Pullover: Leveän selän salaisuus!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mike sanoi:
Pitäis kysellä onko palstalla keikkuvilla kisaajilla halukkuutta laittaa omia treenivinkkejään. Tekis oman osion, mihin saisi vain kisaajat aloittaa ketjuja. Olisi ihan siisti lisä, meinaan pitkänkin uran jälkeen oppii aina lisää ja varsinkin kokeneet lihaksenkasvattajat antavat monasti hyviä tipsejä.

Täällä kirjoittaa kisaajia kuitenkin jonkinverran ihan semiaktiivisesti ja aktiivisesti.

Kalimero
IsoDino
Bisley
Rankaisija
Make
Boogie
ym.
ym.
Kisaavia mimmejäkin on:
Welho
Inkeri
Maija
Pia Maria
ym.

Jos kavereilta irtoaa tekstiä, niin olisi cool idea. Eli homma etenisi niin, että jos haluaa jakaa jonkun treenitipsin, niin tekee vain oman ketjun sille ja antaa ihmisten ihmetellä.

Halukkuutta kellään?

Bisley on halukas. Meikäläinen on vaan toistaiseksi ns. semiaktiivinen, kunnes saan rahaa hieman sivuun, jotta sais hommattua oman koneen kotiin. Alkaa nääs vanhemmat pikku hiljaa väsyä, kun ravaan niiden luona lukemassa pakkotoistoa! Toisaalta siinä nähdään, että hyvän saitin eteen on valmis näkemään vaivaa!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mike sanoi:
Toi myskihärkä tulee aika usein esiin sun teksteistä, ettei vain olisi toinen fiksaatio hippojen lisäksi.

Koska siirryt mun seuraksi City gymille? 15€ eka kuukausi. Voitais olla siellä se sun peräänkuuluttama härkäpari.

Voi olla ettei jää siihenkään noiden fiksaatioiden osalta. Yksi fiksaatio on lempinimet.

Eilen kiusasin Heinosen Tommia pukuhuoneessa sanomalla sitä jasmiinin kukaksi. Sinänsä huono idea, sillä ensinnäkin on Tommi on isompi ja vahvempi kuin minä ja kaiken lisäksi salamannopea!

Potkaisi kaksi kertaa mua hanuriin.

Nyt on pylly kipeä. Paha sai palkkansa.

Täytyy miettiä sitä city-gymiä. On vaan niin hyvä toi Meijeri.

Mike sanoi:
No siinähän tulee heti 50e säästöä konetta varten kun siirryt, eikä se meijeri enää ole entisensä kuin Curly on poissa.

Mutta asiaan, tuo pullover on selkäliikkeenä kyllä verraton ja varsin aliarvostettu.

Nimenomaan! Liike ainakin laitteella tehtynä aktivoi selän vastaanottamaan huomattavasti tehokkaammin muut liikkeet. Unohtamatta venyttelyjä sarjojen välillä!

Joo, vinkkiosio olis aivan mielettömän siisti idea! Oikeilta bodareilta saadut neuvot on aina tervetulleita.

Mike sanoi:
vedetään ihan alavatsaan melkein suorin käsin naru/tankoa.
narulla kandee IMO tehdä, ellei sitten ole sellaista tankoa mistä saa ns vasara otteen. ja käsiä ei missään tapauksessa lukko suoraan niinkuin sanoitkin, silloin menee sata varmasti rasitus myös aikalailla ojentajille.

edit: hidaaaas...

Ite en kyl tajua että miten toi tehdään alataljassa vetämällä kädet mahaan ilman että se naru tulee pään läpi...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike sanoi:
Vaikea selittää netin välityksellä. 45 asteen etunojassa ja siitä suoristetaan kroppaa samalla kun vedetään ihan alavatsaan melkein suorin käsin naru/tankoa.

Olen mä tätä sittenkin tehnyt, laho pää ei vain muista kaikkea. Pitää kokeilla tämä ja myös tuo käsipainoversio.

En ole koskaan tehnyt pulloveria selälle, kuitenkin rinnalle on tullut tehtyä jo vähän aikaa ja nimenomaan KP:llä. Rinnalle tämän liikkeen saa parhaiten kohdistettua siten että menee makaamaan penkille niin että vain yläselkä koskettaa penkkiä ja muu vartalo olisi mahdollisimman alhaalla, sitten pitäen kädet hieman koukistettuna koko liikkeen ajan laskee kp:n alas niin pitkälle kun tuntuu hyvälle. Käsittääkseni kun tuo tehdään selälle pitäisi käsien olla täysin ojennettuina?

Pro-Pain sanoi:
Itse suosin käsipainolla tehtyä pulloveria.
Näitä kannattaa sitten tehdä t o d e l l a varovaisesti, sillä painon lasku pään takana liian alas on pätevä keino hajottaa olkanivel. Kiertäjäkalvosimien kannalta talja on parempi, sillä se ei yläasennossa väännä olkaniveltä taakse. En nyt halua tässä dissata ketään, mutta itse en pysty tekemään enää mitään pullover varianttia joten malttia vastusten kanssa näissä liikkeissä.

Dopey sanoi:
Näitä kannattaa sitten tehdä t o d e l l a varovaisesti, sillä painon lasku pään takana liian alas on pätevä keino hajottaa olkanivel. Kiertäjäkalvosimien kannalta talja on parempi, sillä se ei yläasennossa väännä olkaniveltä taakse. En nyt halua tässä dissata ketään, mutta itse en pysty tekemään enää mitään pullover varianttia joten malttia vastusten kanssa näissä liikkeissä.
Allekirjoitus edelliseen!

Tommonen laite ois kyllä näppärä. Mulla ainakin menee taljassa tehtynä ojentajille suurin osa rasituksesta. Pitänee joskus kokeille käsipainoilla.

Tollanen pulloverlaite olis kyllä helvetin hyvä. Taljassa kun tekee, niin ensinnäkin saa olla tarkkana ettei ojentajat ota itteensä, niin kuin Mike sanoi. Toiseksi mulla ainakin tuntuu vatsassa ihan helvetisti, kun se joutuu tekemään kovasti staattista työtä.

Ja tähän loppuun, jos saan pyytää, niin kertokaa omia kokemuksanne noista pulloverlaitteista. Eli mitä niissä olisi hyvä olla, mikä niissä on huonoa, eli mitä niissä ei saisi olla... Millainen asento, millainen liikerata, millaiset säädöt? Tai sitten kertokaa vaan niitä omia kokemuksia, jos on ollut hyvä laite, niin miksi se on hyvä? Jos huono, niin miksi se on huono? Mun pitäis töissä suunnitella tollanen, ja olis hyvä kun sais siitä heti sitten hyvän.

Jos tekee pulloverii niin maataaks siin penkis ihan niinku penkkii tekis (eli kokonaa penkin päällä), vai just niin, että pelkkä yläselkä on penkin päällä ?

lumbago sanoi:
Jos tekee pulloverii niin maataaks siin penkis ihan niinku penkkii tekis (eli kokonaa penkin päällä), vai just niin, että pelkkä yläselkä on penkin päällä ?
Ihan miten haluat. Jos tekee tolla "Arskatyylillä", eli pelkkä yläselkä penkin päällä, saa sillä paremman venytyksen, ja liike menee vielä enemmän rinnalle kuin penkillä normaalisti maatessa.

Zone-sarja -42%
Mike sanoi:
Toimii kuin junan vessa kun kiskoo menemään joko taljassa naruilla tai sitten varsinaisessa koneessa. Taljassa pitää vain olla tarkkana ettei tee ojentajilla liikettä pätkääkään, ne nimittäin puutuvat siinä ennen selkää jos rasitus niille siirtyy. Koneessa on todella hyvä tehdä, itse teen viimeisenä liikkeenä pulloveria.

Sillä saa aivan totaalisen erilaisella liikeradalla varsin hyvän tuntuman.

Pitää paikkansa. Tuota kun olen tehnyt taljassa, vaikka kuinka kauniilla tyylillä, niin vaan meinaa ojentajatkin väsyä loppu sarjasta.
Tuossa koneessa on juuri se etu, että pystyy ojentajat pitämään suhteellisen rentona ja tehdä liike juuri sillä selällä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom