Punttimimmien koulutus ja ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Peruskoulussa ja lukiossa olin ihan saatanan hyvä. Äidinkieli ja kirjoittaminen kiinnostivat, menin vuodeksi ammattikouluun Outokumpuun opiskelemaan viestintää - siis kirjoittamista, oltiin varmaan eka ja vika luokka lajiamme. Lopetin, koska vitutti. Hain pariinkin yliopistoon, Turkuun menin lukemaan kirjallisuustiedettä ja suomen kieltä. Sieltä parin vuoden jälkeen Tampereen yliopistoon jatkamaan samaa paskaa, aluksi motivaatio oli huipussaan ja olin tosi ahkera ja hyvä ja sitten vain tapahtui jotain ja kaikenlaista... Kolme vuotta olin ohessa töissä elektroniikka-alalla ja viime kesän unelmahommissani puutarha-alalla. Sinne ensi kesänä myös.

Edelleen olen kirjoilla yliopistolla. Olen tuntiopettajana Poliisikoululla ja teen satunnaisia sijaisuuksia yläasteella. Sekin on kivaa. Tahtoisin äidinkielen ja kirjallisuuden opettajaksi ja olisin siinä touhussa hyvä, mutta tuskin pääsen tänäkään vuonna niihin opettajan pedagogisiin. Gradun tekeminen jäi pahasti kesken enkä tiiä miten käy. Joskus tulevaisuudessa joko hanttihommiin jonnekin Nokian renkaitten varastolle tai oppisopimuksella puutarha-alalle. Tai jos tuuri käy, epäpätevänä opettajan yläasteelle. Oikeastaan en tiedä, kumpi kiinnostaisi enemmän, opettajan hommat vai puutarhurin.

Lihavoin tärkeimmät selvyyssyistä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olen tuntiopettajana Poliisikoululla
:rock:

Mun sisko pääsi seuraavaan aloittavaan poliisikoulun ryhmään :dance: opeta se tavoille ;)

Niin joo. voisinhan mä lisätä tänne, että hain itsekin samaan aikaan poliisikouluun, mutta mulla tie tyssäsi jo siihen, etten päässyt pääsykokeisiin! oli kuulemma liikaa liikennesakkoja... Täytyy siis odottaa viis vuotta, että ne sakot vanhenee ja hakea sitten :P Ei yks tai kaks sakkoa kai mitään olis haitannut, mutta mulla oli kahden vuoden sisällä seitsemät liikennerikesakot ja ajokortti ollu kolme kertaa hyllyllä :rolleyes:

ihme nipotusta...

Olen opiskellu Joensuun yliopistossa kasvatustieteen maisteriksi. Teen tällä hetkellä hommia yläasteen opona, just haen ammatikoulun puolelle opoilemaan ja toivottavasti pääsen vaihtelun vuoksi :) Mulla on myös pätevyys opettaa psykologiaa.

Tykkään opon/open hommista kyllä, mutta psykologian maisteriksi opiskelu on vielä tulevaisuuden haaveena.

Kävin yläasteen ja 10-luokan Sallassa. Sieltä sit Kemijärvelle emäntäkouluun ja ravintolakokkilinjalle. Seuraava etappi oli Kemi, missä olin jonkun aikaa töissä kaupungin keittiöillä ja eräässä kaupassa. Kyllästyin ja luin datanomiksi Torniossa.
Kun mies sai tekun käytyä (sähkövoimains.), muutettiin Rovaniemelle ja pääsin Sampokeskuksen Heselle töihin. Mies kävi tässä vaiheessa armeijan ja sieltä päästyään haki töitä. Hän sai Hämeenlinnasta työpaikan ja niinpä muutettiin taas. Mä sain siirron tänne yksikköön ja olen nyt vuoropäällikkönä. Ja tykkään valtavasti tästä hommasta! :)
Joskus mulla on oma ravinteli, Hese tai joku muu. :)

Mun sisko pääsi seuraavaan aloittavaan poliisikoulun ryhmään :dance: opeta se tavoille ;)
Hehee :D. Näitä innostuneita pyyntöjä on kuulunut muualtakin, mutta valitettavasti opetan vain ruotsinkielisiä. (Opetan niille suomea, ja en muuten todellakaan osaa keskivertoa paremmin ruotsia.) Ei vissiis siskos oo kuitenkaan ruottinkielinen?

Zone-sarja -42%
lukion jälkeen pidin välivuoden, ja sain idean lähteä opiskelemaan kosmetologiksi. helposti sain paikan ja kolme vuotta siinä opinahjossa meni. heti perään, eli nyt viime syksynä, pääsin opiskelemaan vielä fyssariksi :hyper: tavoitteena olis jotenkin onnistua pitämään kosmetologin ammattitaitoa yllä opiskelujen ohessa, ehkä toiminimellä jossain vaiheessa. opiskelun ohella olen tehnyt jo monta vuotta töitä kaupoilla.

puntin yhdistän opiskeluihin ja töihin niin, että menen aina kun vaan ehdin! :D käytännössä se tarkoittaa sitä, että ma ja ke on krav maga harkat, ti,to ja joko pe tai su on sali. lauantai usein "lepopäivä" kun yleensä oon 9h töissä. eilen kyllä yhdistin lenkin työpäivään, kun matkaa tulee 4km suuntaansa, ja yleensä pyöräilen, mutta nyt kävelin! sunnuntait on mun mielestä ihan parhaita treenipäiviä :hyvä:

Peruskoulussa ja lukiossa olin ihan saatanan hyvä. Äidinkieli ja kirjoittaminen kiinnostivat, menin vuodeksi ammattikouluun Outokumpuun opiskelemaan viestintää - siis kirjoittamista, oltiin varmaan eka ja vika luokka lajiamme. Lopetin, koska vitutti. Hain pariinkin yliopistoon, Turkuun menin lukemaan kirjallisuustiedettä ja suomen kieltä. Sieltä parin vuoden jälkeen Tampereen yliopistoon jatkamaan samaa paskaa, aluksi motivaatio oli huipussaan ja olin tosi ahkera ja hyvä ja sitten vain tapahtui jotain ja kaikenlaista... Kolme vuotta olin ohessa töissä elektroniikka-alalla ja viime kesän unelmahommissani puutarha-alalla. Sinne ensi kesänä myös.

Edelleen olen kirjoilla yliopistolla. Olen tuntiopettajana Poliisikoululla ja teen satunnaisia sijaisuuksia yläasteella. Sekin on kivaa. Tahtoisin äidinkielen ja kirjallisuuden opettajaksi ja olisin siinä touhussa hyvä, mutta tuskin pääsen tänäkään vuonna niihin opettajan pedagogisiin. Gradun tekeminen jäi pahasti kesken enkä tiiä miten käy. Joskus tulevaisuudessa joko hanttihommiin jonnekin Nokian renkaitten varastolle tai oppisopimuksella puutarha-alalle. Tai jos tuuri käy, epäpätevänä opettajan yläasteelle. Oikeastaan en tiedä, kumpi kiinnostaisi enemmän, opettajan hommat vai puutarhurin.

Lihavoin tärkeimmät selvyyssyistä.

Tämä on nyt täysin :offtopic:, mutta tykkään Venla hirveästi sun tavasta kirjoittaa, eikä tämä nyt koske pelkästään tätä ketjua tai viestiä. Musta tuo, että sanoo reilusti olleensa "ihan saatanan hyvä" jossain on piristävää vaihtelua. Yleensä ollaan, että "pärjäsin ihan jees" ja vähätellään omaa osaamista. Jos on ollut saatanan hyvä niin mielestäni sen voi myös reilusti sanoa.

Itsekin yritän harjoitella tätä, että osaisin sitten tulevassa työnhaussa sanoa reilusti olevani aivan ässä joissakin jutuissa (koska oikeasti sitä olen). Toisaalta on myös tärkeä tietää ne osa-alueet, joissa ei ole niin hyvä, että pystyy kehittymään.

Muutenkin kiva, että tämä ketju on ollut näin virkeä, tosi mielenkiintoista lukea mimmien tekemisistä.

Kun mies sai tekun käytyä (sähkövoimains.), muutettiin Rovaniemelle ja pääsin Sampokeskuksen Heselle töihin. Mies kävi tässä vaiheessa armeijan ja sieltä päästyään haki töitä. Hän sai Hämeenlinnasta työpaikan ja niinpä muutettiin taas. Mä sain siirron tänne yksikköön ja olen nyt vuoropäällikkönä. Ja tykkään valtavasti tästä hommasta! :)

Hienoa, että joku jaksaa tuotakin hommaa tehdä pitkään. Siis ihan oikeasti ihailtavaa.

Itse olin joskus neljä vuotta Hesellä, josta reilut kolme vuotta päällikkönä. Niin kauan kun siinä riitti haastetta siten, että vähän jännitti osaako tehdä invikset, tilitykset sun muut, se homma oli mielekästä. Sitten se vaan alkoi tulla rutiiniksi ja jossain vaiheessa jokainen asiakas otti niin paljon päähän, ettei sitä oikeastaan voi edes sanoin kuvailla :D En "ehkä" sovellu ravintola-alalle..

Musta tuli jotenkin vahingossa diplomi-insinööri. Oman alan töitä tein koko opiskeluajan kesäisin ja välillä muutenkin osa-aikaisena. Nyt jo monta vuotta työelämässä.

En ole vielä ihan varma onko tää nyt sitä mitä haluan eläkeikään asti tehdä, mutta aika näyttää.. Haaveilen salaa yliopisto-opinnoista, ala on vielä vähän hakusessa :D

Mä sain siirron tänne yksikköön ja olen nyt vuoropäällikkönä. Ja tykkään valtavasti tästä hommasta! :)

Joku muukin jolla on lääkitys kohdallaan. Mä teen samaa settiä eikä kukaan mun lähipiiristä käsitä miten voin nauttia siitä työstä :D

Nyt alkaa tosin häämöttää sen "uran" loppu kun täytyy kovasti haalia oman alan kokemusta ennen valmistumista. Tarkoituksena hankkiutua eroon ikuisen opiskelijan tittelistä ensi vuonna ja valmistua elintarviketieteilijäksi. No, ei se 7 vuotta yliopistolla ole mikään paha vielä, eihän :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monien sattumien kautta löysin itseni markkinoinnin ja pr:n parista. Lehtimaailmasta (journalisti) bisnesmaailmaan. Helposti innostuva, spontaani ja nopea päätöksissään - tämä leimaa koko elämää. En olisi tässä tänään, jos olisin jäänyt jahkailemaan.

Ja missä olen tänään: PR managerina isossa kansainvälisessä pelitalossa. Kymmeniä ihania pelejä ulos joka vuosi - aina jotain uutta. Aina jotain uutta, joka saa innostumaan.

Näen kaikki vuosien varrella sattuneet tapahtumat ja "juonenkäänteet" eräänlaisena kasvutarinana. Matkana itseeni, omien kykyjen löytämiseen. Olen oppinut todella paljon. Kehittynyt ihmisenä - parempaan suuntaan.

Joskus kun miettii taaksepäin niin olisin toki voinut valita toisin ja jatkaa kirjoittajan uralla. Ties vaikka olisin toimituspäällikkönä tms. jossain it/peli/automediassa. Ja tietäisin/osaisin jotain sellaista, jota en ole vielä ehtinyt oppimaan. Mutta toisaalta en osaisi kaikkea sitä, minkä olen tällä polulla oppinut. Onneksi on vielä vuosia aikaa oppia lisää - ja vaihtaa suuntaa jos sopiva tilaisuus iskee!

Olen aina elänyt hetkessä, tarttunut eteen tulleisiin tilaisuuksiin ja sännännyt uusien juttujen perään. Vaikka en aina tiennyt mihin ryhdyin. Usko omiin kykyihin ja siihen, että pystyy oppimaan uutta - nopeasti - ajoi eteenpäin. Ja toki minua on auttanut myös se, että "sielun palo" on näkynyt ulospäin ja saanut muut ihmiset (työnantajat) uskomaan kykyihin. Tässä tytössä on draivia, joskus liiaksikin asti :)

Osaavalle löytyy aina töitä - mutta aina ei tarvitse osata heti kun aloittaa! Tämä on tärkeä opetus - näen päivittäin paljon käyttämätöntä potentiaalia. Ihmiset eivät uskalla ryhtyä toimeen kun pelkäävät että eivät osaa. Pelkäävät epäonnistuvansa. Mutta uusia juttuja ei voi oppia jos ei kokeile. Pitää uskaltaa yrittää. Olla Rohkea. Tarttua hetkeen!

Lukion jälkeen välivuosi, sitten kolme vuotta insinööriopintoja TAMK:ssa tietotekniikkapuolella, sitten koulun vaihto TTY:lle ohjelmistotuotannolle ja täällä ollaan. Tarkoitus valmistua DI:ks ennen 2010. Samalla oon Ohjelmistotekniikan laitoksella sivutoimisena tuntiopena (ts. opetan ja annan bumerangeja harkkatöistä :D), oon taksikeskuksessa ja ajan taksia. :)

Mutta se, että mitä mä oikeesti teen tulevaisuudessa, on vielä ihan auki :)

Lukion jälkeen en päässy heti mihkää kouluu, jotein tein töitä muutin Helsingistä Hämeenlinnaa. Siellä sitte hain HAMK:ii tietojenkäsittelyy ja nyt o mulla menossa kolmas vuos, periaatteessa työharjottelu ja opinnäytetyötä vaille valmis.

Ajattelin hakea vielä yliopistolle samaa alaa ja sit vielä kerran kokeilla oikkiksen pääsykokeita. Saa nähä mitä mä teen sit tosiasiassa töikseni viiden tai kymmenen vuoden päästä :D

Töitä teen vähä omaa alaa liippavasti Ainan asiakaspalvelussa ja lisäks aina sillo tällön baarissa. Salille ja spinningii meen sillo ku kerkeen, eli töiden jälkee tai ennen. 3 kertaa salilla per viikko ja lisäks spinni tai juokseminen yhteensä 3 kertaa :)

peruskoulun jälkeen heti amikseen ravintolakokin perustutkintoon, muutamavuos keittiössä työskentelyä, rupes epäsäännölliset työajat ottaa päähän joten menin sitten suorittamaan kondiittorin ammattitutkinnon ja sillä tiellä ollaan eli kakkuja ja leivoksia väsäilen...

Helpottavaa lukea, ettei muillekaan ole tämä "uraputki" ollut niin suoraviivaista menoa :)

Lukion jälkeen halusin palavasti lukemaan biologiaa. Hain Jyväskylään, mutta en päässyt sisään. Varasuunnitelmana oli vuoden opinnot Korpilahdella Alkio-opistossa. Avoimessa suoritin sitten biologian perusopinnot ja hain uudestaan yliopistoon. Ei tärpännyt vieläkään :(

Onneksi oli taas olemassa myös suunnitelma B ja pääsin opiskelemaan laboratorioanalyytikoksi Tampereelle. Toisena vuonna innostuin biokemiasta ja kun työharjoittelussa pomokin kannusti haastavampiin hommiin, otin itseäni niskasta kiinni ja hain Turkuun. Pääsin! :dance:

Tänä syksynä valmistuin filosofian maisteriksi viiden vuoden opintojen päätteeksi, pääaineena biokemia ja sivuaineina kemia, bilsa ja elintarvikekemia. Töitä olen jo pari vuotta tehnyt tutkimuksen parissa yliopistolla. Välillä motivaatio huipussaan (jee, tää on mun juttu!!), välillä ryömitään pohjamudissa (mitä ihmettä mä täällä teen, tyhmä minä). Normaalia elämän kiertokulkua ;)

Harmittaa, että kiinnostuin ravitsemuksesta vasta opiskelujen myöhäisessä vaiheessa. Olisin mielelläni lukenut ravitsemustiedettä sivuaineena, mutta yliopisto ei suostunut kustantamaan opintoja, koska minulla oli jo tutkintoon tarvittavat ovarit täynnä :( Ehkä sitten joskus...

Haaveitahan aina riittää, eläinlääkiksestä olen haaveillut kakarasta asti. Aikanaan hautasin koko ajatuksen pelkän Helsinki-kielteisyyden takia...:jahas: Mieli tekisi kokeilla pääsisikö sisään; ihan vaan senkin takia, ettei tarvitsisi myöhemmin miettiä mitä jos...

Opiskelin yliopistossa tietojenkäsittelytiedettä, sivuaineina kauppatieteitä ja matematiikka (nimikkeenä FM vaikka mitään filosofiaan viittaavaakaan ei opintoihin kuulunut). Puhdas nörtti siis, ja alan hommia takana joitakin vuosia :) .

Liikunnanohjaajaksi heti lukion jälkeen. Työ ja treenaus hoituu pääosin samalla. Salilla käyn päivien lomassa ja aika harvoin vapaa-ajalla varsinaista treeniä, paitsi viikonloppuisin. Parhaillaan opiskelen avoimessa ravitsemustiedettä ja sen opinnot tavoitteena seuraavaksi, kunhan kerkiää. Myös personal traineriksi on päästävä:)

Taloushallinnon ja rahoituksen tradenomi olen ja työskentelen laskutuspäällikkönä logistiikka-alalla. Haastava työ ja mukava porukka. Viihdyn siis.

Lukion jälkeen opiskelin TeKussa ympäristöteknologiaa pari vuotta ja sit pidinkin välivuoden. Nyt toinen vuosi menossa AMK:ssa bioanalytiikan opintoja ja tarkotus olis valmistua jouluna 2009. Eniten kiinnostaa tutkimustyöt, ei niinkään mikään näytteenotto terveyskeskuksissa. Myös hematologia ja geeniteknologia kiinnostaa kovasti.

Joskus jos sais vielä personal trainerin paperit niin olis ihan jees.

Vähän off topic mutta onko Jyväskylässä asuvista/opiskelevista mimmeistä joku jo siinä "vaiheessa" että oikein kisaa fitnessiä? Minä tarvitsisin oikeasti trainerin joka tekis ohjelmia ja vähän seuraisi kehitystä..ehdotuksia? Joku seniori valmis ottaan keltanokan valmennukseen?;)

Latest posts

Back
Ylös Bottom