Pukeutuminen työpaikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Persikka
  • Aloitettu Aloitettu
Mun mielestä puku on perus toimistotyöhaastiksessa ok. Samoin on myös fiksut farkut + kauluspaita, ja tohon vielä vaikka neule. Voipa siihen heittää vielä kravatinki kaulaan, jos haluaa asteen fiksummaksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mä aika pöljänä pidän kolmekymppistä miestä, miksen nuorempaakin, joka tulee toimistotyötä suorittavan tehtävän työhaastatteluun muussa asusteessa kuin puvussa. On käytöstapoja ja pukeutumiskoodeja - ihan sama mitä niistä on mieltä, niin vain tehdään, käyttäydytään ja pukeudutaan. En mäkään puvusta pidä, silti se on päällä päivittäin.

Puvusta on aina helppo downgradeta. Skraga pois, takki pois, hihat käärittynä. Paljon vaikeampaa on tehdä reisitaskuhousuista ja t-paidasta skragaa...
Pidän aika pöljänä sitä, joka menee jotain tuollaista sanomaan. Olen nähnyt aika monta haastattelua kolmessa eri maanosassa, enkä yhdelläkään pukua päällä. Kuitenkin positiot ovat olleet insinöörin ja operatiivisen johdon väliltä, joten skaala on laaja. Ainoastaan Japanissa pistäisin itse puvun päälle haastatteluun.

Käyttäytyminen ja pukeutuminen ehdottomasti firman ja maan etiketin mukaan. Näinkin voi käydä työhaastiksessa(steve jobsin legendaarisia kohtauksia, tosin tällä kertaa elokuvasta käsin kuvattuna). Relevantti video keskustelun kannalta ja äärimmäisen huvittava, etenkin kun perustuu tositapahtumaan http://www.youtube.com/watch?v=fwYy8R87JMA

Mut onpahan kerran ollut keikalla paikassa missä puljun isoin pomo kulki kesät ja talvet shortseissa ja havaijipaidassa. Talvella oli vaan paksu takki ja lakki ulos siirtyessä ton kombon päällä. Suht mauton, mut eipä se sen uramahollisuuksia näyttänyt heikentäneen(oli sillä 200+ alaista ja alihankkijat päälle).

Se kyllä naurattaa, jos osaamisen puutetta kompensoidaan pukeutumisella. Tosin voi tuota mennä toiseenkin suuntaan liian äärimmäisyyteen.

Pidän aika pöljänä sitä, joka menee jotain tuollaista sanomaan. Olen nähnyt aika monta haastattelua kolmessa eri maanosassa, enkä yhdelläkään pukua päällä. Kuitenkin positiot ovat olleet insinöörin ja operatiivisen johdon väliltä, joten skaala on laaja. Ainoastaan Japanissa pistäisin itse puvun päälle haastatteluun.

Ihan miten vaan.
En mä rekryissä ole jättänyt "väärän" pukeutumisen takia ketään palkkaamatta, mutta kyllä se kertoo ihmisen tilannetajusta aika paljon. Kuitenkin 90% äijistä tulee puvussa haastatteluun, joten en minä ihan väärässä voi olla.

Itse olen antanut senverran periksi, että käytän nykyään jo kauluspaitoja tai pitkähihaisia neuleen tyylisiä viileämpinä vuodenaikoina toimistotyössä. T-paitasillani en enää kehtaisi oikein enää toimistolla olla, vaikka tuskin siihen kukaan sen kummemmin huomiota kiinnittäisi etenkään kesällä.

Puku on edelleen melko vieras työasuste näin meikäläisen tasoisille insinööreille useimmissa toimistoissa. Ylempi johto osastopäälliköistä lähtien, joka edustaa firmaa enemmän, käyttää sitten niitä pukujaan.

Se kyllä naurattaa, jos osaamisen puutetta kompensoidaan pukeutumisella. Tosin voi tuota mennä toiseenkin suuntaan liian äärimmäisyyteen.

Tuo osaamattomuuden kompensoiminen pukeutumalla on kyllä ihan sikanoloa. Tai osaamattomuuden kompensoiminen ylipäätään millään on naurettavaa (tyyliin kaverin puheet on hienot muttei saa mitään aikaan).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom