Punttimimmien koulutus ja ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Lukiosta sain E:n paperit (tein töitä kaupassa samalla), ja hain lääketiedettä Ouluun, kuten myös englantia. Enpä päässyt. Tein vuoden hanttihommia (kaupan kassana ja siivouksessa) ja menin syksyllä opiskelemaan liiketaloutta ammattikorkeaan. Se alkoi tuntua ihan kivalta, ja hainkin sitten 2004 opiskelemaan kauppatieteitä yliopistoon, pääaineena laskentatoimi. Sillä tiellä ollaan.

Aloitin vasta 2005 opinnot, koska 2004 meille syntyi ensimmäinen tytär, ja asuimme vielä toisella paikkakunnalla. Nyt siis kolmas vuosi menossa, ja ala tuntuu omalta. Tosin lukemiselle meinaa jäädä vähän aikaa, kun nyt noita lapsia on kaksi. Koitan olla stressaamatta arvosanoista ja täällä jatketaan... muuta työkokemusta ei ole tullut kuin kaupan kassa, siivooja ja tuutori yliopistolla.

Laki kiinnostaisi ihan kamalasti, mutta pelkään etten ehdi lukea tarpeeksi. Sivuaine on yritysjurudiikka, ja siihen liittyen keväällä tenttejä.

Olen mestari pakottamaan itseni treenamaan, vaikka kuinka väsyttäisi. Joskus se on hyvä asia ja joskus huono... 3-4 krt viikossa käyn salilla ja lisäksi lenkkeilen ja pyöräilen koulumatkoja. Joskus käyn myös Les Mills jumpissa kun siltä tuntuu. Tänään oli ihana käydä sauvakävelemässä auringossa tuolla lumen keskellä :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lukiosta suoraan yliopistoon lukemaan tekniikkaa. Viimeiset kolme vuotta ollut (pahoja) motivaatio-ongelmia, mutta eiköhän tästä yksi tutkinto kasaan raavita.

Olen kesäisin (ja välillä opintojen ohessa) tehnyt erilaisia alaan liittyviä töitä.

Mä valmistuin keväällä ulkoasuntoteuttajaksi (painoviestinnän assistentti) ja nyt toimin pitäjänmäkeläisessä firmassa mainossuunnittelijana markkinointiosastolla! :)

Tulevaisuudessa opiskelen alaa varmaan lisää.

edit. ainii joo ne puntti hommat..
Ma, ke, pe salille suoraan töistä ja jotain lenkkeilyä sitte aina kesäisin, keväisin ja syksysin ku kelit sallii. Hyvin on homma sujunu kun bussikin menee suoraa työpaikan edestä salille niin ei joudu pelleilee yleisillä liikaa. Siinä ehtii ottaa voimatorkut aina sitte. :)

Täällä myös tarkka ala hieman kysymysmerkki, mutta suuntaus on selvä. Lukion jälkeen pääsin yliopistoon opiskelemaan lääkekehitystä ja vannoin isovanhemmilleni, että minustahan ei sitten lääkäriä tule heidän toiveistaan huolimatta :D.

No pari vuotta alan opiskeluja ja alan kesätöitä, niin halusin hieman laajentaa tulevaisuuden mahdollisuuksia. Päätin ex tempore hakea lääkikseen ja yllätyksekseni pääsin ensimmäisellä kerralla sisälle. Kertaakaan en ole katunut, vaikka vieläkään en tiedä vetääkö veri enemmän tutkimuksen puolelle (jota teen opiskeluiden ohella) vai kliinikoksi. Onneksi molemmat koulutukset tukevat toisiaan loistavasti :).

Lukiosta suoraa Turkuun kauppakorkeaan. Kansainvälisen liiketoiminnan kauppatieteiden maisteriksi tarkoitus valmistua.

Ja jottei tulisi liian helppoa, niin saatuani kandin tässä laitoksessa valmiiksi ajattelin käydä oikeustieteen pääsykokeissa kääntymässä. Sinne tahto on kova myös!

Lukio meni hyvin: yleisarvosana laudatur. Haaveammattini on ollut pikkutytöstä asti opettaja, ja pyrinkin niihin opintoihin kaksi kertaa. Pari vuotta luin tradenomiksi, mutta kaupallinen ala ei tuntunut omalta....
Sitten tuli muutto toiselle paikkakunnalle, jossa työskentelin pari vuotta myyjänä liikkeessä, jossa myydään korkealaatuisia naisten laukkuja ja jalkineita. Jostain ihmeen kautta päätin lähteä opiskelemaan kätilöksi, jota työtä olen tehnyt nyt viisi vuotta!

Minulla on myös erityisosaamista alaani liittyen, jonka pohjalta pidän työni ohessa myös valmennuksia ensimmäistä lastaan ja monikoita odottaville perheille!

Työni on kolmivuorotyötä, joten juoksu-ja punttitreenit on aina sellaista sumplimista(..kun on noita lapsiakin kaksi kappaletta)
Punttitreenit pyrimme tekemään mieheni kanssa yhdessä ja juoksen aina kun on mahdollista!!!:D

Helsingin yliopistossa oikeustieteellisessä tdk:ssa kolmas vuosi meneillään. Tämän vuoden aikana tarkoitus saada alemman tutkinnon paperit ulos ja alkaa suorittaa maisteriopintoja.

Töissä käyn samalla kustannusyrityksessä, jossa pääasiassa teen kesät töitä ja tarvittaessa muutoinkin. Sivutyökseni toimin aerobic-ohjaajana. Nyt sijaistuksia ja sitten kesällä vakkariohjaajana.

Salitreenin teen melkein poikkeuksetta aina aamuisin seitsemän aikaan ennen luentoja, ja usein illalla on vielä jumppaohjausta tai sitten käyn muuten vain aerobicissa/spinningissä.

Olen tällähetkellä abiturientti, lakki pitäis saada syksyllä. Aikaa ei riittänyt siihen, jotta olisin saanut suoritettua 3vuodessa ja suunnitelmissa oli muutenkin hakea kouluihin vasta kun tuo miehekkeeni armeijasta itsensä irti saa repäistyä ja se tapahtuu joulukuussa joten mitään kiirettä ei ole.

Työskentelen vakituisesti kennelissä. Pidän putiikkia pystyssä kun omistaja ei, koulutan puolet koirista, siivoan, treenaan, lenkitän, myyn, edustan, käyn kisoissa/näyttelyissä jne. Tällä hetkellä vietellään hiljaiseloa kun koiratalossa vain kymmenen aikuista ja pari pentua. Kesäisin määrä tuplaantuu ja saadaan lisäksi muiden epäonnistuneiden kouluttajien piskit niskoille.

Nyt olen hakenut opiskelemaan Kuortaneelle liikunnanohjaajaksi ja sinne pääsenkin kaikella todennäköisyydellä haastatteluun. Jos ei hyvin käy, niin jatkan töissä ja haen sitten ensi vuonna Jkl:n liikuntatieteelliseen.

Salilla käyn 4-6krt/vk, joko suoraan aamusta tai sitten illalla. Juoksulenkkejä teen kolmesta viiteen viikossa, yleensä illalla oman koiran kanssa kipitellään.

Lukiosta hain yliopistoon opiskelemaan kauppatieteitä, englantia ja vielä jotain muuta, mitä en muista :rolleyes: ja "varoilta" vielä ammattikorkeaan liiketalouden linjalle. Pääsykokeisiin luku ei sitten kevään ja vapauden korvalla kiinnostanut, joten amk:hon hyvän lukiotodistuksen voimin. Siellä vuosi ja sitten pääsin opiskelemaan kauppatieteitä yliopistoon (v.2004). Olen lukenut lisäksi kauppaoikeutta, EU-opintoja sekä ranskan kieltä sivuaineena.

Nyt sitten on se aika, että gradu on kohta kansissa ja valmistuminen koittaa. Sitä ennen aion kuitenkin lähteä vielä ulkomaille harjoitteluun yliopiston tuella. Sitten paperit ulos ja sitten...who knows. Töissä olen ollut kaupan kassalla opintojen ohessa ja viimeisen vuoden olen työskennellyt myös yliopistolla assarina. Jatko-opinnot eivät ainakaan tässä vaiheessa innosta..ehkä myöhemmin.

Treenit olen saanut mahtumaan opiskelujen yms. joukkoon mainiosti. Yliopisto-opiskelun hyviä puolia on juuri joustavuus, joten luennoilla ei ole tarvinnut istua, jos ei ole huvittanut, vaan on voinut mennä vaikka salille :). Ja eivät ole arvosanat siitä kärsineet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Peruskoulun jälkeen kävin yhdistelmäopinnot ammattikoulussa eli lukio ja tietoliikenneasentajan ammatillisen koulutuksen. Jatko-opiskelupaikka on Lappeenrannan teknillisessä, jossa en ole tehnyt ainuttakaan opintoviikkoa vielä. Viime syksynä olin lähdössä lisäkouluttautumaan tietoliikenne verkkojen pariin mutta...

Paria viikkoa ennen aloitusta päätinkin lähteä Helsinkiin uimaopettajaksi, joka on siis mun toinen ammatti. Työskentelen nyt uimaopettajana ja valvojana, teen opintoja Vierumäellä Johtajuusinstituutissa ja ensi syksynä on tarkoitus työllistää itseni yrittäjänä.

Lukion jälkeen ravintolakokiksi ja valmistun nyt keväällä ja haku amkeihin alkaa. Vähän ala hakusessa vielä mutta haen varmaankin elintarviketekniikkaa, rakennustekniikkaa ja tekstiilitekniikkaa.
Pakko vaan päästä johonkin, sillä ravintolatyö ei kiinnosta pätkän vertaa. Reenailuihin tuo koulu ei sinänsä vaikuta kun niin leppoisa meininki siellä ollut.

Ja treeneistä vielä sen verran, ettei kyllä ole mitään ongelmia. Harjoittelun ja muun elämän yhdistäminen on varmaan enemmän prioriteettikysymys. Jos kävisin jatkuvasti ulkona ja kaikenlaisissa kokouksissa sun muissa aktiviteeteissa, olisin luultavasti hätää kärsimässä. Oikeastaan päiväni koostuvat vain opiskelusta, osa-aikatyöstä, treeneistä ja kotona olemisesta (haluan paljon oleiluaikaa, ja parisuhdekin toki vaatii omansa). Tuossa on ihan tarpeeksi, mutta mitään stressiä ei tarvitse ottaa. Aina löytyy sopiva rako kesken päivän punttitreenille, ja viikonloppuisinkin lenkit ja harjoitukset rytmittävät mukavasti tekemisiä.

Puntilla käyn siis 3-4 kertaa viikossa vaihtelevina päivinä, ja tähän päälle tulevat koulumatkapyöräilyt (ja mahdolliset lenkit) 30-60 km/vko, muut aerobiset muutaman kerran viikkoon ja venyttelyt aina kun ehtii.

Ammattikorkeassa lueskelen medianomiksi. Kolmas vuosi menossa ja toivon mukaan valmistun ensi joulun kieppeillä. Teen koulun ohella freelancerina juttuja radioon. Toivottavasti saan valmistuttuani töitä samaisesta paikasta.

Salilla käymiseen riittää yleensä aikaa, mutta tällä hetkellä on niin kiire ja stressi, että käyn ku kerkeen ja jaksan. Piiiiiiitkän päivän jälkeen ei oikein ole intoa eikä jaksamista lähteä rehkimään. Mut tänään meen..jee!:hyper:

Yo ja liiketalouden tradenomi. Tradenomina tein toimistotöitä valtionhallinnossa parisen vuotta. Kuten akki, mäkin tykkään hirveästi säännöllisestä 8-16 toimistotyöstä.

Tällä hetkellä opiskelen oikiksessa toista vuotta, gradu on tekeillä ja opinnot suhteellisen loppusuoralla. Olen NIIN kutsumusalallani kuin vaan olla ja voi, suorastaan harmittaa, kun tentit käy vähiin eikä gradukaan enää kauaa työllistä :D (joo, olen perverssi..). Hienoa, että löysin oman alani, olin jotenkin niin hukassa vuosikausia, kun tein aina vähän kaikenlaista, mutta mikään ei tuntunut omalta. Onneksi toteutin unelmani ja hakeuduin opiskelemaan lisää, ei ole tarvinnut katua!!

Salitreeni hoituu silloin kun itselle sopii, opiskelijan elämä on sikäli tosi joustavaa. Yleensä kuitenkin iltaisin jumppatuntien yhteydessä.

Mie kirjoitin ylioppilaaks viime keväänä ja nyt opiskelen Lapin yliopistossa luokanopeksi. Elikkäs musta tulee hienommin sanottuna (sitten joskus) kasvatustieteen maisteri. :) Oon halunnu luokanopeks ala-asteelta asti.

Yliopistolla kirjoilla, takana mm. kasvatustieteen ja sosiaalipsykan opintoja, mutta luulenpa, että mun akateeminen urani on aika lailla takanapäin.

Elääkseni teen sekalaisia liikunnanohjaajan töitä "freelancerina", pääosin aerobick- bodypump- ja muita ryhmäliikuntatunteja, mutta myös esim. lasten kanssa sitä sun tätä. Koulutukseltani olen urheiluhieroja ja teen myös niitä hommia pari kertaa viikkoon, ja onhan sitä kaikenmaailman muitekin koulutuksia tullut käytyä. Syksyllä valmistuin myös oman lajini SM-tason valmentajaksi.

Keväällä valmistun kuntosaliohjaajaksi ja viimeistään vuoden päästä toivottavasti personal traineriksi.

Edit: Niin ne treenit.. puntilla tulee käytyä ennen, jälkeen ja väliin duunien, pääosin 3 kertaa viikko. Muita treenejä sitten fiiliksen mukaan ja ohjauksista riippuen (jos tuuraan paljon, ei kerta kaikkiaan enää jaksa tehdä mitään ylimääräistä päälle).

Lukion jälkeen kävin AMK:ssa katsastamassa, miltä vaikuttaa tradenomiksi opiskelu. Se ei ollut mun juttu, vaikka ala kiinnostikin. Niinpä päädyin hakemaan Helsingin kauppakorkeakouluun. Pääainetta miettiessäni mulla oli joku "onko tää sittenkään mua varten" -vaihe ja päädyin lukemaan kauppiksessa pääaineena suomen kieltä ja viestintää ja sivuaineena markkinointia.

Opiskeluaikana ja sen jälkeenkin tein mm. opetushommia. Sen jälkeen päädyin mainos- ja viestintätoimistomaailmaan. Muutaman vuoden päästä se kuitenkin rupes tökkimään ja mietin, että mitä teen. Vaihtoehtoina oli joko opetushommiin siirtyminen tai lääkikseen hakeminen. Uudelleen kokopäiväiseksi opiskelijaksi heittäytyminen tuntui hankalalta vaihtoehdolta, joten valitsin opetushommat.

Tällä hetkellä toimin viestinnän opena kahdessa ammatillisessa oppilaitoksessa ja suoritan pedagogisia opintoja. Lisäksi teen freelancerina hommia entiselle työnantajalleni (erilaisia toimitus- ja tiedotusprojekteja).

Ikuisena opiskelijana mietin koko ajan, mitäköhän sitä seuraavaksi tekisi. Työhön olen nyt ihan tyytyväinen (tosin voisin siirtyä toiselta asteelta AMK:hon opettamaan), mutta oman mielenkiinnon vuoksi haluaisin opiskella lisää. Mulla on sosiaalipsykaan opiskelupaikka, joten nyt puntaroin, panostanko niihin opintoihin vai hakisinko jatko-opiskelijaksi, kun graduaiheesta kiinnostaisi jatkaa väikkäriksi asti.

Treenien järjestäminen on varsin helppoa. Mulla on vaihtelevat työajat ja hyvin usein opetustunteja ei ole viitenä päivänä viikossa eli pääsen välillä arkisin päivällä treenaamaan. Jos samalle viikolle sattuu paljon opetustunteja ja illoiksi noita kasvatustieteen luentoja useampia, vaatii aikataulut hieman sumplimista. Kiireisiä aikoja kuitenkin kompensoi opettajan parin viikon joululoma, hiihto- ja syysloma sekä ihan mukavan pituinen kesäloma.

Zone-sarja -42%
Vuosi jäljellä matkailualan kaksoistutkintoa. Matkailupalveluiden tuottajan koulutus (lue: joka paikan höylä) ja päälle lukio.
Ammatillinen ei ole motivoinut aikoihin ja käyn siellä lähinnä, jottei tarvitse opiskella lukiossa 5 jaksoa vuodessa, vaan pääsee välillä lomalle amikseen :)

Työssäoppimista teen nyt koulun ohella aina kun treeneiltä ja kouluhommilta ehdin. Firmana on sellainen liikunta-alan yritys, jolla on jos jokinlaista toimintaa.

Lukion jälkeen ajattelin suunnata yliopistoon. Liikunta, terveys ja lääketiede alat kiehtovat, mutta kemiaa, biologiaa ja fysiikkaa on kaksoistutkinnon takia tullut luettua ihan liian vähän....
"Realistisimmat" haaveet ovat psykologian opinnoissa, mutta katsotaan nyt pääsenkö johonkin yliopistoon sisään ;)

Tämän kevään aikana valmistun LTY:sta energiatekniikan diplomi-insinööriksi, suuntautumisena voimalaitostekniikka. Oman alan hommista ei ole tällä hetkellä vielä tietoa, mutta koko ajan on haku päällä. Luultavasti yritän päästä ajelemaan kuorma-autoa tai sitten lapiomieheksi firmaan, jossa olen 6v ollut kesätöissä. Niitä hommia sit siihen saakka, että löytyy jotain muuta. Ja sitten vasta tietää, että onko tää voimalaitostekniikka se miun juttu vai pitäiskö lähteä opiskelemaan jotain muuta.. Eli luultavasti se ois sit maanrakennusalaa :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom