Puhelimeen soittavat oudot puh.numerot, WTF

Tännekkin on tullut kerran soitto poliisilta sukulaisen kuoleman vuoksi. Olihan paskat fiilikset, mutta pitihän asia saada tietoon.
Hyvä että soittivat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ottakaa nyt hyvät ihmiset se salainen numero niin ei tule näitä ongelmia! Itse kun sen otin niin ei ole puhelimeen tullut yhtäkään turhaa puhelua, ei yhtäkään puhelinmyyjää. Numeroni tietävät vain ne keiden se kuuluu tietää.

Ottakaa nyt hyvät ihmiset se salainen numero niin ei tule näitä ongelmia! Itse kun sen otin niin ei ole puhelimeen tullut yhtäkään turhaa puhelua, ei yhtäkään puhelinmyyjää. Numeroni tietävät vain ne keiden se kuuluu tietää.
Osalle on tärkeetä että muutkin saa kiinni kuin äiti.

Eikös tuolla puhelintarjonnan rajoituspalvelulla eli Robinson-palvelulla saa tuommoset myynti ja muut paskapuhelut pois! Itsellekkin tuli eilen +1(616) 597-1111 numerosta puhelu, johon en tietenkään vastannut.

Niin ne ajat muuttuvat. Ei tästä nyt niin pitkä aika ole, kun kännyjä ei ollut olemassa. Ei silloin oletettu, että jokaisen pitää roikkua luurissa kiinni 24/7. Ja luulisi, että vieläkin on ihan sallittua olla vastaamatta puhelimeen tai avaamatta kotiovea mikäli siltä tuntuu. Ilman, että on poliisilla sitten haku päällä. Kun ei sitä ihan joka sekunti edes voi vastata vaikka haluaisikin.

Itse asiassa aika absurdi ajatus, että ihminen raahattaisiin poliisilaitokselle kun ei ole vastannut puhelimeen. Toki olisi parasta, että poliisi tavoittaisi henkilöt tarpeen mukaan, mutta ajatuksena toi haku päällä on vain "hassu".

Monet "vittu kun ei vastaa puhelimeen" tyypit voisivat myös katsoa peiliin ja jättää sinne vastaajaan viestin, jos jotain asiaa on. Mikäli puhelun vastaanottajalla siis on vastaaja käytössä.

Osalle on tärkeetä että muutkin saa kiinni kuin äiti.

Tai jopa että kaikki muut paitsi äiti. :)

Itsekin joudun soittelemaan työni vuoksi ihmisille ja suoraan sanottuna vituttaa sellaiset ihmiset jotka eivät vastaa vieraisiin numeroihin. Noh, eipä ole varsinaisesti minun ongelmani kun olen yrittänyt ilmoittaa jollekin henkilölle, ettei tarvitsekaan tulla ja tyyppi tuleekin turhaan paikan päälle. Olisi vastannut siihen puhelimeen tai soittanut takaisin.

Ei ole sulle tullut mieleen että joskus ei ihan oikeesti pääse vastaamaan puhelimeen. Ja miten helvetissä sitä soittaa takaisin jos numero on tuntematon (eli sitä ei näy). Tai en mä tiiä mitä sun nokias hälyttää mutta mulla se ainakin sanoo "tuntematon numero" jos siis numeroa ei ole. Totta vitussa mä vastaan puheluihin missä numero näkyy vaikken mä sitä tuntiskaan :D

EDIT: nojoo on taittu puhua eri asioista, peace.

Niin ne ajat muuttuvat. Ei tästä nyt niin pitkä aika ole, kun kännyjä ei ollut olemassa. Ei silloin oletettu, että jokaisen pitää roikkua luurissa kiinni 24/7. Ja luulisi, että vieläkin on ihan sallittua olla vastaamatta puhelimeen tai avaamatta kotiovea mikäli siltä tuntuu. Ilman, että on poliisilla sitten haku päällä. Kun ei sitä ihan joka sekunti edes voi vastata vaikka haluaisikin.

Itse asiassa aika absurdi ajatus, että ihminen raahattaisiin poliisilaitokselle kun ei ole vastannut puhelimeen. Toki olisi parasta, että poliisi tavoittaisi henkilöt tarpeen mukaan, mutta ajatuksena toi haku päällä on vain "hassu".

Monet "vittu kun ei vastaa puhelimeen" tyypit voisivat myös katsoa peiliin ja jättää sinne vastaajaan viestin, jos jotain asiaa on. Mikäli puhelun vastaanottajalla siis on vastaaja käytössä.
Et tainut huomata postin pointtia... Haku laitetaan päälle jos kaveria ei tavoiteta koska postit menevät eri paikkaan missä kys. hlö. asustelee (eli ei saa postiaan, tai vaikka saisikin niin ei ota yhteyttä). Sitten kun kaveri ei vastaa edes puhelimeen nin ei tuossa alkaa poliisilla olemaan keinot vähissä. Telepaattisia kykyjä omaavia poliiseja kun ei ihan joka laitokselle riitä;). Sitten laitetaan haku päälle ja toivotaan, että joskus kaveri jäisi haaviin. Luulempa, että aikoina jolloin kännyköitä ei ollut sen haun sai niskaansa myös jos tavoiteltavaa henkilöä ei tavoitettu. Nykypäivänä tilanne on mielestäni parempi, koska on tullut lisää näitä tavoittelukeinoja, esim. tuo kännykkä. Se nyt vain on omaa hölmöyttä jos tuollaisessa tilanteessa saa haun perään.

Eiköhän jokainen mahda siihen puhelimeen vastata tai soittaa takaspäin jos on tullut monta kertaa soitto samasta numerosta. Ja luulen että kavereita joilla ei ole osoitetta ja jotka ei vastaa kännykkään poliisit kyllä hakee ihan muilla keinoin kuin puhelimella soittamalla.

Eiköhän jokainen mahda siihen puhelimeen vastata tai soittaa takaspäin jos on tullut monta kertaa soitto samasta numerosta. Ja luulen että kavereita joilla ei ole osoitetta ja jotka ei vastaa kännykkään poliisit kyllä hakee ihan muilla keinoin kuin puhelimella soittamalla.
Mä en tiedä kuinka paljon poliiseilla on mielenkiintoa saatikka aikaa yritellä soittaa kovinkaan useaan kertaan...

Ja kyllähän ne poliisit hakevat muilla keinoilla. Se keino on se, että laitetaan se haku (etsintäkuulutus) päälle. Mutta sitäkin taisi joku kritisoida, että kylläpäs sitä helposti laitetaan haku päälle. Toki jos keksii paremman keinon niin voi ilmoitella tänne ja varmaan poliisikin olisi kiinnostunut tuollaisesta keinosta. Yksi keino on, että soitellaan perheenjäsenillekin mutta tämä taitaa olla jo käytössä joten sitä ei saa ehdottaa.

Mä en tiedä kuinka paljon poliiseilla on mielenkiintoa saatikka aikaa yritellä soittaa kovinkaan useaan kertaan...

No jos niin kiire on että ei kerkeä kuin kerran soittamaan ennen haun päälle laittoa niin taitaa kyseessä olla jo suunnilleen rikollisen haku...

Aikana ennen kännyköitä mun piti mennä kuulusteltavaksi eräästä asiasta poliisi laitokselle (epäiltiin rikoksesta mitä en ollut tehnyt, kuten tosin en oo tehny muitakaan...) ja koska ei mulla ollut puhelinta soittivat oppilaitokselle. Eihän mua sieltä puhelimeen helpolla tavoittanut, niin pari päivää yritettyään olivat jättäneet sanan että soittasinko tällaseen numeroon. No kun soitin niin käskivät tulla kuulusteluihin.

Eli kovin on ajat muuttuneet jos viaton kaveri ei huomaa pariin tulleeseen soittoon vastata vaan saa heti haun niskaansa. Veikkaisin että ekaks pukkaa tekstiviestiä. Ja turha vääntää että jos on ollut vaikka auto-onnettomuus. Ite käyn vaeltamassa silloin tällöin lapissa viikon ja eihän mua sillonkaan tavota viikkoon, (kun siellä ei ole kenttää, tiedoksi kehä III sisäpuolella eläville ;) )

Et tainut huomata postin pointtia... Haku laitetaan päälle jos kaveria ei tavoiteta koska postit menevät eri paikkaan missä kys. hlö. asustelee (eli ei saa postiaan, tai vaikka saisikin niin ei ota yhteyttä). Sitten kun kaveri ei vastaa edes puhelimeen nin ei tuossa alkaa poliisilla olemaan keinot vähissä.

Juu toi pointti oli niin kauhean vaikeasti huomattavissa.

Jos kyseinen henkilö ei ole edes epäiltynä rikoksesta, vaan todistaja, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi olla välittömästi poliisin tavoitettavissa? Toki jos tähän on jotain lakia esittää, niin myönnän oitis virheeni. Ja varsinkin kun löytyy se puhelimeen vastaamiseen liittyvä kohta.

Sulta taisi mennä mun postin pointti ohi, ei jokaisella ihmisellä ole kännykkää, ei tahtoa vastata siihen, ei mahdollisuutta vastata siihen 24/7. Ja tämä voi saada aikaan sen, että poliisi pistää sinusta haun päälle? Ja puhun vain puhelimesta, postin kulku on asia erikseen.

Lähinnä pisti vain silmään nämä "haku päälle", "vituttaa kun ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin" - tyyppiset postaukset. Jotenkin vain järki sanoo, että kai sitä jokaisella on oikeus vastailla puhelimeensa haluamallaan tavalla.

Juu toi pointti oli niin kauhean vaikeasti huomattavissa.

Jos kyseinen henkilö ei ole edes epäiltynä rikoksesta, vaan todistaja, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi olla välittömästi poliisin tavoitettavissa? Toki jos tähän on jotain lakia esittää, niin myönnän oitis virheeni. Ja varsinkin kun löytyy se puhelimeen vastaamiseen liittyvä kohta.

Sulta taisi mennä mun postin pointti ohi, ei jokaisella ihmisellä ole kännykkää, ei tahtoa vastata siihen, ei mahdollisuutta vastata siihen 24/7. Ja tämä voi saada aikaan sen, että poliisi pistää sinusta haun päälle? Ja puhun vain puhelimesta, postin kulku on asia erikseen.

Lähinnä pisti vain silmään nämä "haku päälle", "vituttaa kun ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin" - tyyppiset postaukset. Jotenkin vain järki sanoo, että kai sitä jokaisella on oikeus vastailla puhelimeensa haluamallaan tavalla.
Ilmeisesti se meni silti ohi. Eihän kenellekään hakua sen perusteella laitetakkaan päälle jos ei puhelimeen vastaa. Puhelin nyt vain on yksi niistä keinoista joilla yritetään tavoittaa.

Ja toki jokaisella on oikeus olla vastaamatta puhelimeen mutta eikös minullakin ole ihan yhtäläinen oikeus vittuuntua siitä? Minä kun en tuntemattomille ihmisille syyttä soita niin olisihan se kiva, että siihen puhelimeen vastattaisiin.

En vain ymmärrä ihmisiä jotka luulevat asuvansa pullossa eivätkä vastaa kuin vain niihin numeroihin joiden nimi on jo puhelimen muistissa. Mikä logiikka tuossa on? Sanovat, että jos jollakin on asiaa niin kyllä se keksii keinot minut tavoittaa. No perskeles, kun se keino on se puhelin.

No sitten sanotaan, että jos on jotain asiaa niin soittaa uudestaan. Pitäiskö sitä ihmisen arvailla milloin toisella on mahdollisuus vastata puhelimeen, varsinkin nykyaikana kun puhelimesta näkyy, että joku on yrittänyt tavoittaa. Ei kai se tavoittelis jos sillä ei olisi asiaa. Miksi ei voi soittaa takaisin kun itselle sopii? Oletteko te niin persaukisia, että ei ole varaa maksaa soittamisesta vai miksi ette soita takaisin. Pitäiskö sitä pistää joku televisiokamppanja pystyyn jos haluaa yhteyden johonkin henkilöön, jos kerran puhelinsoitto ei kelpaa? Aina olen ihmetellyt noiden Jenkkien innostusta noihin piippareihin mutta nyt se selkis.

Onko tullut sulle wnha mieleen että jotku käyttää ehkä kännykkäänsä työkseen aika jumalattomasti. Saattaa olla että iltasella siihen ei tule vastattua eikä ainakaan soitettua tuntemattomaan numeroon takaspäin. Arkisin päiväsaikaan tavottaa satavarmasti jos en sitten puhu toiseen puhelimeen ;)

Onko tullut sulle wnha mieleen että jotku käyttää ehkä kännykkäänsä työkseen aika jumalattomasti. Saattaa olla että iltasella siihen ei tule vastattua eikä ainakaan soitettua tuntemattomaan numeroon takaspäin. Arkisin päiväsaikaan tavottaa satavarmasti jos en sitten puhu toiseen puhelimeen ;)
Mä käytän puhelinta työkseni ja vielä aivan jumalattomasti mutta ei se estä minua soittamasta sillä taikka vastaamasta siihen myös illalla. Saattaa toki olla, että en välttämättä työpuheiluita enää illalla hoida.

No toki mäkin soitan ja vastaan illalla. Myös monesti tuntemattomaan numeroon. Mutta vaikka just nyt kun makaan sohvalla nuhassa niin jos joku tuntematon tohon kapulaan soittaa niin en viitsi vastata koska 90% se on lehti tai muukauppias tai 10% se on joku työjuttu joka kyllä joutaa odottaa aamuunkin...

Mutta ei tästä varmaan enempää kannata vääntää, anna mulle sun numeros niin jos joskus satut soittaan niin lupaan vastata :D

Eli kovin on ajat muuttuneet jos viaton kaveri ei huomaa pariin tulleeseen soittoon vastata vaan saa heti haun niskaansa. Veikkaisin että ekaks pukkaa tekstiviestiä. Ja turha vääntää että jos on ollut vaikka auto-onnettomuus. Ite käyn vaeltamassa silloin tällöin lapissa viikon ja eihän mua sillonkaan tavota viikkoon, (kun siellä ei ole kenttää, tiedoksi kehä III sisäpuolella eläville ;) )
Miksi joillekin pitää lähettää erikseen tekstiviesti tyyliin: "Yritin tavoitella, soitatko."
Eikös se "Yksi puhelu tullut" siinä kännykän näytössä tarkoita aikalailla samaa asiaa?

No toki mäkin soitan ja vastaan illalla. Myös monesti tuntemattomaan numeroon. Mutta vaikka just nyt kun makaan sohvalla nuhassa niin jos joku tuntematon tohon kapulaan soittaa niin en viitsi vastata koska 90% se on lehti tai muukauppias tai 10% se on joku työjuttu joka kyllä joutaa odottaa aamuunkin...

Mutta ei tästä varmaan enempää kannata vääntää, anna mulle sun numeros niin jos joskus satut soittaan niin lupaan vastata :D
Tai voihan siellä olla vaikka naapuris joka kertoo, että sun autossas on valot päällä.

Jos se on lehtikauppias sanot vain "ei kiitos" ja suljet luurin.

Jos se on työjuttu niin sanot vain "en ole enää töissä, hoidan sen aamulla." Kyllä ne työkaverit sitten oppivat, että tuo kaveri ei tee töitä illalla ja soittavat sitten enää jos oikeasti on sellainen asia joka ei jouda odottaa.

No kai sitä nyt saatana saa olla vastaamatta jos ei haluu. Varsinkin kun mun puhelinkin on aina väristyksellä vain joten ei pirise ;)

ps. Ei oo autossa valot päällä, kävin kattomassa :D

Ilmeisesti se meni silti ohi. Eihän kenellekään hakua sen perusteella laitetakkaan päälle jos ei puhelimeen vastaa. Puhelin nyt vain on yksi niistä keinoista joilla yritetään tavoittaa.

Välillä en tajua, miksi tuhlaan aikaani tähän ja itse asiassa, Mike, voitko bannata mut for ever, kiitos. Tämä voisi olla niinq mun testamentti tulevalle sukupolvelle, u know.

Jaa, että puhelin on vain yksi keino. No miksiköhän kirjoitin:
Ja puhun vain puhelimesta, postin kulku on asia erikseen.

Lue koko teksti ennen kuin vastaat, kiitos. Ja yritä myös ymmärtää lukemasi.

Ja toi avautuminen ihmisistä, jotka vastaavat vain numeroihin, joiden nimi on muistissa. Ehkä he vastaavat vain numeroihin, joihin haluavat vastata? Miksi ihmeessä on vaikeata tajuta sitä, että ei ole mikään kansalaisvelvollisuus vastata siihen puhelimeen?

Enkä todellakaan sanonut mitään uudelleen soittamisesta. Oletko koskaan kuullut keksinnöstä nimeltä puhelinvastaaja?

Yleensä inhoan ikäkorttia, mutta minkä ikäinen wnha mahtaa olla? Kun monille ihmisille se känny on vain puhelin. Ei tarvitse koodata paskalla istuessa facebookiin että istun paskalla ja seuraavaksi menen syömään maksalaatikkoa.

Ja vastaamaton soitto kännyssä ei todellakaan ole soittopyyntö. Soittopyyntö on esim. viesti vastaajassani, jossa pyydetään soittamaan takaisin.

. Saattaa toki olla, että en välttämättä työpuheiluita enää illalla hoida.

Mutta kuitenkin kaikkien pitäisi vastata kaikkiin puheluihin joka ikisenä hetkenä vuorokaudessa? Yritä nyt päättää, kiitos.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom