Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kiitos Parvatille hyvistä huomioista. Rasvan puutetta olen vähän pohtinut itsekin ja soijalesitiini tai öljy voisi olla helppo ratkaisu siihen. Hiilarit ovat tuolla lounaalla lähinnä siksi, että menen usein suoraan töistä treenaamaan, joten tuosta saan sinne energiaa. Toki kalorit antaisi myöten myös lisätä vähän hiilareita reenin jälkeiseenkin ateriaan :)

Aamupala: "superpirtelö" (sis jugua, marjaa, hedelmää ja "superfoodeja)" ja pieni kourallinen pähkinöitä
Lounas: juustoleipänen juustolla, kinkulla ja kananmunalla + kupillinen salaattia raejuustolla ja kastikkeella
Välipala: purkki ehrmannia + banaani
Illallinen: 2 pannuleipäsen puolikasta voilla, juustolla, kinkulla ja kurkulla + hedelmistä ja vedestä itse blendattua "mehua" + kourallinen pähkinöitä

Dieetti alkoi taas vk sitten ja näillä täntyylisillä (useimmiten lounaana tai illallisena kyllä ihan lämmin ruoka) pöperöillä lähtenyt 0,5kg viikossa. Sinänsä painon ei tartteis pudota, mutta koitan nyt ensin tiristää vielä ehkä n. 3kg pois ja sit lähteä enempi hakeen massaa eli lihasta siihen tilalle...

Tälläsellä semi-vhh:lla siis mennään, kiellettyjen listalla kyl ainoastaan gluteeniviljat ja sokeri, hedelmiä, palkokasveja yms. menee vapaasti.

Aamupala: "superpirtelö" (sis jugua, marjaa, hedelmää ja "superfoodeja)" ja pieni kourallinen pähkinöitä
Lounas: juustoleipänen juustolla, kinkulla ja kananmunalla + kupillinen salaattia raejuustolla ja kastikkeella
Välipala: purkki ehrmannia + banaani
Illallinen: 2 pannuleipäsen puolikasta voilla, juustolla, kinkulla ja kurkulla + hedelmistä ja vedestä itse blendattua "mehua" + kourallinen pähkinöitä

Dieetti alkoi taas vk sitten ja näillä täntyylisillä (useimmiten lounaana tai illallisena kyllä ihan lämmin ruoka) pöperöillä lähtenyt 0,5kg viikossa. Sinänsä painon ei tartteis pudota, mutta koitan nyt ensin tiristää vielä ehkä n. 3kg pois ja sit lähteä enempi hakeen massaa eli lihasta siihen tilalle...

Tälläsellä semi-vhh:lla siis mennään, kiellettyjen listalla kyl ainoastaan gluteeniviljat ja sokeri, hedelmiä, palkokasveja yms. menee vapaasti.

En voi kuin ihmetellä miten edes pysyt pystyssä koko päivän tuolla ruokavaliolla?! :wtf:

Aamulla:

- 150g vanilijajugurtti+ pähkinöitä
- 1 banaani

Lounas töissä:
- kasvispastaa
- mozzarellasalaattia
- vettä

Välipala:
- Proteiinipatukka

Päivällinen:
- 150g jäävuorisalaattia+150g jauhelihaa
- vettä

SALI

- Palautumisjuoma

Illalla:
- 2 hapankorppua+kinkkuleikkele päälle
- banaani

Mä en osaa syödä mitään vitamiineja tai jauheita purkista. Palkkarinkin juon väkisin kun poikaystävä tekee sen mulle (on pahaa!)
Mitkä vitamiinit tms. olisi tärkeitä treenamisen kannalta ja varsinkin näin aloittelijalle? En juo maitoa, yritän kovasti oppia syömään rahkaa/raejuustoa tai muita maitotuotteita. Joudun syömään päivällisen ennen salia n klo 15-16 aikaan ja salille mennään yleensä kuuden jälkeen arkipäivisin.

En voi kuin ihmetellä miten edes pysyt pystyssä koko päivän tuolla ruokavaliolla?! :wtf:

On tuossa yli 1500kcal, mikä musta riittää dieetin lepopäivän kaloreiks. Juustoleivät ja pannuleivät kun on itse vhh-reseptillä tehtyjä, niin on "pikkasen" stydimpää kun ihan perus leipä :) Ja kun laitan voita leivälle, niin laitan sitä juustohöylällä :D
Mutta tosiaan, normaalisti syön ihan kunnon ruuan kyllä, eilen vaan jäi.

Tässä treenipäivän esimerkkisafkat: http://www.pakkotoisto.com/punttimi...-mitae-soeit-taenaeaen-eilen-300/#post3610000

Mä en osaa syödä mitään vitamiineja tai jauheita purkista. Palkkarinkin juon väkisin kun poikaystävä tekee sen mulle (on pahaa!)
Mitkä vitamiinit tms. olisi tärkeitä treenamisen kannalta ja varsinkin näin aloittelijalle? En juo maitoa, yritän kovasti oppia syömään rahkaa/raejuustoa tai muita maitotuotteita. Joudun syömään päivällisen ennen salia n klo 15-16 aikaan ja salille mennään yleensä kuuden jälkeen arkipäivisin.

Ala opeta vakisin itseasi syomaan maitotuotteita. Ei se rahka tai raejuusto ole mitaan superainetta, pikemminkin ns. kiireisen protskua. Maitotuotteiden proteiini ei ole edes sielta laadukkaimmasta paasta. Jos syot tarpeeksi muita proteiinilahteita (liha, kana, kala jne.), ei ole mitaan syyta pakottaa itseaan syomaan teollista, monta kertaa kasiteltya raejuustoa tai rahkaa. IMO ihminen voi paremmin ilman maitotuotteita vaikka ei olisikaan laktoosi-intoleranssia.

Vitamiineja en itse syo purkista yhtaan joten siihen en osaa sanoa mitaan, mutta mielestani riittaa jos syo monipuolisesti VAHINTAAN 500g kasviksia paivassa. Tossa esimerkkipaivassa niita on ihan liian vahan.

Itse pitäisin kaikkein tärkeimpinä, ihan jokaiselle ihmiselle, D:tä pimeään vuodenaikaan ja omegoita purkista, ellei syö kalaa päivittäin. Eli noilla vois alottaa. Vitskuissa aina kantsii huolehtia siitä, että ne on laadukkaita. Eli esim. D on parasta kapselimuotosena ja omegat kantsii olla e-epaa.
Edellämainittujen lisäks itsellä on repertuaarissa magnesium (jonka vaikutuksen todella huomaa) ja laadukas monivitamiini (perus multitabsi ei joidenkin havaintojen mukaan imeydy kovin hyvin) + näin naisena kuuriluontosesti rauta. Sen lisäks kreatiinia, mutta se nyt ei ole vitamiini enkä pidä sitä mitenkään pakollisena.

Samaa mietin. Ei mitään järkeä, etenkin jos tavoitteena on lihasmassan ylläpito / kasvatus. Mutta toki jos tuo leipä on jotain supersuurta ja kaloripitoista, niin muuttaa vähän asiaa.

Mä olen viime aikoina vähän muokkaillut ruokavaliotani. Tähän asti olen syönyt sekaruokaa, mutta nyt viime päivinä olen alkanut vähentään leipää eli pari palaa vähemmän kuin ennen ja perunan syönnin olen melkein totaalisesti jättänyt.
Siitä tulee niin turvonnut olo. Juustoa en ole vähään aikaan ostanut, vaan sen sijaa leivän päälle laitan kalkkunaa ja rehuja.
Liikaa rasvaa olen alkanut kans myös karsia. Saa nähdä mitä kaikkea muutoksia vielä ruokavalioon tulee.
Joku muutosten aika mulla nyt menossa syömisen suhteen. Yleensä ottaen olen aina syönyt terveellisesti, mutta nyt sitä on alkanut vielä enemmän miettiin mitä suuhunsa laittaa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Olisko sulla vinkata joku hyvä resepti? :)

Juustoleipäset täältä: http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=196 (tosin itsellä ei kyllä tule tuosta reseptistä noin montaa, teen reilusti isompia)

Ja pannuleipä suunnilleen näin:
1 muna
yhteensä 30g jauhoja/jauheita (itse laittanut esim. 15g mantelijauho, 10g soijauho, 5g lese)
ripaus suolaa
leivinjauhetta joku ehkä vajaa tl, varmaan oisko puolikas?
-> Kaikki aineet vaan sekasin ja paistetaan pannulla öljyssä/voissa, ei täysillä kun muuten palaa.

Ja sitten eilisen safkat

Aamupala: 0,5l tota itsepuristeltua hedelmämehua (nukuin pommiin, tarkotus oli syödä)
Lounas: kana-papu-raejuusto -salaatti (iso)
Välipala: 1prk ehrmann ja 1 banaani
Salin jälkeen: 2,5dl maito + 30g hera + 10g krea
Illallinen: possun kyljys, paistettua sipulia, lanttulohkoja, kurkkua ja tomaattia + vähän myöhemmin vielä pari desiä tota ite puristeltua mehua ja reilu kourallinen pähkinöitä.

pikasella lasku

Sulla kyllä hyvän kuuloinen ruokavalio. Toi lanttu mulle vieras ruoka-aine tai en käytä sitä.
Sitä voisi kokeilla, kun koulu vuosien jälkeen ei ole tullut syötyä.
Paistatko kenties tota lanttua että olisko silleen maukkaampaa vai ihanko raakana syöt?

Sulla kyllä hyvän kuuloinen ruokavalio. Toi lanttu mulle vieras ruoka-aine tai en käytä sitä.
Sitä voisi kokeilla, kun koulu vuosien jälkeen ei ole tullut syötyä.
Paistatko kenties tota lanttua että olisko silleen maukkaampaa vai ihanko raakana syöt?

Noi lanttulohkot tehtiin niin, että ensin keiteltiin vähän jotta pehmenis ja sen jälkeen maustettiin ja paisteltiin. Sitten taas jos tekee sellasia ohuita ranskalaistyylisiä tikkuja, niin ne oon vaan pyöritelly kevyesti öljyssä ja maustanu ja pannu uuniin. Lisäks lanttu toimii hyvin muussina, siis ihan perunan tapaan.
Lisäks toisinaan tulee kyllä napsittua lanttua ihan raakanakin ja dippailtua vaikka kermaviiliin.
Juurekset on ihania! :) Tosin nauriin kanssa meiän suhde ei oo vielä kovin pitkällä, sen valmistaminen kun on vähän vaikeempaa ettei tuu kitkerää.

Maitotuotteiden proteiini ei ole edes sielta laadukkaimmasta paasta. Jos syot tarpeeksi muita proteiinilahteita (liha, kana, kala jne.), ei ole mitaan syyta pakottaa itseaan syomaan teollista, monta kertaa kasiteltya raejuustoa tai rahkaa.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, miten perustelet tuon maitoproteiinin "huonouden" verrattuna esim. lihaan? Sekasyöjänä olisin myös hieman kriittinen sen suhteen, miten paljon puhtaampaa/ luonnollisempaa tavallinen liha on vaikkapa raejuustoon verrattuna. Maitotuotteet ovat toki prosessoituja, mutta lihakin on nykyisin melkoisen (eläinten) jalostuksen lopputuote.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, miten perustelet tuon maitoproteiinin "huonouden" verrattuna esim. lihaan? Sekasyöjänä olisin myös hieman kriittinen sen suhteen, miten paljon puhtaampaa/ luonnollisempaa tavallinen liha on vaikkapa raejuustoon verrattuna. Maitotuotteet ovat toki prosessoituja, mutta lihakin on nykyisin melkoisen (eläinten) jalostuksen lopputuote.

Itse syön ihan huoletta maitotuotteita enkä tästä tiedä sen enempää, mutta ainakin yhtenä perusteluna se, että kuinka luontevaa nisäkkään on enää imeväisiästä päästyään jatkaa sen toisen nisäkkään maidon käyttämistä? Onko ihminen suunniteltu sitä vastaanottamaan?
En siis tiedä onko tässä aatoksessa mitään perää enkä itse jaksa hirveästi valittaa kun maitotuotteet maistuu eikä tunnu aiheuttavan ongelmia, mutta tällästä olen kuullut pohdittavan.

Itse syön ihan huoletta maitotuotteita enkä tästä tiedä sen enempää, mutta ainakin yhtenä perusteluna se, että kuinka luontevaa nisäkkään on enää imeväisiästä päästyään jatkaa sen toisen nisäkkään maidon käyttämistä? Onko ihminen suunniteltu sitä vastaanottamaan?

No tuo on ihan oma keskustelunsa. Lähinnä mua kiinnostaa, mitä laadullista vikaa maidon proteiineissa on - lienee lähes samaa ainetta äidinmaidossa että lehmänmaidossa.

However, many others are also allergic to dairy products (lactose intolerance is not technically an allergy), specifically the proteins found in milk. In any case, these poorly digested bovine antigens (substances that provoke an immune reaction) like casein become "allergens" in allergic individuals. Dairy products are one of the leading causes of food allergies, often revealed by diarrhea, constipation, and fatigue. Many cases of asthma and sinus infections are reported to be relieved and even eliminated by completely cutting out dairy. Lahde

Aidin maitotuotteiden kaytto raskauden aikana korreloi positiivisesti maitoallergian/laktoosi-intorelanssin kanssa. Lahde

Taalla lahteiden kera tietoa siita miten maidon proteiinit estavat kalsiumin imeytymisen.

Enempaa en jaksa kaivaa, mutta sen verran annan periksi etta lahteita loytyy varmasti toiseenkin suuntaan. Minua hairitsee maidossa eniten se, miten sita hehkutetaan vaikka se aiheuttaa niin monelle ihmiselle ikavia oireita. Miten maito voi olla hyvasta, vaikka se on yleisin allergia? Miksi keho torjuisi niin kovasti jotain mika on sille hyvaa? Vaitan, etta jopa ei-allergikot huomaavat muutoksen olossa mikali jattavat kaikki maitotuotteet pois tarpeeksi pitkaksi aikaa.

Mina laitan valilla kahviin maitoa, haen take away-latten tai syon luonnonjugurttia. Yleisesti ottaen se on kuitenkin jaanyt ruokavaliosta lahes kokonaan pois.

Täällä kun kaikki tuntuvat listaavan vain dieetti-ruokavalioitaan, niin toivoisinkin, että joku listaisi ihan normi treenipäivänsä ruuat, erityisesti joku sellainen, joka treenaisi punttiksella ja nimenomaan tavoitteenaan kasvattaa lihasta/voimaa. En suoraan sanottuna jaksaisi alkaa laskea mitään kaloreita (en ole ikinä jaksanut, eikä tosin ole ollut tarvettakaan), mutta kiinnostaisi edelleen tietää millaiset määrät olisi optimaalisia omia treenimääriäni ajatellen (eli kolme kertaa salia ja pari kertaa potkunyrkkeilyä). Sen verran laskin tuolla kalorilaskuri-sivulla, että peruskulutukseni olisi n. 1500kcal ilman mitään liikuntaa.

Enempaa en jaksa kaivaa, mutta sen verran annan periksi etta lahteita loytyy varmasti toiseenkin suuntaan. Minua hairitsee maidossa eniten se, miten sita hehkutetaan vaikka se aiheuttaa niin monelle ihmiselle ikavia oireita. Miten maito voi olla hyvasta, vaikka se on yleisin allergia? Miksi keho torjuisi niin kovasti jotain mika on sille hyvaa? Vaitan, etta jopa ei-allergikot huomaavat muutoksen olossa mikali jattavat kaikki maitotuotteet pois tarpeeksi pitkaksi aikaa.

Ok, eli puhuit maidon proteiineista yleisesti etkä lihasten kasvattamiseen liittyen. En silti menisi vetämään suoraa yhteyttä "huonon" ja allergeenin välille. Itse olen allerginen käytännössä kaikille hedelmille ja raaoille juureksille, mutta en usko että banaanissa, porkkanassa tai herneissä oikeasti on mitään vaarallista. Minussa on vain jokin vakava ohjelmointivirhe, johon ko. ruoka-aineet ovat syyttömiä (ja johon ko. ruoka-aineiden välttäminen ei edes ole paras ratkaisu. Siedättäminen ei vaan ole kovin kivaa.) Toisekseen maitoallergia ei äkkiseltään netistä vilkaistuna ole aikuisilla erityisen yleistä. Mä en esimerkiksi tunne yhtään maitoallergikkoa, mutta juuresallergikkoja varsin monta. Tosi tieteellinen otos. ;)

Edit: Siitepölyallergiasta kärsii 10-20 % suomalaisista. Mitä voimme tästä päätellä? Emme mitään, ainakaan siitepölyyn liittyen.

Ala opeta vakisin itseasi syomaan maitotuotteita. Ei se rahka tai raejuusto ole mitaan superainetta, pikemminkin ns. kiireisen protskua. Maitotuotteiden proteiini ei ole edes sielta laadukkaimmasta paasta. Jos syot tarpeeksi muita proteiinilahteita (liha, kana, kala jne.), ei ole mitaan syyta pakottaa itseaan syomaan teollista, monta kertaa kasiteltya raejuustoa tai rahkaa. IMO ihminen voi paremmin ilman maitotuotteita vaikka ei olisikaan laktoosi-intoleranssia.

Vitamiineja en itse syo purkista yhtaan joten siihen en osaa sanoa mitaan, mutta mielestani riittaa jos syo monipuolisesti VAHINTAAN 500g kasviksia paivassa. Tossa esimerkkipaivassa niita on ihan liian vahan.

Minä voin omakohtaisesta kokemuksestani kertoa, että maitotuotteitten hylkääminen oli erittäin hyvä idea. Laihtuminenkin on ollut helpompaa sen jälkeen. Ja jos aikoo maitotuotteet jättää pois, kannattaa tosiaan huolehtia siitä, että ravinnosta saa tarpeeksi kalsiumia ja d-vitamiinia. Meille suomalaisille maidon litkiminen on ollut aina se helppo oikotie saada d-vitamiinia. Paljon vihreitä kasviksia ja kalaa ruokavalioon niin kalsiumin ja d-vitamiinin saanti on turvattu. Etenkin pimeinä vuodenaikoina tuohon d-vitamiinin saantiin kannattaa kiinnittää erityishuomiota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom