Oon tässä nelisen viikkoa jo kärsinyt selittämättömästä kuvotuksesta terveellistä ruokaa kohtaan... Lisäsin pari kuukautta sitten enemmän tärkkelystä ruokavalioon perunan ja riisin muodossa. Sen jälkeen kroppa ei ole huolinut vanhoja ruokailutapoja takaisin, vaan lähettää ällötysrefleksin takaisin että "Älä kuule mulle sitä terveysp*skaa enää syötä!". Siksi ruokailut on olleet... no, välillä aika vaikeita... Olen käytännössä vedellyt suklaalevyä päivälliseksi kun mikään muu ei mene helpolla alas.
Lounas/aamupala: Kalakeittoa (pottua, juureksia, vaaleaa kalaa, kookosmaitoa) lautasellinen. -> Tuloksena ällötys. Vaikka seurasin ihan reseptiä ja kaikkea. Ja olin vielä unelmoinut kalakeitosta edellisiltana.
Välipala: 3 munaa + 2 valkuaista paistettuna, sekaan hieman kookos- ja mantelijauhetta, mustikoita, 1 omppuli. -> Jälleen hylsy. Ei huolinu helpolla.
Päivällinen: Sushibuffet. Joku 13 sushia (nigireitä, makirullia), friteerattua kanaa ja katkarapuja (OMNOM), misokeittoa. -> Päivän eka ateria kun maistui hyvin! Eli sushi toimii, thank god. Vedin siis masun täyteen.
Välipala: Smoothie. Puolikas bansku, puolikas omppu, luraus kookoskermaa, mustikoita, 25 grammaa maustamatonta heraa (jossa entsyymejä ja probiootteja), teelusikallinen spirulinaa, sitruunamehua, steviaa. Tämän lisäksi vähän teetä ja pari raw-näkkäriä salaatilla. Oli tehty jostain tattarista ja parapähkinöistä.
Iltapala: Take-away sushisetti, sitruunateen kera (5 nigiriä, 6 makia). Onneksi otin tämän! Ei tartte ite kokkailla.
Iltapala: Shokolaaad heaven. Eli lankesin kuitenkin ottamaan vielä vähän vanhaa kunnon PIRISTETTÄ. 60 gramman pussi urtekramin tummasuklaa-päällysteisiä riisikakkusia (söpöjä pieniä), 35 gramman Ombar raakasuklaa patukka (suosikkini) + kourallinen suklaapäällysteisiä mulpereita, kourallinen trailmixiä (gojia, hampunsiementä, kaakaonibsejä) ja muutama kuivattu viikuna. Ainiin ja pari jäädytettyä banaanisiivua kans.
Oiskohan siinä mässyt tältä päivältä. Paitsi ettei nää ole ees mässyt vaan mulle aika tavallinen lepopäivä. Mutta tuosta suklaasta mieluiten vähän hellittäisin otetta, sillä se ei tällä hetkellä ole lisämunuaisilleni hyväksi. Olen huomannut suklaan oleman vähän sellainen stimulantti, johon tartun kun väsyttää/pahoinvointia. Vaikuttaa muhun liian voimakkaasti, koska lisää kuin tyhjästä energiatasoja, tuntikausiksi. Tämän tuloksena muutun ihan hullun pirteäksi, siivoan iloisena keittiötä ja katson 3 elokuvaa, harjaan kissan, viikkaan vaatteet. Ja aamulla herään silmänaluset mustana ja ihmettelen että jäinköhän sittenkin eilen jyrän alle...?
Otan vastaan ruoka/reseptiehdotuksia jos jollekin tulee mieleen. Toivomuksena kuitenkin e-koodittomuutta ja gluteenittomuutta.