Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Me ei olla tuota huomioimattomuutta käytetty koskaan.

Samojedit taannoin saivat luonteensa mukaisesti näitä vetohirmukohtauksia, niin niistä selvittiin pysähtymällä ku tatti ja liikkumalla vasta kun koira on rauhallinen. Ei vetäny tuon jälkeen enää.
Ohitustilanteissa jos rupes kiskomaan, niin sitten seuraavan kerran kun tuli koira vastaan, koiran huomio pyrittiin kiinnittämään itteen ennen kuin toinen tuli vastaan ja tekemällä selväksi, että omistajan kanssa on paljon kivempää kuin toisen koiran kyttäily. Tämäkin tepsii oikein hyvin.


Nää jutut on aina helpompia mitä aikaisemmin niihin puututaan. meillä ei toi pysähtymis homma toiminut taas sitten yhtään...koira reagoi kyllä heti pysähtymiseen ja pysyi paikoillaan. lopulta se alkoi aina istua kun pysähdyin ja kun matka jatkui niin veti taas vanhaan malliin :D, neiti vetää kyllä vieläkin herkästi hihnassa :curs:. Mä en vois kuvitellakaan ottavani tosta yhtään isompaa koiraa, kun ei mun voimat ja auktoriteetti oikein riitä :D.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miusta ennemminkin kannattas kouluttaa se koira kunnolla niin ei tarttes mitään kuonopantoja käyttää. Ja vaikka virhe olisikin jo tapahtunut, niin aikuisenkin koiran kyllä saa vieroitettua vetämisestä ihan koulutuksella. Kannattaisi aina pureutua itse ongelmaan, eikä pistää laastaria ongelman päälle.

Hmm, no kuonopantaa ei pitäisikään ymmärtääkseni käyttää jatkuvasti, vaan ainoastaan koulutuksen apuvälineenä. Itse kyllä käyttäisin, jos olisi tarve. Minulla on nimittäin koira, joka ei ole lakannut intoilemasta hihnassa koulutuksesta huolimatta. Lähinnä olen saanut koiran vetämään vähemmän ja harvemmin, usein se jopa käyttäytyy ihan hyvin. Innostuessa kuitenkin vetää, joskus kovasti. Onneksi koira on pienehkö, muuten varmasti käyttäisin kuonopantaa ajoittain.

En ole itse asiassa edes tavannut samanrotuista koiraa joka ei vetäisi hihnassa ja monet omistajista ovat käyttäneet koiriensa kouluttamiseen paljon enemmän aikaa kuin minä... Eräs jopa moninkertainen agility-mestari ja SILTI vetää :) Kyseessä siis hyvin sosiaalinen ja vilkas metsästysrotu.
 
Eikös kuristuspanta olisi parempi apuväline? itse olen harkinnut sen käyttöön ottoa(siis koiralle:D)...varmaan hankinkin kunhan löydän sopivan kokoisen.
Sehän siis toimii niin, että kun koira vetää niin kiellät ja nyppäset...koiran pitäisi lopulta oivaltaa että kun kielletään vetämästä ja ei totella, niin tulee nyppäisy ja koska se ei ole kivaa...koira oppii välttämään sitä nyppäisyä joten kun kiellät lakkaa vetämästä.

Edit. Sabin koiruli taisi olla uppiniskainen ja paksuturkkinen lappalainen, joten ikäväkseni voin todeta etä saattaa karvat lähteä niskasta jos ei opi...noh, jos niin käy, niin siinä vaiheessa kannatan että kokeilee jo jotain muuta :D
 
Tänään ei hirveesti vituta mikään, mielessä vaan huomenna alkava hiihtoloma! :rock: Vähän kyllä ärsyttää ihmissuhdekoukerot, mutta uskon että ne siitä omalla painollaan asettuu uomiinsa. Ja sekin kyllä ottaa päähän, että tänään oli koulussa hernekeittoa, johon keittäjätädit lisäävät aina varsin ronskilla kädellä kakkosluokan jauhelihaa (joka on muuten AIVAN KAMALAA, kaikkea muuta voin syödä paitsi sitä :urjo:). Mutta kyllä se alas meni, kun laittoi "vähän" sinappia sekaan. :D

Joo-oh, minäkin heräilen vessaan, tosin vain kerran yössä. Olen itse asiassa ruvennut vähentämään ylenmääräistä veden lipitystä, mihin yli 10 vuotta sitten opettelin. En jaksaisi enää ravata vessassa koko ajan. Ajattelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että miksi pitäisi juoda enemmän kuin vaikka 2 litraa päivässä, ellei oikeasti hikoile paljon kuumuuden, reenin tms. takia. Kaikki syyt mitä olen kuullut, ovat sellaista "kyllähän tämän kaikki tietävät" -tasoa, jolle ei tunnu löytyvän oikeaa perustetta.

Hankala kyllä vähentää veden juomista, kun siihen on jo niin tottunut että jano iskee jatkuvasti. Äskenkin join ison lasillisen ja taas suuta kuivaa.

Yritin löytää netistä jotain matskua asiasta, ei nyt mitään ihan mahtavaa löytynyt, mutta tossa yhden lääkärin mielipide:

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Teemat/kohtuus_vedessäkin_4076931.html

Täähän oli kiva postaus. :) Mä en ole itse ikinä oppinu juomaan hirveesti vettä (johtuisiko tuosta meidän hanaveden mausta) ja oon yrittänyt opetella juomaan sitä enemmän. Mutta tuon mukaan meikäläinen juo ihan tarpeeksi vettä nykyisin :hyvä: Eipä sitä sitten tarvikaan lipittää 10 litraa päivässä! Ennen tosin join kyllä liian vähän, mutta nyt tosiaan menee se parisen litraa treenittömänä päivänä.

Halit ja osanotot!

Voi kiitos!
 
Köhä, flunssa, yskä, mikä lie. Surkea olo ja pitää mennä ohjaamaan. Ei auta, kun ei ole sijaisiakaan tarjolla. Kunpa vaan ei tulis mitään kamalampaa. Pakko kai sanoa jumppareille, että otan itse tosi iisisti ja koettakaa te tehdä. Eihän se noin toimi oikeasti, siis ei ne varmaan saa samalla tavalla draivia päälle mutta no can do. Emmä voi sinne mennä täysilläkään hyppimään tai lähtee viimeisetkin sisukalut ulos.
 
Vituttaa, kun treeneissä tänään kyykätessä pällisteli selän takana sellainen 55-60v kurttuperse mies!! Ihan häpeilemättä tuijotti siinä vieressä sellainen ääliö ilme naamallaan.. teki mieli sanoa että suksitko kuuseen tai katotko jotain muuta kun mun persettä.. ääärgh :down:
 
Vituttaa, kun treeneissä tänään kyykätessä pällisteli selän takana sellainen 55-60v kurttuperse mies!! Ihan häpeilemättä tuijotti siinä vieressä sellainen ääliö ilme naamallaan.. teki mieli sanoa että suksitko kuuseen tai katotko jotain muuta kun mun persettä.. ääärgh :down:

YYYYÄÄÄÄKK!!!! Oisit sanonut! Mä niiiiin vihaan ko. kurttuperseitä!!!:curs:
 
Kurkku kipeänä, takaraivoa ja niskaa/hartioita särkee aaltoilevasti :(. Toivis nyt en oikeesti tulis kipeäksi. Taitaa tosin olla mission impossible, sen verran moni on töissäkin kipeenä :/.
 
Hatuttaa se et hikoilen niin paljon öisin. Joka ikinen yö saa herätä lakanat märkinä... Mistäköhän ihmeestä johtuu?!? Kärsiikö kukaan muu näistä varhaisista vaihdevuosien ilmiöistä? :rolleyes:
 
Hatuttaa se et hikoilen niin paljon öisin. Joka ikinen yö saa herätä lakanat märkinä... Mistäköhän ihmeestä johtuu?!? Kärsiikö kukaan muu näistä varhaisista vaihdevuosien ilmiöistä? :rolleyes:
Sama juttu ja vaihdevuosien ei kyllä pitäisi olla ihan vielä ajankohtainen juttu. Hyvä kun ensin pääsisi tuonne kahdenkympin puolelle ;/.
 
Samoja ongelmia myös täällä. Onneksi tänä syksynä on ollut vähän vähäisempää kuin aikaisemmin, mutta silloin tällöin edelleen herään aamulla ihan hiestä märkänä. Yleensä rankkojen reenipäivien jälkeen yöhikoilu on voimakkaampaa, mutta sitten jokin lepopäivän jälkeinen yö kääntää tänkin teorian päälaelleen.. Eli myös minä kaipailisin kovasti selvennystä, että mistä ihmeestä tällainen yöhikoilu johtuu.
 
Mulla oli sama juttu ennen, heräsin aina lakanat ihan märkinä, piti kääntää peittoa ja tyynyä ja jatkaa nukkumista kunnes taas heräsin kääntelemään.:D Mutta ihme juttu, ei ole enään ongelmia, hävis vaan toi hikoilu:rolleyes:
 
Ihan johtuu samasta asiasta varmaan tuo hikoilu mitä vaihdevuosinakin eli estrogeenin vähyydestä (?) Mulla oli ihan sama homma joskus kun olin tooosi laiha ja yliurheilullinen..
 
Kohta lähtee reklamaatiota kyl tosta semperin gluteenittomasta näkkäristä (puolikuunmuotoinen) joka löytyy aina ihan kappaleina, tänään täysin murusina. Noin sentti kertaa sentti muruina. Levittelepä siinä sitten voit ja juustot niille. Ja ota evääks. Jos haluan korppujauhoa ni ostan sen ihan erikseen.
 
En enää tiedä, onko minulla mitään järkeviä mahdollisuuksia jatkaa kilpanyrkkeilyä.



PS Minäkin hikoilen joskus öisin itseni likomäräksi, herään siihen kun paleltaa. Luulen, että kyse on silloin siitä, että kroppa käy jotenkin ylikierroksilla. Eipä ole ollut sitä vaaraa vähään aikaan.
 
Ihan johtuu samasta asiasta varmaan tuo hikoilu mitä vaihdevuosinakin eli estrogeenin vähyydestä (?) Mulla oli ihan sama homma joskus kun olin tooosi laiha ja yliurheilullinen..

Kyllä mullakin on toisinaan hikikohtauksia öisin, vaikka rasvaa löytyy. Ja oli siis jo ennen tätä varhais-varhaiskeski-ikää :) Jotenkin ne stressiin ja kropan ylikierroksilla käyntiin tuntuisi liittyvän.

Mua vituttaa tänään menkkojen alkaminen ja uskon puute. Olo on hyvä, tykkään reenata ja tulokset nousee, hitaammin kuin haluaisin mutta kuitenkin. Mutta tuntuu että olen ulkoisesti edelleen sama vanha plösö enkä tästä ikinä miksikään muutu. Läskin alle on EHKÄ alkanut ilmestyä pikkuisen lihasta, mutta eihän se sieltä läskin alta mihinkään näy... Tuntuu melkein että pitäisi laihduttaa, mutta ei huvittaisi niin pätkääkään, kun ei se terveyden vuoksi ole tarpeellista. Lisäksi epäilen, että paino vain nousisi saman tien samoihin lukemiin kuin ennen.

Koko ajan mietityttää myös että treenaanko jotenkin väärin, vedänkö sarjoja liian loppuun vai liian vähän, teenkö ylipäätään liikaa tai liian vähän, ja pitäisikö painoja nostaa rohkeammin vai teenkö ihan paskalla tekniikalla ja fuskaamalla jo näillä tämänhetkisilläkin. Ääh. Kun ei vaan tiedä. Aloittelijuus :curs:
 
Back
Ylös Bottom