- Ikä
- 35
M05
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saattaa olla etta mina altistun kovasti puvuille seurani ja opiskelualani takia ja sen takia ajattelen niiden olevan yleisempia kuin ovatkaan. Liike- ja lakimaailmassa kummassakin kun puvut ovat yleisia ja onhan se muutenkin vahan snobeilua ainakin taalla missa itse opiskelen... Insinooritoimistoista taas en tieda paljoakaan. Tai no tiedan sen etta insinoorit ovat (surullisen)kuuluisia omituisesta pukeutumisestaan ja insinoorin tunnistaa helposti :D Sama patee matikan opiskelijoihin.
Ingenjöörinä pakko kysyä että mikäs siitä pukeutumisesta tekee omituista. Varmaan meidän habituksessa on tiettyjä tunnusomaisia piirteitä mutta tuo "omituinen" oli aika voimakas sanavalinta..
Ingenjöörinä pakko kysyä että mikäs siitä pukeutumisesta tekee omituista. Varmaan meidän habituksessa on tiettyjä tunnusomaisia piirteitä mutta tuo "omituinen" oli aika voimakas sanavalinta..
No siis ilmeisesti jos ei ole pukua päällä niin jo se on itsessään omituista, kai sen pukeutumisen pitäisi vastata jotenkin sitä tietotasoa tai jotain vastaavaa. Alyssa nyt tuntuu puheiden perusteella aika vahvasti kategorisoivan ihmisiä pukeutumisen perusteella.
Kysymyksen voisi melkein laittaa laki osastolle mutta kokeillaan täältä ensin.
Eli työnantaja hommaa vaatteet. Housut,takit(päälystakki+fleece) kauluspaidat tai pikeepaidat. Mutta ei kustanna tai hoida niiden hoitoa=pesua. Kaupan alan tesissä on maininta että jos työnantaja hommaa vaatteet niin hoitaa myös niiden huollon.
Mutta sitten ihan oikeasti mietityttävä kysymys: Jos työntekijää paleltaa ja haluaisi pitää esim poolopaitaa työpaidan alla niin voiko työnantaja sen kieltää koska sen poolon kaulus näkyy kauluspaidan alta? Perusteena että duunareilla pitää olla yhtenäinen asu.
Jos työnantaja kustantaa yhtenäisen työasun, niin voi kieltää. Sellaista aluspaitaa ei tietenkään voi kieltää joka ei työnantajan ostaman paidan alta mihinkään näy.Mutta sitten ihan oikeasti mietityttävä kysymys: Jos työntekijää paleltaa ja haluaisi pitää esim poolopaitaa työpaidan alla niin voiko työnantaja sen kieltää koska sen poolon kaulus näkyy kauluspaidan alta? Perusteena että duunareilla pitää olla yhtenäinen asu.
Nostetaan ylös kun kukaan ei oikeastaan ottanut kantaa kysymykseeni:
...
Kertokaa onko valtionvirkamiehelle puku välttämättömyys? Käyttääkö kaikki? Oon tässä akateemisen uran loppuvaiheessa töitä etsimässä, reilusti alle 30 siis, ja nyt pukkais haastista valtion virastoon ja mietin tota työhaastatteluun pukeutumista, että riittäiskö tyyliin suorat housut ja kauluspaita ilman kravattia ja puvuntakkia?
Tuosta on muuten ihan oikeuden päätös ja ennakkotapaus, että työnantaja saa päättää jopa työntekijän alusvaatteet vaikkeivät ne näkyisi :D Joskus kaiveltiin noita säännöksiä esille työpaikalla.Jos työnantaja kustantaa yhtenäisen työasun, niin voi kieltää. Sellaista aluspaitaa ei tietenkään voi kieltää joka ei työnantajan ostaman paidan alta mihinkään näy.
Pelkkiä naisia alaisena ja käskynä kulkea kommandona?Tuosta on muuten ihan oikeuden päätös ja ennakkotapaus, että työnantaja saa päättää jopa työntekijän alusvaatteet vaikkeivät ne näkyisi :D Joskus kaiveltiin noita säännöksiä esille työpaikalla.
Älä kysy mikä järki tossa on....
Kyllä mä aika pöljänä pidän kolmekymppistä miestä, miksen nuorempaakin, joka tulee toimistotyötä suorittavan tehtävän työhaastatteluun muussa asusteessa kuin puvussa. On käytöstapoja ja pukeutumiskoodeja - ihan sama mitä niistä on mieltä, niin vain tehdään, käyttäydytään ja pukeudutaan. En mäkään puvusta pidä, silti se on päällä päivittäin.Haastiksessa tuli käytyä, ja olin kyllä neljästä (minä+kolme haastattelijaa) huoneessa paikalla olleesta selkeästi parhaiten pukeutunut, olin puvussa ilman krakaa. Mikä ei kyllä sinänsä ole huono juttu koska itseäni sinne kuitenkin tarjoan, ja haastattelijoiden ei tarvitse enää mitään todistaa. Hyvin meni haastattelu, menee tosin vielä yli viikko ennen kuin ilmoittavat. Odottaminen on harvinaisen rasittavaa, varsinki näissä tapauksissa.