Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
^ Ootko laskenut paljon keskimäärin syöt? Äkkiseltään tosiaan näyttää, että syöt liian vähän, vähän reilut 2100 kcal, noin. Etenkin jos haluat lihasta lisää. Yrittäisin opetella syömään kunnon ruuan myös illalla tai sitten tuhdimpaa välipalaa kehiin. Lounaassa on otetta, kun syöt makkarakastikkeen lisäksi vielä kananmunaa ja raejuustoa :rock: Kasviksia voisi lisätä. Mitenkäs vaikka marjoja rahkaa, tai vaikka smoothieta? Proteiinia saat todella paljon painoosi nähden. Varmasti yli 4 g/painokilo. Rasvaa taas puolestaan liian vähän. Sitä ei kannata pelätä noilla treenimäärillä, eikä muutenkaan. Tosin jos syöt vaikka vajaan desinkin niitä pähkinöitä niin kalorimäärä kasvaa ja rasvan saanti paranee huomattavasti.

Aika hurjalta kuulostaa sun treenikertojen nostosuunnitelmat, pidäthän huolta palautumisesta, nukkumisesta, venyttelystä jne ja kuuntelet oikeasti sitä kroppaa?

En ole nyrkkelyn asiantuntija, mutta jos lihasta haluat, niin keskittyisin lajin lisäksi punttitreeniin, en lenkkeilyihin yms. Tai ainakin ottaisin ne todella rennosti.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Eilen:

-klo 11:00 Pieni lautasellinen nakkikeittoa + 2 siivua vaaleaa leipää + vihersalaatti+kahvi
-klo 13:00 kupillien kahvia kevytmaidolla
-klo 16:30 Dnonino mansikkajugge+mysli, 1 kokonainen reissumies jossa metwurstia ja kurkkua, lasi kevytmaitoa
-klo 18:00 Battery

... o_O

Eilen:

-klo 11:00 Pieni lautasellinen nakkikeittoa + 2 siivua vaaleaa leipää + vihersalaatti+kahvi
-klo 13:00 kupillien kahvia kevytmaidolla
-klo 16:30 Dnonino mansikkajugge+mysli, 1 kokonainen reissumies jossa metwurstia ja kurkkua, lasi kevytmaitoa
-klo 18:00 Battery

... o_O
Missä proteiini? Missä rasva? Missä kasvikset? Ethän sä oikeesti syö MITÄÄN! Onko tää ihan tahallista? Mitä haet? Anteeks, mut ärsyttää.

Syömishäiriö? En tajua miten kukaan jaksaa näille enää edes antaa neuvoa kun hyvä ruokavalioesimerkkejä on likemmäs kolmeasataa sivua ja sit täällä on näitä kun elää kahvilla ja "tavoittelee lihaskasvua".

Aamiainen: Gefilus Max -jugurttijuoma, kaksi ruispalaa, kinkkuleike, becel, juustoa, kurkkua, appelsiinimehua
Välipala: kahvi, mustikkajugurtti
Lounas: tonnikalakasvislasagne, banaani, vesi
Välipala: maitorahka
Päivällinen: kanaperunakasvislaatikkoa, maitoa, 1dl raejuustoa
*salireeni*
Palautusjuoma: 2dl Valio Plus maitoa ja 1dl heraa
Iltapala: kaksi ruispalaa, becel, kinkkuleike, juusto, appelsiinimehu, kurkku

Päivällä oli välillä nälkä, huonot eväät töissä :(

Mulla meni tää päivä ihan pipariks joten pakko laittaa! :D

Aamupala: Kahvi
Lounas: Kaalilaatikkoa
Välipala: jäätelö, 2kahvia, pari karkkia
Päivällinen: Pinaattikeittoa + 2kanamunaa
välipala: Täytekakkua, sipsiä, keksejä, kahvia
Iltapala: Karkkia

Lasten synttärijuhlissa tuli herkuteltua ;)

Näin söin eilen:

aamupala: 2 palaa itse tehtyä vhh pellavansiemenleipää, päällä sipaisu tahinia, lehtisalaattia, pari siivua kinkkua ja kurkkua, kahvi kermatilkalla
lounas: kookosöljyssä paistettu 3 munan munakas jossa kevätsipulia ja 2rkl mozzarella-juustoraastetta, lisäksi tomaattia
päivällinen: iso vihreä salaatti, 2 possun ulkofileviipaletta, kastikkeena kermaviiliä jossa murennettua aurajuustoa, suolaa ja pippuria (nam)
iltapala: 1 siivu pellavansiemenleipää, päällä sipaisu voita, salaattia ja broilerileikettä sekä 3 parapähkinää.

Tuon lisäksi 3l vettä, Leaderin CLA+ sekä Green Tea kapselit, LinOlive-kapselit aamulla ja illalla sekä vitamiinit illalla.

Eilen en liikkunut juuri yhtään, vaaka näytti aamulla pudotusta joten ilmeisesti suunta on kuitenkin oikea. Olen laihistelija ;)

eilen:
treenit aamulla n 1,5 h
1200 kookoslättyjä (2 kananmunaa, kookoskermaa, kookosjauhoja 2 tl, perunatärkkelys 0,5 tl) paistettuna voissa, päälle vähän tuoremansikkahilloa. iso mukillinen kahvia kuohukermalla
1500 ISO paahtopaistisalaatti, missä fetajuustoa, pinaattia, punasipulia, macadamiapähkinöitä
1800 possunkylkeä, kaalisalaattia. Punainen viili mansikkasoossilla (mansikat ja stevia - tehosekoittimeen). iso kuppi kermakahvia.

Missä proteiini? Missä rasva? Missä kasvikset? Ethän sä oikeesti syö MITÄÄN! Onko tää ihan tahallista? Mitä haet? Anteeks, mut ärsyttää.

Syömishäiriö? En tajua miten kukaan jaksaa näille enää edes antaa neuvoa kun hyvä ruokavalioesimerkkejä on likemmäs kolmeasataa sivua ja sit täällä on näitä kun elää kahvilla ja "tavoittelee lihaskasvua".

Jukolauta mä mitään tällä hae? Heti oletetaan jotain. Olenhan itsekin ihmetellyt asiaa tuon o_O -merkin voimin.. Ja tulinko pyytämään jotain neuvoja? Ja olenko mä sanonut tavoittelevani lihaskasvua? Nyt valoja tauluun. Vittu. Ärsyttää. Nyt vasta sen itenkin tajuaa miten vähän sitä tulee ylipäätään syötyä.

Eli mulla on näläntunne kertakaikkiaan kadoksissa ilman mitään syvempää tarkoitusperää. Mulla on borrelioosi vahvana epäilynä tässä, ja oon miettiny että joko tää mahdollinen tauti sitten oireilee niin, että mulla ei vaan kertakaikkiaan ole nälkää tai janoa. Saattaa mennä useampi päivä niin että juon päivällä pelkkää kahvia. Että sinänsä suuri hyöty että tulin kirjottamaan tänne yhden päivän ruokavalioni. Siis lähinnä itselleni.

Kannattaisi heti alkuun sitten selittää taustoja, jos ei halua kauhistelevia kommentteja. Täällä kun on niin paljon supervähän syöviä tyttöjä, jotka luulee saavansa kehitystä aikaiseksi kahvilla ja välipaloilla. Siltä tuo sinunkin teksti kyllä vaikutti, ei kannata hermostua sitten kommenteista :) Mä kuvittelin ite aluksi että täältä saa hyviä ruokavalioesimerkkejä ja näkee millaiset ruokavaliot muilla on, mutta olin niiiin väärässä. niin, ja kannattaa mennä lääkärille ja etsiä selitys poikkeavaan oloon jos häiritsee, epäilee jotain vakavampaa tai on selvästi poikkeava tilanne normaalin nähden.

Jukolauta mä mitään tällä hae? Heti oletetaan jotain. Olenhan itsekin ihmetellyt asiaa tuon o_O -merkin voimin.. Ja tulinko pyytämään jotain neuvoja? Ja olenko mä sanonut tavoittelevani lihaskasvua? Nyt valoja tauluun. Vittu. Ärsyttää. Nyt vasta sen itenkin tajuaa miten vähän sitä tulee ylipäätään syötyä.

Eli mulla on näläntunne kertakaikkiaan kadoksissa ilman mitään syvempää tarkoitusperää. Mulla on borrelioosi vahvana epäilynä tässä, ja oon miettiny että joko tää mahdollinen tauti sitten oireilee niin, että mulla ei vaan kertakaikkiaan ole nälkää tai janoa. Saattaa mennä useampi päivä niin että juon päivällä pelkkää kahvia. Että sinänsä suuri hyöty että tulin kirjottamaan tänne yhden päivän ruokavalioni. Siis lähinnä itselleni.

Komppaan Sannulia täysin.

Oppressive, jos ei syö niin siihenkin tottuu, mun mielestä siinä ei ole mitään ihmettelemistä. Ja jos sitä nälän tunnetta ei enään ole syömättömyyttä on jatkunu jo kauemman aikaa. Kun panostat siihen syömiseen enemmän, niin nälkä tulee...simppeliä.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
okei. Tehdään tää nyt yksinkertaisesti ja lyhyesti selväksi. Tahallani en ole jättänyt mitään syömättä, kuten äsken sanoin. Kun näin otsikon, ja töissä oli tylsää, tulin paremman tekemisen puutteessa kirjottamaanm mitä olin syönyt. Ja todella järkytyin itsekin. Eihän täällä kukaan muukaan taustojaan ole selvitellyt, kuhan on jengi tälläkin sivulla lykännyt omaa päivän ruokavaliota sanalliseen muotoon.. En ole mikään idiootti teini joka yrittää saada huomiota, ja joka kärsii syömishäiriöstä uskokaa tahi älkää.

Simppeliähän se on, että jos ei syö niin siihen kroppa tottuu. Mutta kun en todellakaan ole tahallani jättänyt syömättä, emmä sille mitään voi. Jos mulla ei ole nälkä, olo on kylläinen, sitä harvempi saa varmaan kamalasti silloin ruokaa ääntä kohti työnnettyä. Tämän jälkeen olen kyllä ihan itse yrittänyt terästäytyä, viime viikko on mennyt paremmin syömisien kanssa.

Laitetaanpa vaihteeksi ylös:

- "Aamu"
puuro 30g hiutale, 100g raejuusto, puolikas päätynä, puolikas päärynäpiltti, puoli desiä rasvatonta ja punaista maitoa molempia

- Lounas
bataatista, porkkanasta ja sipulista tehty sosekeitto, jossa loraus kipparikermaa. Rasvaton lätty, jossa täytteenä, sieni-sipuli-lohi-rapu- kipparikerma n. 300g koko annos. Keiton päälle 90g raejuustoa

- Välipala
puoli desiä maitoja taas kahvin kans, 2 näkkäriä ja 90g lihahyytelöä

- Päiväruoka
95g broileri, 35g hirvenliha ja 280g kasviksia -> grillivartaita (joissa bbq-chilimarinadi). 200g sinihomejuustokermaperunaa. 450g kasvistikkuja ja puolikas rahka dipiksi (maustettu ite)

- Iltapala
porkkana, 50g punaherukoita ja 100g lihahyytelöä

4,4g BCAA ennen nukkumaan menoa

Tälläseltä näyttää ihan pian 18 vuotiaan tytön päivän ruuat:
Aamupala: 50g kaurahiutaleita puuroksi =PALJON +100g raejuustoa ja vähäkalorista mustikkakeittoa
Välipala: protskujuoma (30g proteiinia+30g hiilaria)
Lounas: 150g lohta ja iso peruna +paljon salaattia
Välipala: pirtelö, jossa 1/6 l vanilja kasvirasvajäätelöä, banaani, mustikoita, maitoa n.1dl ja 30g heraproteiinia
Treeni ja sen jälkeen aminodrink
Päivällinen: 100g naudan jauhelihaa ja 75g makaronia + salaattia
Iltapala: purkki Valion rahkaa, purkki Eldoradon ananasmurskaa ja 1rkl soijalesitiinirouhetta

Päivä sisältää pyöräilyä n. 15 km, 50 min kävelylenkin koiran kanssa ja jalkatreenin..

Jos joku fiksumpi voisi vastata.... Onko suurta haittaa kehityksen kannalta, jos pääsen syömään vasta 2 tuntia treenin jälkeen?? :confused: Ja mietin myös tota protsku-asiaa, että kun aika usein määrä nousee lähemmäs 3g/painokilo, niin onko siinä jo liikaa vai pitäiskö korvata osa hiilareilla/rasvoilla?

Pakko ihmetellä että miten teillä on noin tarkat grammamäärät ruuista? Syöttekö pelkästään myös töissä vain omia eväitä? Ja kuinka tärkeää tuommoinen punnitseminen ja kalorien laskeminen on ja ahdistaako teitä jos ette lomalla esim. voi pitää kirjaa? Itselläni olisi tavoite pudottaa painoa tuollaiset 5 kiloa ja mieluiten suurin osa rasvoista (olen nyt 75kg tavoite alle 70 ja rasvaprossa reilusta 34 -> 30 tai vähän alle). Tätä oonkin sitten yrittäny edesauttaa vähentämällä hiilihydraatteja ja nostamalla proteiinin ja kasvisten määrää ravinnossa. Meneekö tämmöinen suurpiirteinen touhu ihan ns.reisille? Selkäranka tuntuu puuttuvan meikäläiseltä aivan täysin ja huomaankin repsahtavani siideriin/leivonnaisiin tms. ja sitten kyllä v***ttaa jälkeenpäin. Onneksi pääsääntöisesti kykenen noudattamaan suht'tervettä ruokavaliota.. Miten itse ootte saaneet tuollaisen ryhtiliikkeen itsessänne aikaiseksi ja eikö teitä pelota että touhu saattaisi mennä överiksi (syömishäiriön puolelle siis...)?

Pakko ihmetellä että miten teillä on noin tarkat grammamäärät ruuista? Syöttekö pelkästään myös töissä vain omia eväitä? Ja kuinka tärkeää tuommoinen punnitseminen ja kalorien laskeminen on ja ahdistaako teitä jos ette lomalla esim. voi pitää kirjaa? Itselläni olisi tavoite pudottaa painoa tuollaiset 5 kiloa ja mieluiten suurin osa rasvoista (olen nyt 75kg tavoite alle 70 ja rasvaprossa reilusta 34 -> 30 tai vähän alle). Tätä oonkin sitten yrittäny edesauttaa vähentämällä hiilihydraatteja ja nostamalla proteiinin ja kasvisten määrää ravinnossa. Meneekö tämmöinen suurpiirteinen touhu ihan ns.reisille? Selkäranka tuntuu puuttuvan meikäläiseltä aivan täysin ja huomaankin repsahtavani siideriin/leivonnaisiin tms. ja sitten kyllä v***ttaa jälkeenpäin. Onneksi pääsääntöisesti kykenen noudattamaan suht'tervettä ruokavaliota.. Miten itse ootte saaneet tuollaisen ryhtiliikkeen itsessänne aikaiseksi ja eikö teitä pelota että touhu saattaisi mennä överiksi (syömishäiriön puolelle siis...)?

Noilla seuraamisilla on mun näkemyksen mukaan monella erilaisia tarkoitusperiä. Tuossa boldamassani kohdassa on yksi niistä, eli merkkaamalla pystyy näkemään, mitä sitä suuhun on tullut laitettua. Yksi seikka on, että onko tavoitteena rasvan pudotus, lihasten rakentaminen tai vitamiinien, hivenaineiden, rasvatasapainojen seuraaminen jne, jne ja nämäkin erilaisten motivaatioiden tuottamana. Onko se sitten johonkin urheilulajin ylläpitäminen (esim. kehonrakennus), yleinen terveellisen elämäntapojen muutos, laihduttaminen, sairauksista johtuva ruokavalion ylläpito yms... Jos pitää kirjaa asioista niitä oppii pikkuhiljaa pitämään rutiinina. Loppujen lopuksi se joukkio kenelle tämä seuraaminen muodostuu ongelmaksi on onneksi pieni ja taustalla siihenkin on muita edesauttajia.

Itse esimerkiksi joudun pitämään "kirjaa" veden saannin määrästä päivittäin, sillä muuten se tahtoo jäädä liian vähäiseksi. Kirjana toimii tässä tapauksessa 1,5l vesipullo jääkaapissa, koska ei pysty muistamaan kuinka monta lasillista sitä oikeasti on päivän aikana tullu nautittua. :)

Painon pudottamisessa itsellä joskus auttoi se että kirjotin kaiken ylös mitä söin. Joka kerta laittaessa jotain suuhun piti miettiä mitä se on, jäi napostelut vähemmälle. Nykyään tosiaan tuo ruokailu tulee rutiinilla. En merkkaa syömisiä ylös, vaan syön niinkuin lapussa lukee.. Erittäin helppoa, eikä tartte ite ajatella miten saa tarpeeksi proteiinia ja kaloreita lihaskasvua varten.

Mä oon taas "leikkikisa"dieetillä, eli kiristelen ihan kunnolla testiksi ens vuotta varten (että miten se paino putoaa, kuinka nopeaa ja millä ruoalla) joten punnitsen jokaisen syömiseni. Tai no, en jokaista, mutta merkkaan laskuriin kaikki grammoilleen vaikka salaatti, koulun buffet ym. jäiski punnitsematta. osaan arvioida erittäin hyvin ja ravintoainelista on näkösällä lounaspaikalla joten ei ole dieettiä häirinnyt :)
Normaalisti arkena en ole punninnut, laskenut tai muutakaan, mutta uskoisin että nyt kun kesä menee taas summanmutikalla syödessä (lähden ulkomaille) ja levätessä, niin syksyllä alan taas punnitsemaan, sillä kisat on jo niin lähellä et haluan tehdä asiat kunnolla. Toimii, ei aiheuta päänvaivaa, stressiä tai kontroilloi liikaa mun elämää!

Ja kuinka tärkeää tuommoinen punnitseminen ja kalorien laskeminen on ja ahdistaako teitä jos ette lomalla esim. voi pitää kirjaa? -- Selkäranka tuntuu puuttuvan meikäläiseltä aivan täysin ja huomaankin repsahtavani siideriin/leivonnaisiin tms. ja sitten kyllä v***ttaa jälkeenpäin.
On mennyt överiksi ja syömishäiriön puolelle. Riippuu ihan henkilöstä siis. Mulle toimi loppujen lopuksi parhaiten löyhä "ruokavaliorunko", jossa on mietitty suurinpiirtein määrät ja kellonajat. Osaan soveltaa sitä myös vieraissa paikoissa syödessä, ja kuljetan aina mukana esim. protskupatukoita. Olisiko nuo himotukset seurausta siitä, että saat kunnon ruokaa liian harvoin, liian vähän tai vääränlaista?

Stash taisi aikoinaan kommentoida mulle noista vatsahappoasioista. Mulla on nimittäin syömishäiriösekoilujen takia herkistynyt vatsa tai oikeastaan sen jälkeenkin, koska olen käyttänyt paljon light-tuotteita: limpparia, mehukeittoa, rasvattomia jogurtteja yms. Nykyään sietää todella huonosti noita eli masu menee sekaisin, turpoaa ja "kurisee". Nyt olen "vieroittautumassa" ja pyrin syömään aika puhdasta prosessoimatonta ruokaa. Jossain vaiheessa koin kaupan leikkeleet hyviksi, mutta niiden suht' alhainen lihapitoisuus, kallis hinta ja E-koodit ovat saaneet minut valitsemaan mieluummin "oikeaa" lihaa. Vegaaniruokavaliota kokeilin jossain vaiheessa, mutta hiukset alkoivat lähteä - osittain kai proteiinin puutteesta. Enää ei ole rajoituksia, vaan syön lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia jne. Maitotuotteita en käytä - ehkä välillä rasvaisia juustoja tms. Vatsa ei oikein tykkää niistä.

Asiani koski oikeastaan juurikin vatsahappoja. Mulla nimittäin on tullut nyt ruokavalion muutoksen myötä helposti tosi väsynyt olo esim. aamiaisen jälkeen. Eilen ei tosin tullut! Ateriat olivat tällaiset:
Lauantaiaamuna lämminsavulohisalaatti (iso!), kaksi paistettua keltuaista (kookosöljyssä), ~200 g parsakaalia, majoneesia ja cashewpähkinöitä. Nälkä oli aika kiljuva, joten oikeasti meni rasvaa isot satsit. En punnitse, enkä säästele. :) Kuitenkin oli energiamäärällisesti aika iso ateria, mutta en syönyt ähkyyn asti. Join paljon vettä sitruunalla höystettynä ja jälkiruuaksi kupillisen vihreää teetä. "Sammuin" 10 min aterian jälkeen - nukutti hirveästi.

Eilen söin aamiaiseksi kananmunan paistettuna + kaksi valkuaista, lisäksi paistoin kanajauhelihaa kookosöljyssä. Jälleen iso salaatti, jossa siis tomaattia, kurkkua ja paljon erilaisia salaatteja. Lisukkeena uunissa paistettua kukkakaalia. Kastikkeena salaatissa läjä majoneesia ja rasvanlähteenä vielä avokado. Laitoin myös sitruunamehua salaattiin. Nyt olo oli pirteä! Join tosin kupin kahvia jälkiruuaksi, mutta ei tietoakaan tuosta unisesta olosta. En usko oikein rasvankaan väsyttävän? Silti vatsa piti outoa kurinaa aterian jälkeen. :( Otin Elivon ruuansulatuskapselin ja se auttoi vähän. Pikkasen tuntuu kuitenkin pahalle, kun vatsa vaikuttaa noin sairaalta. Onneksi ei kipeä sentään ole!

Viljoihin vatsani reagoi rajusti, olen niille lähes allerginen. Kaura, kvinoa ja tattari eivät ärsytä. Ei multa ole keliakiaa tutkittu, koska enemmän uskon, että on aikaisempien syömissekoilujen aiheuttamaa. Proteiinista en haluaisi tinkiä, enkä myöskään kasviksista, koska ne ovat kaikki tärkeitä hyvinvoinnille! Rasvaa en näkisi minään kipujen aiheuttajana - päinvastoin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom