punttaamisen arvostus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mikä siinä on että niin usea pitää bodausta tai voimailua jotenki säälittävänä ja kysellään että mitä hyödyt siitä että saat voimaa ja lihaksia? ja varsinki sitä kun haluaa panostaa lajiin vaikkei ehkä kilpailumielessä vaan että kehittyisi natuna mahdollisimman nopeesti ja paljon?? ruokailuun pitää toisten puuttua kun ei ymmärretä vaikka tuhat kertaa selostaisi miksi kannattaa syödä esim 2purkkii rahkaa päivässä? varsinki salibandymiesten suusta kuulee tätä roskaa...varmaa tarvii enemmän niitä puuhelmiä ku lihaksia kyseisessä lajissa? :hyper:

Kolme sanaa: Kateus

Sepsis sanoi:

Yhdyn tähän. Toiset ovat kateellisia, että toiset haluavat hoitaa itseään tällä tapaa ja sen takia vittuilevat asiasta. Nimimerkillä kokemusta löytyy.

Sepsis sanoi:
Aivan! Uskoisin että suuri osa arvostelijoista on yksinkertaisesti vain kateellisia, toki on myös niitä, joiden kalloon ei saa taottua lajin ideaa ei sitten millään. Eiköhän se arvostustelu ole kääntäen verrannollinen lihaksen määrään ;)

kyllä sitä naurua täällä puuhelmisäbäwannabelätkänpelaajista riittää, että se siitä suvaitsevaisuudesta. Välillä sopii voimailijoidenkin katsoa peiliin..

Jakob sanoi:
kyllä sitä naurua täällä puuhelmisäbäwannabelätkänpelaajista riittää, että se siitä suvaitsevaisuudesta. Välillä sopii voimailijoidenkin katsoa peiliin..

Juu ehkä juu, mutta kun lätkäpellet tulee salille muuttuu se samantien eläintarhaksi. Penkit on vallattu ja ne kiipeilevät laitteissa miltei hajottaen ne suorittaen tekniikan päin helvettiä. Tuollaiset lätkäpelaajat pilaavat tosi saliäijien maineen.

99% miespuolisista ihmisistä haluaa olla lihaksikkaampia ja vahvempia -huomattavasti pienempi osa heistä haluaa nähdä vaivaa tämän tavoitteen saavuttamiseksi.

Tämän vuoksi siis tarve vähätellä niitä ketkä näkevät tämän vaivan.

Ehkä mulla on sitten poikkeuksellinen tuttava/kaveripiiri mutta kaikki on kyllä aina hirveen positiivisesti kommentoinut tätä mun jumppailua. Tosin suurin osa kavereista urheilee jollain muotoa, ja osa koittaa salillakin rimpuilla silloin kun jaksavat... :rolleyes:

Negatiivisiakin kommentteja on ehkä pari joskus tullut, nyt en heti kyllä muista yhtään.. Kuittaan ne ihan suoraan kateudeksi.

Enemmän mua harmittaa kun nuoret jannut tulee ensin kysymään treeniohjelmia ja vinkkejä, sitten pettyvät kun eivät parissa kuukaudessa penkkaakaan sata kiloa, toteavat että jalkatreeniksi riittää toi lenkkeily ja kun kannustaa treenaamaan kovemmin niin vastaus "en mä haluu mikskää kauheeks kaapiks". Eli luulot tästä hommasta on ihan päin hanuria.
Mikäli lajin ulkopuoliset oikeasti tietäisivät mitä vaatii kasvattaa lihaksikas, vahva ja toimiva kroppa niin arvostus sellaisen omaavaa kohtaan nousisi ihan älyttömästi :thumbs:

Nuoret jannut haluaa lihaksia ja voimaa, läskit plikat taasen "kiinteytyä" mutta ne ei oo valmiit tekemään mitään sen eteen... :down:

niin ja mun tekis mieli tappaa paljain käsin jokainen joka käyttää sanaa "kiinteytyä" :evil:
Siinä sanassa kiteytyy kaikki tietämättömyys ja velttous mikä niin monilla nykyään on asianlaita.

B.O.S.S. sanoi:
99% miespuolisista ihmisistä haluaa olla lihaksikkaampia ja vahvempia -huomattavasti pienempi osa heistä haluaa nähdä vaivaa tämän tavoitteen saavuttamiseksi.

Tämän vuoksi siis tarve vähätellä niitä ketkä näkevät tämän vaivan.

toi on kyllä hyvin sanottu. yks tyyppikin luulee olevansa varmaan yhtä lihaksikas ku minä ja vähän ivali penkkimaksimini kuullessaan että "mäkin nostan sen verran penkistä"...jotenki se kuinka paljon nostat penkistä kertoo monen mielestä että että miten kova punttaaja on :lol2:

naruranne sanoi:
jotenki se kuinka paljon nostat penkistä kertoo monen mielestä että että miten kova punttaaja on :lol2:

totta! :hyper: sehä voi olla et toine tehny punttii vaik miten mut alotustulokset olleet nii alhaset että on ny vasta muitten tasolla vaikka töitä tehny ku hullu..

onhan se totta et päivittäinen salilla ravaaminen ja hillitön safkan vetäminen on sinäänsä turhaa, sillä selviää elämästä ilman sitäkin. mutta aika monet (allekirjoittanut mukaanlukien) siitä nauttii, enkä siinä mitään väärää nää. kukin taplaa tavallaan, niihän se menee. ja se on totta että suurin osa haluaisi näyttää isommalta, muttei siltikää tee asialle mitn.. pitkälti kateutta.. mut.. miten vaa :lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
3vuoden reenin jälkeen oon vihdoin normaalin ihmisen kokonen, ja nyt mua haukutaa roinaajaks koska en oo enää se 50kilonen tikku ku 14vuotiaana..

Kateellisia kun eivät itse jaksa reenata..

mun mielestä on kans aika surkuteltavaa toi, ku naiset tulee kiinteytymään salille ja käy sen 2-4vk ei muuta ruokavaliota ollenkaan ja dokailevat samaan malliin ja häipyvät taas vuodeksi salilta kun nähtävää muutosta ei tapahtunutkaan.

harvemminpa tuota mitään negatiivista kuulee, siitä saa kuulla kyllä lähes päivittäin, että aina on syömässä/juomassa jotain :D

Itse olen huomannut sen, että jos sanot käyväsi kuntosalilla niin se on hyvä juttu, mutta jos selviää, että treenaat tosissaan ja mainitset ruokavaliosta niin asenne saattaakiin muuttua negatiiviseksi ja jopa halveksivaksi tai sääliväksi. Esim kaverin tyttöystävä puhui jostain tuntemastaan bodarista ja "säälii kuulemma häntä kun ressukka syö vaan jotain maitorahkaa". Kateuden piikkiin noi on menneet, eivät vaan itse pysty samaan itsekuriin.

Kateus ja saamattomuus on varmaan aika suurelta osin tähänkin ilmiöön syynä. Moni on minullekin vittuillut, mutta myös on paljon porukkaa jotka kehuu kehitystä ja kysyy vinkkejä. Nuo vittuilijat menettää merkityksensä kun on tätä hyvääkin sakkia olemassa. Ja mä puhuin nyt ei punttaavista ihmisistä, punttaavat kaverit onkin sitten jo taas asia erikseen.

Mulle on kans muutama kaveri tullu avautumaan tästä sali reenistä ja usein ne hiljentyy sillä ku vastaa,että sen takia tähän hommaan panostetaan ettei vahingoskaan tulisi heidän kaltaisiksi :)

Kyllä iso osa mun kavereista arvostaa mun harrastusta ja arvostus varmaan kasvaa kun sitä lihaa alkaa kunnolla olemaan :) Varsinkin alkuvaiheessa ne jotka kovasti arvostelivat olivat silleen "Joopa joo", mutta kun tuloksia alkaa pikku hiljaa tulemaan niin se arvostelu muuttuu entistä enemmän vain puhtaaksi kateudeksi ;)

Aika mustavalkosta tää on. Kaikki leimataan kateellisiksi laiskimuksiksi (jotka ei ymmärrä teidän punttaamistanne). Onhan salilla rehkiminen lihasten tai voiman kasvattamiseksi aika turhaa, jos ei edes kilpaile.

Harrastus se on siilti siinä missä muutkin.

Onhan punttaamisella myönteisiä terveys vaikutuksia, mutta täytyy muistaa, että airobinen ja lihaskuntoilu riittää mainiosti terveyden kannalta (oikein tehtynä).

Eli älkää olko niin hämillänne, jos joku ei oikeesti ymmärrä, miten te jaksatte / viitsitte rehkiä salilla.

PS: ettei kukaan ymmärrä väärin, niin mulla ei ole mitään punttaamista vastaan, mutta koitan vähän tuoda väriä keskuteluun

no eippä nuo jutut hirveesti kiinnosta.puhukoot mitä tahtoo ei erityisemmin "säväytä"

Kateus, saamattomuus ja tiedon puute, eli sekin, ettei yksinkertaisesti tiedetä, mitä eri osa-alueita fyysiseen kuntoon kuuluu.

Moni luulee, että kestävyys on ainoa, millä on merkitystä, vieläkin. Ei ajatella yhtään esim. lihaskunnon tai notkeuden merkitystä, eikä missään nimessä haluta kuulla mitään siitä, miten millainenkin ruokavalio elimistöön vaikuttaa. Tai jos halutaan, niin sitten otetaan vastaan vain itseä miellyttävää tietoa (eli pseudotietoa, eli valehdellaan sujuvasti itselleen).

Minua on joskus nyppinyt aika paljonkin ihmisten ulkonäkökeskeisyys näihin asioihin liittyen. Vaikka mitä sanoisi, niin sieltä tulee sitä "Noooooo, voit nää ny jo tunnustaa, et ulkonäön takia nääki kumminki vaan reenaat, ainaki suurin syy on se, tunnusta ny jo..." :curs: KUMMÄÄ PRKL IHAN OIKEESTI VITTU REENAAN VYYSISEN HYVÄN OLON, SUORITUSKYVYN JA TERVEYDEN TAKIA, EN JUMALAUTA ULKONÄÖN!!!! Mikä ihme tuossa on niin mahdotonta niin monelle uskoa?

Punttireenajien suhteen ei yleensä tuommoista ongelmaa ole. Suurin osa tuntuisi suhtautuvan kunnioittavasti muunlaisiinkin punttireenaajiin, omasta suuntautumisestaan riippumatta (olipa sitten kehoilu, fitness, tai minkälainen voimailu tahansa).

Ei muakaan muuten kukaan ei-reenaava (laji kuin laji) tympäse, mutta jos tulee sellaista turhan yleistä asennetta esille, että esim. juopottelulla, lusmuamisella (tekaistua saikkua esim.), epäterveellä syömisellä ja vähällä unella (=aina väsy) kehuskelu on kuulia, mutta terveellinen eläminen on karseen junttimaista terveysfasismia niinq, älä tuu siitä meille sanoon mitään (siis edes MUN elämäntapaan liittyen, että en kommentoi toisen elämää yhtään mitenkään), q meit niinq rupee ahistaan, niin sitä en käsitä. Mikä oikeus epäterveesti elävillä on arvostella esim. mun syömisiä, jos mulla ei ole vastaavaa oikeutta heihin nähden? Tuota monesti ihmettelen.

Tulikin tosta Alecin mielipiteestä mieleen, että tällä palstalla on yllättävän paljon tredejä tästä aiheesta. Ihan, kun pitäs perustella miksi harrastus on mielekäs ym. Miksi noiden muiden arvostelu herättää voimailijoissa niin paljon keskustelua, miksi niistä välitetään, miksi harrastusta pitää perustella itselle ja muille.

Jos joku selittää, kuinka tyhmää mun on juosta rataa ympäri vuodet ympäri, en vois vähempää välittää. Olen niin kiinnostunut ja uppoutunut harrastuksiini, että mun ei tartte perustella arvostelijalle tai muillekkaan harrastustani. En ole varmaan ikinä puhunut toisen yleisurheilijan kanssa tästä vastaavasta aiheesta omaa lajiani kosien.

Onko punttaajilla heikko itsetunto, vai arvostellaanko punttaamista vaan niin paljon ennemmän, kuin muita harrastuksia, että sitä pitää puollustaa ja pohtia näin paljon, vai mitä?

vähän :offtopic: mutta sou not

Back
Ylös Bottom