Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kappas, kohtalotoveri. Etkä taida olla edes ainoa. Syö kyllä naista tuommonen. Täytyy vielä lisäillä tähän että saatetaan vielä lupailla jotain, mutta kumma kyllä asiat pysyy ennallaan eikä muutosta tule.
Miksi akat nalkuttaa? Eikös tuota sanota nalkuttamiseksi, kun nostetaan ongelmat esiin?
Koko teksti
Tiedäthän, että Kelan kanssa voi neuvotella maksuaikataulusta, tiedän useita joilta on peritty tuhansia euroja takaisin, ja maksavat niitä esim. 100 euroa/kk.
Itselleni palautettavaa napsahti 2700 e :jahas: Oli kyllä tiedossa ja ihan omaa tyhmyyttä.
joo, tiedän ja aion sopiakin asiasta. mutta tuo kelan virhe opiskeluaikaan kuulumattomien kuukausien merkinnässä painaa mieltä. tehdäkö oikaisu vai ei? voiko kela esim. myöhemmin omasta virheestään huolimatta periä takaisin vielä enemmän tukia? onko mulla jokin velvollisuus oikaista virhe vai jättääkö kylmästi hamaan tulevaisuuteen homma? ehkä kela huomaa, ehkä ei..
No, jos sua noin kovin ahdistaa se rahan meno, niin ei tietenkään kannata tehdä mitään oikaisua (et voi joutua edesvastuuseen KELAn virheen vuoksi, korkeintaan joudut maksamaan summan joskus hamassa tulevaisuudessa ilman korkoa). Maksat mitä pyydetään ja pyydät, että saat maksaa summan osissa. Ne on samat säännöt ja samat tulorajat kaikille, joten turha noiden sääntöjen ja tulorajojen vuoksi on itkeä ja marista jälkikäteen. Summaa ei kuitenkaan tarvitse maksaa kerralla, joten esim 100 euroa kuussa pitäisi olla työssäkäyvälle ihan mahdollinen lasku maksettavaksi. Mun mielestä suomalaisten pitäisi ymmärtää myös, että Suomi on ihan harvinaislaatuinen maa siinä mielessä, että täällä saa opintotukea näinkin paljon ilman, että sitä tarvitsee maksaa takaisin. Ruotsinkin opintotukisyteemi on ihan erilainen, siellä suurin osa opintotuesta on lainaa, joka pitää maksaa takaisin. Ja Keski-Euroopan maissa (esim Saksa) ei edes tunneta käsitettä opintotuki. Useammissa maissa opiskelusta maksetaan, ei siitä saada ilmaista rahaa kuten Suomessa. Nyt varmaan saan kaikkien opiskelijoiden vihat päälleni, mutta otan riskin :D
noi laskettu kyl ettei tarvis maksaa, mut ei taida itellä älykkyys riittää tuohon hommaan. ei tarvi vittuilla, tiedän tasan tarkkaan miten homma menee. jos ei kestä lukea tekstiä, voi skipata. en vinetä kuitenkaan ihan turhasta asiasta.
Sunnuntai, sunnuntain tuoma yksinäisyyden tunne. Mä oon kyllästyny tähän sinkkumuottiin jo. Jotenki tästä iteksee olemisesta on alkanu tulee vko vkolta vaikeempaa...
Mä en ole edes ollut sinkkuna kuin pari kuukautta ja silti tympii. Exä vaan tapaa helposti baarissa uusia tuttavuuksia ja mä sain just pakit, ku kysyin yhtä uutta tuttua kylään. :curs: :itku: :wall:
Oli viimeinen kerta ku yritän iskeä itseäni pienemmän! :whip:
VITUTTAA! GRAAH!
Vituttaa tämmönen tilanne missä itse ei voi vaikuttaa tapahtuviin asioihin mitenkään.. voi vaan katsoa kun kaikki menee päin helevettiä. Perkeleen avuton olo.