(puna)Viinit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Ainakin Cono Surin cabbis on Viini Webin top 10 listalla. Eli varmaan siintä ollut Teholla puhe. Itelläkin sellainen tuolla kaapissa vinkkailee...joku viikonloppu vois maistella :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tein hyvää lasagnea ja ajattelin korkata lahjaksi saamani viinipullon. Yllätys oli ikävä kun ei tuota voinut juoda ja viini on niin pahaa ettei tuosta uskalla tehdä edes mitään ruokaa. Huonoin viini mitä olen Alkosta maistanut ja olen maistanut aika montaa... Viemäriin meni. Varokaa tätä viiniä:

Cono Sur Pinot Noir

gm

Pinot Noir rypäleenä ei kauhean monen suuhun taitu, vaan sopii paremminkin pikkurilli pystyssä Ranskalaisia "laatuviinejä" lipitteleville.

Tässä pari Fabion punaista suosikkia:
Yali Carmenere
Peter Lehmann Barossa Shiraz
Chateau ste Michelle Syrah
Zenato Ripassa Valpolicella Superiore
Zenato Amarone della Valpolicello Classico
Masi Costasera Amarone Classico

Ja valkoista:
Ironstone Reserva Chardonnay
Spy Valley Riesling
Wente Riva Ranch Chardonnay (Tilausvalikoima nykyään)

Ainakin Cono Surin cabbis on Viini Webin top 10 listalla. Eli varmaan siintä ollut Teholla puhe. Itelläkin sellainen tuolla kaapissa vinkkailee...joku viikonloppu vois maistella :kuola:

Nyt on Cono Sur Tocornal Cabernet Sauvignon juotu. 6e:n hinnallaan Hinta-laatu suhteeltaan aivan erinomainen viini. Vaikkakin vähän epäröiden lähdin noin halpaa maistelemaan niin oli kyllä todella maukas. Hyvin helppo ja suora maku, ei vaadi juojalta paljoakaan. Sopii parhaiten ihan lipittelyyn omasta mielestäni juuri viinin helppouden takia. Ruoan kanssa ottaisin todennäköisesti jotain muuta...

Nyt on Cono Sur Tocornal Cabernet Sauvignon juotu. 6e:n hinnallaan Hinta-laatu suhteeltaan aivan erinomainen viini. Vaikkakin vähän epäröiden lähdin noin halpaa maistelemaan niin oli kyllä todella maukas. Hyvin helppo ja suora maku, ei vaadi juojalta paljoakaan. Sopii parhaiten ihan lipittelyyn omasta mielestäni juuri viinin helppouden takia. Ruoan kanssa ottaisin todennäköisesti jotain muuta...

Cono Sur -viinit on kyllä mun mielestä tosi hyviä hinta-laatu -suhteeltaan. En oo mikään makujen asiantuntija, mut viiniä tulee kyllä lipitettyä aika usein. Sillee sivistyneesti, tietty! ;)

Täytyypä hieman päivittää omia suosikkeja.
Naudanpihvin kanssa suosittelen ehdottomasti kokeilemaan argentiinalaista punaviiniä ;Luigi Bosca Cabernet Sauvignon Reserva, hinta n14€.

Toinen hyvä viini esimerkiksi pastan kanssa on myös argentiinalainen Pascual Toso Cabernet Sauvignon, hinta 9,5€.

Hyvää ranskalaista punaviiniä en ole Alkosta vielä löytänyt, jotenkin ne ovat "vetisiä" olleet minun makuuni, joten vinkkejä otetaan vastaan. Mitä täyteläisempi punaviini, sen parempi.

Olen suuri punaviinin ystävä, ja ravintola-alalla pääsee vielä runsaasti kokeilemaankin.

Itse tykkään espanjalaisista viineistä eniten, Campo Viejon reserva oranssilla etiketillä, on erinomaista, Gran reserva hopeanvärisellä vieläkin parempaa. Keltaetikettinen crianza ei ole hääppöistä. Gran reservaa ei näytä alkossa edes olevan, mutta jos ulkomailla sattuu silmiin niin kannattaa kokeilla.

Faustino VII espanjasta on jo oikein juotavaa, V vieläkin parempaa, I ei mielestäni ole juurikaan parempi vaikka onkin kalliimpi.

Marques des caceresin crianza ja reserva ovat molemmat oikein hyviä.

Italialaisista jotkut chiantit ovat erinomaisia, toiset hyvinkin keskinkertaisia, Chianti Ruffino on mielestäni hyvä valinta hinnan ja laadun välillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom