Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Hyviä vinkkejä ? :)

Olen vasta vähän aika sitten alkanut tarkkailemaan syömistäni ja nyt kaipaisin hyviä neuvoja. Neuvoja kaipaan myös treenin suhteen. Nyt olen lähinnä käynyt tankotanssitunneilla 2xviikossa 2h kerrallaan ja käynyt lenkillä joka päivä (1/2-2h/pv) sekä treenannut ihan kotona lihaksia melkein päivittäin. Tarkoituksena olisi alkaa käymään salilla. Syömiseni on nyt vähän mitä sattuu ja yritän päästä jotenkin alkuun tavoitteessani. Tavoitteisiini kuuluu saada lihasta sopivissa määrin ja samalla kiinteytyä/pudottaa painoa. Mikä silloin olisi hyvä kalorimäärä/pv ja mitä ruoka-aineita kannattaisi syödä ? Olen erittäin huono syömään aamupalaa, pitäisi alkaa opettelemaan senkin nauttimista, aina on muka ollut aamuisin niin kiire joka paikkaan ettei kerkeäkään miettiä syömistä. Ja onko jotain lisäravinteita mitä kannattaisi syödä? Minulla olisi vaikka kuinka paljon kysymyksiä mutta jos aloitan näillä ja odotan vastauksia jolloin pääsen taas etenemään asiassani. Kiitos jo teille :) :worship:

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Syömisiäsi olisi helpompi muokkailla tarkoituksen mukaiseen suuntaan, jos ensin olisi pohjatiedot (ikä, pituus, paino, arkiaktiivisuus) ja jonkinlainen päivämenyy nähtävillä. Myös tavoitteet määräävät syömisiä ja mahdollisten lisäravinteiden tarpeellisuuden. Osa näistä tulikin jo esille, mutta laitahan loputkin näkyville niin opastaminen helpottuu.

Kiitti vinkeistä. Rasvaton maito/piimä ja uusi Valion rasvaton rahka on omaan makuun parhaita, niitä en halua rasvaisemmiksi korvata. Jogurtilla ei niin väliä, joten täytyy jatkossa katsoa, että se ei ole rasvatonta. Rasvan lorauttelu kuulostaa "ällöttävältä" - mä en ole mikään öljyjen ystävä. Pähkinät oli hyvä vinkki, täytyy alkaa napostelemaan niitä. Taidan lisätä syömisiä ainakin ruisleivällä. Vaikka tuhti aamupala ei maistu, niin mikäs sitä estää syömästä "aamupalamaista" välipalaa aamupäivästä ja vaikka iltapäivästäkin, jos ei ole ihan heti treenaamaan menossa. Kestävyysaktiviteetteihinkin saattaa tulla lisäpuhtia, jos lisäilen hiilareiden syöntiä.

Eilinen:

Aamu: 3 paistettua kananmunaa, 1 rkl. oliiviöljyä, porkkana, vihreä tee.
Päivä: Puoli lautasellista salaattia, riisiä, pähkinöitä, omena.
Iltapäivä: Vihreä tee, porkkana, 1 rkl. oliiviöljyä, tomaatti, 2 lettua hillon kera.
Ilta: Pieni lautasellinen tonnikala-herne-juusto-oliiviöljy sekoitusta :kuola:

Eilinen:

Aamu: 3 paistettua kananmunaa, 1 rkl. oliiviöljyä, porkkana, vihreä tee.
Päivä: Puoli lautasellista salaattia, riisiä, pähkinöitä, omena.
Iltapäivä: Vihreä tee, porkkana, 1 rkl. oliiviöljyä, tomaatti, 2 lettua hillon kera.
Ilta: Pieni lautasellinen tonnikala-herne-juusto-oliiviöljy sekoitusta :kuola:

Miks tää näyttää mun silmään hirveän vähältä?

Koska se on hirvean vahan? :)

... Tosin, laitoin ihan uteliaisuuttani noi ruuat laskuriin ja sain tulokseksi 1732kcal. Pahkinoita laitoin 50g, tonnaria desin ja riisia 2dl. Juustoa 5 viipaletta. Lettuihin laitoin "keskikokoinen" ja hilloa en laskenut ollenkaan. En myoskaan laskenut salaattia.
Eli kylla niita kaloreita voi silti ihan riittavasti tulla vaikka silmamaaraisesti nayttaa tosi vahalta.

Ihan sopivalta se tuntui. Hyvä että jaksoin tuon iltapalan. Olen kyllä kuullut että syön vähän mutta en varmaan tarvitsekaan kovin paljoa. En näe syytä ahtaa itseeni ruokaa enää sen jälkeen kun olen täynnä. Painan n. 55kg, se on hyvä paino minulle :)

Ihan sopivalta se tuntui. Hyvä että jaksoin tuon iltapalan. Olen kyllä kuullut että syön vähän mutta en varmaan tarvitsekaan kovin paljoa. En näe syytä ahtaa itseeni ruokaa enää sen jälkeen kun olen täynnä. Painan n. 55kg, se on hyvä paino minulle :)

Painan minäkin n. 55 kg, mutta mun safkailut on ainakin määrällisesti tuplaten sun, kaloreita en viitsi lähteä laskemaan. Mutta proteiinia ainakin saat hirmuvähän, sen nyt näkee ilman kalorilaskuriakin.

Kiitti vinkeistä. Rasvaton maito/piimä ja uusi Valion rasvaton rahka on omaan makuun parhaita, niitä en halua rasvaisemmiksi korvata. Jogurtilla ei niin väliä, joten täytyy jatkossa katsoa, että se ei ole rasvatonta. Rasvan lorauttelu kuulostaa "ällöttävältä" - mä en ole mikään öljyjen ystävä. Pähkinät oli hyvä vinkki, täytyy alkaa napostelemaan niitä. Taidan lisätä syömisiä ainakin ruisleivällä. Vaikka tuhti aamupala ei maistu, niin mikäs sitä estää syömästä "aamupalamaista" välipalaa aamupäivästä ja vaikka iltapäivästäkin, jos ei ole ihan heti treenaamaan menossa. Kestävyysaktiviteetteihinkin saattaa tulla lisäpuhtia, jos lisäilen hiilareiden syöntiä.

Jepulis, omat mieltymykset toki ykkösasia, syömisen pitää olla nautinto :) Ehdotin runsasrasvaisempia sen takia, jotta tulisi helposti lisää energiaa ilman että tarvitsisi volyymillisesti syödä kamalasti enempää. Rasvaisista jogurteista voisin suositella ainakin Lindahlsin (luomu) turkkilaista jogua. Se on sitä ämpärissä saatavaa kamaa, jossa on ruma äijänkuva kyljessä :lol2:

Rasvan lorauttelun ei tarvitse olla ihan hirveää läträämistä! Lisää vaikka ensin teelusikallinen, jos joskus uppoaa enempi, niin hyvä. Jos juot kahvia maidon kera, voit alkaa käyttämään kermaa. Käytä voita, älä margariinia. Pikkusilla jutuilla saa ihmeitä aikaan ;)

Painan minäkin n. 55 kg, mutta mun safkailut on ainakin määrällisesti tuplaten sun, kaloreita en viitsi lähteä laskemaan. Mutta proteiinia ainakin saat hirmuvähän, sen nyt näkee ilman kalorilaskuriakin.

Munkin mielestä näyttää aika vähältä...
Mun pitäisi painaa vähintään tuon verran.

Ja mä syön silti nyt tuplasti enemmän, ainakin proteiinia ja rasvaa. Mutta nojoo...

Ja hei, niistä suolahappokapseleista!
Missä sen poltteen pitäisi tuntua? Mä oon ihan lisännyt tohon 7 asti eikä ainakaan mahassa tunnu mitään poltetta tms.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Nuo oli vain yhden päivän ruoat, voin kyllä syödä enemmän jos on nälkä :) Minulla on läskiä ja lihasta, uskokaa pois :D Enkä siis käynyt puntilla. Ja tuo päivällinen oli niin köyhä koska kouluruoka on...

en oo kovin monesti jaksanu näin tarkasti punnita kaikkea ja laskea kaloreita, mutta laitetaanpa nyt esille ku kerran jaksoin vaivautua :) kalorilaskuri laski päivän kulutukseksi 2100 kcal

aamupala 10.30

40 g kaurahiutaleita
80 g raejuustoa
5 g kookosöljyä
9 g voita
kahvimuki, jossa 70 g kevytmaitoa
25 g proteiinipatukasta (jäi eiliseltä :) )

välipala 13.10

25 g punaherukoita
25 g mansikoita
25 g mustikoita
65 g rahkaa
30 g turkkilaista jogurttia
10 g manteleita

tässä välissä pikku lenkki, ~2 km

lounas 15.15

106 g kananmunaa
30 g pekonia
60 g kurkkua
60 g tomaattia
20 g lehtisalaattia
40 g paprikaa
10 g sipulia
10 g rypsiöljyä
45 g raejuustoa
260 g kevytmaitoa

klo 17 aikoihin pari kahvimukia, kevytmaitoa 100 g

päivällinen 18.10

115 g kanaa
70 g ruusukaalia
30 g kukkakaalia
25 g parsakaalia
240 g kevytmaitoa

ennen salia 20 g oltermannia

salin jälkeen 21.25 palkkari: 3 dl kevytmaitoa ja 30 g hera80

tähän mennessä kaloreita 1826; p 144, hh 106, r 93

iltasella vielä jotain, tarkoitus ei ole suuremmin olla miinuksilla tai plussilla kaloreissa. Itse olen ihan tyytyväinen tämänpäiväiseen, saa kommentoida :)

Mä ostin MSM-jauhetta ja niitä suolahappokapseleita eilen.

Ei noista kapseleista ainakaan tuu sitä "poltteen" tunnetta tms.

Onko noitten suolahappokapseleiden tarkoitus tehostaa aineenvaihduntaa ja jos on niin toimiiko? Tiiättekö jotain nettisivuja josta vois lukee lisää, kun en itse googlettamalla löydä?

Kun ostatte lisäravinteita niin otatteko selvää onko ne testattuja ja luotettavia vai luotatteko siihen että "moni on suositellu" ja ostatte? Itse olen ostanut aina pelkkiä perus soija- ja heraproteiinijauhoja litkittäväks puntin jälkeen. Onko joku todella hyvä ja luotettava rasvanpolton tehostaja, jonka tehosta olis oikeasti näyttöä? Jos hyöty on ihan pieni, niin ei kiinnosta, koska samaan tulokseen pääsee todennäköisesti vähän halvemmallakin, kun monia lisävalmisteita löytää ihan ruoastakin... Tack så mycke!

Vastaus Heetulle:

Kai sellaisia luonnon laihojakin on, mutta ne mallit joita itse tapasin eivät juurikaan syöneet ja nälän tullessa rööki käteen. Itselläni oli alle 300 kcal päivä ( sekin oli liikaa mallimaailmassa) enkä polta joten nälkä varsinkin nukkumaan mennessä... esim miss suomi kisojen kilpailijoista kukaan ei pääsisi mitoillaan oikeaan mallitoimistoon(ainut tarpeeksi pitkä joutuu kyllä lantio mittansa pienentämään).

Onko joku todella hyvä ja luotettava rasvanpolton tehostaja, jonka tehosta olis oikeasti näyttöä? Jos hyöty on ihan pieni, niin ei kiinnosta, koska samaan tulokseen pääsee todennäköisesti vähän halvemmallakin, kun monia lisävalmisteita löytää ihan ruoastakin... Tack så mycke!

Kaikki oikeasti hyvät ns. rasvanpolttajat lienevät enemmän tai vähemmän laittomia / reseptin takana..

Mutta mielestäni rasvanpolttajien kohdalla kannattaisi aina ottaa huomioon tämä: Onko kaikki muut elintavat jo viilattu huippuunsa rasvanpolttoa ajatellen? Ei nimittäin kannata rakentaa savupippua tai koittaa asentaa tuuliviiriä taloon, johon on vasta pari ensimmäistä tiiltä muurattu. Tällä analogialla koitan sanoa sitä, ettei rasvanpolttajakapselitablettijauheniksien tulisi olla se ensimmäinen johon tartutaan, kun (..jos) tarvitsee laihtua, vaan lähinnä viimeinen. Sitten kun (tai jos) tarvitsee ne viimeisetkin fätkygrammat (joista kroppa ei millään haluaisi luopua) tiristellä pois, tulevat ns. vippaskonstit kehiin.

Useinhan nuo rasvanpolttajat sisältävät kofeiinia / guaranaa / muita piristeitä, jotka saattavat piristävän vaikutuksensa kautta antaa potkua treeniin. Kahvi tullee halvemmaksi.

EILEN:

Aamiainen: hedelmäsalaattia (avokadoa, kiiviä, omenaa, päärynää, mansikoita, viinirypäleitä), kaura-tattaripuuroa mustikoilla ja raejuustolla, ruisleipä kalkkunaleikkeellä, juustolla ja kananmunalla

Lounas: Bataattisosekeittoa, kananfileepihvi, makaronia ja salaattia (jääsalaatti, paprika, kevätsipuli, kirsikkatomaatit, persikka, loraus oliiviöljyä) herkkusienimajoneesi"salaattia" 2 rkl, jälkkäriksi em. hedelmäsalaattia

Päivällinen: Itse tehtyä pinaattikeittoa tuoreista pinaateista, kananmuna, 2 leipää juustolla ja kalkkunalla, kurkulla, maitoa

Iltapala: bataattisosekeittoa, merilohikastiketta, spagettia, em. salaattia sekä jäkkäriksi em. hedelmäsalaattia

liikunnat oli siinä, että kävin hölkkäämässä noin 40 minsaa

Viikon ruokavalio on ollut suurin piirtein tällainen; kookosöljyä, raakasuklaata, kookosöljyä, raakakaakaota,kookosöljyä, raakasuklaata, raakakaakaota :D Ja on sinne väliin tainnut joku aamupuuro mennä sekä muutama rahka, ja jotain kanavihannescomboakin.. Jos on oo tän viikon lomani aikana muuta tehnyt, niin ainakin oon syönyt rasvaa (kookosöljyä) :D

Taisin seota lomani aikana ;) Kaapista löytyy loman jäljiltä raaka-suklaata valmistettuna valmispaketista, ja siitä sitten parin päivän päästä "ilmestyi" kaappiin raakakaaota, kookosöljyä uusi purkki, macaa sekä msm-jauhetta. Ostoslistalla on vielä kaakaovoi ja lucuma, mutta ne käyn ostamassa vasta, kun nuo suklaat on tuolta syöty pois.

Ensimmäinen testi raakakaakaosta oli iltapalarahkan seassa, enkä sitten saanutkaan unta moneen tuntiin. Tuli sitten googlailtua vähän lisää ja löytyi tuo msm-jauhe. Sen avulla oli muutamat päässeet päänsäryistä (vaivaa ehkä sellainen 5-6pv/vko, eikä mikään tunnu auttavan) ja se oli auttanut löysistä nivelistä kärsivien kipuihin (ranne leikattu tämän takia 4 kertaa, ja edelleen vaivaa). Täytyi hakea tuokin testiin. Loistavaa, jos siitä jotain apua saa, ja jos ei, niin eipä se loppujen kallis investointi ole:)

Kaikki oikeasti hyvät ns. rasvanpolttajat lienevät enemmän tai vähemmän laittomia / reseptin takana..

Mutta mielestäni rasvanpolttajien kohdalla kannattaisi aina ottaa huomioon tämä: Onko kaikki muut elintavat jo viilattu huippuunsa rasvanpolttoa ajatellen? Ei nimittäin kannata rakentaa savupippua tai koittaa asentaa tuuliviiriä taloon, johon on vasta pari ensimmäistä tiiltä muurattu. Tällä analogialla koitan sanoa sitä, ettei rasvanpolttajakapselitablettijauheniksien tulisi olla se ensimmäinen johon tartutaan, kun (..jos) tarvitsee laihtua, vaan lähinnä viimeinen. Sitten kun (tai jos) tarvitsee ne viimeisetkin fätkygrammat (joista kroppa ei millään haluaisi luopua) tiristellä pois, tulevat ns. vippaskonstit kehiin.

Useinhan nuo rasvanpolttajat sisältävät kofeiinia / guaranaa / muita piristeitä, jotka saattavat piristävän vaikutuksensa kautta antaa potkua treeniin. Kahvi tullee halvemmaksi.

Kiitos hyvästä vastauksesta. Palautit mut maanpinnalle:worship:Kuhan laiskuuttani rupesin miettimään, kun innostuin lueskelemaan muiden viestejä niistä suolahappokapseleista. Itse en ole tosiaankaan tehnyt kaikkea, pelkkää laiskuuttani rupesin tällaisia ajatuksia viljelemään.

Moni tuttu esimerkiksi syö Alleja ja muita sellaisia kapseleita, jotka lähinnä estää rasvan imeytymisen kehoon. Näillä tutuilla se näyttää olevan enemmänki lupa syödä enemmän -elämäntapa: "ostanpas tässä viinerin ja vedän pillerin, niin en ainakaan liho". Eli tulos on nolla ja kaloreiden sijasta kuluu raha. Toisaalta joillakin ne ehkä saattaa innostaa laihduttamaan entistä enemmän, juuri siksi että on pakko treenaa tai rahaa kuluu turhaan. Luulen että mulle vois käydä niin että laihduttamisen jälkeen kun kapseleiden syönnin lopettaisi ja kalorimäärää nostaisi hiukan luonnollisesti niin varmaan tulisi kilot aika vauhdilla takaisin. Ehkäpä pääsee halvemmalla jättämällä vaikka leivän syömättä lounaan yhteydessä :dance: Pitääpä viilata ensin ne muut elintavat kuntoon ja miettiä sitten uudestaan;)

Tuli tässä vielä tällainen mieleen: syön koulussa lounaan puolilta päivin tai sen jälkeen. Maksan lounaan, joten syön aivan sairaasti (salaattia paljon! +riisiä (paljon!) +jotakin lisuketta(rajoitettu määrä esim 1kauha) esim.kanaa/kasviksia tai lihaa +piimää/maitoa), jotta ei menisi rahaa välipalaan ja lisäksi siksi että välttäisisin kiusaukset, jotka helposti nälässä herää. Syön yleensä seuraavan kerran joskus kuuden/seitsemän maissa yleensä rasvattoman maitorahkan ja banaanin ja ehkä muita hedelmiä. Saatan myös vetää banaaanin joskus kolmen aikaan.
Onko sillä merkitystä, että seuraavaan "ateriaan" kuluu kuusi tuntia vai olisko parempi syödä lounaalla vähemmän ja syödä eväitä vaikka kaksi kertaa, että aineenvaihdunta pysyisi käynnissä? Luulisi, että jos itsensä syö lounaalla näin ähkyksi, niin aineenvaihduntakin olisi vilkkaana normaalia pidempään. Juon ruokailujen välissä paljon vettä ja teetä. (Syön aamupalan klo7, käyn salilla, jonka jälkeen juon palautus/proteiinijuomaa. Venyttelen lounaalle menoa yhteen, jotta tarvitsisi syödä lounaan jälkeen vasta mahd. myöhään illalla.) Kiitos vastaajalle etukäten!

^^ henkilökohtaista tietysti tuo ruokarytmi, mutta itse söisin lounaalla vähemmän hiilareita (riisi pois), protskua/kasviksia niin paljon kuin jaksaa (ei siis mitään "yhtä kauhallista") ja 3 h päästä välipala (muutakin kuin banaani). Aineenvaihdunta pysyy paremmin käynnissä, jos saa 3-4 h välein ravintoa (kunnollista), ja silti ruokailu pysyy aamu/päiväpainotteisena. Jos liikut samalla lailla kuin mimmit yleensä täällä, etkö syö kuitenkin illalla toista lämmintä ateriaa?

Moni tuttu esimerkiksi syö Alleja ja muita sellaisia kapseleita, jotka lähinnä estää rasvan imeytymisen kehoon. Näillä tutuilla se näyttää olevan enemmänki lupa syödä enemmän -elämäntapa: "ostanpas tässä viinerin ja vedän pillerin, niin en ainakaan liho". Eli tulos on nolla ja kaloreiden sijasta kuluu raha. Toisaalta joillakin ne ehkä saattaa innostaa laihduttamaan entistä enemmän, juuri siksi että on pakko treenaa tai rahaa kuluu turhaan.
Kyse ei ole pelkästään tästä. Eikö todellakaan kellään soi kellot päässä, kun kyse on lääkkeestä, joka estää ravintoaineiden imeytymistä? Imeytymisen tarkoitus on saattaa erilaiset ravintoaineet, vitamiinit ja kolesteroli (joo edelleenkin siinä rasvassa on muutamia elintärkeitä asioita joista kolesteroli on yksi) elimistön käyttöön ja rakennusaineeksi. Elimistössä rakennetaan jatkuvasti muutakin kuin rasvavarastoa, esimerkiksi uusinnetaan ihoa ja suolistoa, korjataan lihas- ja verisuonivaurioita sekä luita jne. Looginen seuraamus ravintoaineiden huonosta imeytymisestä on, että elimistön rakentaminen vaikeutuu. Voi olla, että tämä näkyy rasvan varastoinnin vähenemisenä, mutta erittäin todennäköisesti myös muun palautumisen ja jälleen rakennuksen heikkenemisenä -> rappeutuminen. Juuri tämän vuoksi elimistön perusfysiologiaan puuttuminen on minusta vaarallista peliä. Se säätelee itse parhaiten energiatasapainonsa, jos ihminen antaa mahdollisuuden. Anteeksi tämä vuodatus, mutta toisinaan oikein suututtaa, miten vähän lääkkeitä popsivat ihmiset niistä tuntuvat ymmärtävän.

Ja suolahappokapseleita ei käytetä aineenvaihdunnan parantamiseen, vaan heikentyneen mahan happotason nostamiseen. Siinäkin projektissa ensisijaista on stressin ym. heikentävien tekijöiden välttely, ei kapselien popsiminen. Suolahappo on erityisesti yksi niistä ravinteista, joita ei käytetä "varmuuden vuoksi" tai "laihdutustarkoituksessa" vaan välittömään tarpeeseen: ihmiselle, joka ei niitä tarvitse, seuraukset saattavat olla varsin ikävät. (Mahahaavan, jatkuvan tulehduksen, suolisto-ongelmat ja stressihormonitasapainon häiriintymisen mainitakseni.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom