En ole ikinä sen kummemmin kiinnittänyt huomiota syömiini ruokamääriin tai kaloreihin, mutta nyt kun kävin turvotusketjussa ihmettelemässä 5 kg:n mystistä painonnousua salitreenin ja karkkilakon tuloksena (n. 6kk), niin kokeilimpa kalorilaskuria huvikseni. Tälle päivälle sain tulokseksi 1490kcal. Päivän ruokailut näyttivät tältä:
Aamupirtelö: purkki rahkaa, 1dl mustaherukoita, 2dl piimää
Välipala: Päärynä
Lounas: Paneroitu seitipala, tomaattikastike, 3 perunaa, kaaliraastetta & vihersalaattia
Välipala: Banaani & 2dl luonnonjogurttia
(10km:n kevyt juoksulenkki)
Iltapala: Salaatti, jossa 1 prk tonnikalaa, 100g raejuustoa, 2 kananmunaa, paprika, salaattia, 1dl herneitä, sinappinen salaattikastike.
Tarkistin myös kalorilaskurilla syömiset parilta edelliseltä päivältä ja tulokset olivat luokkaa 1400-1600kcal päivässä. Mä en tiedä tarkalleen miten paljon 55kg painavan päivittäin urheilevan (5-15h/vkossa juoksua, hiihtoa, salitreeniä...) naisen pitäisi syödä, mutta joku aavistus on, että tohon olisi hyvä pistää jopa 500-1000kcal lisää?!? Olisko vinkkejä, miten saada syötyä enemmän, kun näillä määrillä en ole kuitenkaan nälkää nähnyt? Leipää en aamuisin saa alas, enkä muutakaan kiinteetä tai täyttävää.
No oot kyllä todellakin oikeessa että on varaa lisätä 500-1000 kcal!
Serpent sanoi kyllä hyviä vinkkejä miten saa melko huomaamattomasti lisää kaloreita.
Mulla on ite samantapaista ongelmaa, että laskureiden mukaan tulee jotain 1200-1700 kcal väliltä, mutta mulle taas jää noilla kaloreilla nälkä.
En tosin laske ikinä noihin päiväkaloreihin mitään hedelmiä, marjoja tai vihanneksia.
Mulla eilinen:
Aamupala (7.00)
1 dl quinoahiutale + 3 rkl liotettu kauranjyvä -puuro veteen
1 rkl kookosöljy
200g raejuustoa
2 rkl liotettu pellavansiemen
kahvia mustana, vitamiinit, vettä
"Lounas" 12.15
1 dl soijarouhe veteen liotettuna
porkkana, omena
Vatsatreeni kotosalla ja venyttelyt
omena
Välipala (15.00)
1 purkki rainbown maitorahkaa
reilu 1 rkl kookosöljy
kulhollinen mustikoita
Päivällinen (17.30)
reilusti keitettyä valkokaalia ja lanttua, hapankaalia
purkki sardiineja (67g) öljyssä
pari isoa porkkanaa
3,5 % (pun.) maustamaton viili
Iltapala (20.00)
1 rkl sokerijuurikaskuitu
1 dl soijaproteiini (fast)
200g turkkilaista jugurttia (!)
pari kuorimatonta mantelia
Oon miettiny tota mun "lounasta".
Vois ottaa tohon lounaan noiden kahden hedelmän tilalle muuta, kuitenkin että energiamäärä (ainakin toistaiseksi)
pysyisi samana (joku 200kcal), mutta mitä?
Tai kuinka paljon edes uskaltaisi lisätä...
Joku proteiinipitoinen salaatti mun mielestä on ihan riittävä lounaaksi.
Iltapala tuntu kyllä vähän överiltä, vai millaisia määriä tota turkkilaista "kannattaa" syödä?