Mullaki paino nykyään mukavasti normaalissa, lihaa on tullut aika kivasti (lisää tahtoo aina!). Mutta on nyt tullut läskiäkin, eikä paino lähde millään putoamaan, tuntuu että nousee vaan! Ihan ku mun kroppa vaan keräis nesteitä työnään... Vaikka yrittäiski vähän dieetata niin en saa painoa liikahtamaankaan. Ennen se laski niin helposti. Ehkä mun kroppa muistaa ikuisesti alipainojakson ja ei päästä kirveelläkään irti yhtään fläsästä... Tai ehkä en vaan tajua, että nyt mulla on naishormoneja, jotka kerää nestettä kroppaan. Ruokia vois listata tässä joskus, kun ehtis. Nykyisellä ruokavaliolla on niin MAHTAVA olo, että sen täytyy olla juuri mulle sopiva.
Syön hiilareita, hyviä rasvoja ja proteiineja, kaikkia sopivissa suhteissa.
Mutta nesteitä (ja painoa) on nyt kerääntynyt
- Ja se ei johdu stressihormoneista, tunnistaisin tilanteen, liikun sopivasti ja lepään tarpeeksi (turhat kaupungillajuoksut jättäny suosiolla pois)
- Nukun tarpeeksi (kunnon yöunista en tingi!)
- Epäilen hormoneja nesteiden kerääjäksi
- Miettinyt suolan ja muiden mineraaleja suhdetta, liian vähän sittenkin suolaa?
- Voiko syynä olla käyttämäni pH-Plus -jauhe? Siinä on kaliumia, mangua ja kalsiumia -> "liika" kalium nostaa aldosteronia, mikä sitoo nesteitä?
- En syö liikaa hiilareita (nyt oon tyhjentäny glykogeenivarastoja) ja suurimmin osin treenien ympärillä
- Lihasta on kyllä silmiin nähden tullut, mutta ei kai sentään _niin_ paljoa
- Juu ja treenatessa tulee muutakin painoa, veritilavuudet yms. kasvaa
- En oo mässäily viime aikoina
Tai sitten pelkään, että syön liikaa proteiineja ja munuaiset ei tykkää -> nesteet ei poistu kehosta... Protskua oon aina syöny 2 g/painokilo, enkä oo huomannu mitään erikoista.

Mutta nesteitä (ja painoa) on nyt kerääntynyt
- Ja se ei johdu stressihormoneista, tunnistaisin tilanteen, liikun sopivasti ja lepään tarpeeksi (turhat kaupungillajuoksut jättäny suosiolla pois)
- Nukun tarpeeksi (kunnon yöunista en tingi!)
- Epäilen hormoneja nesteiden kerääjäksi
- Miettinyt suolan ja muiden mineraaleja suhdetta, liian vähän sittenkin suolaa?
- Voiko syynä olla käyttämäni pH-Plus -jauhe? Siinä on kaliumia, mangua ja kalsiumia -> "liika" kalium nostaa aldosteronia, mikä sitoo nesteitä?
- En syö liikaa hiilareita (nyt oon tyhjentäny glykogeenivarastoja) ja suurimmin osin treenien ympärillä
- Lihasta on kyllä silmiin nähden tullut, mutta ei kai sentään _niin_ paljoa
- Juu ja treenatessa tulee muutakin painoa, veritilavuudet yms. kasvaa
- En oo mässäily viime aikoina
Tai sitten pelkään, että syön liikaa proteiineja ja munuaiset ei tykkää -> nesteet ei poistu kehosta... Protskua oon aina syöny 2 g/painokilo, enkä oo huomannu mitään erikoista.