Pullover: Leveän selän salaisuus!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Bisley

SNIKT!
VIP
Ikä
38
Aloitan usein selkätreenit tekemällä 100-toistoa pullover-laitteella! Sopivan raskaalla vastuksella, niin että 20-toistoa tekee jo tiukkaa ja niitä; sitten 5-sarjaa.

Selkälihaksiin tulee meikäläiselle siinä vaiheessa niin paljon painetta ja verta, että jokainen liike sen jälkeen tuntuu kahta kauheammalta tehdä ja tuntuu osuvan juuri latseihin ja muihin selän lihaksiin, eikä esim hauiksiin tai muihin apulihaksiin.

Kokeilkaa ihmeessä jos yleensä selkätreenit ei tunnu siellä missä pitäisi!:piis:

1.jpg

2.jpg

Kuvat otettu City gymillä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minkäslainen tämä pullover laite mahtaa olla? Jos joku voisi kuvan laittaa?

JH4 sanoi:
Minkäslainen tämä pullover laite mahtaa olla? Jos joku voisi kuvan laittaa?

Niin joo kaikilla saleilla ei tietenkään tätä laitetta ole, mutta saman asian ajaa ihan basic pullover käsipainolla. Pointti on se pumppi mikä siitä tulee, jonka jälkeen nää perus liikkeet; alatalja, ylätalja, kulmasoutu yms tuntuu kipeen hyvältä.

laitteesta ei ole kokemusta, mutta joskus aikoinaan kun olen pulloveria tehnyt niin mulla se on huomattavasti enemmän ottanut rintaan kuin selkään. liekköhän jotenkin väärin tehnyt sen silloin.

neutraali sanoi:
laitteesta ei ole kokemusta, mutta joskus aikoinaan kun olen pulloveria tehnyt niin mulla se on huomattavasti enemmän ottanut rintaan kuin selkään. liekköhän jotenkin väärin tehnyt sen silloin.

Totta, se ottaa myös rintaan ja voidaan tehdä vaikka rintatreenin kanssa.

Meikäläinen vain saa sillä nimenomaisella laitteella niin ilkeen pumpin, että treenit toimii ja selkä on aina kipeä oikeista kohdista seuraavina päivinä!

Oon välillä tehnyt pulloveria taljalla kun ei ole sitä konetta saatavilla. Eli siis tasapenkkiä alataljan eteen, penkillä makaamaan ja siitä nykimään sitte suoralla kahvalla.

Ite oon joskus tehny pull-downia (periaatteesa sama liike) taljassa semmosella narukahvalla ja sillä saa kyllä helposti pumpin selkään. Toi ei ota rintaakaan ollenkaan, kun liikerata on vähän erilainen. Tämänhetkisessä ohjelmassa on selälle kuitenkin vaan 2 liikettä, joten tolle ei tilaa sieltä löydy. Toivottavasti tästä ei tuu samanlaista volyymisotaa kuin edellisestä Bisleyn threadista.

Itse suosin käsipainolla tehtyä pulloveria. Mayor´silta ainakin löytyy pullover-laite.

Ton voi tehdä taljassa seistenkin, jolloin kädet ei nouse niin ylös, eikä ota rintaan oikeastaan ollenkaan. Se osa liikkeestä, jolloin kädet on takana täydessä venytyksessä ja sieltä lähdetään tuomaan tankoa eteen, ottaa rintaan. Loppu liike tulee selälle. Oon tehny tota treenin jälkeen. Ennen treeniä verottaa turhan paljon treenipainoja. Ja kun ton tuntuman kanssakaan ei ole ongelmia, niin mielummin otan pulloverilla seisten taljassa sitten treenin loppuun ihan hillittömän pumpin selkään.

Bisley sanoi:
Aloitan usein selkätreenit tekemällä 100-toistoa pullover-laitteella! Sopivan raskaalla vastuksella, niin että 20-toistoa tekee jo tiukkaa ja niitä sitten 5-sarjaa.

Selkälihaksiin tulee meikäläisellä siinä vaiheessa niin paljon painetta ja verta, että jokainen liike sen jälkeen tuntuu kahta kauheammalta tehdä ja tuntuu osuvan juuri latseihin ja muihin selän lihaksiin, eikä esim hauiksiin tai muihin apulihaksiin.

Kokeilkaa ihmeessä jos yleensä selkätreenit ei tunnu siellä missä pitäisi!:piis:

Miten pitkät palautukset pidät sarjojen välissä? Onko tässä sama juttu kuin viparipeijaiset-tredissä eli kaverin kanssa ja paussit kestää vaan sen treenikamun sarjan verran?

Näitä Bisleyn treenivinkkejä on tosi kiva lukea ja kokeilla salilla. Sais tulla lisääkin, kunhan ei tosiaan pilata näitä ketjuja riitelyllä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
suortti sanoi:
Ite oon joskus tehny pull-downia (periaatteesa sama liike) taljassa semmosella narukahvalla ja sillä saa kyllä helposti pumpin selkään. Toi ei ota rintaakaan ollenkaan, kun liikerata on vähän erilainen. Tämänhetkisessä ohjelmassa on selälle kuitenkin vaan 2 liikettä, joten tolle ei tilaa sieltä löydy. Toivottavasti tästä ei tuu samanlaista volyymisotaa kuin edellisestä Bisleyn threadista.

Kokeile ihmeessä tehdä se pull-down kovalla volyymilla ennen muita liikkeitä JOS treenit ei tunnu selässä haluamallasi tavalla.

Itsekään en ollut koskaan ennen tehnyt kyseistä liikettä, mutta näin Jay Cutlerin treenaavan, jossain DVD:llä tuolla tavalla ja voi juku, kun toimi myös minulla.

Ei tule sotaa, kunhan keskustelu pysyy asiallisella "kokeile ensin kommentoi sitten" -linjalla.

Tromm sanoi:
Miten pitkät palautukset pidät sarjojen välissä? Onko tässä sama juttu kuin viparipeijaiset-tredissä eli kaverin kanssa ja paussit kestää vaan sen treenikamun sarjan verran?

Näitä Bisleyn treenivinkkejä on tosi kiva lukea ja kokeilla salilla. Sais tulla lisääkin, kunhan ei tosiaan pilata näitä ketjuja riitelyllä.

Yksin, kun yleensä treenaan, pidän sen noin minuutin tauon niin, että pulssi hakkaa vielä kohtalaisen kovaa.

Vähän sama meininki kuin viparipeijaisissa!

Ehdottomasti menee kokeiluun! Ite oon etukäteisväsytystä harrastanut tähän mennessä taljasoutua köydellä (nimeä en tiiä) tai sitten puNpannu sillä viimeiseksi, toimii myöskin.:whip:

Powerhousu sanoi:
Ton voi tehdä taljassa seistenkin, jolloin kädet ei nouse niin ylös, eikä ota rintaan oikeastaan ollenkaan. Se osa liikkeestä, jolloin kädet on takana täydessä venytyksessä ja sieltä lähdetään tuomaan tankoa eteen, ottaa rintaan. Loppu liike tulee selälle. Oon tehny tota treenin jälkeen. Ennen treeniä verottaa turhan paljon treenipainoja. Ja kun ton tuntuman kanssakaan ei ole ongelmia, niin mielummin otan pulloverilla seisten taljassa sitten treenin loppuun ihan hillittömän pumpin selkään.
juu, oon puldownia joskus tehnyt. se ottaa kyllä pelkästään selkään.

Bisley sanoi:
Aloitan usein selkätreenit tekemällä 100-toistoa pullover-laitteella! Sopivan raskaalla vastuksella, niin että 20-toistoa tekee jo tiukkaa ja niitä sitten 5-sarjaa.

Selkälihaksiin tulee meikäläisellä siinä vaiheessa niin paljon painetta ja verta, että jokainen liike sen jälkeen tuntuu kahta kauheammalta tehdä ja tuntuu osuvan juuri latseihin ja muihin selän lihaksiin, eikä esim hauiksiin tai muihin apulihaksiin.

Nyt Bisley puhuu asiaa!!

Nykyisellä salilla ei ikävä kyllä ole kyseistä konetta, mutta olen sitä taannoin tehnyt muutamallakin salilla. Laite on järkyttävän hyvä ja toimii kuin tauti. :rock:
Katsokaan vaikka Dorian Yatesin Blood and cuts leffasta kuinka Doz treenaa selkää.
Tuota liikettä voi kyllä tehdä taljassakin, mutta mielestäni se ei kyllä ole yhtään sama liike, koska venytystä ei saa sinne päinkään.

Toimii kuin junan vessa kun kiskoo menemään joko taljassa naruilla tai sitten varsinaisessa koneessa. Taljassa pitää vain olla tarkkana ettei tee ojentajilla liikettä pätkääkään, ne nimittäin puutuvat siinä ennen selkää jos rasitus niille siirtyy. Koneessa on todella hyvä tehdä, itse teen viimeisenä liikkeenä pulloveria.

Sillä saa aivan totaalisen erilaisella liikeradalla varsin hyvän tuntuman.

Mike sanoi:
Toimii kuin junan vessa kun kiskoo menemään joko taljassa naruilla tai sitten varsinaisessa koneessa. Taljassa pitää vain olla tarkkana ettei tee ojentajilla liikettä pätkääkään, ne nimittäin puutuvat siinä ennen selkää jos rasitus niille siirtyy. Koneessa on todella hyvä tehdä, itse teen viimeisenä liikkeenä pulloveria.

Sillä saa aivan totaalisen erilaisella liikeradalla varsin hyvän tuntuman.

Ja on näemmä toiminutkin teikäläisellä, kun katsoo minkälainen massiivinen, myskihärkämäinen, päiväntasaajan levyinen selkä sulla on!!:worship:

Miten tuo pullover muuten tehdään taljassa oikein? Mä en ole koskaan sitä taljassa kokeillut, enkä kenenkää nähnyt livenä sitä tekevän. Konetta ei meidänkään salilla valitettavasti ole.

Bisley sanoi:
Ja on näemmä toiminutkin teikäläisellä, kun katsoo minkälainen massiivinen, myskihärkämäinen, päiväntasaajan levyinen selkä sulla on!!:worship:
Toi myskihärkä tulee aika usein esiin sun teksteistä, ettei vain olisi toinen fiksaatio hippojen lisäksi.

Koska siirryt mun seuraksi City gymille? 15€ eka kuukausi. Voitais olla siellä se sun peräänkuuluttama härkäpari.

Niin ja kuulutus City gymillä treenaaville Pakkislaisille. Treenailen siellä aamuisin 9 aikaan, joten jos haluaa joku joskus messiin, niin hihkaskaa.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom