Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Noi lanttulohkot tehtiin niin, että ensin keiteltiin vähän jotta pehmenis ja sen jälkeen maustettiin ja paisteltiin. Sitten taas jos tekee sellasia ohuita ranskalaistyylisiä tikkuja, niin ne oon vaan pyöritelly kevyesti öljyssä ja maustanu ja pannu uuniin. Lisäks lanttu toimii hyvin muussina, siis ihan perunan tapaan.
Lisäks toisinaan tulee kyllä napsittua lanttua ihan raakanakin ja dippailtua vaikka kermaviiliin.
Juurekset on ihania! :) Tosin nauriin kanssa meiän suhde ei oo vielä kovin pitkällä, sen valmistaminen kun on vähän vaikeempaa ettei tuu kitkerää.

Toi kuulostaa niin suussa sulavalta toi lanttujen paistaminen, että täytyy huomenna marssia kauppaan ja kokeilla tota.
Kerro ihmeessä lisää hyvi vinkkejä juuresten käytöstä, jos sulla on. Itse en oikein osaa juureksista tehdä mitään,
vaikka muuten olenkin kova tekeen ruokaa ja leipoon.

Ok, eli puhuit maidon proteiineista yleisesti etkä lihasten kasvattamiseen liittyen. En silti menisi vetämään suoraa yhteyttä "huonon" ja allergeenin välille. Itse olen allerginen käytännössä kaikille hedelmille ja raaoille juureksille, mutta en usko että banaanissa, porkkanassa tai herneissä oikeasti on mitään vaarallista. Minussa on vain jokin vakava ohjelmointivirhe, johon ko. ruoka-aineet ovat syyttömiä (ja johon ko. ruoka-aineiden välttäminen ei edes ole paras ratkaisu. Siedättäminen ei vaan ole kovin kivaa.) Toisekseen maitoallergia ei äkkiseltään netistä vilkaistuna ole aikuisilla erityisen yleistä. Mä en esimerkiksi tunne yhtään maitoallergikkoa, mutta juuresallergikkoja varsin monta. Tosi tieteellinen otos. ;)

Edit: Siitepölyallergiasta kärsii 10-20 % suomalaisista. Mitä voimme tästä päätellä? Emme mitään, ainakaan siitepölyyn liittyen.

En vetanyt suoraan johtopaatosta etta kaikki mille voi olla allerginen, on pahasta. Maito on kuitenkin yleisin ruoka-allergia ja siina on jannaa miten allergiaa ja laktoosi-intoleranssia esiintyy eniten juuri niilla alueilla missa sita kaytetaankin eniten. Myos yhteys raskauden aikaisen maitotuotteiden kayton ja lapsen intoleranssin valilla on aika halyyttava. Sinun (tai muiden) hedelma- ja juuresallergiasi taas tuskin johtuu mitenkaan siita etta aitisi soi omenoita raskauden aikana.

Maitotuotteet tulevat luultavasti aina jakamaan mielipiteita. Mina otan latteeni mieluummin lehmanmaitoa kuin esim. soijamaitoa, joten sinansa en kokonaan demonisoi maitotuotteita. Kotona pyrin kuitenkin elamaan maidottomasti ja kahvissa menee kookosmaitoa.

Nyt kun tassa latisen, voisin vaikka laittaa taman paivan sapuskat tanne. Huomattakoon, etta mulla on viime aikoina lahtenyt ruokahalu taysin. Ei huvita syoda eika ole edes nalka. Syytan kaunista, kesaista ilmaa :) Tanaankin oli +20, ei tuullut yhtaan, aurinko paistoi... Ihanaa! Tama tapahtuu jokaikinen vuosi kun kesa alkaa kolkutella ovelle, ruokahaluni katoaa taysin. Yleensa se tasoittuu pienen ajan paasta.

Aamutreeni tyhjaan vatsaan

Klo 14.30
130g naudan jauhelihaa
200g tuoreita wok-kasviksia (herkkusieni, itu, kaali, porkkana, sipuli)
1rkl wok-kastiketta
1rkl majoneesia
1rkl hummusta + pari varsisellerin vartta

Jalkkariksi kahvi kookosmaidolla

Klo 16.00
Persimon-hedelma
Kahvi kookosmaidolla

Klo 18.30
Broilerin koipireisi nahkoineen, uunissa paistettu
Iso salaatti missa lehtisalaattia, tomaattia ja goji-marjoja
1rkl hummusta

Tahan mennessa 1115kcal, HH 63.2g, P 69.8g, R 65.8g. Kasviksia laskurin mukaan 745g.

Voisin viela iltaruuaksi syoda 1-2 paistettua kananmunaa ja avokadon, jolloin makroiksi tulisi 1586kcal, HH 65g, P 89.2g, R 109.5g. Olen kooltani 168cm/62-64kg (paivasta riippuen :D) ja haluan saada painon alle kuudenkympin. 55kg olisi taydellinen.

Täällä kun kaikki tuntuvat listaavan vain dieetti-ruokavalioitaan, niin toivoisinkin, että joku listaisi ihan normi treenipäivänsä ruuat, erityisesti joku sellainen, joka treenaisi punttiksella ja nimenomaan tavoitteenaan kasvattaa lihasta/voimaa.

Mua kiinnostaisi kanssa kuulla minkälaisia määriä ruokaa kehittymiseen todella vaaditaan. Lukipa millaista ruokavalioon ja liikkumiseen liittyvää foorumia tahansa niin tuntuu, että olen tosi outo kun ei oikein tuon kalorien laskeminen ja rasvanpoltto nappaa, kehittyminen treeneissä ja sitä tukeva ravinteikas sekä energiseksi ja hyvinvoivaksi tekevä ruoka sen sijaan kyllä. Joskus olen ollut ihan kalorilaskurin orja ja ikidieettaaja, mutta pari vuotta sitten käänsin kelkkani täysin ja sen koommin en ole kalorin kaloria laskenut. Koska oma elämäni on niin paljon rennompaa ja paino pysynyt tarkalleen omassa ihannepainossani ilman tuota ruokien kyttäämistäkin, niin ei houkuttele lähteä sille tielle uudestaan. Nyt rupesin vaan miettimään, että mahtaako lihasten ja voimatasojen kehitys olla kuinka hidasta jos syö pääasiassa nälkäsignaalien mukaan 4-6 ateriaa ilman mitään käsitystä päivän energiamääristä. Aineenvaihdunta kun tuntuu toimivan vähän vaihtelevasti: joskus on vaan niin nälkä, että tulee vedettyä kolmekin lämmintä ateriaa ja välipalat (+tietty mahdollinen palkkari) siihen päälle päivässä, toisinaan taas ei tahdo tulla kunnon nälkää kovin helpolla vaikka tekisi millaisen treenin tahansa.

Hmm.

Aamupala: kaksi ruisleipää, kaksi paistettua munaa, juustoa, mandariini ja vihreää teetä.
Lounas: Keitettyjä vihanneksia ja kookoskerma-kalkkunakastiketta, vihreää teetä
Jonkinsortin välipala: Feta-tonnikalasalaatti.
Kahvihetki kavereiden kanssa: Jäätelö ja kahvi :nolo:
Iltapala: Kaksi ruisnäkkäriviipaletta, paprikaa, juustoa, purkillinen tonnikalaa raejuustolla, yrttiteetä.

Kylläpäs mää syönkin...

Toi kuulostaa niin suussa sulavalta toi lanttujen paistaminen, että täytyy huomenna marssia kauppaan ja kokeilla tota.
Kerro ihmeessä lisää hyvi vinkkejä juuresten käytöstä, jos sulla on. Itse en oikein osaa juureksista tehdä mitään,
vaikka muuten olenkin kova tekeen ruokaa ja leipoon.

No ainakin ihan perus uunijuurekset on tosi hyviä. Googlettamalla löytyy miljoona reseptiä ja aina voi varioida juureksia sen mukaan mistä tykkää (tosin hiukan pitää miettiä sitä, että missä ajassa mikäkin kypsyy

Punajuuret on kanssa mun erityinen suosikki, etenkin hunajaglaseerattuna. Nopeella googlauksella tässä aika kivan olonen resepti, vuohenjuuston voi toki hylätä jos se ei maistu: http://pullamossoa.blogspot.com/2011/07/hunaja-glaseeratut-punajuuret.html
Tai samoin tämä vaikutti kivalta esim. alkupalaks: http://www.mtv3.fi/reseptit/index.shtml/punajuuret-hunajakastikkeen-ja-fetajuuston-kera?1137693

Kantsii vaan kokeilla mikä juureksista on se oma suosikki ja sitten googlailla ;) Ainakin muusia voi tehdä melkein mistä vaan juureksesta, vaikka perunan jatkeena jos ei muuten.

ja siina on jannaa miten allergiaa ja laktoosi-intoleranssia esiintyy eniten juuri niilla alueilla missa sita kaytetaankin eniten.

Tämä ei muuten pidä paikkaansa. Laktoosi-intoleranssi on kaikkein yleisin aasialaisilla, afrikkalaisilla, eteläamerikkalaisilla ja eteläeurooppalaisilla. Eli juuri niillä kansoilla, joiden ruokavaliossa käytetään vähän maitoa. Pohjois- ja keskieurooppalaiset sietävät maitoa parhaiten, vaikka esiintyyhän tuota laktoosi-intoleranssia toki melko paljon meidänkin keskuudessamme.

No miepä kerron millä tyylillä meen ja työ viisaammat sanotte heti jos tää on ihan metässä.

Tänään:

Aamiainen klo 6.00 Kreikkalainen jugu, Milbona rahka, funlight + vähän mansikkaa

klo 9:00 kahvi ja Purkki chilitonnikalaa + loput raejuustosta, oisko 150g
klo 11.30 Menee puol pussia Knorrin metsäsienikeittoa ja vihersekasalaatti + vähän fetaa (classic)

Jos tuntuu et maistuu niin klo 14:00 kahvilla pien tuju (n. 2dl) soijamaito+herbalife formulamömmöä (ykköstä ja kolmosta)

Luulen, että ennen kuntopiiriä en enää jaksa syödä mitään mutta sit kuntopiiriin mukaan
klo 19:15 alkaen 5 dl kaurajuomaan tehtyä whey80 (1,5 mitallista + lusikallinen kreatiinia) juomaa joka menee kuntopiirissä vesipullon kanssa ja loput juon heti kuntopiirin jälkeen.

Illalla en syö enää mitään.

Ongelma on nyt energian puute - kai...
Eli näistä tulee jotakuinkin 1400 kcal HH 70g R 60g ja PR 130g
Olen 40v nainen 172 cm 73 kg.
Mistä työ temmotte energian ilman et rasvat pomppaa taivaaseen? PR tulee niin pirskatin helposti aika täys olo..

Muoks: Nii ja yleensä koitan kyl vetää 2 tai 3 PR pirtelöä päivässä, Et ehkä mie vetäsen semmosen 15.30 ku meen kotio

Vaikka mä noudat jonkinsortin vhh:ta (olen noudattanut jo pitkään), niin silti näin kovilla treeneilla hiilareita mahtuu päivään helposti 100g. Rasvaakaan en siis kyllä pelkää, mutta koska en ole millään alakarpilla, niin en myöskään mitenkään tietysti läträä sillä... 100hh, 120p, 100r on ihan kiva setti, joka tuottaa 1780kcal.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
No ainakin ihan perus uunijuurekset on tosi hyviä. Googlettamalla löytyy miljoona reseptiä ja aina voi varioida juureksia sen mukaan mistä tykkää (tosin hiukan pitää miettiä sitä, että missä ajassa mikäkin kypsyy

Punajuuret on kanssa mun erityinen suosikki, etenkin hunajaglaseerattuna. Nopeella googlauksella tässä aika kivan olonen resepti, vuohenjuuston voi toki hylätä jos se ei maistu: http://pullamossoa.blogspot.com/2011/07/hunaja-glaseeratut-punajuuret.html
Tai samoin tämä vaikutti kivalta esim. alkupalaks: http://www.mtv3.fi/reseptit/index.shtml/punajuuret-hunajakastikkeen-ja-fetajuuston-kera?1137693

Kantsii vaan kokeilla mikä juureksista on se oma suosikki ja sitten googlailla ;) Ainakin muusia voi tehdä melkein mistä vaan juureksesta, vaikka perunan jatkeena jos ei muuten.

Kiitos vinkeistä. Tulee kivaa piristystä ruokavalioon!

Mua kiinnostaisi kanssa kuulla minkälaisia määriä ruokaa kehittymiseen todella vaaditaan.

Mun päätavoitteeni ei toki ole kasvattaa lihaksia, paitsi välillä iskee tarve saada mm. isommat habat tai panostaa takapuoleen. Tavoitteena lähinnä on siis voimistuminen ja kropan pysyminen kivannäköisenä ja tasapainoisena. Mä syön ihan perusateriarytmin ja nälän mukaan. Aterioita en juuri skippaa - jos ei ole nälkä, syön vähemmän. Esimerkiksi eilen:

Aamis: 2s ruisleipää, reilusti margariiniä, juustoa, tomaatti. Teetä, maitoa & makeutusjauhetta. (Periaatteessa kannatan sokeria, mutta sokeri ensinnäkin väsyttää ja toisekseen käyttäisin sitä desitolkulla.)
Lounas: kanapihvejä 2 kpl (semmosia kaupan friteerattuja jostain kanajauhosta tehtyjä), tummaa riisiä. Salaattia ja reilusti (3 rkl?) salaatinkastiketta. Lasi maitoa.
Välipala: cottifrutti. Jos en olis dieetillä, välipala olisi sama kuin aamiainen. Joskus miksaan yksi siivu leipää + cottifrutti (tai marjarahkaa).
Tunnin yläkroppatreeni
Grillihampurilainen
Iltis: iso lasi laihaa maitokaakaota protskumaidosta. Ei ollut yhtään nälkä hampparin jäljiltä, vaikka reilu pari tuntia ehti kulua.

Kaloreista ei hajuakaan. Oon joskus pitänyt ruokapäiväkirjaa, mutta se saa mut tarkkailemaan liikaa syömisiä. Mutulla mennään. Optimaalinen ruokavalioni ei ole, proteiinia voisi olla enemmän, ja normaalisti juon palkkarin (about 1:1 hiilarit & prodet). Luulen kuitenkin, että jos haluaisin nimenomaan kasvattaa lihaksia, panostaisin ruokavaliossa proteiinipitoiseen iltapalaan ja luulen, että se riittäisi aika pitkälle. Jokaisen pitää miettiä, mitä haluaa saavuttaa, missä ajassa ja toisaalta että miten paljon haluaa panostaa tavoitteiden saavuttamiseen. Kasvaa ne lihakset vähemmälläkin energialla ajan kuluessa. Toisaalta mä ainakin pidän mukavampana elämää, jossa joskus syödään enemmän ja toisinaan vähemmän. Joskus on hampurilaispäivä ja joskus syön rahkaa, vaikkei se suurinta herkkuani olekaan. Jääkaapin ja peilin välille täytyy löytää tasapaino.

Eilen...

Ennen aamulenkkiä: 2dl fruitie
Lenkin jälkeen: 2,5dl maito, 30g hera, 10g krea
238kcal, 13,9hh, 6,4r, 30,9p
Lounas: 25g juusto, 25g voileipäkinkku, 250g 4,2% rahka, 75g mustikka, 1 omena, 10g cashewpähkinä, 10g saksanpähkinä, 10g pekaanipähkinä
637kcal, 33,9hh, 36,2r, 42,9p
Välipala: valio jugurtti lohkeava (maustamaton)
120kcal, 6,75hh, 8,25r, 5,7p
Illallinen: possun filee, uunikasviksia (tomaatti, sipuli, kesäkurpitsa, porkkana), kukkakaali-parsakaali -muussia, 1 omena, kourallinen cashew-pähkinöitä

Illallista en punninnu, enkä siten sen kaloreita tiedä. Veikkaisin että 600-700. Samoin tuon aamupalafruitien kaloreita en tiedä, mutta veikkaisin että ehkä n. 100-150... Kokonaiskalorit siis asettunee 1600-1800 välille.

Mä syön tällä hetkellä semmoset 2100 - 2200 kcal, tosin en laske kaloreita enkä punnitse ruokaa. Plusmiinusnolla on tavoitteena eli ylläpitää kuntoa ja jaksaa treenailla kovasti.

Aika peruskamaa on tällainen päivä:

klo 7.00 Kaurapuuroa 45 g, raejuustolla 120 g, ruislimppuviipale, voita ja edamia + kurkkua ja rucolaa. Joskus kananmuna tai kinkkua.

klo 11.00 Ruokaisa ja iso annossalaatti töissä + lisäkesalaatti, jossa vähän öljyistä kastiketta, iso hiivaleipäsiivu oivariinilla.

klo 14.00 Rahkaa, ananasta, lounaalta varastettu leipäsiivu jos on kovat treenit edessä.

treeni

klo 18.00 Päivällinen kotona, joka on puhtaista aineksista tehtyä jotain hyvää. Usein kanaa tai kalaa, wokkia, pastaa, keittoa tms. Ruisleipää tulee syötyä kanssa ja ehkä lasi rasvastonta maitoa.

klo 21.00 Iltateet ruisleivän ja höysteiden kera.

Tässä jotain esimerkkiä mun ruokavaliosta. Kehitystä on ainakin tullut, eli painoa on tullut lisää. Hitaasti mutta varmasti. Tavoitteena siis lihasmassan kasvattaminen. Pitäisikin koittaa saada aikaiseksi mennä taas Inbody-mittaukseen, niin tietäisi, että tekee oikeita asioita.

Joku kaipaili ns. ei laihduttajan ruokavaliota. Kaloreita kaiketi 2600-2800. Proteiinia tulee varmaan lähemmäs 3 g / painokilo. Rasvaa noin 1 g / painokilo ja loput sitten hiilareita. Niin ja mitoistani sen verran, että olen 178 cm pitkä ja paino siinä 65 kg. Tämä yksi esimerkkipäivä. Toki saattaa raaka-aineet vähän vaihdella, mutta runko on aika lailla tämä.

Klo 05.00
Rahkaa 250 g
1 banaani
Iso lusikallinen kaurakuitusta
(nuo kaikki sauvasekoittimella sekaisin)

Treeni klo 05.30-06.30

Treenin jälkeen palkkari (täysananasmehu 2 dl + hera)

Klo 07.30
100 g raejuustoa
Tuorepuuro (1 dl tattarihiutaleita, 1 dl kaurahiutaleita, 2 dl kevytmaitoa, 1 rkl soijalesitiiniä)
Joku tuore hedelmä tai muutama kuivattu viikuna tms.

Klo 12.00
1 dl täysjyväriisiä (raakapaino siis 1 dl)
kana 140 g
Kasviksia (pari höyrytettyä porkkanaa, 1 tomaatti)
n. puoli ruokalusikallista oliiviöljyä
1 omena tai muu hedelmä

Reipas kävely 30 min

Klo 16.00
Tuorepuuro (2 dl kaurahiutaleita, 2 dl kevytmaitoa)
Rahka-maustamaton jogurtti-kaakaojauhe-karpalojauhe-loraus oliiviöljyä -kombo
1 tomaatti
Kaksi siivua juustoa

Klo 19.00
Nää kaikki sekaisin: Puoli dl soijarouhetta (turvotettu vedessä), 100 g raejuustoa, 1 rkl rypsiöljyä, kasviksia (esimerkiksi höyrytettyä kesäkurpitsaa)
n. 1 dl maustamatonta jogurttia + 100 g mustaherukoita + sekaan vähän kaurahiutaleita tai psylliumia

Aamu: ruispuuro kera margariinin ja ruokosokerin
Lounas: omatekoinen tonnikalasalaatti (rehut, 1/2prk tonnikalaa, 1rkl salaattikastiketta)
Välipala: vesi, omena
"päivällinen" (heti töiden jälkeen): hunger controll-smoothie
Ratsastus 60min
Pirtelö jossa: marjoja, 1prk ehram, mehukeittoa ja pienehkö banaani

Aika pienillä kaloreilla tänään, kiristelen tiukemmin nämä muutama päivä ennen pääsiäistä kun olen lähdössä pohjoiseen reissuun. Tuon dieettismoothien tykkään ottaa jos en ehdi kunnolla syödä töiden jälkeen kun lähden saman tien harrastamaan. Ei ruuat niin hölsky mahassa. :o) Saa nähdä osaako yhtään kontrolloida reissun päällä syömisiä JA juomisia. Onneksi olen punkun ystävä, en juo siideriä ym makeita juomia. Mutta ne karkit....

Piiitkästä aikaa kirjoittelen näitä syömisiä tänne, varmaan ekaa kertaa sitten vuoden 2008 :)

Eilinen päivä meni siis näin:

klo 6.30: Purkillinen Ehrmannia, ananasta, pähkinöitä, kahvia
klo 11.30: Salaattia, tuorekurkkua, grillattua halloumijuustoa ja tofua, salsaa, vihreitä papuja ja valkosipuaiolia (paras kasvisruoka-annos naismuistiin!)
klo 14: omena, kahvia
klo 17: 40 g kaurahiutaleita, kauraleseitä, 100 g raejuustoa, rasvatonta maitoa ja rypsiöljyä
klo 21, treenin jälkeen: Kahden munan munakas, 50 g aurajuustoa, oliiviöljyä ja tuorekurkkua iso palanen

Nyt vasta huomasin, että söin koko päivän kuin kasvissyöjä, mitä en siis todellakaan ole :D Mutta varsinkin tuo lounaalla nautittu ihana kasvisannos kyllä todisti jälleen kerran sen, että järkevästi ja hyvin tehty kasvisruoka on ensinnäkin järjettömän hyvää ja lisäksi todella terveellistä.

Olen laittanut kroppaa pitemmän liikuntatauon jälkeen kuntoon ja kiloja on vähän vaille parikymmentä karissut tässä edellisen kahdeksan kuukauden aikana. Nyt n. 170/70. Inbody-mittaus kertoi, että lihastakin silti on tullut, varsinkin yläkroppaan. Lihasmassa 30,3 ja rasvaton massa 54,6 sekä rasva% 22,5. Perusaineenvaihdunta 1549. Rasvaa toki saisi vieläkin olla vähän vähemmän, mutta nyt olen jo kovasti harkinnut siirtyväni normaalimpaan ruokavalioon ja keskittyväni enemmän lihaksen kasvatukseen kuin painon pudotukseen. Nyt kun on pitkä dietti takana, niin liikunta- ja ruokailutottumukset on niin vahvasti hioutuneet siihen suuntaan, että kaipaan ehkä vähän vinkkiä tai uskonvahvistusta syömisilleni ja tekemisilleni teiltä arvon pakkislaiset.

Esimerkkipäivä:
Aamupala klo 8.30
Kauralesepuuro plus, tehty laktoosittomaan kevytmaitojuomaan ja veteen
Mansikoita desin verran
Fitness täysjyvämysli pähkinäpyörre n. 30g
Laktoositon luonnonjogurtti, rasvaton (Valio) n. 120g
Soijalesitiinirae (Reformi) 5g

Välipala klo 10
Klementiini

Lounas klo 12
Lihapullia 5 kpl ja kastiketta (kevytjauhelihaa n. 120g, korppujauhoja, sipulia, ruoka 5% rypsiöljystä, tomaattimurska)
Täysjyväpastaa n. 80g
Parmesan-raaste n. 20g
Höyrytettyä parsakaalia n. 100g
Höyrytettyä porkkanaa n. 250g
Laktoositon rasvaton piimä 200g

Välipala klo 15
Klementiini

Päivällinen klo 16.30
Lihapullia 3kpl (n. 80g) ja kastiketta (samaa kuin lounaalla)
Täysjyväpastaa n. 60g
Parmesan-raaste n. 10g
Parsakaalia höyrytettynä n. 40g
Laktoositon rasvaton piimä 200g

17.30 noin tunnin koko kropan punttitreeni sekä perään bodycombat

Iltapala klo 21
Täysjyväpaahto 100% 2 kpl (päällä 40% margariinia vähän, 5% juustoa pari siivua per leipä, ohutta kalkkunaleikettä pari siivua per leipä, kurkkua ja tomaattia)
Iso punainen paprika
Kaksi mukillista vihreää teetä

Tässä esimerkkipäivässä kaloreita n. 2400, P 153g 26% / H 272g 47% / R 68g 27% Lounaalla tuli syötyä turhan paljon, mutta päivän kokonaiskalorit jäi silti maltillisiksi, vaikka en oikeastaan missään kohtaa kitsastellut. Rasvaa taidan vähän pelätä, pyrin käyttämään hyviä hiilareita ja rasvoja sekä syömään riittävästi proteiinia. Vettä juon vähintäänkin riittävästi. Ainakin aamupalalle huomasin itsekin, että voisin lisätä proteiinia. Treeni on sen verran myöhään mulla, ettei sen jälkeen voi enää paljoa syödä, mutta pitäisikö mun pyrkiä muuttamaan tilannetta eli onko ruokailun rytmitys pielessä treenin suhteen. Aerobista teen vielä vähän liikaa varmaan, kun olen niihin tunteihin niin kiintynyt... mutta eikai sekään iso ongelma ole jos vaan syö tarpeeksi? Kommentteja otetaan kiitollisena vastaan! :)

Mä syön tällä hetkellä lähes joka päivä samat safkat, eli vaihtelua ei hirveesti ole. Ainakin seuraavat 8vko samanlailla juuri tätä ruokavaliota noudattaen kun on dieetti päällä. Jatkossa taas kenties jotain muuta ja saa ravinto-ohjelmaan uusia tuulia ja muutoksia.

Päivät koostuu rahkasta, mehukeitosta, marjoista, kanasta/vähärasvaisesta jauhelihasta, kasviksista, pienestä määrästä pastaa tai riisiä, ja päivän kohokohta on MUNAKAS! Siihen saa laittaa kalkkunaleikkeitä ja juustoa (sekä tietty paprikaa, sipulia jne) :kuola:

Vaihtelua tulee myös raejuusto + kalkkunasekoituksesta, välipalan korvaan joskus prodepatukalla jne. Täytynee noihin palkkareihin vaihtaa joku muukin maku niin saa siitä "elämyksiä" :)

Back
Ylös Bottom