Puhelinmyynti kesätyönä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olin koko viimekesänä puhelinmyyjänä, ja mitään en teksi toisin.

Perus palkka oli 7€/h kun olin alle 18v. Provikka maksettiin 1€/tuote. Elikäs 3 tuotetta tunnissa nii sulla oli 10 euroa tunti elikäs ei paha.

Sit kävi hyvä tsägä niin pääsin myymään toista tuoteta josta pamahti 30€ provikkaa + limu jokasesta kaupasta. 4 kauppaa päivässä oli ihan mahdolista elikäs siitä tuli sit mukavat 176€ yhessä päivässä. No mutta normi oli kuitenkin 1-3 kauppaa päivässä.

Että suositelen lämpimästi!

itse tein fonectalla 4 kk puhelinmyyntiä. nyt helmikuun tili n. 4500euroa. mutta se ei auta jos työ on aivan uskomatonta paskaa. istua 8h päivässä ja tyrkyttää tuotteita. huomenna aamulla sanon itseni irti koska stressi joka tuosta tulee on jotain älytöntä

Se riippuu aika paljon myös siitä kui paljon mukavii ihmisii siel on duunis. Meil oli ainakin hiton hyvä meininki työpaikalle, en ois varmaan muuten viihtynyt yhtä hyvin.

itse tein fonectalla 4 kk puhelinmyyntiä. nyt helmikuun tili n. 4500euroa. mutta se ei auta jos työ on aivan uskomatonta paskaa. istua 8h päivässä ja tyrkyttää tuotteita. huomenna aamulla sanon itseni irti koska stressi joka tuosta tulee on jotain älytöntä

mutta tuo 4500e palkka vaati sen että olin nyt tammikuussa suomen paras myyntineuvottelija tuotteessa jota myin. jos ei ole stressin sieto kykyä, tuota työtä ei voi tehdö

Paljonko noin niinku nettona voi tienata kuukaudessa?

Ei ole sellasta noin palkkaa, kun se riippuu niin paljon susta itsestäsi millanen myyjä olet ja mitä myyt!

Itse myyn lehtiä ja saan 15% provikkaa kaupasta ja kauppojen hinnat on 30-160€ mutta nytten kun myyn biken vuoskertaa se maksaa 59€ saan siitä ite 8,85€ ja sit meijän firmassa on vielä viikkobonus systeemit joka on 15-350€ myynneistä riippuen.
Mutta noin 10kauppaa suunnilleen päivässä on mahollista saada.
Sit on viel sellasii kannustimia et jos myy tonnin päivässä saa sixpackin ohrapirtelöö ja firman t-paidan:)
Keväällä tulossa kisa jossa firman 10parasta myyjää pääsee viikonlopuks venetsiaan reissulle.
Työ on haastavaa eikä todellakaan kaikille sovi itellä ekat 4kk oli täyttä helvettiä, mutta kun jaksoi vaan jatkaa taidot kehittyy ja suhtautuminen muuttuu!!

Työ on haastavaa eikä todellakaan kaikille sovi itellä ekat 4kk oli täyttä helvettiä, mutta kun jaksoi vaan jatkaa taidot kehittyy ja suhtautuminen muuttuu!!

Totta, vaatii hyvät hermot, koska kaikki ihmiset eivät aina ole niin positiivisia. Tappo uhkauksiakin saa kuulla känniläisiltä :D

Ite oon harrastanu kans puhelinmyyntiä nuorempana opiskellessa ja välivuosia vietellessä. Alotin just pienemmistä firmoista pelkällä proviikka palkalla pieni ketunhäntä kainalossa mutta pärjäsin ihan ok. Siirryin jossain vaiheessa suoraan kustantajan toimistoon jossa oli hyvät edut+ kiinteä kk palkka joka oli ~1500€/kk +mahdollinen proviisio.

Eka vuos meni pirun hyvin ja työ oli mukavaa mutta sitten iski täydellinen seinä vastaan. Kauppa ei enää luistanu ja pomo vittuili koska joutu maksaa tuon 1500€/kk vaikka kauppa ei luistanu. Pukkas pientä masennusta päälle ja 6kk sinnittelyn jälkeen puotin palkkaa melkeen puolella ja menin myymään/paistaan burgereita. Tuo lehtien myynnin jättäminen onki ollu varmaan paras veto mitä on tullu työelämässä tehtyä. Se että olet töitten takia ko kävelevä ihmisraunio ei tosiaankaan ole minkään palkan arvosta.

Suosittelen kuitenki kokeilemaan koska jonku aikaa homma voi toimia tosi hyvin ko jaksaa vaan olla innostunu ja pääsee myymään esim: Cosmopolitan lehteä nuorille tytöille. Mikäs sen mukavampaa ko nuorena poikana jutella samanikästen tyttöjen kans päivät puhelimessa ja siitä vielä maksetaan. Kuitenki jos innostus lakkaa niin kannattaa lopettaa samantien koska jos tohon hommaan kyrpiintyy niin siitä ei enää kiinnostu uudestaan ja se kyllä kuuluu sitten sinne puhelimen toiseen päähän.

Miten voi tuo puhelinmyyjän työ olla stressaavaa? Soittelet ihmisille ja kauppaa jotain. Miten siitä voi stressiä vetää? Eri asia tietenkin on, jos on jotkut tiukat tavoitteet tms,

Suosittelen kuitenki kokeilemaan koska jonku aikaa homma voi toimia tosi hyvin ko jaksaa vaan olla innostunu ja pääsee myymään esim: Cosmopolitan lehteä nuorille tytöille. Mikäs sen mukavampaa ko nuorena poikana jutella samanikästen tyttöjen kans päivät puhelimessa ja siitä vielä maksetaan. Kuitenki jos innostus lakkaa niin kannattaa lopettaa samantien koska jos tohon hommaan kyrpiintyy niin siitä ei enää kiinnostu uudestaan ja se kyllä kuuluu sitten sinne puhelimen toiseen päähän.
:D Sait kiinnostumaan vaikkei mulla ole edes tarvetta tollasille töille.

Miten voi tuo puhelinmyyjän työ olla stressaavaa? Soittelet ihmisille ja kauppaa jotain. Miten siitä voi stressiä vetää? Eri asia tietenkin on, jos on jotkut tiukat tavoitteet tms,

Jos oot proviikkapalkalla ja pitää maksaa asunnot+ autot yms niin totta vitussa se on ressaavaa koska rahaa ei tule jos ei tule tulosta.

Jos taas on kiinteä liksa niin ei kukaan kovin pitkään sulle lehenlukemisesta maksa. On siinäki jotku tavotteet mitkä "pitäis" saavuttaa ja jos et saavuta niin kyllä sitä painetta alkaa ajan mukana niskaan tuleen.

Pexillä näki turhan paljon näitä yhden illan ihmeitä jotka kävi yhden päivän soittamassa ja heitti samointein hanskat tiskiin. Pitäsin ehdottomana minimiaikana yhtä kuukautta. Tässä jos missä työssä joutuu opettelemaan asioita ja ne oppii usein kantapään kautta. Ei kannata lannistua vaikka ekana päivänä ei kauppaa vielä tulis.
Eikös siellä pexillä ole ne myyntipisteet käytössä? Kenties kuulivat kilpailijasta joka maksaa keskimääräisesti tuplaprovikan verrattuna pexiin..

jos et ole kokeillut niin älä heitä tollasta vitun typerää kommenttia. jos olet myyjä ja tykkäät niin onnea siihen osotteeseen, ihmiset on erilaisia ja noin ajattelin mäki aluks... miten tästä muka voi stressata? mutta kas kummaa nyt parin viimeisen kk aikana en ole miettiny kuin työ asioita ja prosentteja ja oon siihen työhön aivan loppu ja se paska heijastuu minussa myös siviilissä. sen takia mä lopetan sen huomenna vaikka olen siinä työssä hyvä. rahalla ei ole paskankaan merkitystä siinä vaiheessa jos työ on niin tuskaa että vetää itsensä masentuneeksi sen takia

jos et ole kokeillut niin älä heitä tollasta vitun typerää kommenttia. jos olet myyjä ja tykkäät niin onnea siihen osotteeseen, ihmiset on erilaisia ja noin ajattelin mäki aluks... miten tästä muka voi stressata? mutta kas kummaa nyt parin viimeisen kk aikana en ole miettiny kuin työ asioita ja prosentteja ja oon siihen työhön aivan loppu ja se paska heijastuu minussa myös siviilissä. sen takia mä lopetan sen huomenna vaikka olen siinä työssä hyvä. rahalla ei ole paskankaan merkitystä siinä vaiheessa jos työ on niin tuskaa että vetää itsensä masentuneeksi sen takia

Itellä oli täysin sama fiilis loppuajasta. Perjantai iltana oli vielä henkisesti hiton väsyny töitten takia ja sunnuntai aamuna alko jo ajatteleen että vittuko pitää mennä jo huomenna töihin. Ensimmäiset puoli vuotta oli kyllä yhtä ruusuilla tanssia, toiset puoli vuotta ajatteli että tää on vaan työtä ja kolmas puoli vuotinen oliki jo yhtä helvettiä.

Sitten otin itteä niskasta kiinni. Sanoin pomolle että käyn hoitamassa omia hommia ja tuun parin tunnin päästä takas. Kävin tuona aikana työhaastattelussa ja takasin tultuani sanoin heti itteni irti.

Huomasitko kysymysmerkkiä typerien kommentieni perässä?

Mediapexillä oon ollu parina kesänä duunissa...

Joko ne nykyään maksaa sielläkin sairausajalta palkan?
Kaverin kokemusten perusteella paska paikka, jossa kusetetaan nuoria ja tietämättömiä.:down: Suosittelisin töitä etsiviä jättämään mediapexin pois laskuista ja hakemaan jonnekin ammattimaisempaan ja rehdimpään firmaan.

Kaverin kokemusten perusteella paska paikka, jossa kusetetaan nuoria ja tietämättömiä.:down: Suosittelisin töitä etsiviä jättämään mediapexin pois laskuista ja hakemaan jonnekin ammattimaisempaan ja rehdimpään firmaan.
Sama täällä mediapexiltä en oo mitään hyvää kuullut!! Kaiken kukkuraksi kusettaa vielä asiakkaita ja sen jälkeen ei sama asiakas varmasti koskaan tilaa mitään puhelimitse eikä 30 hänen ystäväänsäkään kun sana kiertää.

Olen nähnyt Mediapexin työsopimuksen ja siinä on kohta että sairaslomalta ja äitiysloman ajalta ei makseta palkkaa.

Vrt. erään pörssiyhtiön omistaman suoramarkkinointiyrityksen sairaslomapalkkaan:
työsuhteen alkamisesta alle 1kk = 50% palkasta
työsuhde kestänyt 1kk tai enemmän= 100% palkasta.

Varmasti kannattaa kokeilla puhelimitse myyntiä, suurin osa ihmisistä ei pärjää mutta sitähän ei etukäteen tiedä. Ennakkoluulottomalla asenteella liikkeelle ja puheluita puheluiden perään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom