Puhelinmyynti kesätyönä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Kesätyönä olen ajatellut puhelinmyyntihommia.
3 paikkaan olen menossa haastatteluun , ja nyt kysyn onko mitään järkeä mennä?

Ilmoituksissaan lupailevat koht.palkkoja , miten on tosiasiassa?
Onko mahdollista tienata näin aloittelijan esim. 10 e/tunti?
Jossakin paikoissa lupailevat nuita takuupalkkoja + provikkaa?
Jos takuupalkka on esim. 7.14 e/tunti ,pääseeko tuohon 9-10 euroon tunnnissa?

Jakakaa kokemuksianne ja kertokaa paikoista missä olette olleet?
Mediapexille,teletaloille ja muutamaan muuhun paikkaan olen hakenut. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos osaat myydä niin voit hyvinkin tuon 10€/h tienata ja yli. Pitää olla hyvä asenne ja oikeat kusetusspiikit muttei noi suurimmalta osalta ihmisistä luonnistu.

No varmasti luvattuihin palkkoihin pääsee jos osaat myydä.

Tai sitten ei. Eli lähinnä tarkoitan, että vaikka kuin osaisi myydä tulos ei välttämättä ole hyvä, jos itse pitää tuotetetta huonona tai huijauksena. Varsinkin jos on edes hieman moraalia omaava yksilö, niin tuotteen, jonka itse tietää paskaksi, kauppaamisesta tuskin tulee mitään. Itse olin aikoinaan myymässä erästä tuotetta ja muistan elävästi omalta kohdalta kun asiakas pohti ääneen puhelimessa, että kannattaisikohan kyseinen tuote ostaa. Joka kerta teki mieli sanoa asiakkaalle, että "älä vitussa osta, ihan huijausta koko paska". Ja tuollainen ajatus mielessä kun yritti vakuuttaa et kantsii ottaa, niin eihän siitä mitään tullut. Toinen ongelma itsellä oli tuossa, että ahdistaa ihan tosissaan häiriköidä ihmisiä puhelimella, kun kaikki niitä puheluita ei tosiaan halua.

Mutta itse kysymykseen: kyllä kai puhelinmyynnillä voi päästä hyvillekkin tuloille, jos tosiaan osaa myydä ja ennen kaikkea uskoo siihen mitä on myymässä. Tosin luulen, että useissa puhelimen kautta kaupattavissa tuotteissa myyjän pitää olla keskimääräistä tyhmempi uskoakseen omaan tuotteeseen, mutta kai niitä ihan toimiviakin tuotteita puhelimen kautta myydään. Ja aika tärkeä lienee myös se, että itseä ei häiritse häiritä muita ihmisiä ja saada muut suuttumaan. Tuota asiakkaiden hermoilua tapahtuu vääjäämättä. Riippuen toki paljon kaupattavasta tavarasta ja kohderyhmästä. Jos pääset myymään vaikka jollekkin ammattiliitolle tai vastaavalle heidän oman rekisterin perusteella heidän ammattiin liittyvää tuotetaa, niin saatat päästä helpolla ja asiakkaat käyttäytyä todella asiallisesti. Sen sijaan jos joudut myymään jollekkin ihan täysin random ryhmälle, johon sinulla ei ole mitään kiinnekohtaa ja vielä jotain paskatuotetta, niin paskaa tulee puhelimen kautta ihan ropisemalla ja tuskin kauppakaan kovin luistaa.

Joskus aikoja sitten joku kusipää möi mummolle jonkun fakin nettiliittymän vaikka tämä sano sille selvästi ettei edes tiedä mikä se on, silti haluaisin kokeilla tota hommaa.

Tosin luulen, että useissa puhelimen kautta kaupattavissa tuotteissa myyjän pitää olla keskimääräistä tyhmempi uskoakseen omaan tuotteeseen, mutta kai niitä ihan toimiviakin tuotteita puhelimen kautta myydään.

Olet kyllä väärin käsittänyt, jos luulet tuolla olevan mitään tekemistä älykkyyden kanssa.

Hommaa jotain muuta duunia. About kaikki on sanonut et toi on ihan paskaa duunia(ite en tosin ole tehnyt niin voihan se ollakkin suklaata...). Jos jokin näyttää paskalta ja haisee paskalta niin pitääkö siihen paskaan vielä mennä pyörimään, syödä sitä ja uskotella itselleen että se on suklaaprodea ?

Mä kattelisin mieluummin puhelinhaastattelijan hommia. Eli näitä puhelimessa tehtäviä galluppeja.

Joskus muinoin tein noita ja niihin vastattiin ihan hyvin jos ei ollut hirveän pitkiä. Palkka nousi nuorelle jampalle hyvinä päivinä aivan järkyttäväksi eikä "nollapäiviä" itselleni tullut. Ei toikaan kaikille sovi, pikkubroidi kokeili muutaman kerran mut homma ei toiminut ollenkaan.

Joskus oli hauskoja kenttätutkimuksia kuten röökitutkimuksia. Niitä lappusia sit kavereiden kanssa täytettiin ja vedettiin ite röökit. Et ei kannata ihan kaikkiin tutkimuksiin uskoa 100 prosenttisesti.. :hyvä: Joillain se työmoraali oli vieläkin alhaisempi. Siellä saattoi esimerkiksi jonkun haastattelijan keskimääräinen haastatteluaika olla lyhyempi kuin vastaajalle soitettava mainospätkä olisi kestänyt. Pientä kusetusta...

Mä kattelisin mieluummin puhelinhaastattelijan hommia. Eli näitä puhelimessa tehtäviä galluppeja.

Joskus muinoin tein noita ja niihin vastattiin ihan hyvin jos ei ollut hirveän pitkiä. Palkka nousi nuorelle jampalle hyvinä päivinä aivan järkyttäväksi eikä "nollapäiviä" itselleni tullut. Ei toikaan kaikille sovi, pikkubroidi kokeili muutaman kerran mut homma ei toiminut ollenkaan.

Joskus oli hauskoja kenttätutkimuksia kuten röökitutkimuksia. Niitä lappusia sit kavereiden kanssa täytettiin ja vedettiin ite röökit. Et ei kannata ihan kaikkiin tutkimuksiin uskoa 100 prosenttisesti.. :hyvä: Joillain se työmoraali oli vieläkin alhaisempi. Siellä saattoi esimerkiksi jonkun haastattelijan keskimääräinen haastatteluaika olla lyhyempi kuin vastaajalle soitettava mainospätkä olisi kestänyt. Pientä kusetusta...
Been there, done that ja se oli kyllä mielestäni paskinta duunia ikinä. Palkka minimaalinen, ja siellä oli oikeesti pakko tehäkkin jotain koska tuntiliksaa ei ollu, vaan urakkapalkalla mentiin. Vaikka en myynyt mitään niin silti tuli joka kerta vittuilua. Sopii ehkä jollekkin mutta mä pysyn jatkossa kaukana kaikesta puhelinduunista. Myyntityössä voi olla se parempi että siellä juoksee myös tuntiliksa, tosin "asiakkaat" saattaa olla vielä vittumaisempia..

Harvassa on oikeesti hyvät puhelinmyyntipaikat missä on kunnollinen kiintee palkka ilman mitään silmäänkusemista kuulema. Monessa tehdään niin että pidetään porukkaa jollain harjottelupalkalla ja sitten potkitaan pois kun pitäis alkaa maksaa enemmän. Taas uudet tilalle ja niille fudut taas harjotteluajan päätyttyä. Tällästä kuullut kavereilta.

Itse olin joskus lyhyen pätkän yhdessä firmassa ja siinä oli kiintee tuntipalkka mikä oli hyvä että oli varmaa tuloa vaikka oliskin huono päivä, mutta se vaatimus että kauppa per työtunti oli vähä liikaa kun välistä oli päiviä millon osu jättipotteja ja välistä pari hassua kauppaa vaan. Ja tuotteet mitä piti myydä oli sellasia nimeltä mainitsemattoman pikkuoperaattorin piisofkräppiliittymiä jotka ei ollu ees halvimpia eikä asiakkaiden valitusten perusteella toiminu kunnolla ja isompia kilpailijoita vastaan ne oli aivan aseettomia. Lisäks se puhelinmyynti on aika tympeetä touhua jossa tuntee vaan häiritsevänsä ihmisiä ja tulee itekkin pahalle päälle kun kuuntelee työkseen vittulua ihmisiltä ja pomolta kun kukaan ei tahdo susipaskaa tuotetta ostaa. :rolleyes:

Tässä jotaki sekalaisia muistoja:

Vuosia sitten tein ihan perinteistä puhelinmyyntihommaa 5 kk kun en muutakaan keksiny ja ko paikassa oli töissä paljo tuttuja. Myin siis aikakauslehtiä, pääasiassa suomen kuvalehden ja seuran 2 vuoden tilauksia. Mitään kiinteitä palkkoja ei sillon ollu, vaikka joistaki mainoslauseista niin saatto käsittää. Eli ihan silkkaa provisiohommaa: jos et myy, et tienaa mitään.

Työpäivä sisälsi yleensä seuraavaa:
-Työaika 9:00-15:00 "pakollinen", mutta yleensä venytin tunnin tai kaks lisää
-kaks kahvitaukoa ja ruokapaussi
-Korkeintaan yks päivä viikosta oli sellanen, että soitin yli 50 puhelua
-Yleensä ~30 puhelua etunimen perusteella (Arvoja, Ernoja, Uskoja jne..)
-Pääasiassa päivä kului maleksiessa, syödessä ja kavereiden kanssa jutellessa soittopaikalla
-Erinäkösten soittotyylien testaamista (pelleilyä): hidas apina, G, säikky, lannistunut, anteeksipyyntelevä ym..

Tienasin tuolla matoilulla noin 1400, 1400, 2000, 1100 ja 1200 euroa/kk sekä lopuksi lomarahat noin 600€. Koskaan ei tarvinnut huijata, tyrkyttää eikä muutenkaan kieroilla, sillä kyllä olis tienannu paremmin. Tosi moni kauppa meniki jäihin ihan loppuvaiheessa puhelua..

Paras näkemäni tienesti tuona aikana oli erään nuoren ensimmäisen täyden työkuukauden 2700€ käteen. Hemmo tuli töihin yleensä iltapäivälllä ja soitteli myöhään iltaan. Jotkut ihmetyypit tienasi 2500-3000€ joka kuukausi 6 tunnin työpäivällä. Osa sai myytyä joka toisella puhelulla, useina päivinä viikossa, vissiin fiiliksestä kiinni. Toiset taas soitteli paljon, eli myös kauppoja on pakko syntyä.

Homma alko lopulta tulemaan korvista ulos eikä siitä sillon mitään tule. Hyviä puolia oli tosiaan aika vapaa työaika, lähes päivittäiset kilpailut joissa paljon palkintoja (pitsoja, jtn pientä roinaa, välillä esim pienempiä kodinkoneita) ja työporukka.

Jos jotaki haluat kokeilla, niin ehd. Mediapex. Mutta ennemmin suosittelisin kuitenki esim varasto- tai raksahommia, tienaa paremmin ja hyötyy muutenki enemmän. Harva tuota jaksaa..

Melko paskaa hommaa, tein alle viikon ja lopetin, kun totesin että työttömänäkin tienaan enemmän. Omilla myynneillä olin silti kärkijoukossa meistä uusista :dance:

Tuli myös pari hämeenlinnan pisteen tyttöä sinne näyttämään että miten tehdään rahaa tuolla. Ääni aivan täyttä hunajaa molemmilla ja sitten tarjotaan GTI-lehtiä nuorille miehille --> tulot 4-6k€/kk. Itekin näin sen verran, että yli 30 kaupan päiviä saivat tehtyä, siinä ajassa mitä yhtä aikaa töissä oltiin.
Toisin sanoen, miellyttävä puheääni ja asiakasryhmän kohdentaminen auttaa paljon.

Koeta kysellä mitä siellä myydään. Jos se tuote on jotain kauheaa paskaa niin et varmasti pääse hyville liksoille.

Ite olin tunnin puhelinmyyjänä ja se riitti mulle!:D Toi olikin kaikista viimesin vaihtoehto kesätöiksi.
Sitten mulle kävi flaksi ja vaihdoin paikalliseen autoliikkeeseen ajeleen vitun kalliita autoja hirveellä palkalla paikasta A paikaan B.

Täytyy sanoa, että henkilökohtaisesti en oikeen tykännyt. Supliikkimiehet ja -naiset varmaan pärjää tossa hommassa tosi hyvin...:rolleyes:

Koeta kysellä mitä siellä myydään. Jos se tuote on jotain kauheaa paskaa niin et varmasti pääse hyville liksoille.

Väärin. Vaikka sukkia myymällä voi rikastua (ne kyllä olikin laadukkaita sukkia:D). Viime kesänä siis olin Midas Touchilla kuukauden töissä. Palkka oli ihan jees, kunhan vain homman osasi hyvin, parhaina päivinä lähes 2,5 kertainen verrattuna kavereiden tuntiliksoihin metallifirmoissa. Peruspalkka ~7€/h + provikat up to 50€/päivä, joskus tietenkin jäätiin provikoissa sinne 10€ tienoille.. Ja ihan omasta motivaatiosta kiinni tuo palkka. Välillä tuli lueskeltua Valittuja Paloja koko työpäivän läpi, samalla luuriin epämääräiseti mongertaen -> Huono päiväpalkka. Jos taas jaksaa lätistä mukavia ja siinä ohimennen myydä kaikkea mahdollista, rahaakin kyllä tulee ihan mukavasti.

Melko rentoahan tuo työskentely ainakin itselläni oli, jokaiseen työtuntiin sisältyi 5 minuutin tauko ja joka päivä puolen tunnin ruokatauko. Nuita taukojakin pystyi venyttelemään ihan reilulla kädellä, kunhan vain tulosta syntyi sitten luurissa.

Sainpa yritykseltä vielä korruptiolahjana 10€ lahjakortin S-Markettiin:dance:, olin paras kesätyöläinen sukkien myynnissä:D.

Työstä ei ole muuta valittamista kuin yksitoikkoisuus. On puuduttavaa jauhaa samaa paskaa päivästä toiseen. Ei sitä vaan pää kestä semmosta. Työn ainoita huippuhetkiä oli moraalisaarnat, syyte- ja tappouhkaukset ym. vaihtelua tuovat asiat. Oikeastaan kaikki valitukset pitää osata ottaa huumorilla ja miettiä vaikka balleriinapukuinen setä sinne luurin päähän.

Kaiken kaikkiaan ihan mukava kokemus näin jälkikäteen mietittynä. Rahaa jäi käteen ihan kiitettävästi. Ei kuitenkaan riitä huumorintaju ensi kesänä puhelinmyyntiin.

Myin puhelin- ja nettiliittymiä. Yks työkaveri veteli välillä 50€ tuntipalkkaa, mutta perus oli sille ehkä sen 20-30€. Muistan pari muutakin, jotka oli lahjakkaita ko. hommassa. Jos osaat hommas, niin palkka juoksee. Jos taas et, niin ei toi sillon kannata.

Johtopäätös: Kokeile, erityisesti jos olet naispuolinen! ;) Hankala sitä omaa osaamistaan on muuten arvioida. Eikä siinä paljoa menetä, ainakaan jos ei muita töitä löydy.

Mediapexillä oon ollu parina kesänä duunissa. Ihan perus lehdenmyyntiä provikkapalkalla. Palkkaa saanu keskimäärin sen 1000€/kk. Duuniporukka ihan helvetin hyvä. Pienet palkinnot motivoi myymään. Mutta se nyt kai on sanomattakin selvää että ei missään nimessä sovellu kaikille kyseinen duuni. Ite viihdyin pexillä ihan hyvin vaikka toki välillä oli päiviä jolloin vitutti aivan helvetisti, mutta eikö näin oo joka työpaikassa?

Pexillä näki turhan paljon näitä yhden illan ihmeitä jotka kävi yhden päivän soittamassa ja heitti samointein hanskat tiskiin. Pitäsin ehdottomana minimiaikana yhtä kuukautta. Tässä jos missä työssä joutuu opettelemaan asioita ja ne oppii usein kantapään kautta. Ei kannata lannistua vaikka ekana päivänä ei kauppaa vielä tulis.

Itse suosittelen kokeilemaan puhelinmyyntiä. Jotkut pitää sitä paskaduunina, toiset ei. Onko mitään helpompaa tapaa tienata rahaa kuin istua puhelimen ääressä vajaa 6 tuntia päivässä. Ei todellakaan tarvitse hikoilla. Ellei aurinko paista oikein kuumasti ikkunasta sisään (:david: ). Täydellinen työ bodarille :hyvä:

Puhelinmyyjänä ollut nyt itte noin 7kk.
Ja tykkään helvetisti, erittäin mukavat työkaverit, kannustavat kilpailut sekä hyvä palkka.
Hyvän palkan eteen joutuu tosin töitäkin tekemään, mutta helposti saa noin 15€/h jos edes hieman keskittyy hommaan.
Paljon on myös kiinni tuotteesta mitä myyt, itse olen nyt myynyt moottoripyörälehti bikea ja sitähän menee kuin hunajaa!!!
Opiskelun ohella suosittelen puhelinmyyntiä sillä työajat ovat vapaat!!
Mutta voihan sen 2000-3000€/kk helpommallakin saada!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom