni kulkee parhaiten, mutta ei kuitenkaan turvota vielä), rasvaa n. 100 ja prodea n. 120.
Ravitsemus nyt on kuitenkin niin sellanen asia, et mielipiteitä on yhtä monta varmaan kun on asiasta kiisteleviäkin eikä tutkimusdatakaan oo yksselitteistä, niin musta kantsii ensisijasesti lähteä siitä et kuuntelee sitä kroppaansa (ei niitä sen tuottamia mielihaluja, vaan sen oikeita tarpeita). Jos olo ei oo hyvä, niin sillon koittaa fiksailla jotain johonki suuntaan. Kunhan nyt pitää sellasen jonkinnäkösen järjen hommassa (esim. ei lähde täysin rasvattomalle, koska se tuhoaa terveyden jos joku, ei jätä hh kokonaan pois, muistaa syödä prodea riittävästi kehon tarpeisiin muttei kuitenkaan nyt ihan järkkyöveristi ettei siitä sit tosiaan oo jo munuaisille haittaa jne.), niin uskon että se kullekin sopivin ruokavalio löytyy kyl sieltä ihan omia fiiliksiä kuuntelemalla.

Ok, no miepäs koitan sit lisätä hh ja vähentää pr. Katotaan mitä tapahtuu. Nuo pr menee vaan aika helposti 'yli'. Ja niinku mie aattelin voivani vetää raejuustoo ja rahkaa ihan surutta kun pitävät sen nälän niin mukavasti poissa. Plääh.. No nii se miu PT:kii sano et miu painot alkaa olla sitä luokkaa et tietää ruuan kanssakii jo vähän kikkailuja. Mitä lie tarkottanu mut hanuri on vieläkii ihan hellänä reisistä puhumattakaan. Hyvää loppuviikkoa lukijoille ja tsemiä. Mie kerron tuonnempana miten menee.. :)

Hyvät naiset!! missä on kasvikset?? Itellä käytössä ammattilaisten ohjeet ja kasviksia ja marjoja menee päivässä jokseenkin näin :
aamulla marjoja rahkan kanssa
lounaalla kasviksia noin 200g + omena +muut prodet yms
välipalajuomassa marjoja
päivällisellä taas kasviksia noin 200g + muut ruuat
iltapalarahkan kanssa taas marjoja noin 100g

äh, täähän oli ihan turha tää mun postaus, en tajunnu et tää ketju on nääin pitkä ja luin vaan noita vanhimpia kirjotuksia :) hahhah, siis todellakin uusi tällä !! sorry!

Tässä tän päivän eväitä:
7.45: 1dl kaurahiutaleita, raejuustoa, 0,5l maitokahvia
11.30: vihersalaattia (salaatti, tomaatti, auringonkukansiemen, paprika), chili con carnea, ruispala, jälkkäriksi omena
13.30: pari kuppia maitokahvia
16: jogurttirahka (250g) + pähkinärouhetta
[1,5h salitreeni; selkä-, kylki- ja vatsalihaksia & aerobista]
18.30: porsaan fileepihvi (150g), tomaattia, kurkkua, raejuustoa, kukkakaalia + maitorahka (250g) pähkinärouheella
- iltapalaksi vielä varmaan pari hedelmää ja rahkaa.

Päivän mittaan tullut juotua vettä ja vissyä kolmisen litraa. Kaloreista ei hajuakaan... :D

11.00 kolmen munan munakas (oliiviöljyssä paistettuna), moniviljasämpylä, Keijua, 4 siivua kalkkunaleikettä, jääsalaattia, kurkkua, vihreää teetä stevialla makeutettuna
14.00 perunaa ja jauhelihakastiketta, porkkanaraastetta, kurkkua
iltapäivän mittaan välipaloina pala kauraleipää, omena ja manteleita
(21.00 sali, Leaderin laktoositon colanmakuinen palautusjuoma)
23.00 savulohisalaatti: kolmea eri salaattia, kurkkua, hunajamelonia, maissia, marinoituja kidneypapuja ja lohta, siivu kauraleipää, Keijua

Yleensä ei venähdä näin myöhään illallisen kanssa, mutta kun halusin mennä illalla salille niin jätin ruokailun sen jälkeen. Tavallinen iltapalani on turkkilainen jugurtti, joskus hunajan ja marjojen kanssa.

6:00 1dl sokeroimaton mehukeitto + vesi + whey80 mansikka -pirtelö
9:00 25g kaurahiutale (huomatkaa -oon tuplannu tässä kohtaa HH määrän!!) + 130g raejuustoa (oon tässä vähentäny PR määrää)
11:30 koskapa unipöllyssä kanat unohtu kotia ni brokkolisekoitusta, normi salaattia ja fetaa kylkeen. 2 mandariinia.
14:00 sokeroitu mansikka-mustikka -soppaa + 250g maitorahkaa
loppu onkii pelkkää ajatelmaa.. klo 16.30 alkaa reeni ja sen jälkee heti palkkari tietty veteen (whey 80 + malto 1:1)
Illalla parturin jälkeen sitä unohdettua kanaa ja salaattia ainakin.

6:00 1dl sokeroimaton mehukeitto + vesi + whey80 mansikka -pirtelö
9:00 25g kaurahiutale (huomatkaa -oon tuplannu tässä kohtaa HH määrän!!) + 130g raejuustoa (oon tässä vähentäny PR määrää)
11:30 koskapa unipöllyssä kanat unohtu kotia ni brokkolisekoitusta, normi salaattia ja fetaa kylkeen. 2 mandariinia.
14:00 sokeroitu mansikka-mustikka -soppaa + 250g maitorahkaa
loppu onkii pelkkää ajatelmaa.. klo 16.30 alkaa reeni ja sen jälkee heti palkkari tietty veteen (whey 80 + malto 1:1)
Illalla parturin jälkeen sitä unohdettua kanaa ja salaattia ainakin.
Tonnikala löyty työmaan jääkaapista!
Tähän mennessä 1373 kcal hh107g p130g ja r45g. Millähän hitolla saan tuon hh ylemmäs. PR tuntuu vaan menevän aina aika maksimit.

Tonnikala löyty työmaan jääkaapista!
Tähän mennessä 1373 kcal hh107g p130g ja r45g. Millähän hitolla saan tuon hh ylemmäs. PR tuntuu vaan menevän aina aika maksimit.

Hmm.. miten siis syöt noi aamun kaurahiutaleet? Tuntuu tosi vähäseltä määrältä, jos ne puuroksi teet. Mä syön normaalisti joka aamu 45-50g kaurahiutaleita. Keitän siis puuron ja syön sen marjojen ja raejuuston kanssa.

Niin ja vielä se, että jos kerran haluat lisätä hiilareiden määrää, niin tohon sun ruokavalioonhan ois helppo lisätä esim. marjoja rahkan joukkoon.

Turvotus ja mahavaivat tosi suuri ongelma.

Työpaikkaruokailun (kouluruoka) jälkeen alkaa aina ihan järkyttävä turvotus joka kestää sitten yleensä iltaan asti. Syön töissä ihan normi ruokaa (1/2 lautasellista salaattia, pari perunaa ja kastiketta/laatikoita/pastaa, mitä on tarjolla +ruisleipä). Olen kasvissyöjä joten lihaa eikä kanaa ruokavalioon kuulu. Olen ajattelut mahavaivojen johtuvan ruuan laadusta (kaiken maailman lisäaineet ja supermausteet...) mutta nyt olen päätynyt siihen tulokseen että hiilarit turvottavat ja tekevät oloni epämukavaksi.
Syön leipää ainoastaan töissä eikä kotonakaan tule hiilareita muutenkaan syötyä kuin aamulla kaurapuuron muodossa ja salaatin seassa ehkä vajaa desi täysjyväriisiä/quinoaa. niin ja palkkarissa :D Äsken vetäsin markkinoilta haetun ruisleivän palasen ja ai että kun oli taas juoksulenkillä maha killillään. Lapset töissä jo kyselevät että olenko raskaana... :D
Pois laskuista on myös maitotuotteet sillä kaikki ruoka töissä on laktoositonta ja jos jätän päivittäiset rahkat ja raejuustot pois, turvotus jatkuu silti. Jonkin sortin laktoosi-intoleraatikko olen, koska perus rahka käy vatsaan ja ilmenee lähinnä ilmavaivoina. Kaikki muu on laktoositonta paitsi rahka (liian kallista..).

Onko kellään kokemuksia/ideoita miten turvotusta voisi vähentää? Hiilareitten kokonaan poisjättäminen ei onnistu, muuten ei tule punttireenistä mitään..

Jos yhtään apua niin tässä päivittäinen ruokailu (suurinpiirtein tähän rytmiin):
Aamupala klo 6.30
30g neljänviljanleseet
10g quinoa
seesaminsiemen
(kananmunan valkuainen)
1dl marjat
2dl sokeroimaton mehukeitto

Hera 15g

Omegat,vitamiinit

Pyöräily töihin 5km

Välipala klo 9.00
Omena
Jyväshyvä välipalakeksi
Kahvi mustana

Lounas klo 10.40
Yllä mainittua kouluaruokaa periaatteella 1/2 lautasellista salaattia, 2-3 lasia vettä, perunaa/pastaa/riisiä ja kastiketta yms. pala ruisleipää.

Välipala klo 13.00
Ehrmann 150g
Sokeroimaton mehukeitto 1dl

Pyöräily kotiin 5km

Välipala
Rahka 150g
Soijajugurtti maustamaton 1dl
marjoja/hedelmä

Treeni klo 18.00 1,5h

Palkkari
hera 30g, malto 50g

Iltaruoka (joskus ei vaan tee mieli, silloin mennään 250g rahkaa ja marjoja/hedelmä)
Salaattia, riisiä/quinoaa/linssejä, tonnikalaa puoli purkkia, raejuustoa n. 100g, siemeniä

+Omegat

Mitat ovat 160cm ja 54kg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom