Kateus, saamattomuus ja tiedon puute, eli sekin, ettei yksinkertaisesti tiedetä, mitä eri osa-alueita fyysiseen kuntoon kuuluu.
Moni luulee, että kestävyys on ainoa, millä on merkitystä, vieläkin. Ei ajatella yhtään esim. lihaskunnon tai notkeuden merkitystä, eikä missään nimessä haluta kuulla mitään siitä, miten millainenkin ruokavalio elimistöön vaikuttaa. Tai jos halutaan, niin sitten otetaan vastaan vain itseä miellyttävää tietoa (eli pseudotietoa, eli valehdellaan sujuvasti itselleen).
Minua on joskus nyppinyt aika paljonkin ihmisten ulkonäkökeskeisyys näihin asioihin liittyen. Vaikka mitä sanoisi, niin sieltä tulee sitä "Noooooo, voit nää ny jo tunnustaa, et ulkonäön takia nääki kumminki vaan reenaat, ainaki suurin syy on se, tunnusta ny jo..." :curs: KUMMÄÄ PRKL IHAN OIKEESTI VITTU REENAAN VYYSISEN HYVÄN OLON, SUORITUSKYVYN JA TERVEYDEN TAKIA, EN JUMALAUTA ULKONÄÖN!!!! Mikä ihme tuossa on niin mahdotonta niin monelle uskoa?
Punttireenajien suhteen ei yleensä tuommoista ongelmaa ole. Suurin osa tuntuisi suhtautuvan kunnioittavasti muunlaisiinkin punttireenaajiin, omasta suuntautumisestaan riippumatta (olipa sitten kehoilu, fitness, tai minkälainen voimailu tahansa).
Ei muakaan muuten kukaan ei-reenaava (laji kuin laji) tympäse, mutta jos tulee sellaista turhan yleistä asennetta esille, että esim. juopottelulla, lusmuamisella (tekaistua saikkua esim.), epäterveellä syömisellä ja vähällä unella (=aina väsy) kehuskelu on kuulia, mutta terveellinen eläminen on karseen junttimaista terveysfasismia niinq, älä tuu siitä meille sanoon mitään (siis edes MUN elämäntapaan liittyen, että en kommentoi toisen elämää yhtään mitenkään), q meit niinq rupee ahistaan, niin sitä en käsitä. Mikä oikeus epäterveesti elävillä on arvostella esim. mun syömisiä, jos mulla ei ole vastaavaa oikeutta heihin nähden? Tuota monesti ihmettelen.