Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Apua lisäravinteissa.

Otan aamuisin klo7.00 puuron (1dl neljänviljan hiutaleet+ 0,5dli quinoa) lisäksi joko heti samalla tai n.1h päästä töissä sen 20g heraa. Tuntuu silti kymmenen jälkeen maha jo kurnivan ja 10.30 ruokailussa tulee sitten syötyä ittensä ihan ähkyksi. Kannattaisko aamuherat vaihtaa hera+kaseiiniin? Kaseiini kuitenkin tiettävästi vähän paremmin täyttävää. Heraa menee sitten illalla n.20.00 reenin jälkeisessä palkkarissa se 30g malton kanssa.

Onko väliä mihin aikaan ottaa omega-3? Olen ottanut yhden aamulla ja toisen iltapäivällä n.17.00 aikoihin ennen reeniä.

Vinkkejä tuohon aamulle klo 9-10 aikoihin välipalaksi töissä? Jotain pientä. Usein tulee syötyä joku hedelmä. Rahkaa syön sitten iltapäivällä välipalaksi.

ps. eilen ekaa kertaa laitoin ruokani kalorilaskuriin.. huoh. kulutus mulla on n.2500-2800kcal päivästä riippuen, kaloreiden saanti sitten taas siinä reippaat 2100kcal paikkeilla. Nälkä ei kyllä muulloin iske kun juuri tolloin aamulla, mutta pakko rupee mättää lisää. -200kcal mulla olisi aikalailla maksimi.

Joo, saa siis sanoa suoraan, en mä mitään kehuja todellakaan kaipaa kun ei niihin ole kyllä varmaankaan aihetta.
Oon siis petrannut ainakin syömisessä aikasempiin vuosiin nähden, mutta edelleen on työtä kyllä tehtävänä.
Oon ruvennu miettiin että ehkä ensimmäisenä tulis korjata vähän tota liikkumista, mutta nojoo. Mene ja tiedä sitten...

Arvelenko oikein, että sä et ehkä enää nauti siitä liikunnasta?

Ota itseesi niskasta kiinni. Jos se lenkillelähtö ei enää tunnu mukavalta, niin jätä väliin ja tee jotain muuta (tai ole tekemättä mitään). Ehkä parempi ravitsemustila voisi tuoda energisemmän olon?

Ja kuten aiemmin taisit sanoa niistä hiilareista: "Ite oon ainakin näiden vuosien aikana kokeillu yhtä jos toista ruokavaliota ja vasta nyt alkaa vähän selkiytyä että hiilari ei ookaan saatanasta ja pelkkää sokeria, ja että rasva ei ole pahasta ja kerrytä pelkkää läskiä, ja proteiinia saa syödä ihan kivasti." Niin ehkäpä voisit niitä lisätä ihan oikeasti ruokavalioosi. Porkkana tai punajuuri ei paljon hiilareita tarjoa.

Apua lisäravinteissa.

Otan aamuisin klo7.00 puuron (1dl neljänviljan hiutaleet+ 0,5dli quinoa) lisäksi joko heti samalla tai n.1h päästä töissä sen 20g heraa. Tuntuu silti kymmenen jälkeen maha jo kurnivan ja 10.30 ruokailussa tulee sitten syötyä ittensä ihan ähkyksi. Kannattaisko aamuherat vaihtaa hera+kaseiiniin? Kaseiini kuitenkin tiettävästi vähän paremmin täyttävää. Heraa menee sitten illalla n.20.00 reenin jälkeisessä palkkarissa se 30g malton kanssa.

Onko väliä mihin aikaan ottaa omega-3? Olen ottanut yhden aamulla ja toisen iltapäivällä n.17.00 aikoihin ennen reeniä.

Vinkkejä tuohon aamulle klo 9-10 aikoihin välipalaksi töissä? Jotain pientä. Usein tulee syötyä joku hedelmä. Rahkaa syön sitten iltapäivällä välipalaksi.

ps. eilen ekaa kertaa laitoin ruokani kalorilaskuriin.. huoh. kulutus mulla on n.2500-2800kcal päivästä riippuen, kaloreiden saanti sitten taas siinä reippaat 2100kcal paikkeilla. Nälkä ei kyllä muulloin iske kun juuri tolloin aamulla, mutta pakko rupee mättää lisää. -200kcal mulla olisi aikalailla maksimi.

Unohtu herat ja maltot kaloreista, eli kyllä se taitaakin nousta sinne 2250-2300, mutta silti.

Arvelenko oikein, että sä et ehkä enää nauti siitä liikunnasta?

Ota itseesi niskasta kiinni. Jos se lenkillelähtö ei enää tunnu mukavalta, niin jätä väliin ja tee jotain muuta (tai ole tekemättä mitään). Ehkä parempi ravitsemustila voisi tuoda energisemmän olon?

Ja kuten aiemmin taisit sanoa niistä hiilareista: "Ite oon ainakin näiden vuosien aikana kokeillu yhtä jos toista ruokavaliota ja vasta nyt alkaa vähän selkiytyä että hiilari ei ookaan saatanasta ja pelkkää sokeria, ja että rasva ei ole pahasta ja kerrytä pelkkää läskiä, ja proteiinia saa syödä ihan kivasti." Niin ehkäpä voisit niitä lisätä ihan oikeasti ruokavalioosi. Porkkana tai punajuuri ei paljon hiilareita tarjoa.

Juu, se on vähän tätä että en ihan itse sitten elä oppieni mukaisesti.

Mulla on just toi ongelma että mulla on ravitsemustila ookoo, mutta paino tuppaa kyllä nousta enemmänkin näillä syömisillä, vaikka
taidan syödä reilusti alle kulutuksen.
Aineenvauhdinta tuntuu olevan ihan tukossa toisin sanoen.

Pitäis kyllä keskittyä enemmän lihaskuntoiluun kun aerobiseen tällä hetkellä, mutta tykkäisin enemmän tehdä kotitreeniä, mutta ongelmaksi muodostuu että tyyliin kyykyt tekee sitten ihan päin peetä, väärin siis.
On mulla ollu täyslepo jaksojakin mutta ei ne pidemmän päälle oikein sovi mulle, oon kuitenkin aina liikkunut paljon.

Aamupala

purkki rahkaa, 200g mehukeitto

Lounas 100g kanafilettä, kaksi paistettua kananmunaa, 200g porkkanaraaste, n.50g raejuusto, muutama viinirypäle.

Välipala

purkki rahkaa, n. 200g mehukeitto, omena

Päivällinen

n. 100g possufilettä, 200g salaatti, n.70g raejuustoa, liru salaattikastiketta, ja kaks paistettua munaa

iltapala

150g raejuusto, 150g mehukeitto

Mulla on nyt vahva keliakiaepäily, ja tiistaina lääkärikin asian tiimoilta. Olo on tosi jees kun en syö mitään viljatuotteita, mut oireita tulee joskus myös proteiinivalmisteista. Toi ruokavalio on aika vakio noin pääpiirteittäin, mä oon tässä miettiny, et pitäiskö monipuolistaa jotenkin. Hiilareita voin syödä perunan tai riisin kautta, ja ajoittain otan n. 40g päivän päivälliseen, tai syön esim riisikakun tai kaks. Pähkinöitä ja siemeniä otan mukaan viikon päästä, tällä edellämainitulla setillä on nyt menty vajaa kolme kk. Pekonia sallin ajoittain kans <3 Se on vaan niiiiin hyvää. Vapaan syönnin päiviä vietetään n. kerran kuussa, ja vloppuisin ollaan sitten vähän vähemmän tarkasti katottu noita eväitä. Viikolla aina näin. Huomenna saan ensimmäisen vapaan illan PITKÄÄN aikaan, joten juhlistan muutamalla siiderillä!

Tässä kohtaa ehkä mainittava, että tosiaan pudotan vielä painoa, kotiäitinä olen, ja käyn treenaamassa salikka 2-3 krt viikko, aamulenkit tyhjällä vatsalla muksun ja koiran kanssa teen lähes joka aamu n. 45min. Tavoitepainoon on matkaa 2,3kg, mutta en siitä enää niin stressaa, se tulee sitten aikanaan. Toi keliakiahomma veti pakan aika sekaisin. Ja uutta vaaviakin päätettiin alkaa yrittämään, joten voipi olla, että tavoitepainoon pääsyä pitää hieman lykätä =)

Kunnon itkumuuri tullut tästäkin.. TÄSSÄ VASTAPALLO: Laittakaas tänne seuraavaksi tyylin jotain että "TÄNÄÄN söin näin ja TÄMÄ olisi oikea suunta syödä oikein oikeanlaisen kehityksen kannalta"

420632_10150572679917167_297850362166_9282339_741134114_n.jpg

Aamupala: 40g pannuleipä (½), 15g juusto, 20g kurkku
196kcal, 1,9hh, 16,6r, 9,4p
Salin jälkeen: 30g fast hera80, 10g kreatiini, 2dl maito, 1 omena
294kcal, 27,9hh, 5,8r, 29,8p
Lounas: 55g mustikka, 55g banaani, 20g cashew, 150g rasvaton rahka, 30g 4,2% rahka, 70g 10% rahka
409kcal, 27,1hh, 18,8r, 32,3p,
Päivällinen: 120g makkara, 200g kaali, 20g voi
493kcal, 9,4hh, 41,9r, 20,6p
Iltapala: 25g pannuleipä, 5g voi, 10g juusto, 15g kurkku, 53g banaani, 125g rahka, 1 omena
513kcal, 35,3hh, 29,5r, 24,3

yht. 1905Kcal, 101,6hh, 112,6r, 116,4p

Saa heittää ajatuksia.

Olen aloitteleva punttimimmi, harrastanut iäisyyden jumppia, pumppia, spinningiä. Miltä tämä ruokavalio vaikuttaa, onko sopiva aloittelijan keskiraskaaseen saliharjoitteluun? (Malli tehty Keventäjien internetohjelmalla, josta kalorit)

Aamiainen (240 kcal) klo 07:00

Lese-pellavansiemen-puuro (102 kcal), 1 annos
Kevytmaito 1,5 % rasvaa (138 kcal), 3 dl
Vesi, vesijohtovesi (0 kcal), 2 dl

-SALIREENI-

Välipala (310 kcal) klo 10:00

Pirtelö:
Ehrmann rasvaton maitorahkavalmiste (145 kcal), 1 purkki
Marja keskiarvo (44 kcal), 2 dl
Mustikkakeitto, sokeroimaton (16 kcal), 200.0 g
Banaani kuorittu (104 kcal), 1 kpl

Lounas (116 kcal) klo 14:00

Activia Mustikka jogurtti (116 kcal), 1 purkki

Päivällinen (234 kcal) klo 17:00

Jauheliha naudan, vähärasvainen, 7 % rasvaa (138 kcal), 1 annos
Lehtisalaatti-kurkku-tomaattisalaatti (17 kcal), 1 annos
Kananmuna keitetty (78 kcal), 1 kpl

Iltapala (151 kcal) klo 20:00

Porkkana (18 kcal), 1 kpl
Real-leipä (90 kcal), 1 viipale
Keiju Laktoositon kasvirasvalevite 70% (31 kcal), 1 tl
Ultrakevyt 9 % meetvursti (8 kcal), 2 siivu
Suolakurkku (3 kcal), 20.0 g

dropkik hoi.

Ei tuo kyllä riitä mihinkään. Hädin tuskin sohvalla makaamiseen. Kaloreita saa tulla reilusti lisää. Lisää iltapalalle kananmunaa ja/tai raejuustoa, eli jotain protskua. Samoin aamupalalle. Ja missä on sun lounas?? Activiaa ei tarvita, kun on kunnon ruokailurytmi ja kunnon ruokaa. Vatsa toimii silloin muutenkin.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Olen aloitteleva punttimimmi, harrastanut iäisyyden jumppia, pumppia, spinningiä. Miltä tämä ruokavalio vaikuttaa, onko sopiva aloittelijan keskiraskaaseen saliharjoitteluun? (Malli tehty Keventäjien internetohjelmalla, josta kalorit)

Aamiainen (240 kcal) klo 07:00

Lese-pellavansiemen-puuro (102 kcal), 1 annos

-SALIREENI-

Pirtelö:

Lounas (116 kcal) klo 14:00

Päivällinen (234 kcal) klo 17:00

Iltapala (151 kcal) klo 20:00

Porkkana (18 kcal), 1 kpl
Real-leipä (90 kcal), 1 viipale
Keiju Laktoositon kasvirasvalevite 70% (31 kcal), 1 tl
Ultrakevyt 9 % meetvursti (8 kcal), 2 siivu
Suolakurkku (3 kcal), 20.0 g

Kaloreita yhteensä 1050 kcal. En tiedä sun koosta, kulutuksesta tai tavoitteista mitään, mutta musta noi kalorit sopii vain ja ainostaan alle 50-kiloisen naisen lepopäivän dieettikaloriksi. Rasvatonhan tuo on kun mikä, minkä lisäksi vihannesten saanti jää rutkasti alle suositusten. Proteiiniakaan ei nyt ihan hirveästi yhdestä rahkapurkista yhdestä kananmunasta ja yhdestä annoksesta jauhelihaa tule. Oikeestaan se, mikä mua hälytti eniten on tuo activia-lounas. Onko sulla tähän makrotkin laskettuna? Niitten pohjalta ois helpompi jatkaa keskustelua. Proteiinia tulisi saada n. 2g/(rasvaton) painokilo, rasvaa 1g/painokilo ja loppuenergia ottaa hiilareista.

Mutta kerro nyt siis 1) sun mitat 2) tavoitteet (rasvan vähennys vai lihaksen kasvattaminen) 3) ruokavalion makrot, niin ruvetaan siitä säätämään. Tsemppiä!

HUI, luulin tosiaan olevani edes jäljillä.

pituus 159 cm
paino 60

Tavoitteena ensisijaisesti kasvattaa lihasta, ja sen myötä vähentää rasvaa.

Haha, olen ollut niin pitkään (koko elämäni) dieetillä, että osaan vain sen tyylisen ruokavalion, taidan olla ihan hukassa mitä tulee lihaksen kasvattamiseen!

Noniin ja nytkun mä olen googlettanut mikä on makro.. :D n00b..

Ei ole makroja tuossa laskettuna. Olen käyttänyt iäisyyden Keventäjien internetpalvelua ruokavalioden suunnitteluun ja siinä proteiinin, hiilarien, kovien ja pehmeiden rasvojen saanti näkyy semmoisina pylväinä

Okei, eli tein hieman muutoksia edelliseen, energiansaanti on tässä melkein tuplat ja proteiinia enemmän, samoin rasvoja. Miltä näyttää? Haha, vihdoinkin saan syödä! :hyvä: JA kiitos teille vinkeistä, tämä vaikuttaa loistofoorumilta :)

Aamiainen (382 kcal) klo 07:00

Lese-pellavansiemen-raejuusto-puuro (127 kcal), 1 annos

Lounas (491 kcal) klo 13:00

Kana (188 kcal), 100.0 g
Makaroni, pasta (192 kcal), 60.0 g
Kevytmaito 1,5 % rasvaa (92 kcal), 2 dl

Välipala (114 kcal) klo 16:00

Cashewpähkinä (113 kcal), 1 annos

Päivällinen (326 kcal) klo 17:00

Iltapala (393 kcal) klo 20:00

Porkkana (36 kcal), 2 kpl
Real-leipä (180 kcal), 2 viipale
Keiju Laktoositon kasvirasvalevite 70% (63 kcal), 2 tl
Ultrakevyt 9 % meetvursti (16 kcal), 4 siivu
Suolakurkku (6 kcal), 40.0 g

Okei, eli tein hieman muutoksia edelliseen, energiansaanti on tässä melkein tuplat ja proteiinia enemmän, samoin rasvoja. Miltä näyttää? Haha, vihdoinkin saan syödä! :hyvä: JA kiitos teille vinkeistä, tämä vaikuttaa loistofoorumilta :)

Aamiainen (382 kcal) klo 07:00

Lese-pellavansiemen-raejuusto-puuro (127 kcal), 1 annos

Lounas (491 kcal) klo 13:00

Kana (188 kcal), 100.0 g
Makaroni, pasta (192 kcal), 60.0 g

Välipala (114 kcal) klo 16:00

Cashewpähkinä (113 kcal), 1 annos

Päivällinen (326 kcal) klo 17:00

Iltapala (393 kcal) klo 20:00

Porkkana (36 kcal), 2 kpl
Real-leipä (180 kcal), 2 viipale
Keiju Laktoositon kasvirasvalevite 70% (63 kcal), 2 tl
Ultrakevyt 9 % meetvursti (16 kcal), 4 siivu
Suolakurkku (6 kcal), 40.0 g

Paljon paremmalta näyttää :thumbs: Mitenkäs olisi palautusjuoma vielä treenipäiviin?

Klo 11.00
Kaakao (tein poikaystavan kahvikoneessa ja sen kummemmin nappien pakkausta lukematta laitoin kahvin sijaan kaakaota... Ensimmainen kerta moneen kuukauteen kun juon kaakaota!)

Klo 13.00
Latte
ISO vegeaamiainen kahvilassa. Sisalsi kasvispihvin, 2 kasvisnakkia, papuja tomaattikastikkeessa, herkkusienia, tomaattia ja paistetun munan.

Klo 20.00
Pannulla:
Reilu kourallinen riisinuudeleita
150g tuoreita wok-kasviksia
Reilu kourallinen graavilohta
n. 60g tuoretta pinaattia
Paalla juustoraastetta aika iso kasa
1 siivu salamia

Suunniteltu iltapala
Kahvia/teeta kookosmaidolla
Jos on nalka, teen pinaatti-avokado-kurkkusalaatin.

Liikuttua on tullut lahinna kavelyn muodossa ulkosalla, eli toisin sanoen lasketaan lepopaivaksi. Ruokamaarat nayttavat aika vahaisilta, mutta ei se maara vaan se laatu :) Aamiaisesta tuli helposti puolet paivan tarpeesta kaloreissa.

Tällä mennään lähes joka päivä pienillä variaatioilla:

Aamupala: 40g kaurahiutaleita, mehukeittoa, 100g raejuustoa, 2xvihreä tee -kapseli, vettä pari lasia, magnesium
Ennen lounasta kuppi kahvia maidolla ja yhdellä sokeripalalla (ei vaan voi juoda ilman yhtään sokeria)
Lounas: kanan rintafilee/tonnikalaa puoli purkkia, salaattia, kurkkua, tomaattia, 50-100g raejuustoa/kananmuna, 40g proteiinipastaa
Välipala: rahka 250g, mehukeittoa
*treeni ja sen jälkeinen palautusjuoma*
Päivällinen: salaattia, kurkkua, tomaattia, kanaa/tonnikalaa, raejuustoa (+joskus reenin jälkeen pala tai kaksi ruisleipää), maitolasi
Iltapala: rahka 250g, mehukeitto, rkl ohraleseitä, omegat, 2xvihreä tee, monivitamiini

Tarkkoja määriä, makroja yms. en ole laskenut, mutta olo on ihan hyvä. Voisi tosin tehdä lämpimiäkin ruokia.

edit. dieetti päällä siis

Mankki, oletko ajatellut, että siirtäisit nuo lounaan hiilihydraatit treeninjälkeiselle aterialle? Siinä kohtaa syötynä ne tehostaisivat palautumista ja kehon hiilihydraattinsietokin on treenin jälkeen parempi. Myös rasvaa voisit varmasti johonkin väliin vielä lisätä, esim. öljyä lounaalle tai vaikka soijalesitiiniä aamupalaan. Muuten näyttää kyllä mielestäni hyvältä kokonaisuudelta!

Taisin vähän hätäisesti lukea, mainitsitkin että syöt välillä ruisleipää treenin jälkeen. Pointti oli kuitenkin se, että treenin jälkeen kannattaisi nauttia melko suuri osa päivän hiilihydraateista.

Me kanssa aloitettiin nyt tänään tällainen 4 viikon dieettitestaus poikaystävän kanssa. Oikeastaan mun syömiset menee tuohon samaan tyyliin kuin Mankilla, siinä eroten, että tosiaan mulla on päittäin noi lounas/päivällinen, niin, että treenin jälkeisellä aterialla menee tummaa pastaa/riisiä 60g. Tai sitten tietty jos aamupäivästä käyn treenaamassa, sitten tuolleen. Ja oon lisännyt 5g oliiviöljyä kummallekin lämpimälle aterialle. Mun mielestä siinä on edelleen aikas vähän rasvaa, mutta tällä tavalla laitoin homman alkuun. :) Välipalaa vaihtelen ton rahkan ja proteiinishaken välillä, riippuen aikatauluista (ei viitti kantaa koulussa rahkaa laukussa montaa tuntia...)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom