Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Sunnuntai, sunnuntain tuoma yksinäisyyden tunne. Mä oon kyllästyny tähän sinkkumuottiin jo. Jotenki tästä iteksee olemisesta on alkanu tulee vko vkolta vaikeempaa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kappas, kohtalotoveri. Etkä taida olla edes ainoa. Syö kyllä naista tuommonen. Täytyy vielä lisäillä tähän että saatetaan vielä lupailla jotain, mutta kumma kyllä asiat pysyy ennallaan eikä muutosta tule. :rolleyes:

Miksi akat nalkuttaa? Eikös tuota sanota nalkuttamiseksi, kun nostetaan ongelmat esiin? :zzzz:

Näimpä me kaikki naiset taidetaan nalkuttaa miesten mielestä;) ...miehet ja naiset vaan ajattelee asioista niin eri tavalla.
 
Tunnen itseni pinnalliseksi ja kehittymättömäksi.
 
Vituttaa se, että mun esimies ja yksi meidän entinen työntekijä riitelevät oikeudessa siitä, irtisanottiinko ko. henkilö laittomasti, ja mut on haastettu todistamaan pomoani vastaan. Periaatteen ihmisenä puhun tietysti totta oikeudessa, mutta eipä ole kivat oltavat töissä, kun niin teen. :(
 
rahahuolet. jos tekisin kelalle uudestaan valituksen vääristä kuukausista mitä ovat laittaneet opiskeluaikaan kuulumattomiksi kuukausiksi, maksettava määrä nousisi vain:eek: tulee ihan itku, kun pistää vihaksi niin paljon:itku: :itku: . en tiedä tekisinkö valituksen vai en. niiden mokahan se on, mutta mulle tällä hetkellä parei päätös. jos en tee, se on edessä kuitenkin:rolleyes: . kyllä kela selvittää omat saamisensa takaisin. jos teen valituksen nyt, pitää maksaa vielä enemmän ja sitten todellakin saa alkaa tekemään kahta duunia. kerjäsin jo osastonhoitajalta enemmän pyhätöitä ja yövuoroja. sai nöyrtyä oikein kunnolla, kun ei rahat oikein tunnu riittävän mihinkään. ja mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa eikä rahaa ole mennytkään kuin laskuihin. saa iskä tasoittaa hiuksetkin, kun ei voi edes kampaajalle mennä kun tulee muuten kalliiksi:eek: :itku: avokkikaan ei tajua tilannetta, mutta se nyt hoitaakin omat raha-asiansa ihan päin persettä kaiken lisäksi.:curs:
 
selkä meni taas. samasta paikasta kun noin kk sitten. rrrrrkele!!!!! Kannoin salitreenin jälkeen illalla mökilla vettä saunaan ja seuraava päivä kipeä kuin saatana. Ja nyt vielä enemmän kun viimekertana. Kaikki sattuu.... myös hengittaminen
 
Koko teksti

Tiedäthän, että Kelan kanssa voi neuvotella maksuaikataulusta, tiedän useita joilta on peritty tuhansia euroja takaisin, ja maksavat niitä esim. 100 euroa/kk.

Itselleni palautettavaa napsahti 2700 e :jahas: Oli kyllä tiedossa ja ihan omaa tyhmyyttä.
 
Tiedäthän, että Kelan kanssa voi neuvotella maksuaikataulusta, tiedän useita joilta on peritty tuhansia euroja takaisin, ja maksavat niitä esim. 100 euroa/kk.

Itselleni palautettavaa napsahti 2700 e :jahas: Oli kyllä tiedossa ja ihan omaa tyhmyyttä.

joo, tiedän ja aion sopiakin asiasta. mutta tuo kelan virhe opiskeluaikaan kuulumattomien kuukausien merkinnässä painaa mieltä. tehdäkö oikaisu vai ei? voiko kela esim. myöhemmin omasta virheestään huolimatta periä takaisin vielä enemmän tukia? onko mulla jokin velvollisuus oikaista virhe vai jättääkö kylmästi hamaan tulevaisuuteen homma? ehkä kela huomaa, ehkä ei..
 
Jatkuva sairastelu flunssa,poskiontelot...ja nyt Noro :urjo:
 
joo, tiedän ja aion sopiakin asiasta. mutta tuo kelan virhe opiskeluaikaan kuulumattomien kuukausien merkinnässä painaa mieltä. tehdäkö oikaisu vai ei? voiko kela esim. myöhemmin omasta virheestään huolimatta periä takaisin vielä enemmän tukia? onko mulla jokin velvollisuus oikaista virhe vai jättääkö kylmästi hamaan tulevaisuuteen homma? ehkä kela huomaa, ehkä ei..

No, jos sua noin kovin ahdistaa se rahan meno, niin ei tietenkään kannata tehdä mitään oikaisua (et voi joutua edesvastuuseen KELAn virheen vuoksi, korkeintaan joudut maksamaan summan joskus hamassa tulevaisuudessa ilman korkoa). Maksat mitä pyydetään ja pyydät, että saat maksaa summan osissa. Ne on samat säännöt ja samat tulorajat kaikille, joten turha noiden sääntöjen ja tulorajojen vuoksi on itkeä ja marista jälkikäteen. Summaa ei kuitenkaan tarvitse maksaa kerralla, joten esim 100 euroa kuussa pitäisi olla työssäkäyvälle ihan mahdollinen lasku maksettavaksi. Mun mielestä suomalaisten pitäisi ymmärtää myös, että Suomi on ihan harvinaislaatuinen maa siinä mielessä, että täällä saa opintotukea näinkin paljon ilman, että sitä tarvitsee maksaa takaisin. Ruotsinkin opintotukisyteemi on ihan erilainen, siellä suurin osa opintotuesta on lainaa, joka pitää maksaa takaisin. Ja Keski-Euroopan maissa (esim Saksa) ei edes tunneta käsitettä opintotuki. Useammissa maissa opiskelusta maksetaan, ei siitä saada ilmaista rahaa kuten Suomessa. Nyt varmaan saan kaikkien opiskelijoiden vihat päälleni, mutta otan riskin :D
 
Taas kipeänä.:itku: Ehdin olla kuumeeton juuri sen puolitoista viikkoa, että avokki kerkesi sairasua ja syödä antibioottikuurin, ja nyt taas melkein 40´C kuumetta. Ja rikkonaiset yöt alkaa painaa molempien mieltä ja parisuhdetta:itku: :itku: Rakkaus ei mihinkään häviä, mutta hermo tahtoo mennä ja pahasti, etenkin kun mies ei vieläkäään ole saanut lääkkeitään. Tiipi on vasta kuukauden. Onneksi hän on kuitenkin varsin helppo lapsi, henki menisi jos olisi koliikki vielä tähän päälle. Painelin tänään puolitoista tuntia pitkin keskustaa lastenvaunujen kanssa pienessä kuumeessa virastokierroksella. Kyllä hyvin huomaa, miksi tähän kaupunkiin syntyy niin vähän lapsia. On tutkittu, että kuusankoskella pääsee pyörätuolilla oikein loistavasti paikasta a paikkaa b, mutta ei yhtään olla katsottu, pääseekö niihin paikkoihin sitten loppujen lopuksi sisälle. Ovissa ei ole aukipysymismekanismia tai tappia jos niistä nyt yleensä edes mahtuu vaunujen kanssa, portaissa ei ole luiskia, hissit on metrixpuoli metriä jne. Kävi se punttitreenistä tuokin, ja liikunnan saisi kuulema aloittaa vasta jälkitarkastuksen jälkeen näin sektioituna. Onneksi ei sentään tainnut mikään ratketa, vaikka se välillä siltä tuntuikin.
 
No, jos sua noin kovin ahdistaa se rahan meno, niin ei tietenkään kannata tehdä mitään oikaisua (et voi joutua edesvastuuseen KELAn virheen vuoksi, korkeintaan joudut maksamaan summan joskus hamassa tulevaisuudessa ilman korkoa). Maksat mitä pyydetään ja pyydät, että saat maksaa summan osissa. Ne on samat säännöt ja samat tulorajat kaikille, joten turha noiden sääntöjen ja tulorajojen vuoksi on itkeä ja marista jälkikäteen. Summaa ei kuitenkaan tarvitse maksaa kerralla, joten esim 100 euroa kuussa pitäisi olla työssäkäyvälle ihan mahdollinen lasku maksettavaksi. Mun mielestä suomalaisten pitäisi ymmärtää myös, että Suomi on ihan harvinaislaatuinen maa siinä mielessä, että täällä saa opintotukea näinkin paljon ilman, että sitä tarvitsee maksaa takaisin. Ruotsinkin opintotukisyteemi on ihan erilainen, siellä suurin osa opintotuesta on lainaa, joka pitää maksaa takaisin. Ja Keski-Euroopan maissa (esim Saksa) ei edes tunneta käsitettä opintotuki. Useammissa maissa opiskelusta maksetaan, ei siitä saada ilmaista rahaa kuten Suomessa. Nyt varmaan saan kaikkien opiskelijoiden vihat päälleni, mutta otan riskin :D

noi laskettu kyl ettei tarvis maksaa, mut ei taida itellä älykkyys riittää tuohon hommaan. ei tarvi vittuilla, tiedän tasan tarkkaan miten homma menee. jos ei kestä lukea tekstiä, voi skipata. en vinetä kuitenkaan ihan turhasta asiasta.
 
noi laskettu kyl ettei tarvis maksaa, mut ei taida itellä älykkyys riittää tuohon hommaan. ei tarvi vittuilla, tiedän tasan tarkkaan miten homma menee. jos ei kestä lukea tekstiä, voi skipata. en vinetä kuitenkaan ihan turhasta asiasta.

Anteeksi, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi enempää. Mua vaan rupesi itseäni ärsyttämään, joten halusin avautua omasta mielipiteestäni. Maksoin vuosi sitten yli 2000 euroa opintotukia takaisin samasta syystä kuin sinä (olin tienannut edellisvuonna liikaa ennen valmistumistani). Selvisin siitä hyvin ja niin selviät sinäkin :thumbs:
 
Sunnuntai, sunnuntain tuoma yksinäisyyden tunne. Mä oon kyllästyny tähän sinkkumuottiin jo. Jotenki tästä iteksee olemisesta on alkanu tulee vko vkolta vaikeempaa...

Mä en ole edes ollut sinkkuna kuin pari kuukautta ja silti tympii. Exä vaan tapaa helposti baarissa uusia tuttavuuksia ja mä sain just pakit, ku kysyin yhtä uutta tuttua kylään. :curs: :itku: :wall:

Oli viimeinen kerta ku yritän iskeä itseäni pienemmän! :whip:

VITUTTAA! GRAAH!
 
Mä en ole edes ollut sinkkuna kuin pari kuukautta ja silti tympii. Exä vaan tapaa helposti baarissa uusia tuttavuuksia ja mä sain just pakit, ku kysyin yhtä uutta tuttua kylään. :curs: :itku: :wall:

Oli viimeinen kerta ku yritän iskeä itseäni pienemmän! :whip:

VITUTTAA! GRAAH!

:offtopic: Keittiöpsykologi iskee, mutta... Ihan kuin olisit laittanut pystyyn kilpajuoksun kohti seuraavaa parisuhdetta? Pari kuukautta on lyhyt aika kuitenkin eikä se ole sinulta pois, jos exäsi löytää uuden (paitsi jos olette ihastuneet samaan henkilöön ;)).

Aurinkoisempia päiviä joka tapauksessa. :)
 
Heh. Keittiöpsykologiaa ei kannata harrastaa kohta oikeasti valmistuvaa psykologia kohtaan. ;)

Siis, ei mulla ole mikään kiire minnekään eikä mua tuo exän uusi juttu vaivaa(enää, kyllä se aluksi kirpaisi). Olen oikeastaan ihan tyytyväinen kun asun ensi kertaa yksin.

Itsetuntoon se vain kolahti, kun en miesten suhteen koskaan ole ollut mitenkään varma ja pelkään, että musta tulee vielä samanlainen epätoivoinen tapaus kuin ennen olin.

Kiitos aurinkoisten päivien toivotuksesta. :) Samaa sinne. :)
 
Vituttaa tämmönen tilanne missä itse ei voi vaikuttaa tapahtuviin asioihin mitenkään.. voi vaan katsoa kun kaikki menee päin helevettiä. Perkeleen avuton olo.

Voih. :( Vaikken tiedä mikä mieltäsi painaa, voin uskoa, ettei tunnu kivalta. Lyhyesti, mutta kouriintuntuvasti kuvasit kurjan tunteen. Tsemppiä! :thumbs:
 
tuodaan nyt sit tännekin omat ahistukset: siis hitsaa vankasti kun vakuutusyhtiö rupesi aukomaan päätään, en saanu (vielä,ennen lisäselvityksiä) tapaturmavakuutusta, koska mulla on osteoporoosi just pari viikkoa sitten todettu. ja siis ikää vasta 27. =(
ja heti helpotti kun vähän avautuu!
tsemppiä muille, näkyy olevan monenlaista ongelmaa maailmassa...
 
Vituttaa erittäin paljon se, kun on itte ajoissa hoitanut palkkalaput (tuntilistat) pomolle, mutta hän ei ole niitä hoitanut eteenpäin ajoissa ja kappas, tänään ei sitten tullut palkkaakaan pennin pyörylää!! :curs:

Eikä todellakaan ole ensimmäinen kerta. No, onneks tästä eteenpäin ei tarvii noiden listojen kanssa säätää vaan sain kunnon sopimuksen. Ei mitään kivoja kuitenkaan tällaset yllärit. Nimim. lainataan äidiltä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom