Puhelinmyynti kesätyönä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos joku haluaa puhelinmyyntihommia, ni miun kautta jyväskylästä vois saada.

Itse suhtaudun hieman epäluuloisesti suureen osaan firmoista. Osa tekee ihan asiallisesti hommia ja maksavatkin kohtuullista palkkaa.
Toki asiaan vaikuttaa moni asia. Provisiolla tietenkin hankkii jos saa myyntiä, mutta nytten kun on taantumat päällä niin se näkyy myynnissä.
Joissain firmoissa on pohjapalkka, toisissa se riippuu soitetuista tunneista ja toisissa myynnistä.
Hyvin monessa firmassa palkat menevät tiettyjen tasojen mukaan.
ESim. näin että on 3 tasoa joista 1. on sellainen jonka saavuttamiseen ei tarvita mitään, tässä myös huonoimmat provikat. 2. taso on sellainen että sinun pitää tehdä vaikkapa liikevaihtoa joku tietty summa ja 3. taso sama homma, mutta hieman isommalla myynnillä saavutettavissa. Ensimmäinen palkkahan tulee tuolla 1. tasolla ja tämä lannistaa useat.
Seuraava kuukausi onkin useimmiten parempi kun on noustu seuraavalle tasolle.
Mutta parhaimpia ja selkeinpiä ovat paikat joissa provikat ovat tietty %määrä tehdystä liikevaihdosta.

Mä en ole tippaakaan myyntihenkinen ihminen. Olin 16-vuotiaana kesän puhelinmyyjänä. Myin jotain lehteä, jonka tuotto meni huumeiden vastaiseen toimintaan (muka). Pariin otteeseen puhuin asiakkaan ympäri olla ostamatta sitä lehteä, kun selvästi oli joku vanhus kyseessä ja sitten se rupesi vielä selittää, että kun on rahat vähissä, mutta kun menee niin hyvään tarkoitukseen, että on pakko ostaa. Ei vaan pystynyt.

Tienasin silloin 13 vuotta sitten semmoista 30mk/tunti. Ihan kohtuullinen palkka siihen aikaan.

Ekan työpäivän jälkeen itkin koko illan kotona ja vannoin, etten ikinä mee takaisin. Kuitenkin olin joku 3-4 kuukautta ennen kuin lopetin ja siirryin haastattelufirmaan tekemään lehti- ja puhelinhaastatteluja.

Ite olin tossa tammi-helmikuun puhelimyyjänä töissä ni sen voin sanoa että ei jumalauta saapi aika perkeleen motivoitunu siihen duuniin että sitä jaksas. Toisaalta itelle maksettii vaa provikka ja pohjapalkka ku puhelimessa puhutut tunnit oli täynnä, itehän en noita tunteja kerenny saaha täyteen ees ku hajosin kokonaan ja lopetin. Toisaalta nyt kun mietin ni voisin mennä heti uudelleen vastaavaan duuniin jos olisi edes jonkinlainen tuntipalkka niin ei nollapäivät niin stressaisi.

Taitaa nantes puhua paskaa.
En oo kenenkään kuullu tienaamaan puhelinmyynnillä 7000 kk,

no ihan miten haluat uskoa:) pohjapalkka 1440e kk
ku myy kuukaudessa 100% tavotteen niin saa 2550e.
mun myyntiprosentti oli 263% kuukaudessa +200e myyntikilpailu boonus.

voit tosta ihan rauhassa laskea mitä se tekee kuussa.
myyn numeropalvelu\www.02.fi näkyvyyksiä. normaalisti päivässä tavoite 1090 per päivä
myin päivittäin sellaista 3000euroa.

tässä firmassa kovimmat tilit on ollut 10000euroa kuukaudessa niillä myyjillä jotka on aivan suvereeneja. tuo 7000e bruttona kk vaati sen että oli suomen yksi paras mediasisällön myyjä.

siksi tuo tili 1kuukaudessa sun mielestä varmasti niin epäuskottavalta kuulostaa koska sitä ei jokanurkan kaveri onnistu tekemään. mutta sen voin sanoa että linjat kävi kuumana helmikuussa!

ja minuahan se ei kiinnosta vaikka kaikki tätä trediä lukevat luulisivat että puhun paskaa, koska tärkeintä on se että 20 vuotiaana sain sisustettua kaksioni 1kk töillä täysin kokonaan uusiksi hienoilla huonekaluilla ja hifi jutuilla ilman minkäänlaisia velkoja:)

Onks toi nikolex hyvä paikka? onks perus palkka hyvä ja mikä on provikan laita?

Mietin jos rupeisin tekeen kahta puhelinmyyjä työtä

Sain tosi hyvän työn nyt opiskeluajaksi. 15.9€/h kiinteä palkka (sis. lomakorvauksen) ja ei provisioita. Töitä voi tehdä milloin itselle sopii 08-20 välisenä aikana ja lauantaisin 9-17 (50% korotettu palkka). Työ on puhelinperintää eli käytännössä puhelinmyyntityötä missä ei tarvitse myydä mitään muuta kuin saada yritykset ja henkilöt maksamaan velkansa ennen kuin menee luottotiedot, mutta kuuluu myös tietokantojen päivittelyä ja muuta hässäkkää. Ylityöitä saa tehdä, mutta palkkaa tulee ilman prosenttikorotuksia (ei haittaa kun peruspalkka on jo niin hyvä). Kävi hirveä munkki, että löyty tuollainen työpaikka, missä on hyvät joustot ja ihan ok palkka.

mitä helvettiä 15.9€/H? onks toi kaikilla sama?

Kuulema TES:n mukainen palkka (tosin mä sain täydet ikälisät bonuksena kuten kaikki ko. työtä tekevät/tehneet ko. firmassa). Peruspalkka siis on 14€/h + 13.5% lomakorvausta, kun olen tuntityöläinen niin lomakorvaus maksetaan joka palkassa.

Aika hyvin jos sais noin hyvin palkkaa...

Onko siellä sitten myös semmoisia tehtäviä missä maksetaan perus palkka + provikkat?

Itselläni on tällä hetkellä 7,5€ perus palkka + provikka 30€/kauppa.

Hei ! Mä sain ens maanantaille Lahden Dial:iin työpaikkahaastattelun :) mitähän mahdollista ne mahtavat kysellä siinä? hieman apuja tarvis. Mitä sivulta luin, ni 3G liittymämyyjä paikkoja olisi tarjolla, osaatteko sanoa onko vaikea myydä ? 7.66€ /h palkka + provikka+bonus kuulemma.

Ongelma on se, että huomattavalla osalla asiakkaista määräaikainen sopimus, tai kytky valmiina nykyään. Suuressa mittakaavassa hyvinkin 50% liittymistä voi peruuntua. Ehkä 2000 luvun alussa oli kulta-aika noissa hommissa. Ala leikannut omaa kättään poikki. Jos et saa provikkaa, et saa myökään bonuksia. Ja pelkällä pohjapalkalla saa siirron hyvin nopeasti pois.

Hei ! Mä sain ens maanantaille Lahden Dial:iin työpaikkahaastattelun :) mitähän mahdollista ne mahtavat kysellä siinä? hieman apuja tarvis. Mitä sivulta luin, ni 3G liittymämyyjä paikkoja olisi tarjolla, osaatteko sanoa onko vaikea myydä ? 7.66€ /h palkka + provikka+bonus kuulemma.

No toi tuntipalkka kuitenkin takaa jo ihan OK tulot, näin puhelinmyyntibisneksen saralta siis.
Itsellä peruspalkka 5€ / h (SISÄLTÄEN LOMAKORVAUKSEN!)... Myynnin mukaan sitten provikkaa lisää, mutta turhan usea toimiston työntekijöistä jää tuohon peruspalkkaan... Hyvä, kun pystyy vuokran ja safkat tolla maksamaan. Ei todellakaan rikastu.

Puhelinmyynti alkaa olemaan hiipuva ala. Liikaa firmoja ja ennenkaikkea liikaa soittelua ihmisille. Puhtaalla provikalla jos pitäis vielä....no no!
EDIT: Kiinteellä palkalla voisi suositella, pelkällä provikalla ei edes kannata aloittaa. Tietysti aina on poikkeuksia. :)

Jos mulle Turkuun kesäksi paikan hankit niin :worship:

Misä olitkaan itse töissä?

mol.fi - ja Turusta saa paikan puhelinmyynnistä vaikka tältä istumalta.

Mutta mitähän kaikkea ne mahtavat kysellä siinä haastattelussa ? itselläni tulee olemaan ensimmäinen työhaastattelu, ja ei tiedä miten siinä menetellään :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom