Puntti ja flunssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zepe
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mites teillä? Mulla on nyt ollut 2 viikkoa flunssaa ja punttia en ole päässyt nostaman oikein kunnolla kuin kerran. Tuli kevyet viikot, mutten millään haluais olla näin kevyellä... Mutta heti sunnuntain jälkeen, kun olin vetässy hieman kovemman treenin, flunssakin otti askeleen kovempaan suuntaan. Nyt olen sitten antibiootti kuurilla ja kärvistelen, ettäkö millon vois alottaa taas kunnolla (ja noin joka toinen päivä)...?

Oliskos kellään jotain faktaa heittää tähän tai sitten vaan mielipidettä... että kuinka pahaksi on flunssassa treenaaminen?

Tyhmyydestä sakotetaan. Ei kipeenä salille, sen pitäs sanoo jo järkikin, mikäli sellaista on suotu.

Tyhmyydestä sakotetaan. Ei kipeenä salille, sen pitäs sanoo jo järkikin, mikäli sellaista on suotu.

Ite ehdottomasti samaa mieltä. Mulla on ollu nyt jo reilu viikon vähän kuumetta ja armoton flunssa, eikä salille menosta tietoakaan. Tuntee jo, että on niin voimaton olo, ettei siellä salilla tulis muuta ku lehtiä nyt luettua.

Täytyy nyt vaan toivoo, et toipus nopeesti ja pääsis jatkaa rankkaa treeniä. Meinaa vaa vituttaa tämmönen.

Oliskos kellään jotain faktaa heittää tähän tai sitten vaan mielipidettä... että kuinka pahaksi on flunssassa treenaaminen?

Fakta: flunssassa treenamisen pahuus on jotain väliltä ylimääräinen yskäisy ----- kuolema.

Varmasti toivut nopeammin ja teet vähemmän vahinkoa itsellesi kun odotat rauhassa että paranet taudistasi.

Ei kipeänä salille koskaan. Vaikka nuhaa ja yskääkin pelkästään olisi. Siitä se voi myös yltyä vielä enemmän ja pahemmaksi, kun rasitetaan vielä lisää. Jo ihan senkin takia, ettei niillä limasormilla ja käsillä ja räteillä sun muilla tartuta muita. Ärsyttävää kun tullaan salilla köhimään ja räkimään samoihin paikkoihin mistä juodaan ja pyöritellään niitä rättejä sun muita. Sitten kosketellaan samoja kahvoja ja saa varoa, ettei kohta itseen tartu sama tauti. Sekä yskitään ilman että pistetään kättä suun eteen tjmv.

Ja kuten TJJ sanoi, niin on joitain henkilöitä jotka ovat kipeänä lähteneet treenaamaan ja on siten ollut vika treenikerta ikinä.

Moro! Minullakin on ollut tuota flunssaa ja yskää kohta noin 2viikkoa ja olenkin onnellisesti parantumassa kummastakin. Mutta kurkkukipu on pysynyt samanlaisena tuon 2 viikon aikana, pitäisiköhän minun käydä näyttämässä kurkkua lääkärille ? Välillä kurkku tuntuu että se olisi täydellisesti parantunut, mutta heti päiväunien jälkeen herään suukuivana ja kurkku hiekkapaperin karheana.

Tosin voisiko huoneisto home vaikuttaa kurkkukipuun? Paikka jossa tällä hetkellä asun 5 päivää viikosta haisee aivan perunakellarille.

Mulla on yleensä jonkuntasoista nuhaa ja kurkkukipua syksystä kevääseen niin ite en kyllä oo jättäny treenejä väliin jos ei surkeessa kunnossa ole. Tietenkin kuume on jo eri juttu kun rupee heittämään päässä jo pelkkä seisomaan nouseminen niin ei varmaan kannata lähtee kokeilemaan.

_EI_ kipeänä missään nimessä, nyrkkisääntönä olen pitänyt että jos on vähän nenäkohmeessa tai kurkku, mutta ei kaulasta alaspäin tunnu heikolta tai muuten kipeältä niin kevyen reenin voi vetästä. Se on vaan vaikea pysyä kevyessä...

Ylikunto pukkaa todella nopeasti ja voin kertoa kokemuksesta, että mieluummin pidät 2-4vko taukoa jos siltä tuntuu kuin että olisit 2-12kk tauolla sen takia kun kipeänä lähdet salille tartuttamaan muita ja vahingoittamaan itseäsi. Se on aluksi vaikeata irtautua reenistä mutta kannattaa hankkia muuta mietittävää kun taukoa pitää. Syö ja nukkuu hyvin mutta unohtaa sen reenin suosiolla niin aika kuluu nopeasti :)

Ei tietenkään salille kipeenä! Pahimmillaan saat sydänpussintulehduksen ja siihen voi kuolla. Parhaimmillaankin paraneminen hidastuu ja tulokset tippuu sairaana treenatessa eli pelkkää haittaa siitä on. Itellä oli nuorempana aina semmonen juttu, että just ku oli huippukunnossa ja ennätykset alko paukkuun niin aina iski flunssa ja viikon tauko. Jälkikäteen onn miettiny, että ilman noita flunssia olisin päätyny varmasti ylikuntoon, joten joskus siitä oikein sairastetusta flunssasta saattaa olla hyötyäkin.

Itelläki pientä syysnuhaa. Eikö siis edes pienenpientä reeniä? :itku:
On aina yhtä tuskaa pitää näitä taukoja kun on tottunu päivittäin piiskaamaan ittestään kaiken irti :whip:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ite oon kyllä pitäny sellasen ohjenuoran, että jos ei kuumetta niin salille voi mennä. Poisluettuna tietenkin järkyttävän paha olo(ilman kuumetta), järkyttävä nuha järkyttävä kurkkukipu tai vastaavaa. Järki mukaan...

Mulla on yleensä jonkuntasoista nuhaa ja kurkkukipua syksystä kevääseen niin ite en kyllä oo jättäny treenejä väliin jos ei surkeessa kunnossa ole. Tietenkin kuume on jo eri juttu kun rupee heittämään päässä jo pelkkä seisomaan nouseminen niin ei varmaan kannata lähtee kokeilemaan.
Samassa myöskin. Ympärivuotinen nenän valuminen - todettu ettei allergioita. Senkus vuotaa, minä reenaan.

Kuumeessa ei kannata itseään rasittaa, mutta jos on flunssaa tai jotain muuta lievempää vastaavaa, on parempi tehdä jotain kevyttä liikuntaa. Monelta (luotettavalta) taholta olen kuullut sen auttavan ja auttaa myös itsellä.

^Tuo on kyllä mielenkiintoinen havainto, jonka allekirjoitan itsekin. Onkohan tuosta tehty jotain ihan asiallista tutkimustakin? Samaten, olen myös kiinnittänyt huomiota tasaisen ruokailun ja tasaisesti pitkin päivää kuormittavan liikunnan positiivisista vaikutuksista vastustuskykyyn. Asiasta olen johonkin "Raskas työ ja sali"-threadiin joskus maininnutkin. Verensokerin laskeminen muutenkin saa itsessä aikaan vähän flunssaan verrattavaa heikotusta ja kummallista olotilaa, sama olotila muuten pahenee, jos "pitkällisen paaston" (mulla jotain yli viiden tunnin luokkaa) jälkeen syö jotain todella raskasta, esim. pari kerroshampparia.

Viisaammat kommentoikoon. :piis:

Itselläni oli joskus vuosia sitten hyvin lievää kuumetta, joka meni nopeasti ohi.
Vaikka olin parantunut jo, ja menin salille niin, meinasin pyörtyä harjoitussarjan jälkeen.
Joten vaikka esim. kuume olisi mennyt ohi ja flunssa, saattaa olla vaarallista aloittaa liian aikaisin kova harjoittelu.
Tämä on oma päättelyni asiasta ja uskoisin sen pitävän paikkansa.

Mites teillä? Mulla on nyt ollut 2 viikkoa flunssaa ja punttia en ole päässyt nostaman oikein kunnolla kuin kerran. Tuli kevyet viikot, mutten millään haluais olla näin kevyellä... Mutta heti sunnuntain jälkeen, kun olin vetässy hieman kovemman treenin, flunssakin otti askeleen kovempaan suuntaan. Nyt olen sitten antibiootti kuurilla ja kärvistelen, ettäkö millon vois alottaa taas kunnolla (ja noin joka toinen päivä)...?

ei kipeenä kannata reenata...itellä oli sama vaiva ja ajatus kannaattaako mennä mutta maltoin odottaa ja kovaa ollu treeni sen jälkeen :) c-vitamiini valmisteet helpottaa ja ehkäsee flunssaa ainaki mulla...kannattaa kokeilla :thumbs:

Virusinfektion ollessa päällä treenaillessa (lievä kurkkukipu, nuha, pää- ja lihassäryt, ei välttämättä kuumetta lainkaan!) on riski saada sydänlihastulehdus. Tämä on aluksi oireeton, ja ensimmäinen merkki siitä voi olla kammioperäinen rytmihäiriö, joka johtaa kuolemaan. Uskokaa pojat hyvällä tai pahalla, ei treenailua kipeänä! Tämä on lääkärin määräys. Ja sitten lepoa pidätte yhtä monta pvää kuin olette sairastaneet, kävellä tms. saa mutta ei salitreeniä. Sen jälkeen vielä yhtä monta päivää kevyttä treeniä. Eli esim. vko kipeänä, vko lepoa, vko kevyttä treeniä. Ei pari vkoa pois salilta ketään tapa mutta se salille meno sen voi tehdä.. Olen nähnyt Meikussa muutamia tyyppejä myokardiitin kanssa, osalla vakavia rytmihäiriöitä johon joutuvat nyt syömään lääkitystä ja sydänpysähdyksen vaara olemassa. Onko sen arvoista?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom