Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mullaki paino nykyään mukavasti normaalissa, lihaa on tullut aika kivasti (lisää tahtoo aina!). Mutta on nyt tullut läskiäkin, eikä paino lähde millään putoamaan, tuntuu että nousee vaan! Ihan ku mun kroppa vaan keräis nesteitä työnään... Vaikka yrittäiski vähän dieetata niin en saa painoa liikahtamaankaan. Ennen se laski niin helposti. Ehkä mun kroppa muistaa ikuisesti alipainojakson ja ei päästä kirveelläkään irti yhtään fläsästä... Tai ehkä en vaan tajua, että nyt mulla on naishormoneja, jotka kerää nestettä kroppaan. Ruokia vois listata tässä joskus, kun ehtis. Nykyisellä ruokavaliolla on niin MAHTAVA olo, että sen täytyy olla juuri mulle sopiva. :) Syön hiilareita, hyviä rasvoja ja proteiineja, kaikkia sopivissa suhteissa.

Mutta nesteitä (ja painoa) on nyt kerääntynyt
- Ja se ei johdu stressihormoneista, tunnistaisin tilanteen, liikun sopivasti ja lepään tarpeeksi (turhat kaupungillajuoksut jättäny suosiolla pois)
- Nukun tarpeeksi (kunnon yöunista en tingi!)
- Epäilen hormoneja nesteiden kerääjäksi
- Miettinyt suolan ja muiden mineraaleja suhdetta, liian vähän sittenkin suolaa?
- Voiko syynä olla käyttämäni pH-Plus -jauhe? Siinä on kaliumia, mangua ja kalsiumia -> "liika" kalium nostaa aldosteronia, mikä sitoo nesteitä?
- En syö liikaa hiilareita (nyt oon tyhjentäny glykogeenivarastoja) ja suurimmin osin treenien ympärillä
- Lihasta on kyllä silmiin nähden tullut, mutta ei kai sentään _niin_ paljoa
- Juu ja treenatessa tulee muutakin painoa, veritilavuudet yms. kasvaa
- En oo mässäily viime aikoina

Tai sitten pelkään, että syön liikaa proteiineja ja munuaiset ei tykkää -> nesteet ei poistu kehosta... Protskua oon aina syöny 2 g/painokilo, enkä oo huomannu mitään erikoista.

Kilpirauhanen ja aineenvaihdunta toimii, kun kropalla on hiilareita työstettävänä. Mulla ainaki aineenvaihdunta näyttää (fläsää tulee kylkiluitten päälle) ja tuntuu hidastuvan jos pelkkää proteiinia ja rasvaa vetää... eikä aivotkaan pelaa niin terävästi. Keho hyrryttää niin mukavasti, kun syö tarpeeksi hiilareita. :) Ja treenit kulkee.
Ja hiilarithan nostaa leptiiniäki, sehän vaikuttaa energia-aineenvaihduntaan ja tiedostamattomaan liikkumiseen.

Tää nyt ei varsinaisesti ehkä tänne kuulu, mutta aattelin että tällä palstalla saattais liikkua asiantuntevaa porukkaa vastaamaan tähän. Eli jos haluaa sitä lihasmassaa kasvattaa, paljon oikein pitäisi kaloreissa syödä, ja kuinka iso osa siitä pitäisi olla protskua? Tähän asti oon syönyt vähän päälle 2000 jossa protskua on ollu sellaset 150 g, pitäiskö syödä enemmän vai vähemmän ja ehkä lisätä protskun määrää?

Protskut kuulostaa ihan hyvältä. Mitoistasi riippuen saattaa 2000 kalorin päiväsaanti olla kuitenkin liian vähän lihaskasvuun.

Muut täällä syö näköjään pelkkää rahkaa ja raejuustoa ;) minä en. Koitan pärjätä tavallisella rualla, esim. töissä käyn työpaikan ruokalassa, en ota omia eväitä. Toki käytän palautusjuomia, rahkaa ja raejuustoa, jotta proteiinia tulis tarpeeks. Mutta muuten syön tavan ruokaa. Ja tavoitteena on saada painoa alas.

Tässä eilisen syömiset:

aamupala:
2 ruisleipäviipaletta
60% oivariini 2tl
keittokinkku, 4 ohuen ohutta viipaletta
cashewpähkinä 10g
lounas:
broilerkastike 1,5dl
läjä vihersalaattia
1 peruna
kevytmaitoa 2dl
keitetty porkkana 1dl
välipala:
banaani
10 kpl viirypälettä
hapankorppu
flora 1tl
-
treenin jälkeen Fast recovery & protein -juoma
-
päivällinen:
pippurinen porsaanfile
raejuusto 1dl
maitokahvi
ruispala
oivariini 80% 1 tl
iltapala
2 ruisleipäviipaletta
60% oivariini 2tl
keittokinkku, 4 ohuen ohutta viipaletta
cashewpähkinä 10g
sokeroitu kaakao, veteen, maitoa ½dl

Kyllä nyt on joulun jälkeen tullu oltua ihan kamalalla ruokavaliolla, painonnousun pelon takia... (paino on siis noussut jo normaaliksi reilustikin lihasten ansiosta), mutta paino ei todellakaan silti putoa vaikka liikun paljon enemmän ja syön vähemmän kuin ennen!
Johtuuko liiasta öljystä?
...
Ongelmana on että mä en todellakaan jaksa ja tää alkaa vaikuttaan jo tosi paljon psyykeeseen;
ja leposyke tuntuu olevan hullun korkea jatkuvasti, en saa nukuttua ja se häiritsee.
Rytmihäiriöiden poikasta alkaa taas olemaan.

On vaan niin suuri kynnys yhtäkkiä ottaa viljoja tms ruokavalioon, tai vastaavasti olla levossa.

Niin, ja pe ja la tulee vedettyä lohta kerralla semmoset puoli kiloa... että jotain hyvää sentään voi itselleen sallia. vielä.

Taustoja tuntematta totean vain, että itse sain hyvin samantapaisella ruokailulla ja liikunnalla itseni ylirasitustilaan, joka kestikin sitten rapiat puoli vuotta. Oikeasti, teksitisi oli kuin omalta näppäimistöltäni heinäkuulta. Tämä loppuvuosi ei tosiaan ollut mitään herkkua, enkä toivoisi sitä kenenkään kestettäväksi. Mä uskon nykyisin siihen, että keho on viisaampi kuin omistajansa ja jos se nyt niin fyysisesti kuin psyykisesti viestittää että homma ei toimi, niin kuuntele sitä hyvä ihminen!

Helppiä vielä kiitos...

Taustoja tuntematta totean vain, että itse sain hyvin samantapaisella ruokailulla ja liikunnalla itseni ylirasitustilaan, joka kestikin sitten rapiat puoli vuotta. Oikeasti, teksitisi oli kuin omalta näppäimistöltäni heinäkuulta. Tämä loppuvuosi ei tosiaan ollut mitään herkkua, enkä toivoisi sitä kenenkään kestettäväksi. Mä uskon nykyisin siihen, että keho on viisaampi kuin omistajansa ja jos se nyt niin fyysisesti kuin psyykisesti viestittää että homma ei toimi, niin kuuntele sitä hyvä ihminen!

Joo, siis tää alkaa oleen oikeesti sietämätöntä...
Terkka katto sykkeen ja verenpaineen mutta ei ollu sillon just mitään normaalista poikkeavaa.

Tuntuu ikään kuin paine rinnassa, syke on kamalan raskas, todella häiritsevä ja inhottava.
Toi paine aiheuttaa sen että tuntuu ettei henki kulje kunnolla.

Oon nyt ainakin täysin valmis vähentään lenkkeilyä, enkä eilen mennyt ollenkaan.
Vielä kun polvikin oireilee koko ajan ja pohkeet on ihan kivikovat, koulussa olo on pelkkää tuolissa pyörimistä kun joka asento tuntuu jaloissa inhottavalta, huoh..

Viikon päästä saan maanantaisen luuntiheysmittauksen tuloksetkin, niitä tässä odotellessa.

Mitäs sitä sitten tekisi? Kannattaisiko mennä kunnon lääkärille, muulle kun tk?
Jotain lisäravinteita ensi hätään? Tai voiteita jalkoja helpottamaan.

Kannattaa syödä macaa, chiaa ym, vai voiko tommoset super foodit vaan pahentaa oloa tässä vaiheessa?

Pistin eilen ylös mun ruokailut, katsoin kalorit yms. ja kauhistuin että niitä olikin sitten ihan liian vähän... Vaikka tuntui maha olevan sopivan täynnä oikeestaan kokoajan. Mutta tällaiselta näytti eilinen:

aamupala:
maitorahka 250g
ananasmurska, n. 0,5dl
pellavansiemeniä 1tl, leseitä 1tl
real max-leipäpala + oivariini + broilerleike
2kpl kalaöljykapseleitä

treeni
palautusjuoma

lounas:
tonnikalasalaatti (salaatti, tomaatti, kurkku, tonnikala, raejuusto), iso lautasellinen
fazerin onnenleipäpala + oivariini + broilerleike

päivällinen:
jauhelihakeittoa 1,5 lautasellista

iltapala:
appelsiini
raejuustoa n. 1dl
arkijuustoa, n. 5 paksua siivua

Kaloreita n. 1500, p 141g, hh 116g, r 45

Tiedän että voisi parantaa vielä, tuo rasvan määrä on varmaan liian pieni? Mitä lisäisitte/poistaisitte? Entä miltä kohtaa vaikuttaa hyvältä/huonolta? Tarkoitus siis on vähän kiristellä kroppaa, rasva% pienemmäksi ilman että lihakset häviää.

Ja vaivoja löytyy polvista alaspäin. Akillesjänteet kroonisesti tulehtuneet, säärilihakset vammaa aika ajoin ja nyt meni myös polvi. Silti sitä vaan liikkuu kun ei oikein muutakaan ahdistuksen purkukeinoa ole, ja vihaan pyöräilyä, uintia sekä kävelyä...

Ongelmana on että mä en todellakaan jaksa ja tää alkaa vaikuttaan jo tosi paljon psyykeeseen;
ja leposyke tuntuu olevan hullun korkea jatkuvasti, en saa nukuttua ja se häiritsee.
Rytmihäiriöiden poikasta alkaa taas olemaan.

On vaan niin suuri kynnys yhtäkkiä ottaa viljoja tms ruokavalioon, tai vastaavasti olla levossa.

Minä huomasin aivan samanlaista oireilua ketoosi- dieetin jälkeen. Suosittelen kyllä lisäämään hiilihydraattien saantia eli ihan kuule tummaa pastaa ja reissumiestä :). En tarkoita että pitäisi heti lisätä hurjasti päivittäisiä määriä,mutta ihan pikkuhiljaa.
Ja onko sinulla päivän aikana nälkä? Pikkusen hupsulta minusta nuo sinun syömiset näyttää anteeksi vain sisko hyvä :/
Tuossa nyt ei ole kuin yksi sinun ruokapäivä esimerkki,mutta katselin että ainakaan hurjasti B-vitamiinia et taida saada mistään vai enkö vain huomannut? Kannattaa kokeilla siis ihan B-vitamiinilisää ja mieluiten liuosmaisena versiona.

Rime, KRIM tuossa juuri tiivisti pähkinänkuoreen sen, mitä itsekkin sanoisin. Sä tarvitset ruokaa ja lepoa. Jos olet tuossa kunnossa hiilareita vältellen, niin mä sanoisin, että se ei nyt kamalan hyvin sulla toimi - eli syö niitä hiilareita. Hyvät, hitaat hiilarit eivät ole sen enempää saatanasta kuin mikään muukaan laadukas ruoka. Jos kunnollisia, laajoja verikokeita ja sydänfilmiä ei ole vielä otettu, niin sitten mars lääkärille. Kannattaa myös listata paperille mitä oireita on tullut, milloin ne ovat tulleet ja onko elämässä tapahtunut samoihin aikoihin jotain stressaavaa. Tuo helpotti mua näkemään kokonaiskuvan ja se oli siten helpompi selittää lääkärille.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Voi ei, mulla on aivan samoja oireita kun Rimellä. Justiin tuo "hengenahdistus" eli raskas ja vaikea hengittää, rinnassa tosi raskas olo. Ja polvet sen kun naksuu, tosin aina olleet rutisevat.
Liikun 3-4 kertaa viikossa, haluaisin enemmänkin, mutta en ehdi/ole jaksanut. Salilla en ole treenannut aikoihin, vaikka tälle palstalle eksyinkin taas, mutta tanssin (show/jazz/nyky) ja sen lisäksi käyn jollain ohjatulla tunnilla, yleensä jossain intervallistepissä tai kahvakuulatunnilla. Plus kävelen paljon hyötyliikuntana.
Syömisistäni en osaa sanoa juuta enkä jaata, en osaa arvoida yhtään, kuinka paljon kulutan enkä sitä, kuinka paljon ruuassa puolestaan on kaloreita. Ennen joulua mulla oli aivan hirveä vaihe, halusin laihtua enkä syönyt juuri mitään. Nyt tilanne on lauennut ja olen pyrkinyt syömään aina kun on nälkä, tosin iltaisin tulee sivuutettua nälkäviestejä kun pelkään syöneeni jo liikaa päivän aikana. Syön kohtuu terveellisesti perusruokaa, saan varmaan liian vähän proteiinia koska proteiinipitoinen ruoka on kalliimpaa eikä minulla ole varaa. Syön yleensä jotain "hyvää" 100-200 kcal edestä päivässä (salmiakki, jäätelöannos) ja käytän ehkä liian usein alkoholia, tosin nyt taas tilanne on rauhoittumaan päin.
Mutta tosiaan olen petrannut tätä syömistäni tosta joulua edeltäneestä tilanteesta ja nyt arvioisin, että ruokaa uppoaa aika normaalisti sellaiselle ihmiselle, joka ei harrasta liikuntaa. Laihtua ja kiinteytyä (tiedän, se vaatii lihasten treenausta ja kasvattamista) haluan vieläkin.
Eikö mun kroppa oikeasti kestä tätä? Voinko mä olla näin huonossa kunnossa? En kuitenkaan mistään sohvaperunasta ole lähtenyt, vaan liikkunut vuosia.
En ole kuitenkaan mikään liian laiha, päinvastoin. Pituutta löytyy 169cm ja painoa joku 66-67kg ehkä, en uskalla nyt punnita itseäni etten lipsahda taas sen hulluuden puolelle, tarkkailen vaan kiristääkö housut. Läskiä mussa ei ole juurikaan muuten kun naisellisesti lantiolla, oon semmonen aika "iso lihaksinen" luonnostaan + isot luut.
Valitettava tosiasia on se, että hengitys helpottuu lepopäivinä. Mielestäni oon terve nuori ihminen, en mä voi hengästyä kuoliaaksi jostain jumppatunnista? Syönkö liian vähän? Help!

Mutta tosiaan oon yrittänyt lisätä proteiinia ruokavalioon esim. soijarouheella jos lihaan ei ole varaa. Syön tummaa leipää ja pastankin ostan nykyään tummana. Kasviksia syön paljon. Rasvaa pitäisi varmaan saada enemmän, mutten tiedä miten. Jos syön rahkaa, laitan sinne vähän pellavansiemenöljyä ja marjoja. Yritän syödä järkevästi silleen kun kukkaro antaa myöden ja koulussa syön, mitä on, en ala omiani säätämään.
Jos liikunnasta pitää keventää, tanssia en vaan voi lopettaa. Se on ainoa asia, joka saa mut edes vähän nauttimaan olostani kropassani!

Haaveissa olisi raahautua myös sinne salin puolelle, kun nyt tätä palstaa on tullut taas luettua... mutta nyt haluan ensin saada ruokailut fiksuun suuntaan ja ensisijaisesti tanssia, koska se on mun elämäni rakkaus :)

Sulla ei ole varaa ostaa proteiinipitoista ruokaa, mutta alkoholiin ja jäätelöön on kuitenkin varaa? Kannattaisi ehkä ennemmin tinkiä niistä kuin proteiinista, jota liikkuva ihminen päivittäin tarvitsee. Ruokapäiväkirjaa näkyviin, jos haluat siihen muiden näkökantaa.

Sulla ei ole varaa ostaa proteiinipitoista ruokaa, mutta alkoholiin ja jäätelöön on kuitenkin varaa? Kannattaisi ehkä ennemmin tinkiä niistä kuin proteiinista, jota liikkuva ihminen päivittäin tarvitsee. Ruokapäiväkirjaa näkyviin, jos haluat siihen muiden näkökantaa.

Uh, saipas kuulostamaan ruokavalioni kamalalta. En mä nyt jotain jäätelöä vedä niin että sen takia ei olisi varaa syödä kunnolla. Silloin tällöin tulee ostettua joku paketti pidemmäksi aikaa, että voi aina välillä herkutella. Oon valinnut mieluummin jäätelön kuin jotkut karkit yms, kun siinä on sentään edes jotain ravintoarvoa toisin kuin edellämainituissa.
Alkoholi on varmaan se nolouden aihe, ja siinä olisi varaa vähentää, säästyisi rahaakin tosiaan. Mutta tämä elämä nyt on tässä viime aikoina ollut vähän sellaista, että millon minkäkinlaista juhlaa ja arvaahan sen sitten... Tosin ei sitäkään niin paljon kulu, että siitä säästyneestä rahasta saisi jotain laadukasta lihaa joka päivälle. Liha, raejuustot ja rahkathan ne kaikkein kalleimpia elintarvikkeita ovat. Siksi tulee helposti syötyä varmaan liian pasta/peruna voittoisesti. Soijaa olen yrittänyt käyttää.
Muuten mielestäni syön perusterveellisesti, pikaruokaa en syö juuri koskaan en myöskään valmiita eineksiä, salmiakkiaskia ja sitä jätskiä kummemmat herkut jää kaupan hyllylle... En ole totaalisesti kieltäytynyt jotain tuommoista pientä syömästä, kun en ole ajatellut että koko terveellinen elämä siihen kaatuisi... Taidan olla väärällä palstalla. :D
Itse onneksi olen havainnut ruokavalioni olevan taas huomattavasti paranemaan päin ja täältä on hyvä lueskella vinkkejä, kyllä se tästä pikkuhiljaa taas alkaa varmasti sujua. En halua kieltää/sallia tiettyjä asioita tässä vaiheessa, ettei syöminen tai syömättä oleminen lipsahda pakkomielteen puolelle.

Eniten minua kiinnosti, mistähän nuo samantapaiset fyysiset oireet voisi johtua kuin Rimellä. Vaikka veikkaan tosin itsekin, että ongelma piilee ravinnon ja liikunnan suhteessa, mutten tarkkaan tiedä, missä kohtaa siinä.

Vähän ärsyttää ehkä onnistuneesti syövien suhtautuminen meihin, joilla on vielä oppimista tässä asiassa... Sen takia täällä ollaan, että jotain muutosta saisi aikaan! :)

Edit: ja kyllä mä siis ihan liharuokiakin laitan ja syön, mutta en päivittäin/ainakaan joka aterialla. Saan tilanteeni kuulostamaan todellista pahemmemmalta tässä.. ja tämän jaarittelun sijaan mun tosiaan pitäisi varmaan pitää vaikka viikon verran ruokapäiväkirjaa ja syöttää tiedot johonkin kalorilaskuriin... :rolleyes:

No, jos mä nyt sit vielä kirjoittelisin tän päivän ruuat tänne, vaikka päivä ei olekaan vielä ohi.

Aamulla: 3 kiiviä (tiedän, että tässä menee metsään ja pahasti, mutta kun aamiainen on vaan se mun kompastuskiveni...)
Lounas: 3 pientä perunaa, makkarakastike (kouluruoka), reilut puoli lautasellista salaattia ja pieni liraus öljyä siihen, lasi rasvatonta maitoa
Välipala: söin pienen proteiinipatukan ja sokerittomia pastilleja..
Päivällinen: olisi tarkoitus syödä kohta, eli eiliseltä jäänyttä täysjyväpastaa tonnikalalla (joukossa myös 7% ruoka"kermaa") ja tuoreita vihanneksia.
Iltapala: luultavasti syön pari täysjyväpaahtoleipää kalkkunaleikkeleellä, salaatinlehdillä ja paprikalla ja siihen lisäksi ehkä viilin tai rahkaa mustikoilla (voisin tosiaan varmaan laittaa lirauksen sitä pellavansiemenöljyä joukkoon?).

Mitään liikuntaa tälle päivälle ei ole, mutta huomenna ja keskiviikkona tanssitreenit. Elän toistaiseksi ainakin päivä kerrallaan muitten treenien kuin tanssin suhteen. Tänään jäin kotiin, koska olen koittanut kuunnella kroppaani ja se selvästi pyytää lepoa.. Vaikka mieli tekisikin mennä edes jotain hikoilemaan.

Moi kaikille piitkästä piitkästä aikaa!

Olen nyt GFG-dieetillä ensimmäistä kertaa elämässäni. Tarkoituksena olisi vähän saada rasvaa pois ja ehkä 10 kiloakin pois ajan kanssa.
Ihan hyvin olen jaksanut nyt muutaman päivän ajan, vaikka aloitus siirtyi sairastelun takia. Tällä viikolla takana jo jalka-keskivartalopuntti ja spinning, hyvin jaksaa! Huomenna ois yläkroppa vuorossa.... odotan jo innolla!

Pitäisi vaan ostaa uusi vaaka, että näkee toimiiko dieetti ;). Edellinen päätti päivänsä vähän aikaa sitten. Ainakin tuntuu että vatsasta lähti heti parin eka päivän aikana nestettä paljonkin.

Itselläni on nyt dieetin ansiosta hemmetin hyvä olo siksi, että ei tule syötyä makeaa ja kasviksia syön nyt paljon enemmän kuin normaalisti tulee syötyä. Ilmaisesti on hiilareita, rasvaa ja protskua ihan sopivasti. Saa nähdä kauanko olo jatkuu :).

Tässä olis tän päivän saldo:

(aamu lenkki 30min reipasta kävelyä)
Aamu: Kaurapuuro 35g + raejuusto n. 1dl

Aamupäivä duunissa: Rahka + sokeriton mehukeitto

Lounas: Lihakeitto + itsetehty pieni sämpylä + appelssiini

Välipala: Rahka + sokeroimaton mehukeitto + banaani

Päivällinen: 250g jauhelihaa + n. 200g kasvikset

Normipäivänä syön sämpylän sijasta 2 palaa ruisleipää ja iltapalalla vielä rahkan mehukeitolla. Miltä kuulostaa?

Tässä olis tän päivän saldo:

(aamu lenkki 30min reipasta kävelyä)
Aamu: Kaurapuuro 35g + raejuusto n. 1dl

Aamupäivä duunissa: Rahka + sokeriton mehukeitto

Lounas: Lihakeitto + itsetehty pieni sämpylä + appelssiini

Välipala: Rahka + sokeroimaton mehukeitto + banaani

Päivällinen: 250g jauhelihaa + n. 200g kasvikset

Normipäivänä syön sämpylän sijasta 2 palaa ruisleipää ja iltapalalla vielä rahkan mehukeitolla. Miltä kuulostaa?

ootko dieetillä? Jos et, niin aamulle isompi hiutalemäärä ja lisää raejuustoa. Aamupäivälle jotain hiilaria myös lisäksi. Lounaalla pidä huoli että on proteiinia se 100g lihana keitossa tai muussa ruoassa. Välipalalle myös hiilareita ja päiväruoan vois jakaa kahteen ja ottaa myös hiilareita ainakin ekalle osalle, lihaa paljon kerta-annokseksi. Rasvaa tulee vain illalta ja hiilareita 2 ruoalta vähän, ei riitä energia jos et sitten siis dieettaa!

Tässä olisi tottatosiaan muutama kilo karistettavana. Ja salilla käyn 3x viikko + aamu aerobinen 2x viikko. En nyt periaatteessa dieetillä ole, vaan tarkoitus olis vähän saada lihasta ja läskiä hieman veke samalla!

Lounas oli tänään poikkeuksellisesti työpaikan keitto. Yleensä lounaaksi joku munakas kalkkunanakeilla, raejuustolla ja salaatilla. Tai sitten toi perus jauheliha + kasvikset. Pitäiskö ton lihan määrää vähentää kerta-annoksessa?

Tässä olisi tottatosiaan muutama kilo karistettavana. Ja salilla käyn 3x viikko + aamu aerobinen 2x viikko. En nyt periaatteessa dieetillä ole, vaan tarkoitus olis vähän saada lihasta ja läskiä hieman veke samalla!

Lounas oli tänään poikkeuksellisesti työpaikan keitto. Yleensä lounaaksi joku munakas kalkkunanakeilla, raejuustolla ja salaatilla. Tai sitten toi perus jauheliha + kasvikset. Pitäiskö ton lihan määrää vähentää kerta-annoksessa?

Yhtä aikaa ei taida onnistua oikein, varsinkaan noin vähällä ruoalla. Jos haluat kiinteämmän kropan niin että koostumus muuttuu, niin aika tarkasti saa syödä ja tosi kovaa treenata. Muuten kyllä dieetillä hitaasti poltettu rasva hyvällä ravinnolla saa kropan näyttään kiinteämmältä ja lihasvoima voi kasvaa samalla. Joka ruoka suht. saman kokoiseksi, sama hiilari - ja proteiinimäärä (about) ja jätä kalkkunanakit ym. pois ja syö laadukasta lihaa ja täysjyväviljoja. Kyllä niitä tuloksia tulee sitten :)

Kiitoksia vinkeistä!! Tarkennuksena vielä.. Olen siis normaalipainoinen, mutta valitettavasti se kaikki ylimääräinen on tossa vatsan kohdalla. Haluaisin vatsaa timmimmäksi! Koko kroppaa treenaan 3 jakoisella ohjelmalla tällähetkellä. Ja ihan verenmaku suussa oon treenannu =D Mutta siis.. ruokaa lisää!

Suositut

Back
Ylös Bottom