Pukeutuminen työpaikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Persikka
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän valkoisessa kauluspaidassa sinänsä mitään pahaa ole. Se on vaan niin saatanan persoonaton takilla tai ilman. Tylsä.

Työpaikallani on todella kuuma, ilma ei juuri vaihdu ja työ on fyysistä. Käytän tavallisia "tyttömallin" t-paitoja, trikoot tai caprit jalassa. Shortseja en voisi kuvitella laittavani, enkä narutoppia, muutenkin jo tuntuu että siellä on nuori nainen katseiden kohteena vaikka päällä olisi muovikassi, kun ovat miehet tottuneet varttuneimpiin rouviin joiden kanssa duunailen... Työvaatteita enkä -jalkineita firmasta saa, koska työsuhde on määräaikainen, sen vuoksi voin pitkälti vaikuttaa kuinka pukeudun. Muutoin työntekijöiden vaatetus noudattaa yhtenäistä linjaa, siksikin pyrin olemaan heidän joukossaan "neutraalin" näköinen, en halua kohahduttaa esim. mikroshortsit ja napapaita-asusteessa vaikka varmasti sellaisessakin saisin työskennellä jos haluaisin..

no ei paljon vaihtoehtoja työpaikkapukeutumisessa, kun hoitoalalla on :jahas: . vaihtoehtoina ovat pitkä mekko taikka housut ja t-paita. itse suosin enemmän housupukua, kun mekossa v-mäistä kumarrella joka suuntaan. opiskelijana saa aina vetää ton lypsäjämekon päälle, on ihan järkyn rumia :eek: . mut nyt kesäisin meinaa tukehtua oli mikä vaatetus päällä, mut talvella taas palelee. mikään ei ole hyvä :D mut eipä ainakaan tarvi miettiä mitä laittaa aamulla päälle, kun työvaatteet on talon puolesta.

Mie nyt onneksi voin mennä töihin vaikka perunasäkissä, jos siltä tuntuu. Eipä hirveesti tarvii edustaa, ku töissä tulee yleensä soitettua suuta, eli tyhmiä kyselyitä tehden. Mutta yleensä näin hellepäivinä tulee pidettyä joko kivaa kesämekkoa tai sitten capreja ja hihatonta paitaa.

Turvakengät ja työhaalarit tulee työnantajan puolesta. Alla on hellepäivänä narutoppi ja autossa on mukana lyhythihainen paita siltä varalta että joutuu asiakkaan kanssa silmätysten. Mitään muita housuja en todellakaan tunge enää haalareiden alle eli pelkät kalsarit sieltä löytyy. En jaksa ymmärtää miten miehet tunkee sinne vielä jotkut verkkarit vaikka on niin sairaalloisen kuuma.

Farkut ja kaulus/pikee/hienompi teepaita..tällaista mikrotukikesähommaa. Mielestäni ei ole niin kovin tarkkaa millaisissa vaatteissa töissä liikkuu, kunhan ei täysin turhapurolta näytä.

Persikka sanoi:
Mietiskelen tässä vaan, että onko ajan mittaan asiat muuttuneet sallivampaan suuntaan, vai pidetäänkö työpaikoilla (omalla työpaikallasi?) yleisesti vielä vallalla tiettyjä kirjoittamattomia sääntöjä, joiden mukaan ne vaatteet pitäis valita?

Kesällä helteet on se poikkeustila milloin näkee shortseja jopa Verotoimiston työntekijöillä. Muuten yleissääntönä on se että mitä suurempi firma, sitä tarkempi pukeutumiskoodisto. Mielestäni ei voi sanoa että pukeutuminen olisi vapaampaa kuin vaikkapa kaksikymmentä vuotta sitten 80-luvulla. Tissit-kohta-pulpahtaa luukki osoittaa ehdottomasti huonoa arvostelukykyä. Samoin miehillä jos laitetaan kuluneet farkut tai samettihousut töihin.

Okei duunarit on sitten poikkeus mutta rakennusmiehillä tms. on yleensä työnmukaiset haalarit joita kyllä pestään ja vaihdetaan.

Itse en shortseja ihan äkkiä töihin laittaisi. Kuumilla helteillä olen pitänyt pellavahousuja, ovat niin ilmavat että tuntuu kuin ei olisi housuja laisinkaan <3 Vinkkinä niille joiden pitää pukeutua siistihkösti mutta eivät tahdo hikoilla kuin siat.

En tiedä kumpi on epätodellisempaa: Persikka vai tämän tredin suosio.

Persikka ainakaan ole totta, joten ehkä kuitenkin se. "Super hot female" kirjoittaa että "oi hitsi mites jos mä olisin pojat bikineissä kelatkaa" ja sitten dissaa jotain naisparkaa jonka kokee kilpailijakseen töissä näillä vanhimmilla "siis mikä hutsu ihan mauton siis oumaigaad kattokaa ny"...

LOLLOTTIS... :love:

Belmondo: Olihan tuo nyt vitsi, olihan? :confused: Tai jos ei ollut, niin selittäisitkö, mitä tekemistä Persikan user titlellä on hänen postaustensa kanssa, ja mistä repäisit nuo quottauksesi, kun en minä ainakaan sellaisia Persikan posteista löydä...? Mielestäni hän kyseli aloituspostissaan ihan asiallisesti Pakkislaisten mielipiteitä soveliaasta työpukeutumisesta kesäaikaan...

:huumorintajuton:

Asfalttimiesliivi, farkut ja vanhat kengät. Ja tosikomee raksakypärä. :rock:

Sitte yritän esittää :david: :ä kokoajan, kun jengi ajelee ohi. On moottoritien varressa kesäduunipaikka, tosi nasta työmaa. :curs:

Mulla työaikana päällä mustat farkut, maiharit ja t-paita, jonka päällä joko firman liivit ja/tai firman takki. Työpaikka vaihtelee asiakkaiden kodeista asiakkaiden laitteistotiloihin(sika kuumia paikkoja), joten asun pitää olla edustava ja käytännöllinen. Shortsit yms. ovat ehdoton nounou. Lisäksi homma sisältää paljon autossa istumista. Hiki virtaa aina kun aurinko paistaa tai on sisätiloissa, joissa ilmaistointi on huono. Satoi tai paistoi niin aina on märkä olo...

Töissä voi onneksi pitää lähes minkälaisia mukavia vaatteita tahansa, asiakkaita tosin puskee silloin tällöin puheille mutta yleensä saa istuskella rauhassa. Ja kun on vielä maisemakonttori ja pieni parveke niin aurinkoakin saa olosuhteiden salliessa otettua. :D Kesällä aika vakiovaatetus ovat shortsit ja hihaton paita.

Gillyanne sanoi:
Belmondo: Olihan tuo nyt vitsi, olihan? Tai jos ei ollut, niin selittäisitkö, mitä tekemistä Persikan user titlellä on hänen postaustensa kanssa, ja mistä repäisit nuo quottauksesi, kun en minä ainakaan sellaisia Persikan posteista löydä...? Mielestäni hän kyseli aloituspostissaan ihan asiallisesti Pakkislaisten mielipiteitä soveliaasta työpukeutumisesta kesäaikaan...

Mun viesti oli Persikan kivi, niin sanotusti. Elementary, my dear Watson.

Tänään olin duunissa maastokuvioisissa shortseissa, keltaisessa t-paidassa ja sandaaleissa. Olen toimistotyössä..

Salihousut, t-paita ja turvakengät. Lämpötilaa voi säätää automaatio-ohjelmasta, ja yleensä se on +22, eli sopiva.. Odotellaan vaan sitä työantajan virallista työasua :hyper:

Nyt töissä päällä shortsit, t-paita ja sandaalit. Kesä yleensä mennään noilla ja sitten viileämmillä keleillä farkut ja ihan normi pitkähihainen paita.

Päivätöissä toimistossa siistit farkut, siisti lyhythihainen paita, tai kauluspaita.
Yöllä ovella musta kauluspaita, mustat suorat housut, pikkutakki joskus.
Hierontahommissa tietty verkkarit ja siisti lyhythihainen paita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom