Olen laittanut kroppaa pitemmän liikuntatauon jälkeen kuntoon ja kiloja on vähän vaille parikymmentä karissut tässä edellisen kahdeksan kuukauden aikana. Nyt n. 170/70. Inbody-mittaus kertoi, että lihastakin silti on tullut, varsinkin yläkroppaan. Lihasmassa 30,3 ja rasvaton massa 54,6 sekä rasva% 22,5. Perusaineenvaihdunta 1549. Rasvaa toki saisi vieläkin olla vähän vähemmän, mutta nyt olen jo kovasti harkinnut siirtyväni normaalimpaan ruokavalioon ja keskittyväni enemmän lihaksen kasvatukseen kuin painon pudotukseen. Nyt kun on pitkä dietti takana, niin liikunta- ja ruokailutottumukset on niin vahvasti hioutuneet siihen suuntaan, että kaipaan ehkä vähän vinkkiä tai uskonvahvistusta syömisilleni ja tekemisilleni teiltä arvon pakkislaiset.
Esimerkkipäivä:
Aamupala klo 8.30
Kauralesepuuro plus, tehty laktoosittomaan kevytmaitojuomaan ja veteen
Mansikoita desin verran
Fitness täysjyvämysli pähkinäpyörre n. 30g
Laktoositon luonnonjogurtti, rasvaton (Valio) n. 120g
Soijalesitiinirae (Reformi) 5g
Välipala klo 10
Klementiini
Lounas klo 12
Lihapullia 5 kpl ja kastiketta (kevytjauhelihaa n. 120g, korppujauhoja, sipulia, ruoka 5% rypsiöljystä, tomaattimurska)
Täysjyväpastaa n. 80g
Parmesan-raaste n. 20g
Höyrytettyä parsakaalia n. 100g
Höyrytettyä porkkanaa n. 250g
Laktoositon rasvaton piimä 200g
Välipala klo 15
Klementiini
Päivällinen klo 16.30
Lihapullia 3kpl (n. 80g) ja kastiketta (samaa kuin lounaalla)
Täysjyväpastaa n. 60g
Parmesan-raaste n. 10g
Parsakaalia höyrytettynä n. 40g
Laktoositon rasvaton piimä 200g
17.30 noin tunnin koko kropan punttitreeni sekä perään bodycombat
Iltapala klo 21
Täysjyväpaahto 100% 2 kpl (päällä 40% margariinia vähän, 5% juustoa pari siivua per leipä, ohutta kalkkunaleikettä pari siivua per leipä, kurkkua ja tomaattia)
Iso punainen paprika
Kaksi mukillista vihreää teetä
Tässä esimerkkipäivässä kaloreita n. 2400, P 153g 26% / H 272g 47% / R 68g 27% Lounaalla tuli syötyä turhan paljon, mutta päivän kokonaiskalorit jäi silti maltillisiksi, vaikka en oikeastaan missään kohtaa kitsastellut. Rasvaa taidan vähän pelätä, pyrin käyttämään hyviä hiilareita ja rasvoja sekä syömään riittävästi proteiinia. Vettä juon vähintäänkin riittävästi. Ainakin aamupalalle huomasin itsekin, että voisin lisätä proteiinia. Treeni on sen verran myöhään mulla, ettei sen jälkeen voi enää paljoa syödä, mutta pitäisikö mun pyrkiä muuttamaan tilannetta eli onko ruokailun rytmitys pielessä treenin suhteen. Aerobista teen vielä vähän liikaa varmaan, kun olen niihin tunteihin niin kiintynyt... mutta eikai sekään iso ongelma ole jos vaan syö tarpeeksi? Kommentteja otetaan kiitollisena vastaan!