Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

Varmaan jo pelkkä tuo pelko tekee sen, että ikäänkuin odotat sitä nälkää, ja saatat jopa kuvitella olevasi nälkäinen vaikket olekaan? Ja mitäs sitten jos joskus maha hieman kurnii? Siihen ei kuole :) Ja ruokaa on kyllä kaapeissa ja kaupoissa huomennakin - ahmia ei tarvitse!

Toisaalta kyllä minullakin olisi nälkä, jos lounas koostuisi desistä spelttihiutaleita, jaiks.

Lihan lisääminen ruokavalioon kuulostaa hyvältä idealta. Lounas, jossa lihaa, kasviksia, oliiviöljyä ja hieman vaikkapa papuja / linssejä / quinoaa kuulostaisi paljon paremmalta, kuin spelttimössö!

Joo, pitikin tohon "lounaaseen" kommentoida että oon nyt siis talvilomalla, eli heräsin joskus 10 maissa. En yleensä syö lounasta lomilla/viikonloppuisin.

Mutta myönnän kyllä että mun syöminen on hyvin iltapainotteista, mutta se onkin siksi ettei tarvitse mennä ainakaan nälkäisenä nukkumaan.

Tänään söin päivälliseks 1 lidlin hampurilaispihvin.
Keitin ensin sen perus kasarillisen vihanneksia (lanttua, kaaleja, herkkusieniä, valkosipulia) ja sitten paistoin niitä hetken tossa pihvin rasvassa.
Ja lisäksi 1 dl kreikkalaista jugurttia.

Supermass Nutrition GOOD MORNING 500 g -40%
Kiitos Serpent vastauksesta! Ei ole mitään erityisruokavaliota, enää. Aiemmin välttelin "punaista lihaa", mutta olen nyttemmin yrittänyt totuttautua siihen uudelleen. "Sillisalaatti"-vertaus oli aika osuva...:D kieltämättä tykkään aina ottaa vähän sitä, tätä ja tota aterioille. Mutta joo, täytyy tosiaan yrittää kiinnittää enempi huomiota rasva/proteiinipuoleen, ehkäpä vähän rennommalla asenteella.

Tämä on kyllä hämärää. Ruokailut ovat todella kauan olleet kuin automatisoituneet ja sapuskavalinnat tulleet selkäytimestä sen kummempia miettimättä, mut yhtäkkiä ei iltaisin oikein mikään tunnu maittavan. Tai siis mikään ei poista nälkää, ruoka menee kyllä alas :rolleyes: Muilla vastaavia kokemuksia?

Päivän sapuskailut:

Aamiainen: Kaurapuuro ruisleseillä ja pellavansiemenillä, 100g raejuusto + voita
Lounas: Pakastevihannessekoitus 250g, oliiviöljyä, raejuustoa, seitiä + tuoreyrttejä
Ennen treeniä: Rahka + ananasmurska
Treenin jälkeen: Bansku + maustamaton hera
Päivällinen: Wokvihanneksia, chilikastiketta, kanan rintafile
Iltapala: Ensin rahkaa + manteleita ja omena, sitten... liikaa kaikkea :evil:

Mä lisäisin aterioille jotain hyvää hiilaria (perunaa, riisiä, ohraa tms.) ja/tai vaihtoehtoisesti reilusti rasvaa. Mulla esimerkiksi ei prode juurikaan pidä nälkää, siis yksistään vaan tarvitsen rasvaa ja tärkkelys- tai viljahiilareita näläntunteen tyydyttämiseen ja siten tasapainoiseen oloon ja ruokavalioon. Näyttäisi myös, että päivän syödyt kalorit jäävät kuitenkin suhteessa aika vähäisiksi treeniin nähden. Ainakin ruoka-aineet ovat energiatiheydeltään pieniä eivätkä siis sisällä paljoa energiaa määräänsä nähden.

Toivottavasti löytyy se oma juttu, jolla taas nälkäsignaalit ja tyytyväisyys palaa tavallisille raiteilleen! :)

Ja aiheeseen:

Aamu: Luomukaurapuuroa, kookosöljyä, hieman raejuustoa, mustikoita, kahvia kermalorauksella, kalaöljyä ja d-vitamiinia
Lounas: Makkarakeittoa, siivu ehtaa ruisleipää oivariinilla, juustolla ja avokadolla, keitetty kananmuna, lasi täysmehua, jälkkäriksi leipäjuustoa
Päivällinen: Broilerin rintafilee paistettuna voissa, paprikaa, kurkkua, tomaattia, paahdettuja kurpitsansiemeniä, siivu ruisleipää oivariinilla ja juustolla, jälkkäriksi kookosöljyssä baistettu banaani ja rahkakermavaahtoa
Iltapala: Mansikkarahkaa (rahkaa, luonnonjogurttia, kermavaahtoa, mansikoita, hunajaa), pähkinäsekoitusta, porkkana, vadelmateetä, kalaöljyä

Mä lisäisin aterioille jotain hyvää hiilaria (perunaa, riisiä, ohraa tms.) ja/tai vaihtoehtoisesti reilusti rasvaa. Mulla esimerkiksi ei prode juurikaan pidä nälkää, siis yksistään vaan tarvitsen rasvaa ja tärkkelys- tai viljahiilareita näläntunteen tyydyttämiseen ja siten tasapainoiseen oloon ja ruokavalioon. Näyttäisi myös, että päivän syödyt kalorit jäävät kuitenkin suhteessa aika vähäisiksi treeniin nähden. Ainakin ruoka-aineet ovat energiatiheydeltään pieniä eivätkä siis sisällä paljoa energiaa määräänsä nähden.

Et sä tuossa ihan mönkään mene, nuohan tuolta juuri puuttuukin. Vielä tuossa jokunen kk sitten keitin aina isomman satsin quinoaa tai tummaa riisiä, että oli sitten helppo nakata sitä lämpimille aterioille mukaan - mulla kun tuppaa menemään niin, että kun on nälkä, niin pitää saada ruokaa ja heti (eli yleensä kaikki on valmiina jääkaapissa ja viskon ne sitten lautaselle). Rupesi vaan tökkimään nuo lisukkeet, kun en ikinä niiden perään ole ollut. Mutta kai sitä voisi taas pistää padan porisemaan!

Toisaalta eilen oli illalla sellainen olo, että ei kiitos yhtään enempää sapuskaa, vaikkei päivä juurikaan poikennut normaalista :)

Maaliskuun potkaisin käyntiin kaurapuurolla, raejuustolla ja kermalla.

Muota vähän mietityttää kun tuntuu et syön ihan hirmuisesti aamulla ja illallakin iskee sitten yleensä' kova nälkä.

Aamulla tänään esim on mennyt pieni kulhollinen (OK,aika löysää..) kaurapuuroa+joku ½dl soijamaitoa, 125g soijajogurttia(mautamatonta)+½dl marjoja, 2 siivua Realia, päällä molemmissa soijajogurttia, herkkusieniä, 2 paksua siivua tofua, seitania ja rehuja. Sit viel muutama kuivattu omenarengas- JA MULLA ON VIELÄKIN SEMMONEN OLO ET MAHTUIS LISÄÄ?

Tämmösen setin vedän yleensä iltapalaksikin. Harrastan kohtuullisesti airobista liikuntaa (pyöräilyä, tanssia, joskus juoksua, käyn vähän päivästä riippuen airobicissa/ uimassa/body pumpissa/combatissa yms.) ja käyn 3 kertaa viikossa puntilla treenaamassa koko kropan. Musta tuntuu et päiväs aikaan ei ole kova nälkä, siis yleensä lounaan ja illallisen välissä vedän vaan jotain hedelmiä ja salin jälkeen palkkaria- ja sitten vasta joskus myöhemmin illalla syön tukevammin.

Tavoitteena olis kehittää lisää lihasmassaakin, mutta musta tuntuu et olen vähän ulapalla näiden syömieni määrien suhteen tällähetkellä. Olen aika pitkälti noudattanut periaatetta et jos on nälkä niin sitten sapuskaa naamariin, mutta välillä iskee pien epävarmuus.

Hmm... Mä oon lukenut että noi mun ahmimishimot saattais juuri johtua viljatuotteista, mutta siihen en oikein haluaisi uskoa. :/
Aamupuuro on kuitenkin niin must, ja leipälisät lenkkipäivinä myös.

Ja voi olla kans että mä oon sellainen ihminen joka ei täyty vaikka kuinka yhdistäis proteiinia ja rasvaa, mutta mistäs senkin voi tietää.

Oliskohan mitään ideaa vähentää proteiineja (esim. 1 lähde pois) ja laittaa tilalle vaikka tota quinoaa.

Muota vähän mietityttää kun tuntuu et syön ihan hirmuisesti aamulla ja illallakin iskee sitten yleensä' kova nälkä.

Aamulla tänään esim on mennyt pieni kulhollinen (OK,aika löysää..) kaurapuuroa+joku ½dl soijamaitoa, 125g soijajogurttia(mautamatonta)+½dl marjoja, 2 siivua Realia, päällä molemmissa soijajogurttia, herkkusieniä, 2 paksua siivua tofua, seitania ja rehuja. Sit viel muutama kuivattu omenarengas- JA MULLA ON VIELÄKIN SEMMONEN OLO ET MAHTUIS LISÄÄ?

Tämmösen setin vedän yleensä iltapalaksikin. Harrastan kohtuullisesti airobista liikuntaa (pyöräilyä, tanssia, joskus juoksua, käyn vähän päivästä riippuen airobicissa/ uimassa/body pumpissa/combatissa yms.) ja käyn 3 kertaa viikossa puntilla treenaamassa koko kropan. Musta tuntuu et päiväs aikaan ei ole kova nälkä, siis yleensä lounaan ja illallisen välissä vedän vaan jotain hedelmiä ja salin jälkeen palkkaria- ja sitten vasta joskus myöhemmin illalla syön tukevammin.

Tavoitteena olis kehittää lisää lihasmassaakin, mutta musta tuntuu et olen vähän ulapalla näiden syömieni määrien suhteen tällähetkellä. Olen aika pitkälti noudattanut periaatetta et jos on nälkä niin sitten sapuskaa naamariin, mutta välillä iskee pien epävarmuus.

Hahaa!
Näiden ruikustusten liäksi mennyt tänään: loputkin puurokattilan pohjat (joku 3dl löysää kamaa)+soijamaitoa, lounaaksi omena, kaalia ja noin ½dl tofua,1½dl soijarouhekastiketta, muutama kourallinen kuivattuja soijapapuja

sitten napsin vielä omenarenkaita makean himoon(nää on kuin vaahtokarkkeja :kuola:) ja lähdin asioita hoitelemaan kävellen. Nyt tulin kotiin ja välipalaa huitasen ennen salia: taas kiehuu pien puurosatsi ja omenakin tuli tuossa hiutastua.

Illalla sitten palkkaria, soijarouhekastikkeen jämiä, soijasuikaleita ja jogurttia, tofua ja seitania, jotain hedelmiä..... Ja samat pöperöt kuin aamulla.

Tänään on näköjään tämmönen "nälkäpäivä"..

Hahaa!
Näiden ruikustusten liäksi mennyt tänään: loputkin puurokattilan pohjat (joku 3dl löysää kamaa)+soijamaitoa, lounaaksi omena, kaalia ja noin ½dl tofua,1½dl soijarouhekastiketta, muutama kourallinen kuivattuja soijapapuja

sitten napsin vielä omenarenkaita makean himoon(nää on kuin vaahtokarkkeja :kuola:) ja lähdin asioita hoitelemaan kävellen. Nyt tulin kotiin ja välipalaa huitasen ennen salia: taas kiehuu pien puurosatsi ja omenakin tuli tuossa hiutastua.

Illalla sitten palkkaria, soijarouhekastikkeen jämiä, soijasuikaleita ja jogurttia, tofua ja seitania, jotain hedelmiä..... Ja samat pöperöt kuin aamulla.

Ei kyllä hirveästi rasvaa tunnu olevan?

Jos jos et syö lihaa, niin pähkinöitä ja juustoja vaan kehiin, ja öljyjä, voita...

Hahaa!

Samaa mieltä kuin Rime. Lisäisin reippaasti rasvaa.

Ja tänäiset:

Aamu:
Luomukaurapuuroa, kookosöljyä, hieman raejuustoa, mustikoita, kahvia kermalorauksella, d-vitskua ja kalaöljyä
Aamupäivän aikana vihreää teetä motti
Lounas: Voissa paistettu broilerinfileepihvi ja sipulia, paprikaa ja valkosipulia, niinikään voilla höystettyä jasmiiniriisiä, kurkkua ja jälkkäriksi kourallinen pähkinäsekoitusta ja kahvia kerma-maitosekoituksella
Hiihtolenkki 50 min.
Välipala: ehtaa luomuruisleipää, oivariinia ja reilusti juustoa, kurkkua, appelsiini
Illallinen: Veneperunoita (rypsiöljyä ja mausteita), savukalakermaviilikastiketta (kylmäsavulohta, kermaviiliä, majoneesia ja mausteita), porkkana, kurkkua ja tomaatti, jälkkäriksi kermarahkaa (rahkaa, kermaa, luonnonjogurttia, mansikoita, pähkinäsekoitusta ja kookoshiutaleita)

Illemmalla vielä vadelmateetä ja kalaöljyt.

Semmottii. Perussettiä, joskin viime viikkoina olen syönyt vähän liikaa jätskiä ja suklaata, ja tämän viikon yritän ruokailla ilman noita herkkuja, niihin kun tuppaa jäämään koukkuun :) Ja toisekseen liika herkuttelu tuntuu vaikuttavan kroppankin toimintaan; pari kertaa viikossa riittänee minulle.

Et sä tuossa ihan mönkään mene, nuohan tuolta juuri puuttuukin. Vielä tuossa jokunen kk sitten keitin aina isomman satsin quinoaa tai tummaa riisiä, että oli sitten helppo nakata sitä lämpimille aterioille mukaan - mulla kun tuppaa menemään niin, että kun on nälkä, niin pitää saada ruokaa ja heti (eli yleensä kaikki on valmiina jääkaapissa ja viskon ne sitten lautaselle). Rupesi vaan tökkimään nuo lisukkeet, kun en ikinä niiden perään ole ollut. Mutta kai sitä voisi taas pistää padan porisemaan!

Toisaalta eilen oli illalla sellainen olo, että ei kiitos yhtään enempää sapuskaa, vaikkei päivä juurikaan poikennut normaalista :)

Maaliskuun potkaisin käyntiin kaurapuurolla, raejuustolla ja kermalla.

Sama laiskuus vaivaa välillä minuakin mutta koska voin paremmin ja tyytyväisempänä lisukkeiden lisäämisellä, yritän kaivaa aikaa niiden valmistamiseen. Ja oikeastanhan perunaa ja riisiä ei melko paljoa edes tarvitse ja niitä voi sitten keitellä/paistella kerralla enemmän. Ja toisinaan laiskuuksissani syön vain palan ruisleipää (voilla/oivariinilla ja juustolla) ja sit jälkkäriksi vaikkapa banaania.

Basic nutrition

3 kappaleen paketti

-25%
Tänään, aamulla omena ja sitten aamulenkille, 10 km. (Heräsin myöhään)

Aamupala:
1 dl luomu pikakaurahiutale
1 rkl pellavansiemen, 1 rkl vehnälese
200 g raejuustoa
1 rkl avokadoöljyä
omena

Välipala:
1 purkki maitorahkaa
kulho mustikoita
reilu rkl kookosöljyä

Päivällinen:
125 g maustamatonta tofua
kasarillinen kasviksia (pari punajuurta, lanttu, kukkakaalia reilusti, valkosipulia, pari-kolme porkkanaa, hapankaalia)
2 Uotilan maalaisruislimppu viipaletta, 1 viipale 23% sulatejuustoa, kurkkua reilusti
1 bulgarian jugurtti
7 parapähkinää

Ihan hullu nälkä, eikä edes noilla tuntunut lähtevän...

Iltapala vielä nyt tässä edessä, en tiiä mitä söis.

Juu, iltapalaksi sitten 1 dl soijaprode ja 1 rkl psyllium kuitu- veteen
ja päälle vielä ihan täysrasvanen kermaviili (200g) !

.. ja vielä nälkä. Voi morjesta.

Vaihdoin Intermittent Fastingiin pari päivää sitten ja voin sanoa, että toimii! Olo on tosi hyvä, ei tee yhtään tiukkaa olla päivällä syömättä ja kroppa tuntuu hyvältä. Energiatasot ovat nousseet aivan valtavasti (saattaa myös johtua entistä puhtaammasta syömisestä), eilen illalla en millään saanut unta ennen aamuneljää ja vaikka herätys oli 7.30, ei silti ollut väsy. Tässä päivällä tosin nukuin vajaan tunnin päikkärit, mutta se oli vasta 5h intensiivisen opiskelun jälkeen.

Syömiset tänään:

Päivällä
Pari kuppia vihreää minttuteetä
Vettä sitruunalla ja ilman, päivässä tulee juotua reilu 3l

Klo 17.30 (syömisikkuna alkaa neljältä, mutta nukuin tässä välillä)
Pienehkö kerä romaine-salaattia silputtuna
Keskikokoinen tomaatti
2 keitettyä kananmunaa
4 siivua pekonia (nää oli ehkä n. sentin niitä suomalaisia siivuja leveämpiä)
Reilusti oliiviöljyä

Klo 18.30
Puolikas mango
1,5 kourallista manteleita
Haarukallinen "hummusta" (kikherneitä, öljyä, voita, valkosipulia, suolaa)
Siipale luomuvoita (kumma himo voihin viime aikoina... Voisin syödä sitä ihan tälleen paljaaltaan vaikka kuinka paljon!)

Hummuksen teko meni vähän pipariksi, sillä unohdin kattilan liedelle ja poltin kikherneet... Pelastin päältä ei-palaneet yksilöt ja muussasin ne parhaani mukaan perunamuusin muussaamiseen tarkoitetulla raudalla ja haarukalla. Ei todellakaan mikään samettisen pehmeä lopputulos :D Tahinia en jaksanut hakea kaupasta tänään, joten heitin sit kaikenlaista muuta sinne joukkoon. Lopputuloksesta tuli erittäin rasvainen ja ihan syötävä.
Jatkossa ostan kuitenkin hummukseni kaupasta.

Ennen nukkumaanmenoa saatan vielä syödä yhden keitetyn kananmunan ja/tai pari mantelia. Joskus teen toisen ruuan vielä illemmalla, mutta tänään en taida jaksaa kun nytkin olen ihan täynnä.

Eilispäivän eväät

Eilisen ruokailut meni näin:

Aamu: verigreippi,maitorahka 250g ja kahvi.

Päivällinen: 200g seitiä sekä paljon porkkanaraastetta.

Välipala: maitorahka 250g ja kahvi.

Illallinen: paistinjauhelihapihvi noin 200g ja vihersalaattia.

Illalla: muutama kotitekoinen sushi maki rulla ja vihreää teetä

Eilisen ruokailut meni näin:

Aamu: verigreippi,maitorahka 250g ja kahvi.

Päivällinen: 200g seitiä sekä paljon porkkanaraastetta.

Välipala: maitorahka 250g ja kahvi.

Illallinen: paistinjauhelihapihvi noin 200g ja vihersalaattia.

Illalla: muutama kotitekoinen sushi maki rulla ja vihreää teetä

Rasvaa voisit lisätä, mikäli kommenttia kaipaat. Aika rasvattomia lihoja ja maitotuotteita sulla on tuolla, eikä muualtakaan sitä näytä tulevan (ellei jäänyt oliiviöljyt salaatissa mainitsematta) :)

Rasvaa voisit lisätä, mikäli kommenttia kaipaat. Aika rasvattomia lihoja ja maitotuotteita sulla on tuolla, eikä muualtakaan sitä näytä tulevan (ellei jäänyt oliiviöljyt salaatissa mainitsematta) :)
Samaa mieltä. Proteiini-kuitu-dieetti ei ole ainakaan liikkuvan ihmisen optimiruokavalio. Sopii korkeintaan sohvaperunalle joka ei liiku muuta kuin jääkaapin ja olohuoneen väliä. Jep, onhan se muotia jättää nyt hiilarit vähälle, mutta sitten sitä energiaa pitäisi hankkia jostain muualta (rasva)! Proteiini ei ole hyvä pääasiallinen energianlähde, kuten olen monesti todennut. Kuin märkää puuta -> palaa huonosti. Ideanahan ei kuitenkaan ole kituuttaa kroppaa mahdollisimman vaikeasti sulavalla ruoalla vaan syödä tasapainoisesti ja riittävästi elämäntyyliinsä nähden. Jos pelkää hiiluja, sitten rasvaa tilalle ja päinvastoin. Kovimmat tyypit osaavat kuitenkin syödä MOLEMPIA :thumbs:.

Hei! Olin aloittamassa mallin uraa ja toimistossa annettu ruokamäärä oli paljonkin pienempi.Nyt olen jättänyt mallin työt ihan sen takia, että normaali elämästäkään ei tullut mitään siinä pyörrytyksessä. Ylä vartalon sain jo mallimaailman mittoihin (luurangoksi) mutta 8 vuoden ratsastus piti huolen,että persaus oli vielä ihan liian suuri ( pitää olla alle 90cm, ja kun olen itse 180cm niin ei onnistunut). Onneksi löysin tämän fitness harrastuksen uudelleen niin ei edes harmita tuon malli jutun lopettaminen.
Kestää vain vähän aikaa harjoitella miten oikeasti voi syödä paljon. Kiitos paljon neuvoista!!! Alankin heti noudattaa niitä! =)

Rasvoista tulikin mieleen, että mitä mieltä ootte voin lisäämisestä aamupuuroon? Onko liian huonoa rasvaa? Muuten päivän mittaa rasvakiintiötä pyrin täyttämään lisäämällä ruokiin rypsiöljyä ja manteleita ja pähkinöitäkin tulee syötyä sillon tällön.

En osaa ottaa kantaa tuohon voin terveellisyyteen, kun tuntuu että puhutaan niin vastaan kuin puolestakin, mutta itse lisään puuroon lesitiiniä. Maksaahan se purkki jonkun 8€, mutta kestääkin kyllä sitten jonkin aikaa. Ja puuro on aivan tajuttoman hyvää tuon kanssa!

Rasvoista tulikin mieleen, että mitä mieltä ootte voin lisäämisestä aamupuuroon? Onko liian huonoa rasvaa? Muuten päivän mittaa rasvakiintiötä pyrin täyttämään lisäämällä ruokiin rypsiöljyä ja manteleita ja pähkinöitäkin tulee syötyä sillon tällön.

Mä ainakin laitan vaihtelevasti puuroon joko ruokalusikallisen aitoa voita tai jotain öljyä. :)

Back
Ylös Bottom