Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Mulla oli alkuun sama ongelma puuron kanssa (nimenomaan kaurapuuro). Puuro mahaan ja n. 10 min kuluttua sai juosta vessaan. Panikoin heti, että elämä on ohi ja mulla on vähintään keliakia. Mutta kun tarpeeksi kauan jaksoin puuroa vedellä tuosta vessassa juoksemisesta huolimatta, niin ongelma alkoi tasaantua ja nykyisin tätä ei enää esiinny. Kiinnostaisi kyllä itseäkin tietää mistä tuo mahtoi johtua..

Kieltämättä jännä juttu. Pitänee varmaan jatkaa kokeilua ihan jo kulinaristisista syistä: HALUAN syödä kaurapuuroa, koska se on tajuttoman hyvää :D Olisi sääli, jos joutuisin luopumaan siitä vatsavaivojen takia.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
En oo ikinä tajunnu tota, miten jotkut voi elää ilman aamupalaa. Okei sä syöt porkkanoita aamulla, mut mä en lähtis käyntiin iha noin hepposilla eväillä.

Ma en taas ole ikina oikein tajunnut miten jotkut voivat syoda ison aamupalan :) Mulla aamupalasta ei varsinaisesti tule pahaa oloa tai mitaan, mutta en koe tarvitsevani sita. Lisaksi aamupala herattaa syomishalut ja muutaman tunnin paasta on jo nalka.

Olen huomannut itselleni sopivammaksi rytmiksi patkapaastoilun, eli syon suurin piirtein valilla 16-23. Joskus ensimmainen ateria venyy myohemmaksikin jos ei ole nalka. Tuossa ajassa syon sit 2 ateriaa ja joskus jonkun valipalan (eilen kreikkalaista jugua ja mustikoita).

Parin päivän ruokailut ei oo noudatellu normaalia VHH-kaavaa kun olen ollut porukoilla, mutta tässä eilinen:

aamu: maustamatonta jogurttia, kaksi omenaa, reilu kourallinen pähkinöitä
päivä: pinaattikeittoa, kaksi kananmunaa, karjalanpiirakka oivariinilla
tädin luona kahvilla: yksi kaurakeksi, pari suklaakonvehtia
iltapalaksi: kolme jälkiuunileipäviipaletta leikkeleiden juuston ja vihannesten kanssa, kananmuna ja hedelmäriisiä desin verran.

Jep jep, pitkästä aikaa postailua tänne. Asiat on kyllä niin muuttuneet entisestä! :) Mun lihakset oikeasti kasvaa ihan silmissä, kun olen nyt pitänyt bulkkia kuukausi toista, että olen oikeasti joka päivä plussalla sen n. 300 kcal. Lihasmuistista varmasti apua. Olen nyt testaillut (randomisti) tuota pätkäpaastoilua viime viikosta lähtien ja hyvältä vaikuttaa ja tuntuu. Aamulla tuntuu monesti turhalta syödä, kun ei oo nälkä ja pian onkin jo lounas töissä. (Huom. Tänään en kyl paastoillut.) Mut mut, tänään olikin sitte hassu päivä syömisissä... :rolleyes:

Aamupala klo 8: kaura-ruislese-puuroa, 100 g raejuustoa, pellavarouhetta, maca-jauhetta, kalanmaksaöljyä tl
Lounas klo 11: runsaasti seitiä ja lohta paloina, perunaa, mandariini, rasvatonta maitoa
Kahviaika klo 14: daim-kakkua, mustikkapiirakkaa, kylmäsavuporopasteijaa, Aino-jäätelöä... + kookoksenmakuinen protskupatukka :D
Sali klo 16
Päivällinen klo 17: rasvaton maito plus palkkarina, tonnikalaa purkillinen, kaurarieskoja pari kpl becelillä, herkkusieniä ja kesäkurpitsaa kera kirsikkatomaattien + msm-jauhetta
Illalla klo 21: ajattelin vielä syödä ainakin rahkaa purkillisen
Hmm, tulikohan energiaa tarpeeksi? Vaikuttaako lihaskehitykseen mitenkään tuollainen ennen salia -mättö? :rolleyes:

Hieno Alyssa, että tänne on tullut toinenkin pätkäpaastoava mimmi - oli pari vuotta vähän yksinäinen ja outo olo täs palstalla :)

Tässä ei kovin monen näkökulmasta mitään kehuttavaa ole, mutta MULLE tää on yhtä juhlaa että syön näin terveellisesti, oikeaa ruokaa, myös proteiinipitoista tavaraa ja jokapäiväiset karkit sun muut herkut on minimissään. :D

Eilen siis:
Aamulla: Pirkka-lesehiutaleet + rasvaton maito, pari porkkanaa
Lounas: lisää vain vesi -riisipapupata johon laitoin mukaan tonnikalaa + raejuustoa ja maitoa
Välipala: pingviinijätskituutti :nolo:
Illalla: tein ruisleivästä uunileipiä, joissa kinkkua/tonnikalaa, tomaattia, riipaus aurajuustoa ja juustoa, näitä meni 4
Lisäksi hörpin light-mehua ja söin läkerol-pastilleja..
Ei treeniä, pyöräilin tunnin verran.

Tänään on mennyt
Aamulla: 2 noista eilisistä iltapala leivistä
Lounas: samaa eilistä papupataa, raejuustoa, vähän kevyt punajuurisalaattia päälle..
Välipala: rahkaa ja ananasmurskaa, vähän raejuustoa tähänkin väliin kun pitää syödä pois ettei mene vanhaksi :rolleyes:
Nyt menin tässä välissä syömään sellaisen mini tupla-patukan (20g) kun teki aivan hirveesti suklaata mieli ja tarkotus olis ruveta askartelemaan munakasta wokkivihanneksilla ja kinkkusuikaleilla höystettynä.
Lenkillä kävin, huomenna koitan uskaltautua salille taas... :nolo:

Kai tää tästä pikkuhiljaa... :puntti:

En oikein tiiä syönkö liikaa vai liian vähän. Yritän kuitenkin "laihduttaa", vaikka oishan se kiva treenatakin kunnolla...

Hieno Alyssa, että tänne on tullut toinenkin pätkäpaastoava mimmi - oli pari vuotta vähän yksinäinen ja outo olo täs palstalla :)

On taalla muitakin, ne on vaan piilossa! :) Tosin miehia taitaa olla enemman.

Mun ruuat tanaan:

Klo 15.30

Iso salaatti (lehtisalaatti, tomaatti)
Ituja (bean sprouts eli papuversoja?), kaytin pikaseen pannulla
4 siivua pekonia
2rkl aitoa majoneesia

Klo 18.30

Pieni mango
Pari desia kookosmaitoa
Luumu
2 kourallista cashew-pahkinoita

Nyt olen lahdossa toihin, kotiudun joskus kahdentoista maissa yolla. Yopalaksi voisin syoda vaikka paistettuja simpukoita, keitettya porkkanaa ja kurkkua. Tai ehka taas pekonia jos tekee mieli.

Olen nyt vahan rentoutunut hedelmien suhteen. Ennen mulla oli taysin nollatoleranssi, mutta nyt olen kelannut etta hedelma tai pari per kuukausi ei tee pahaa. Yritan valita mahdollisimman fiksusti, eli esim banaania en syo (tamanpaivainen mango ei ollut fiksu valinta, mutta tykkaan siita niin paljon etta sallin sen taman kerran).

Koitan nyt kuukauden ajan Whole30-haastetta, eli kuukauteen ei mitaan makeutusaineita, sokeria, viljaa, maitotuotteita, pitkalle prosessoituja ruokia jne. jne. Saatan joutua tekemaan poikkeuksia parin viikon paasta synttareilla, mutta sekin olisi jo saavutus jos saisin KOKONAAN maitotuotteet ja makeutusaineet pois.

Alyssa: Monen aikaan heräät tai siis monta tuntia aamulla oot paastolla? Ilmeisesti käyt yöllä/illalla töissä niin urheiletko aamupäivästä? Miten sillon riittää energiaa, jos syöt vasta ensimmäisen kerran iltapäivästä? Rupes kiinnostaa tää sun ruokavalio. Ite oon tosiaan nii vannoutunu aamupalan kannattaja, et tää sun tapas kuulostaa järkyltä :D mut toisille taitaa sit sopia tollanen.

Koitan nyt kuukauden ajan Whole30-haastetta, eli kuukauteen ei mitaan makeutusaineita, sokeria, viljaa, maitotuotteita, pitkalle prosessoituja ruokia jne. jne. Saatan joutua tekemaan poikkeuksia parin viikon paasta synttareilla, mutta sekin olisi jo saavutus jos saisin KOKONAAN maitotuotteet ja makeutusaineet pois.

Mä olin varmaa toista kuukautta(?) syömättä/juomatta mitään makeutusaineita. Varsinkin aspartaamia yritän vältellä. Nyt vkloppuna joinki sitte 1.5 litraa pepsi maxia :D aijaij maha turpos kivasti! Johtuko se sit aspartaamista vai vaan hiilihapoista dont know. Mutta oli vielä eilenki iha turvoksissa.

Eilen:
Aumupala:
3 siivua pekonia, 2 kananmunaa + voita pannulla vähä, 1 kuppiteetä+ 15 ml täysmaitoa
Ruoka:
100g jäävuorisalaattia, 100 g tomaattia, 20g sinihomejuustoa, 1rkl oliiviöljyä, 1tl balsamico viinietikkaa, 200g itsetehtyjä jauhelihapihvejä(ei sisällä korppujauhoja)
Välipala:
3 kuppia teetä+ 75 ml täysmaitoa
100g avokaadoa
Iltapala: 1,5 dl kuohokermaa, 100 g maitorahkaa, 50g mustikoita, 50g puolukoita, 25g itsetehtyä omenahilloa, 20g kermajuustoa.

Tässä näin olis. Saa neuvoa. Itse en kauheasti piittaa hiilihydraateista(paitsi tuo hillonokare ;) )

Kävin lukaisemassa tuon tekstin ja vaikutti mielenkiintoiselta. Varmaan aika hyvä elimistönpuhdistus-kuuri. Mietityttää vaan että miten tuossa osaa mitenkään määritellä paljonko mitäkin syödään että tulee riittävästi tai ettei vastaavasti tule syötyä liikaa?

Mulle itselle tekis ainakin hyvää jo se että ei kävis vaa'alla 30 päivään :D

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Alyssa: Monen aikaan heräät tai siis monta tuntia aamulla oot paastolla? Ilmeisesti käyt yöllä/illalla töissä niin urheiletko aamupäivästä? Miten sillon riittää energiaa, jos syöt vasta ensimmäisen kerran iltapäivästä? Rupes kiinnostaa tää sun ruokavalio. Ite oon tosiaan nii vannoutunu aamupalan kannattaja, et tää sun tapas kuulostaa järkyltä :D mut toisille taitaa sit sopia tollanen.

Teen toita vaan 1-3 iltaa viikossa, muulloin normaali paiva menee suunnilleen niin etta heraan siina 8-10 maissa, kayn aamulenkilla (joskus siirran sen iltapaivaan jos vasyttaa tai ei vaan huvita), olen koko aamupaivan kirjastossa/luennoilla tai teen toita huoneessani, tulen iltapaivalla kotiin ja syon :) Aamulenkit tyhjalla vatsalla sopivat mulle, juoksu kulkee hyvin kun on kevyt olo.

En ma sinansa edes tunne nalkaa paivan aikana. Jos juon liikaa vetta, saattaa vahan oksettaa, mutta esim. kuppi kahvia korjaa sen helposti. Kahvia tai vihreaa teeta juon aamulla ison mukin ja kirjastossa ehka yhden kupillisen. Energiatasot ovat ihan normaalit, valilla tuntuu etta on liikaakin energiaa (pari kertaa kaynyt niin etta valvon lahes koko yon, lahden lenkille kuudelta ja teen toita koko seuraavan paivan... "oops" :D).

Ei tama rytmi varmasti kaikille sovi ja jos oma tapa on just itselle hyva, ei sita kannata muuttaa.

Mä olin varmaa toista kuukautta(?) syömättä/juomatta mitään makeutusaineita. Varsinkin aspartaamia yritän vältellä. Nyt vkloppuna joinki sitte 1.5 litraa pepsi maxia :D aijaij maha turpos kivasti! Johtuko se sit aspartaamista vai vaan hiilihapoista dont know. Mutta oli vielä eilenki iha turvoksissa.

Noita on yllattavan vaikea valtella kokonaan. Tuntuu etta melkein jokaisessa ruuassa on jonkunlaista makeutusainetta :(

Kävin lukaisemassa tuon tekstin ja vaikutti mielenkiintoiselta. Varmaan aika hyvä elimistönpuhdistus-kuuri. Mietityttää vaan että miten tuossa osaa mitenkään määritellä paljonko mitäkin syödään että tulee riittävästi tai ettei vastaavasti tule syötyä liikaa?

Mulle itselle tekis ainakin hyvää jo se että ei kävis vaa'alla 30 päivään :D

Ei ole mitenkaan maaritelty miten paljon pitaa syoda. Se ehka jutun ongelma onkin, etta helposti tulee syotya liian vahan. Toisaalta taas uskoisin etta kun kroppa tottuu taas luonnolliseen ravintoon, se kylla ilmoittaa itse mika on hyva maara. Senkun syot silloin kun on nalka ja et syo silloin kun ei ole :)

omat syömiset/juomiset/treenit menivät eilen näin

Treenit
1400 iso kahvi kuohukermalla
1700 puolikas grillibroisku + kukkakaalia, porkkanaa, lanttua, kurkkua, kirsikkatomaatteja, selleria kermaviilidipin kera
2000 kookoslätty: 1 kananmuna, rkl kookoskermaa, tilkka vettä, 2 tl kookosjauhoja, 1 tl perunajoauhoja + mustikoita. päälle ähän stevian kanssa muussattuja mansikoita

Nyt pitää hieman muistella mitä tulikaan sapuskoitua kun kaikessa kiireessä ihan unhohtui merkata ylös..
Katselin tuossa ruokapäiväkirjaani niin aika työstäriippuvaista tuo ruokailu on.. aina ei kerkeä ja jouda yksinkertaisesti vaikka miten yrittää. Pyrin kantamaan mukana jotain helppoa mitä voi lennosta vedellä naamariin, pähkinät on suosikkeja.

07:00 2 munan munakas + pinaattia + juustoa. Kermakahvi.
10:00 Vihreää teetä ja pähkinöitä.
12:00 Salaattia, jossa katkarapuja paistettuna voissa, kananmunaa, paprikaa ja tomaattia. Rypsiöljystä kastiketta.
13:00 Kermakahvi.
16:00 Protsku juoma.
20:00 Lohta + smetanaa + oliiviöljyssä paistettua kesäkurpitsaa, paprikaa ja sipulia.

Treeniä tuli päivälle yht. 20km pyöräilyä ja 1,5h Bjj:tä.

Eräs lauantai

Aamulla kahvia rasvattomalla maidolla, jälkiuunileipäpala (päällä oivariini, juusto, kinkku, kurkku ja salaatti), puolikas omena.
Lounaaksi taco-jauhelihasalaatti ja porkkana.
Välipalaksi omena, kahvi rasvattomalla maidolla ja yksi keksi.
Kello on vasta puoli kuusi joten vielä ehtii tulla uudestaan nälkä! :)

Päivät treenit: 1 h spinning, 20 min lihaskuntoa, 40 min tehokasta kävelyä.

Tänään:

6.30: kaurapuuro, jossa 2dl kaurahiutaleita ja 75g raejuustoa, 2kpl kalaöljykapseleita, monivitamiini, magnesium sekä 0,5l vihreetä teetä
10.15: wienerleike rypsiöljyssä paistettuna, 1dl täysjyvämakaroonia, puolikas lautasellinen kurkkua ja tomaattia, puolikas mozzarellapallo sekä 1rkl pellavansiemeniä
13.30: 250g maitorahkaa mustikkakeiton kera sekä kourallinen manteleita
15.00: pari klementiiniä ja protskujuoma
18.00: treenin jälkeen protskujuoma sekä kaurapuuro 2dl kaurahiutaleilla kera 75g raejuusto ja kourallinen manteleita

Eiköhän tässä vielä jotain iltapalaa tuu syötyä :)

Äitienpäivä meni aika hyvin, kieltäydyin jopa kakusta (?!) kun ei tehnyt sen suuremmin mieli.

Aamu:
pelkkää mustaa kahvia, sillä lähdettiin pian ravintolaan syömään

Lounas ravintolassa:
n. 100g savusiikaa
1rkl jotain lohigratiinia, jossa ilmeisesti siis ainakin juustoa ja kermaa (hyvää!)
pari siivua öljymarinoitua broileria
paljon salaattia, kurkkua ja punaista paprikaa
1rkl auringonkukansiemeniä

Jälkkäriksi kahvit ja pala vesi- ja hunajamelonia. Nam!

Ruoka kotona:
n. 100 katkarapuja
200g keittojuureksia
höyläsiivu voita päälle sulatettuna

= Katkarapuwokki.

Päivällinen:
minuuttisämpylä (leseitä, voita, kananmuna)
n. 50g vuohenjuustoa
n. 150g kurkkua
1rkl majoneesia

= Vuohenjuustoburgeri. Oli erittäin hyvää ja täyttävää :)

Pätkäpaastoilu on kyllä mun juttu. Ihan tajuttomasti energiaa tehdä kaikkea! Kävin tänään kävelylenkillä, sekä siivosin ja pyykkäilin ihan hulluna. :)

Aamupala klo 7: talkkunapuuroa, mansikkasurvosta, raejuustoa puoli purkkia, leseet, pellavarouheet, kalaöljyt ja vitamiinit
Sali n. tunnin päästä, "palkkariksi" toinen puolisko raejuustopurkista (aamiainen ei ehtiny vielä edes sulaa salitreenin aikana)
Lounas klo 11: perunamuusia, rasvatonta maitoa, iiiso annos karjalanpaistia, ruisleipänen Becel oliivilla, puolukka-kaaliraastetta
Paastoilua klo 21 asti: tonnikalaa purkillinen, valion pehmeää rahkaa purkillinen, kesäkurpitsaa, luumutomaatteja, herkkusieniä, punasipulia, mustikkakeittoa, pellavansiemenöljyä, leseitä

Ainakin prodea tuli paaston päätteeksi.

aamupala: kolme munaa paistettuna, kourallinen manteleita ja kahvia

lounas: lohta ja erilaisia vihanneksia
välipala: vähähiilihydraattinen proteiinipatukka
päivällinen: proteiinipirtelö (proteiinijauhetta, maitoa ja sokeritonta kaakaota)
iltapala: tonnikalamunakas, jossa mukana pellavansiemenrouhetta

Ruokailuväli päivällä venyi aivan liian pitkäksi, ja illalla olisi tehnyt mieli tukkia paketillinen leipää naamariin. Onneksi maltoin mieleni ja värkkäsin munakkaan.

Mä oon ollut dieetillä huhtikuun alkupuolilta ja nyt ollaan suurinpiirtein tavoitteessa. Oon syönyt ja syön vielä toukokuun 1850 kcal.

7:00 Kaurahiutale 45 g, rasvaton raejuusto 110 g, pieni ruisleipä, broilerleikkele, edam9%, kurkkua ja rucolaa
9:00 Marja smoothie ehrmann-rahkasta, mustikoista, mansikoista ja maitoa
11:30 Työpaikkalounas, yleensä ruokaisa salaatti, nyt broilerifilee, vähän risottoa, paljon vihersalaattia, pieni ruisleipä + oivariinia
14:00 Jälkiuunipala 2x, tonnikalaa ja raejuustoa paljon, rucolaa, salaattia, kirsikkatomaattia

Kahvakuulatreeni

18:00 Hätävarana pieni ruisleipä, broilerleikettä
19:30 Uuniperuna tonnikala ja broilertäytteellä (tehty rahkaan), vihersalaattia ja tomaattia + raejuustoa päälle
21:30 Ruisleipä graavilohella ja teetä

hh41%, r26%, prot33% (protskua pyrin saamaan 2,5 g/paino, nyt tuli 2,4g/kg)

Hei pakkiksen mimmit!
Tässä on nyt kesä aikaa yrittää hankkia lihaa ja käydä puntilla. Olen 18vuotias nainen, mitat 164cm ja n. 54kg. Liikun seuraavanlaisesti: 3krt/vk nyrkkeilyä(1½h kerrallaan), 3-4krt/vk punttia(max 1h15min kerrallaan), 1-3krt/vk lenkkeilyä/rullaluistelua(8-15km) ja luultavasti kesän aikana tulee taas nostettua treenikertoja 11-12krt/vk(eli treenaisin 2krt/pv ja sitten viikossa 1totaalilepopäivä). Tarkoituksena olisi siis saada lihaa tarttumaan jonkun verran, treenata on pakko kuitenkin peruskuntoa eli periaatteessa en voi liikkumista vähentää(kilpailen siis nyrkkeilyssä). Sarja ensi kaudellakin tulee olemaan sen 54 eli paino saa nousta max sinne 57kg, että ei aivan mahdottomasti tarvitse syksyksi puotella.

Tässä esimerkkiä syömisistäni(eilinen päivä):
aamupala: 2dl kaurahiutaleita+rasvatonta maitoa sopivasti(3-5dl?), kahvi, 250g rahka, omega 3 ja D-vitamiini tabletit
lounas: 2perunaa+makkarakastiketta pari kauhallista, porkkanaraastetta n. 200g+raejuusto 250g, rasvatonta maitoa 1dl, 1 näkkäri(jossa päällä beceliä, kalkkunaleike, 1kananmuna)
välipala1: tonnikala purkki + raejuusto 200g, kahvi
välipala2: 3näkkäriä(päällä beceliä, 6x kalkkunaleike, n. 70g kurkkua, 1kananmuna), rahka 250g
iltapala: 250g rahka+2rkl puolukat+50g raejuusto, kahvi, omena

Lisäksi otin puntin jälkeen palkkaria(reco2) ja kävin myös lenkkeilemässä 8km. Normaalisti syön näkkärin tilalla ruisleipää, mutta nyt se on sattuneesta syystä loppu. Lisäksi syön päivässä pari kourallista pähkinöitä(maapähkinöitä tai cashew) ja juon vettä 1-2litraa. Ruokailusta on toki eri variaatioita, mutta tuossa yllä nyt eiliset syömingit. Toisinaan syön myös karkkia(n. 200-400g, 2-3 viikon välein), mutta roskaruokaa ja alkoholia ei tule niin paljoa kulutettua(1-2krt/3kk). Pyrin syömään 3h välein ja tuolla kaavalla ehdin sen 5krt/pv syödä. Kahta lämmintä ruokaa en ole koskaan tottunut syömään, siksi korvaankin välipaloilla päivällisen(eli välipalat varmaan pitäisi saada tuhdimmaksi, vai pitäisikö lisätä vielä 1välipala johonkin väliin?).

Tällä liikuntamäärällä ja tuolla ruokamäärällä tuskin saan kovin paljoa lihaa kerrytettyä, eli mitä paranneltavaa? Rasvaa ei taida olla tarpeeksi? Jos lisäisi 1-2rkl rypsiöljyä iltapalalle rahkan joukkoon(pähkinöistäkinhän tulee rasvaa jonkun verran eli riittäisikö sitten rasvan määrä)? Lihaa on ihan hyvin nyt tarttunut siihen nähden, että olen vasta 3vk voinut käydä puntilla(kilpailukausi loppui), alkuvuodesta vaihdoin sarjaa, jolloin sain tiputettua hankkimani pienet lihat. Nyt niitä ei siis ole nimeksikkään.

Toivottavasti te pakkislaiset jaksatte jakaa tietoanne vähemmän viisaamalle ja kertoa korjausehdotuksia ruokavalioon! :) Kysykää toki, jos jäi vielä joitakin oleellisia asioita mainitsematta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom