Punttimimmien 2009 tavoitteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinko
  • Aloitettu Aloitettu
-Saada kaikki kurssit koulusta; jäljelle vaan oppari loppuvuodelle
-Käydä duunissa hyvällä fiiliksellä
-Jaksaa pitää tavoitteesta kiinni ja rutistaa tsempillä tämä kevät varsinkin
-Muistaa urheilla/käydä salilla säännöllisesti
-oppia tekemään salilla liikkeet oikein

-Pysyä vähintään yhtä hyvässä kunnossa kuin nyt ja iloita liikunnasta
-Pyrin pitämään oman asenteen kunnossa;reippaana ja positiivisena

sehän vois olla että penkistä nousee 60 kiloa (nyt 55) ja tiputtaa pari kiloa painoa, jotta penkistä nousisi oman painon verran :D auttaakohan asiaa kun se on julkisesti sanottu :D

puolivälin onnistumiset

Koitetaanpas itsekin laittaa jotain tavoitteita ylös, yleensä kun välttelen kaikkea vastaavaa.

* Pysyä terveempänä kuin vuonna 2008
-ts. päästä eroon jatkuvasta flunssailusta
* Treenailla intensiivisemmin
-yksi salikerta viikkoon lisää, vähemmän pitkiä taukoja
* Ottaa yhteyttä erääseen ihanaan, alkuvoimaiseen rekkaa ajavaan maalaismieheen:haart:
-sinkkuhauskanpito kaikkine mausteineen saapi riittää jo
* Elää tasapainosta elämää ja olla tyytyväinen siihen mitä on ja omistaa
-paljon hyviä ystäviä, ehjä perhe, pieni kaunis kummityttö, talo maaseudulla... mitä muuta muka enää tarvitsen?! (paitsi sen oman sylin, johon painautua *huokaus*)

Tuli mieleen tsekata, mitä tuli luvattua ja missä mennään. Jotain sentään on onnistunut.
*Ainuttakaan flunssaa ei ole alkuvuodesta kärsitty. Auttaiskohan toi ahkera multivitojen ja omegoitten syöminen sittenki johonki...
*Treenailtu on sen verran ku ehditty. Enemmänki vois. Toisaalta treenipainoja oon pystyny/tajunnu taas vähän nostaan.
*Sinkkuilu on jatkunu ja hauskaa on ollu, mut alkuviikosta tein sen, minkä lupasin. Otin yhteyttä yllämainittuun tyyppiin. Mikä yllättävintä ja ihmeellisintä, se vastas ja sovittiin, et tavataan. :dance:
*Tällä mennään ja edellisestä johtuen taas aavistuksen ilosemmin mielin, vaikkei mitään muuta vielä oo tapahtunutkaan.

Puolen vuoden päästä uusintatarkastus ja loppuyhteenveto.

- toisesta sairaudesta irtipääseminen; toisen hoitaminen (Molemmista mieluusti eroon, mutta toisesta vain mahdollista päästä täysin eroon.)
- oman kehon kuunteleminen (Toisien sanoen tarpeeksi lepoa.)
- treenailua ja hyvä ravinto (Jotakuinkin jatkaa tällä linjalla, millä nyt on hitusen aikaa ollut. Pientä hietosäätöä kyllä vielä...)
- kandin paperit
- säästäminen
- hankkia keikkaliput ajoissa

Vielä ei oo kandin papereita. Säästämisen kanssa on ollut niin ja näin. Nyt pistän säästöjä menemään.

Treenaaminen ja ruokailu ovat olleet ihan jees - itselleni sopivia, aika pitkälti omaa kehoa kuunnellen.

Sairauksia on hoidettu ja molempien oireet ovat vähentyneet. Toisesta irtipääseminen on hyvinkin mahdollista.

Keikkaliput on tullut hankittua ajoissa :)

- SÄÄSTÄMISEN alkeet minunkin tulisi oppia
- Aloittaa punttitreeni ja saada vähän tuloksiakin
- Huomioida poikaystävääni enemmän
- Tavata ystäviä enemmän/hankkia ystäviä
- Päästä opiskelemaan jonnekin
- Hankkia työpaikka
- Oppia hyväksymään virheeni
Haha, en ole edistynyt vielä missään :D. Paitsi että poikaystävä on vaihtunut ja hyvin menee. Työpaikka on vielä hakusessa. Opinnot odottaa ensivuotta. Punttitreenikin alkaa kunnolla vasta muuton myötä. Ja virheitä itsessäni en vieläkään osaa olla tuijottamatta, joskin itsetuntoni on kasvanut hieman :).

/edit/ Ainiin ja olen vielä köyhempi kuin tuolloin :dance2:

Tavoitteena parannella kiukutteleva olkapää kuntoon. Lisäksi jos saisi vähennettyä flunssien määrää vaikka puoleen (tänä vuonna olen ollut yhteensä noin 10 viikkoa flunssassa :jahas:), niin olisin erittäin onnellinen.

Kolmanneksi haluaisin löytää uudelleen vanhan rakkaan piirtämis- ja maalausharrastuksen, mille ei mukamas ole ollut aikaa viimeiseen 8 vuoteen..

Hyvin menee mullakin. Olkapää edelleen riksrakspoks, olen juuri parhaillaan kuumeessa (tosin taitaa olla vasta vuoden eka tai toka flunssa, tällä saralla saattaa olla pientä edistymistä havaittavissa) enkä ole vieläkään ehtinyt kaivaa tusseja ja pensseleitä kaapista. Onneksi vielä puoli vuotta jäljellä..

Omat tavoitteeni loppuvuodelle 2009:

-Saada lihaksia, tottakai.
-Levätä kunnolla. Olla armollisempi itselleni,
-silti kuitenkin oppia treenaamaan vielä vähän kovempaa
-Käydä koulua kunnolla ja lintsata vähemmän. Viime vuosi meni vähän niin ja näin ... Vaikka ei oma ala olekaan, niin silti kestettävä vielä pari vuotta. Ei se niin vaikeaa ole.
-Oppia säästämään ja käyttämään rahaa fiksummin. Ei niitä vähäisiä opintotukia ole tarkoitettu käytettäväksi heti ensimmäisellä viikolla niiden saapumisesta tilille, vaan niillä on saatava ruokaa vielä viimeisellä viikolla ennen seuraavia tukiakin.
-Ja haaveissa olisi vielä jonkun kivan pojan löytäminen, jota tosin ei ehkä tule tapahtumaan, mutta aina saa haaveilla ;)
-Menee nyt ihan haaveilun puolelle, mutta olen vähän pyöritellyt mielessä, että viiden vuoden sisällä ehkä mahdollisesti olisi hauskaa koittaa myös kisaamista, jos muskeleita onnistun saamaan. Tavoite paljastettu nyt :D

Tassapa pinkon tavoitteet vuodelle 2009. Vahan aikaista kun on vasta marraskuu, mutta en malttanut odottaa nahdessani 2008-ketjun. Suurin osa tavoitteista liityyy harrastukseeni nyrkkeilyyn :hyvä:

Hommata ottelulisenssi
Lahtea Aasiaan kolmeksi kuukaudeksi taysipaivaisesti treenaamaan
Otella ensimmaisen kerran
Saada ruokavalio pysyvasti normalisoitua; syoda terveellisesti ja hyvin – voida hyvin
Tehda paatos siita, jaanko Lontooseen vai muutanko Suomeen vai mita elamallani teen
Loytaa uusia urheilullisia ystavia
Kokeilla pilatesta (vihdoin)
Hoitaa jalat juoksukuntoon (pronaatio-ongelmat)

Jaahas, tassako ne tavoitteeni olivatkin, pelkasin, etta olin kirjoittanut kauhean litanian. Eli..

Ei viela ottelulisenssia, ei ole kylla sen aikakaan.
Aasiassa ollaan ja taalla treenaan taysipaivaisesti, rasti ruutuun.
Ei ottelukokemusta, en ole viela valmis.
Juu, syon ainakin hyvin :D terveellisestikin yleensa.
No, Lontoon jatin taakseni ja menolippu Helsinkiin loytyy elokuuksi takataskusta.
Paljon on uusia urheilullisia ystavia, joilta ei edes halutessaan voi valttya silla asustelen nyrkkeilyleirilla. Keskustelut tonnikalapurkin ravintoarvoista ja kyynarpaavammoista ovat paivittaisia.
Pilatesta en ole edelleenkaan kokeillut, joogaa sen sijaan kylla.
Pronaatio-ongelmiin loytyi ratkaisu paljain jaloin juoksemisesta hiekkarannalla.

Hyvinhan tama menee, huh. ;)

Omat tavoitteet loppuvuodella:

*Hankkia koira
*Tehdä ensimmäisestä omasta (vuokra:D) asunnosta juuri sellainen kuin olen aina tahtonut
*Ottaa ilo irti syyskuussa alkavasta koulusta ja tsempata täysillä
*Hankkia jopo
*Kehittää aerobista kuntoa (kymppi alle 50min)
*Juosta parempi Cooper (viimeksi meni 2000m :jahas:)
*Pitää yllä nykyistä lihasmassaa ja voimaa
*Syödä tasapainoisesti

Laitetaas loppuvuoden tavoitteet:

Lisää lihasta
Penkistä 100kg
Jatkaa edelleen hyvin mieluisessa työpaikassani
Oppia ottamaan rennommin, stressata vähemmän (ikuisuustavoite)
Huolehtia lihashuollosta paremmin (ei tuu onnistumaan)
Pysyä ihmisen näköisenä ettei tarvisi dieetata 20kg seuraaviin kisoihin
Lopettaa nuuskan käyttö

Neljäs, viides ja viimenen tavoite tuottanee isoja hankaluuksia mutta yrittänyttä ei laiteta!:)

joo täss ois mun tavotteita:
-päästä takasin salirytmiin 8vko saikkua takana
-saada siis leikattu solisluu/olkapää kohtalaiseen kuntoon (tällähetkellä nousee vasta 0.5l vesipullo ylös mut sunta ei oo kun ylös )
-lopettaa tupakointi
-opiskella, jos pääsen kouluun..

-oppia kyykkäämään
-hankkia koira
-kasvattaa lihasmassaa ja kiinteytyä
-oppia syömään vielä hitusen terveellisemmin
-päästä mukavaan työpaikkaan

:hyvä:

kunnianhimoisena tavoitteena vetää leuka :D
ja pitää yllä salilla käyntiä
ja opetella edelleen tekniikoita siten, että vammoilta ja säryiltä vältytään

ja juosta ekaa kertaa ikinä cooper, kamala rimakauhu sitä ja varsinkin tuloksia kohtaan :o

Tavoitteeni loppuvuodelle on:
  • Hakea ja päästä poliisikouluun.
  • Pistää raha-asiani kuntoon.
  • Valmistua koulusta, joka ei kiinnosta tipan vertaa ja saada se vihdoinkin alta pois. Eli pitää käydä koulussa ja lopettaa lintsaus!
  • Odottaa poikaystävääni malttamattomana kunnes hän tulee kotiin loppuvuodesta, kun saa kahden vuoden työsopimuksensa päätökseen, sekä kirjoittaa hänelle ahkerasti rakkauskirjeitä.
  • Treenata kädet kuntoon.
  • Syödä paljon ja terveellisesti, niin kuin aina.
  • Käydä jossain lomalla esim. Bostonissa, jos saa vielä halvalla lennot.
  • Pitää omasta hengestäni, ruumiistani ja mielestäni hyvää huolta.
  • Näyttää hullun hyvältä, kun pääsen rakkaani syliin kahden vuoden tauon jälkeen. Eli kai sitä on pakko ostaa vähän uusia vaatteitakin! Guessin farkut ja pari puseroa ainakin... ja joku kiva vyö ja Christian Louboutinin korkokengät...:kuola:

- pääaineen valitseminen
- kesätyöpaikka ja mielellään työpaikkakin
- HCR 2009 kunnialla
- oppia tasapainottamaan treenit, koulu ja vapaa-aika

En ees muistanu et olin kirjoitellu tällasta tänne :P Kesätöitä ei herunu, töissä olen parhaillaankin (mutta työpaikka on kyllä hyvä), HCR jäi väliin kun samalla viikolla sain noroviruksen :( ja jälkimmäisessä on vieläkin haasteita. Pääaineen sentään valitsin. Päivitys tavoitteisiin:

- pysyä toivotussa opiskelutahdissa, jotta kandi valmistuisi tavoiteajassa
- löytää ratkaisu alanvaihtokriisiin
- käydä useammin kotona näkemässä perhettä
- huolehtia itsestä hyvän ruuan, riittävän levon ja mukavien asioiden merkeissä
- liikunta sais jatkua sellaisena kuin nytkin, nyt on erittäin hyvä

Jaha, nostetaan tämä ja summaillaan hiukan.

1. Pää. Kasvaa ihmisenä edes hitusen ja opetella kuuntelemaan enemmän. Lopettaa murehtiminen, vatvominen ja stressaaminen.
2. Priorisointi. Ymmärrystä tehdä useammin oikeita, siihen hetkeen sopivia päätöksiä. Ajatella itseään, ihmissuhteitaan ja terveyttään ennen kunnianhimoa ja yhteiskunnan odotuksia, vaikka kävisi ylpeydelle. Tehdä niitä asioita, joita haluaa ja rakentaa identiteettinsä niille.
3. Treeni. Treenata sairasteluitta ja edes jotenkin progressiivisesti. (Konkreettisemmin lisää leuanvetoja ja lisää jalkalihoja sekä mave ja kyykky kuntoon, tuloksilla ei niin väliä. Ehkä juoksu taas mukaan ja tällä kertaa järkevissä määrin.)

Kahdessa ekassa tapahtui aika laillakin kehitystä, jopa niin paljon, että meni muutamia asioita ja käsityksiä uusiksi ihan täysin.. mikä sitten johti myös siihen, että treenitavoitteet, ainakin tuollaisina kuin ne kirjasin, eivät enää olleet olennaisia kokonaisterveyden ja -tyytyväisyyden kannalta. Vielä tekemistä on paljon, mutta tällä hetkellä elän kuitenkin itseni ehdoilla suhteellisen stressitöntä elämää ja ennen kaikkea tiedostan huomattavasti paremmin, mitä teen, miksi teen, mitä haluan tehdä ja miksi mitäkin tapahtuu. Ihmisenä kasvamisen ehkä olennaisin seikka lienee se, että totuus on entistäkin suhteellisempi ja kaukaisempi asia kuin ennen. Tietynlainen "henkistyminen" (ei uskonnollisessa mielessä) on leimannut etenkin loppuvuotta.

4. Lihashuolto. Liikkuvuus kuntoon, ja nyt se on must to do, ei nice to do.

Ekaa treenasin kesällä kovastikin, nyt en juuri ollenkaan joogaa lukuun ottamatta, ja kroppa on paljon paremmassa kunnossa kuin ennen. Luultavasti syynä on lihastreenien vähentyminen, mutta mitä sitten, jos olo on nyt parempi? Ymmärrän ainakin nyt sen, ettei huippuliikkuvuus ole mikään itseisarvo, vaan optimaalinen taso siinä on sellainen, ettei ole kipuja tai ongelmia tehdä mitä haluaakin. Selkäkipujen syyn selvittäminen ja niistä eroon pääseminen on ehkä paras saavutukseni tämän osalta.

5. Oma ala. Omaan alaan linkittyviä kesätöitä ja opinnot kandia vaille valmiiksi.
6. Ravinto. Löytää tasapaino vatsani kanssa.

Näistä olen myös iloinen. Opinnot eivät tulleet vain kandia vaille valmiiksi, vaan pokkasin koko tutkinnon jouluun mennessä. Tasapaino vatsan ja terveyden kanssa tuntuu löytyneen, vaikka matka onkin vielä kesken. Parempaan suuntaan ollaan kuitenkin menossa koko ajan ja olo on parempi kuin vuosiin. Jos jostakin voi olla kiitollinen, niin siitä olen.

Aika hyvä olo tuli, kun näitä tarkasteli. Mitenkähän vuoden 2010 thread..? :rolleyes:

Niskasta kiinni ja
-Ruokavaliota vielä terveellisemmäksi
-Rasvaa pois kropasta
-Aerobista kuntoa paremmaksi
-Miekkailutekniikkaa paremmaksi, eritoten rapiirin :haart: suhteen
-Positiivisempi asenne elämään yleensä! Mulla on taipumusta pessimismiin, stressaamiseen ja pirujen seinille maalailuun:rolleyes: En aio enää mässäillä negatiivisilla tunteilla, vaan otan rennomman asenteen elämään.
-Hyvä puheenjohtajuus miekkailuseurassamme. Haluan saada jotain mukavaa aikaiseksi seuramme hyväksi.

Vautsi vau... Löytyi tämmönen täältä :hyvä:

-Ruokavalio ei ole liiemmin muuttunut
-Rasvaa on lähtenyt pari 2-3 kiloa
-Aerobinen kunto on kasvanut hurjasti! :rock:
-Miekkailutekniikka on vain huonontunut...
-Olen mielestäni hieman positiivisempi
-Viimeiseen en kommentoi :jahas:

Vuonna 2009 aion...

- Kirjoittaa väh. 38 pistettä IB:ltä
-> opiskella hulluna
- Saada jalan kuntoon ja suoraksi (leikkaus + kuntoutus)
- Treenata säännöllisemmin ja syödä paremmin
- Muuttaa Norjaan (ainakin hetkeksi)
- Ottaa kaiken irti viimeisistä hetkistä täkäläisten kavereiden kanssa
- Suorittaa anniskelupassin
- Polttaa vain ja ainoastaan viikonloppuisin, jos silloinkaan.

Uskon pystyväni noihin, ainakin toivottavasti :)

e. Niin ja vielä yksi:
- Valmistautua henkisesti lähtöön & itsenäistyä sen verran että pystyn lähtemään ilman suurempaa stressiä.

Justjoo taas. Kirjoitin 40 pistettä IB:ltä, eli se onnistui. Koipi on jotakuinkin kunnossa, vaikka sitä ei leikattukaan uudelleen. Ruokavalio on ihan jees, on se joskus parempikin ollut mutta mitäpä sitä murehtimaan. Treeneistä en sano mitään, sillä se menee nykyisin niin kausiluontoisesti.

En muuttanut Norjaan, ei tullut sopivaa ajankohtaa eikä syytä. Kavereiden kanssa olen ollut paljon ja saanut monta uuttakin kaveria, mistä olen tosi iloinen :) Anniskelupassi on vieläkin "things to do"-listalla, mutta en tiedä onko mun oikeastaan tarvetta suorittaa sitä... Tupakointi on ehkä vaan lisääntynyt, ei puhettakaan että polttaisin vain viikonloppuisin.

Itsenäistynyt olen ihan huimasti eikä mua enää pelota juuri mikään :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom