Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Smallville sanoi:Chileläinen Luna Negra on mielestäni todella hyvän makuinen, sitäpaitsi se on halpa, alle kympin pullo. Ai että kun rupes tekeen mieli.
Ja tätähän on kahta eri lajia, Pinot Noir ja Cabernet SAuvignon, joista tuo jälkimmäinen on huomattavasti parempi.amf sanoi:Huokeista viineistä (alle 10€) suosikkina on legendaarinen Casillero del Diablo
Itseasiassa diablon punaviineistä löytyy vielä syrah rypäleistä tehty versio.Huppe sanoi:Ja tätähän on kahta eri lajia, Pinot Noir ja Cabernet SAuvignon, joista tuo jälkimmäinen on huomattavasti parempi.
toolate sanoi:Uuden maailman viinit ja erityisesti aussi punaviinit ovat olleet tässä taloudessa aika pitkään suosikkina. Herkutteluviineinä uppoaa hyvin esim. Rosemountin GSM ja Kalimna Bin 28. Kummatkin ~20 eikan lekoja. Tällä hetkellä Alkossa myytävälle GSM vuosikerralle (2003) Wine Spectatorkin on antanut huikeat 93 pistettä. Bin 28 taas on ollut jo pitempään yksi parhaimmista hinta-laatu suhteen omaavista viineistä.
Oliko tosta Raimatista toi Abadia, vai se Abadia reserva(vm2000)? (edit: ai, alta kympin viineistä puhuitkin, eli ei ollut sit vissiin reservaa...) Mun mielestä toi perus Abadia(vm2002) oli aika kehnoa. Toi reserva oli sit taas ehkä parasta viiniä mitä tähän saakka olen ryystänyt. Toi KWV pinotage onkin jo tuolla hyllyssä odottamassa, samoin KWVn merlot, jännittää, saas nähhä millasia herkkuja ne onkaan.hannelek22 sanoi:Alta kympin löytyy minun lempparit:
Raimat Abadia ja Kwv Pinotage. Molemmat taitaa olla täyteläisiä, mutta sen tarkempaa kuvausta en osaa kertoa. Maistuvat minulle.
Tuolle 1997 vuosikerralle Wine Spectator oli antanut jopa 94. Eli hinta-laatu-suhde on kyllä maksimissaan. Tuota vuosikertaa en ole itse maistanut.Percele sanoi:Viime jouluun asti säästeltiin GSM 1997, perceleen hyvää oli. Eilen ruuan kanssa kiskottu Aussiherkku, Penfold Koonunga Hill 2000, oli ihan OK muttei mitään ihmeellistä.
Montalto Nero d'Avola Merlot
Barone Montalto, IGT Sicilia, Italia
Alkon numero 467557, vmh 6,40 euroa
Syvän punaisen viinin tuoksu on melko voimakas. Siinä voi erottaa punaisia marjoja, kirsikkaa, vaniljaa ja nahkaakin. Keskitäyteläinen maku on mausteinen ja punaisten marjojen sävyttämä. Sopivat hapot. Tuoksu ja maku kohtaavat. Sopivan mehukas ja napakka myös joulupöytään!
Löytö!
Kuki sanoi:Omia lemppareitani ovat Raimat Abadia, chileläinen Cono Sur