Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Tämän päivän syömiset:

Aamiainen: kaurapuuro/kauralese (kuivana n. desi), jälkiuunivuokaviipale + becel + oltermanni 17% + kevyt leikkele, rasvaton maito
Pitkin päivää: kahvia, kahvia, kahvia..kaakao ja yksi keksi.
Lounas: Pähkinäkanakastike+vähän riisiä, jälkiruokana marjakiisseli
Välipala: Purkki valion uutta rahkaa (0,3 %) + 2xjälkiuunivuokaviipale + becel + oltermanni 17% + kevyt leikkele
(jalkatreeni n. 1h)
Treenin jälkeen palkkari: Fast suklaa hera (n.desi kuivana) + vajaa puoli desiä malto6 + glutamiini 1tl
Illallinen: Tonnikalasalaatti (salaatti+tonnikalaa+muna+maissi+ananas+aura homejuusto)
Napostelut illalla: pieni kourallinen goji-marjoja, auringonkukansiemeniä, pähkinäsekoitusta (saksan-, cashew- ja pekaanipähkinä)

Noh ihan tyytyväinen olen noihin tämän päivän syömisiin. Kaloreista ei hajuakaan kun niitä en kyttää.

mä alottelen nyt semmottista dieettiruokavaliota, ja jos on sanomista/neuvoja/kommentteja niin enemmän kuin tervetulleita!!

aamupala: Valion uutta maitorahkaa purkki+vadelma-mustikkasekoitus (2rkl), 4 siivua pekonia, 1 kananmuna paistettuana, 2kuppia kahvia
välipala: valion maitorahkaa purkki+vadelmia 2rkl, viinirypäleitä
lounas: lasagnea puoli lautasellista, raejuustoa 4rkl
iltapala: valion maitorahkaa purkki+2rkl vadelmia, viinirypäleitä

tämä dieettisyöminen on nyt ihan harjottelun alla. tiedän et tän päiväsessä on jotain virheitä(rasvat poissa, liian vähän kaloreita jne. jne. jne.) no, harjottelemalla oppii :)
ps. antaisitteko jotain välipala ehdotuksia, lueskelen itse samalla mitä te muut mussutatte :)

Missä on välipala ja päivällinen? Tulee kauhean pitkä väli jos syöt lounasta lounasaikaan ja seuraava sapuska tosiaan vasta illalla...

mä alottelen nyt semmottista dieettiruokavaliota, ja jos on sanomista/neuvoja/kommentteja niin enemmän kuin tervetulleita!!

aamupala: Valion uutta maitorahkaa purkki+vadelma-mustikkasekoitus (2rkl), 4 siivua pekonia, 1 kananmuna paistettuana, 2kuppia kahvia
välipala: valion maitorahkaa purkki+vadelmia 2rkl, viinirypäleitä
lounas: lasagnea puoli lautasellista, raejuustoa 4rkl
iltapala: valion maitorahkaa purkki+2rkl vadelmia, viinirypäleitä

Vaikka olet dietillä, tulisi sun silti syödä rasvoja. Melkolailla rasvattomalta näyttää tämä sun lista kun ajatellaan että se rasvan saantisuositus on melkeinpä 1g per elopainokilo. Aika yksipuoliselta myös vaikuttaa, onko tämä nyt ihan sattumaa että vedät kolmella neljästä ruokailusta rahkaa vai aattelitko tehdä niin joka päivä dietilläsi? Ja kasvisten määrää voisit luonnollisestikin lisätä, saantisuositus puoli kiloa päivässä, vähän jää kuitujen ja suojaravinteiden saanti tässä ruokavaliossa hintsuksi.

Paljon treenaat, mitkä tavoitteet, minkä kokoinen oot?

^ joo, tiiän tos on paljonki vialla, mut kuten sanoin oon vasta alottelija tällä saralla. Veljeltä vaan kyselly neuvoja tähän periodiin, mut ruoasta ei puhuttu sillain.
Treenaan siis lähes joka päivä, pari välipäivää kyl on jolloin saatan käydä kevyen hölkän tekemässä. Puntilla sit käyn 3-4 kertaa viikossa ja aerobinen tulee mukana millon kerkeää, pyrin kuitenki et aerobinen ja puntti ei menisi päälekkäin, mut joskus ne vaan menee et saa kaiken tehtyä. Spinningis sit 2-3 kertaa viikossa.
Tavotteena on saada rasvaprosenttia pienemmäksi ja saada hieman lihaksia kasvatettua. Nyt mittoja en ole ottanut :/

eilisen menu:
aamupala:2dl kauraleseitä kevytmaitoon sekotettuna+voisilmä, herajuoma kevytmaitoon sekotettuna, kahvia
välipala: 1,5 kourallista pähkinöitä+banaani
lounas: kaupungilla kanasalaatti
päivällinen: lasagnea, tonnarisalaattia, raejuustoa
iltapala: tonnarisalaattia

meni eilinen vähän mönkään kun oltiin miehen siskoa ja veljeä moikkaamassa. samoten meni tääki päivä minkä listaa en ees viitti laittaa ku on niin säälittävä. Mut yritys on kova ja toivottavasti oikeaan suuntaan edes menossa :whip:

Laitan nyt eilisen ruokailun, olen pariinkin kertaan lueskellut koko(!!!) ketjun läpi ja koittanut muokata ruokavaliota hyvien esimerkkien pohjalta itselle sopivaksi. Tavotteena siis ihan oma hyvinvointi, tosi jees olis jos lihas siinä sivussa vähän kasvais. Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa, lenkillä juosten/hölkäten pari kertaa ja arkiliikuntaa tulee joka päivä kävelynä melkein kaks tuntia. Pituutta löytyy rapiat 170 cm ja painosta ei tarkkaa tietoa, oletettavasti n. 55-58 kg.

Aamu:
-ehrmann 250g, vehnälese, mehukeitto
-munakas (kokonainen + valkuainen) ja pannulla rypsäriä

Välipala:
- omena
- 2 hapankorppua, päällä oltermanni 9% ja oivariini 60%
- pähkinöitä ja manteleita vajaa kourallinen

Lounas:
- lidlin mediterran seitifilee n. 200g (eli seitiä kuorrutettuna oliiveilla, tomaattikastikkeella jne, pakastealtaasta löysin)
- parsakaalia n. 250 g, päälle laitoin vielä oivariinia sulamaan

treeni 70 min, jonka jälkeen palkkari

päivällinen:
-lohisalaatti (eli vihreä salaattipohja, vesimeloonia, jokirapuja ja lohta tuntematon määrä) + balsamico-kastike

iltapala:
- pähkinöitä ja manteleita vajaa kourallinen
- hedelmäsalaattia (itse rakennettu: ananas, omena, viinirypäle, päärynä, hunajameloni)
- ruispalojen molemmat puolet, päällä mätitahnaa

Kaloreita en laske, makroja en laske, mutta jos tosiaan löytyy ehdotuksia siitä mihin suuntaan tuota lähtee viilaamaan niin vapaasti saa kertoa.
En syö muuta lihaa kuin kalaa ja muita mereneläviä(=äyriäisiä), siksi lista ehkä näyttää kalapainotteiselta.

EDIT: unohtu kaikki porkkanoiden ja kaalin närppimiset pitkin päivää! Eli rehuja menee säännöllisen epäsäännllisesti pitkin päivää, mutta kun en niitä ruuaksi oikeen miellä niin jäivät listasta. Hups.

eilen
aamupala: kaurapuuroa kevytmaitoon sekotettuna voisilmällä, maitorahka-vadelmasheikki, maitoa ja kahvia
punttia 1h 40min--> protskusheikki
lounas: kanasalaattia puolet lautasesta, raejuustoa kunnon kukkura, napolitan pataa, maitoa, kourallinen pähkinöitä ja kahvia
välipala: maitorahkaa+ananasmurskaa, maitoa
iltapala: hieman lohta ja kourallinen pähkinöitä

kuinkakohan paljon noissa ois jo arviolta makroja ja kaloreita :nolo:

eilen
aamupala: kaurapuuroa kevytmaitoon sekotettuna voisilmällä, maitorahka-vadelmasheikki, maitoa ja kahvia
punttia 1h 40min--> protskusheikki
lounas: kanasalaattia puolet lautasesta, raejuustoa kunnon kukkura, napolitan pataa, maitoa, kourallinen pähkinöitä ja kahvia
välipala: maitorahkaa+ananasmurskaa, maitoa
iltapala: hieman lohta ja kourallinen pähkinöitä

kuinkakohan paljon noissa ois jo arviolta makroja ja kaloreita :nolo:

http://www.kalorilaskuri.fi
Olen laiska, joten en jaksa itse lähteä noita sinne heittämään. Kalorit arvioisin kuitenkin johonkin reilun tonnin paikkeille.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Luin tosiaan pitkästä aikaa tota Lupa syödä-kirjaa ja siinä sanottiin että ahmimishimot johtuu nimenomaan hiilareiden puutteesta.

Eli, aattelin että voisin ens viikolla kokeilla syödä vaikka papuja aterioilla, tai kokeilla ihan vaikka quinoasuurimoita.
Antakaa vähän vinkkiä määristä per ateria!

Yleensä syön aterioilla (tai ainakin päivällisellä) runsaasti vaan keitettyjä kasviksia ja juureksia, ja paljon jotain kalaa tms. proden & rasvan lähdettä.
Eli oisko tohon varaa lisätä vielä papuja tms..

Luin tosiaan pitkästä aikaa tota Lupa syödä-kirjaa ja siinä sanottiin että ahmimishimot johtuu nimenomaan hiilareiden puutteesta.

Minä en allekirjoita tätä. Ahmimishimot johtuu yksipuolisesta rasvattomasta ruokavaliosta.

Tuskin kukaan sulle voi antaa mitään tarkkaa vinkkiä pavuista. Miksi pitää aina kaikki punnita jne.? Ei syöminen oo niin vaikeaa.

Minä en allekirjoita tätä. Ahmimishimot johtuu yksipuolisesta rasvattomasta ruokavaliosta.

Tuskin kukaan sulle voi antaa mitään tarkkaa vinkkiä pavuista. Miksi pitää aina kaikki punnita jne.? Ei syöminen oo niin vaikeaa.

Yksipuolisesta kyllä, rasvattomuuden kanssa sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä. Mä oon kyllä myös enemmän sitä mieltä että ne johtuu hiilareiden (hyvänlaatuisten sellaisten) puutteesta.

Eiköhän ne ahmimiset johdu ihan ylipäätään liian suuresta kalorivajeesta. Oli sitten hiilaria, rasvaa tai mitä tahansa.

Rime: Todellakin on varaa lisätä ruokaa! Mitä kicksejä saat siitä, että oot nälässä? Kyllähän sitä ihminen koko ajan ajattelee ruokaa jos nälkäisenä itseään pitää. Vaikka ruokaa lisää niin ei se missään näy. Kroppa ja mieli voi paremmin, kun ei tarvitse kituutella pienellä määrällä energiaa ja jaksaa paremmin.

Rime: Todellakin on varaa lisätä ruokaa! Mitä kicksejä saat siitä, että oot nälässä? Kyllähän sitä ihminen koko ajan ajattelee ruokaa jos nälkäisenä itseään pitää. Vaikka ruokaa lisää niin ei se missään näy. Kroppa ja mieli voi paremmin, kun ei tarvitse kituutella pienellä määrällä energiaa ja jaksaa paremmin.

Mä en varmaan ees tajua sitä että oon jatkuvassa nälässä, you know.
Syön aina ne tietyt määrät ja sitten varmaan se nälkä huipentuu aina perjantaiks ja kaikki riistäytyy käsistä.

Mä en siis todellakaan saa kiksejä nälästä! Nälässähän on ihan kamala olla.

En usko että kyse on enää rasvan puutteesta; maitotuotteet on täysrasvaisia (turkkilaiset, kunnon kermaviilit yms) ja öljyä tulee ainakin pari ruokalusikallista jne,
joten alan itsekin uskoon että on puutetta hyvälaatuisista hiilareista.
Laskin tosiaan että hiilareiden saanti päivässä on sitä 100 luokkaa, vaikka siinä ei ole tosin kaaleja, lanttuja yms mukana, joten voi olla vähän päällekin.

Laitoin vähän jakaumaa tonne ongelmasyöjien ketjuun..

Tässäpä tämä päivä. Ruokailut painottu kivasti iltaan, mutta pääasia mulle että ruokaa ja proteiinia tulee suunnilleen tarpeeksi päivän aikana :)

~10.00

2 palaa reissumiestä + ingmariini, meetvursti, kurkku ja juusto

salilla rinta ja kädet

palkkari
: 1 dl hera80 ja maitoa 3 dl

13.45

kahvimuki + kermaa, 20 g juustoa

~16.00

165 g lanttua, 45 g porkkanaa, 1 wilhelmi, 15 g sipulia, 2 kananmunaa, 32 g kurkkua, kevytmaitoa 2,5 dl

17.15

45 g mustikoita, 30 g mansikoita, 20 g mustaherukoita + 35 g raejuustoa, 45 g rahkaa, 30 g turkk. jugua

18.30

40 g soijasuikaleita, 44 g kurkkua, 33 g tomaattia (oli pakko testata suikaleita ku ostin ekaa kertaa ja hyviä oli ;) )

19.30

kahvimuki

20.45

110 g naudan jauhelihaa, 48 g tomaattia, 50 g kidneypapuja

kalorit: ~1900, 150 g p, 103 g hh, 96 g r; kasviksia ~500 g

Tuntuu että koko ajan ois syöny ja ihan hyvin, mutta kaloreita kärsis tulla vielä pari sataa, jotka varmaan tulee poppareista elokuvaa katsellessa :rolleyes:

Tänään (lepopäivä - tai miten sen nyt ottaa, 6 tuntia tenttiinlukua ja lukuinen määrä kotiaskareita)

Ennen ruokailua kalaöljy, maitohappobakteeri, mustaherukka-siitepölyvalmiste
8.00 Suurimo-hiutalekaurapuura voilla, yksi iso kananmuna, mustaherukoita
13.30 Lohkoperunoita, salaattia (kiinankaali, rucola, paprika, kurkku ja oliiviöljy), naudan ulkofileepihvi, vähän gojimarjoja
16.30 Kermaviiliä, mustaherukoita, paahdettuja kurpitsansiemeniä ja kookoslastuja, kuivattua ananasta
19.30 Bataatti-perunamuusia ja kanapataa (broileria, vihanneksia, vähän kermaa), pala lanttua

Tulipa tänään tehtyä ja syötyä sitä mitä ei saisi - suklaamuffinsseja ! Ne ovat kyllä mun heikkous. Okei, muffinsseja meni vain yksi, mutta taikinaa ainakin kolmen edestä ! :evil:

Tänään

9.00 Kaura-lesepuuroa maitoon (2,5dl), kookosöljyä, rusinoita, cashewpähkinöitä, kahvia kermamaidolla
13.00 Jasmiiniriisiä, broilerinkoipi, uuniporkkanoita ja valkosipuleja, salaatti (rucolaa, pinaattia, kurkkua, kirsikkatomaatteja, paprikaa, päärynää, kurpitsansiemeniä)
15.00 Kahvia kermamaidolla ja pari palaa tummaa luomusuklaata
Tanssi- ja jumppaohjaus 2h joiden välissä:
18.30 Heraa + pieni banaani
20.30 Jasmiiniriisiä, puolikas broiskukoipi, uuniporkkanoita, päivän salaatti + sinihomejuustoa, jälkkäriksi tuoretaateleita

Sauna on lämpiämässä, saatan korkata vielä saunasiiderin näiden päälle.
Lisäksi päivän aikana monivitamiinitabu, kalaöljyä ja illalla vielä magnesium- ja c-vitamiini- ja valmiste.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom