Pullonkaula -blues (epäkkäät?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shiba
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen huomannut epäkkäitteni kasvavan vähän turhan vauhdikkaasti ja yhtään en niihin enää lihaa halua. (Muualla sitä mämmiä ei sitten olekaan:itku: )
Missä yläkropan liikkeissä pitäisi olla erityisen varovainen ettei mene epäkkäille vaan muualle? Vinkkejä?

:david:

Ainakin esim. vipareissa sivulle kannattaa painaa niitä olkapäitä alaspäin ettei mene niin paljoa epäkkäille. Ja tietenkin kaikki maastavetoliikkeet jos karsii pois niin epäkkäät ei saa rasitusta, mutta muun kehityksen kannalta ei liene järkevää.

Olen huomannut epäkkäitteni kasvavan vähän turhan vauhdikkaasti ja yhtään en niihin enää lihaa halua. (Muualla sitä mämmiä ei sitten olekaan:itku: )
Missä yläkropan liikkeissä pitäisi olla erityisen varovainen ettei mene epäkkäille vaan muualle? Vinkkejä?

:david:

aika nirsoa kyllä, jos ei tiukka liha kelpaa. Itselleni kelpaisi kyllä, sama mihin paikkaan tulis :)

[Max];1488271 sanoi:
aika nirsoa kyllä, jos ei tiukka liha kelpaa. Itselleni kelpaisi kyllä, sama mihin paikkaan tulis :)

Se on aika hölmön näköistä, jos on (liian) isot epäkkäät, eikä muualla torsossa olr kuin babylihat. Johnnie Jackson (jolla on törkeet trapzit ) kertoo, ettei treenaa epäkkäitä ku joskus kerran kuussa, liian isot epäkkäät myös kaventaa sitä V-muotoa .

Joo, toinen vaihtoehto on sitten kasvattaa vaan vitun isot latsit ja sivuolkapäät ni ne vähän korjaa sitä tilannetta. :D

maastavedot ja kaikki soutuliikkeet ottaa ainakin jonkun verran epäkkäisiin.
tuota vipariselitystä en oikein usko, kyllä ne jännittyy samalla tavalla vaikka olkapäitä miten painaisi alaspäin, vaikka ehkä ei tule samanlaista supistusta kuitenkaan. tuskin vipuonstot kasvattaa sen enempää epäkkäitä kuin pystypunnerruksetkaan, jos haluaa sivuolkapäitä jotenkin treenata.
luulisi olevan geneettistä, mihin tulee lihaa helposti, ja mihin ei.
ps. haluat siis olla kynäniska??

tuota vipariselitystä en oikein usko, kyllä ne jännittyy samalla tavalla vaikka olkapäitä miten painaisi alaspäin, vaikka ehkä ei tule samanlaista supistusta kuitenkaan.

No älä sitten usko. :david: Ihan mun omaa kokemuspohjaista analyysia se vaan on. Mulla asia nyt kuitenkin on vain näin, siitä en mene takuuseen miten se sulla toimii. Kokeile itse niin ei tarvitse arvuutella.

Voima sivuvipareihin uberegopainoilla tulee kyllä pääasiassa epäkkäistä. Kun epikset jätetään liikkeestä pois, painot saa puolittaa. Kohdistuu tuskallisen oikein, kun tekee liikkeen istualtaan (ja rauhallisesti).

ps. haluat siis olla kynäniska??

Saattaa olla tytöllä aika dorkan näköistä jos hartiat alkaa korvista? Ja juu, kyllä haluan olla kynäniska: sen takia yritän raivoisasti kasvattaa latseja ja olkapäitä että pullo-efekti häipyisi....:david:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Epäkkäät sekä monet muut selän yläkropan lihaksista jännittyvät, kun olkavartta lähdetään loitontamaan, se on fysiologinen fakta. Se on taas itse kokeiltava, millä tekniikalla ja millä painoilla epäkkäiden osuus saadaan minimoitua ja suoritus kohdistettua oikeaan liharyhmään (tässä tapauksessa olkapään sivulohko).

Allekirjoittanut joskus luuli repineensä puhtaita vipunostoja aina 17,5kg hantteleilla asti, trapsithan siinä ainoastaan kipeytyi. Nykyään liike tehdään painohaarukassa 10-14kg ja olkapäät eivät ole kyllä ikinä vastaavassa kunnossa, kuin nyt. Puhtaita vipareita tehdessä painoja saa todellakin laskea matalalle, jos halutaan treenin kohdistuvan oikeaan lihasryhmään.

Shiba, mene peilin eteen, vedä olkapäät ryhdikkäästi taakse ja katso näyttävätkö epäkkäät edelleen ylikehittyneiltä. Jos ei, normaaliasennon pullonkaulaefektiin voi helpottaa, jos saat väännettyä olkapäitä pysyvästi taakse. Treenaa selkääsi ja venyttele ihan reilusti rintalihaksia. Sulla kun vielä on ihan reilusti kokoa noissa rintamuksissa (jossain threadissa kerroit. Kaikkee mäkin muistan :) ), niin ne kyllä myös osaltaan vetävät olkapäitä alemmas ja tadaa, taas tulee epäkkäät epämieluisammin esiin.

edit: Joo, oikein selkeesti kirjoitettu, mutta kaipa tuosta joku jotain tajuaa :jahas:

Mulla on sama ongelma kuin threadin aloittajalla, tosin nyt olen päässyt siitä ahdistuksesta yli. Onneksi sentään jonnekkin tulee lihaa:)

Yhteen väliin treenasin epäkkäitä harvemmin ja kokeilin vaikka mitä, mutta paskan latit: se on sukuvika kun suksi ei luista, ei sinne hartialinjalle tule sen nopeammin muuallekkaan lihaa sillä, että jättää epäkkäät kokonaan pois.
Tämä siis henk.koht...en yleistä.

Hehee, ite oon iha tyytyväinen ollu kun trapzeihin on tullu lisää kokoo, enpähän enää näytä niin kynikseltä. Itseasiassa olen hyvin mieltynyt epäkkäisiini. Ne on kivat. Kaikkii kiinostaa.

Jos nyt yhtään Shibaa lohduttaa, niin itse pidän niitä hyvin seksikkäinä naisilla. Siis tissejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom