Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osalle on tärkeetä että muutkin saa kiinni kuin äiti.Ottakaa nyt hyvät ihmiset se salainen numero niin ei tule näitä ongelmia! Itse kun sen otin niin ei ole puhelimeen tullut yhtäkään turhaa puhelua, ei yhtäkään puhelinmyyjää. Numeroni tietävät vain ne keiden se kuuluu tietää.
Osalle on tärkeetä että muutkin saa kiinni kuin äiti.
Itsekin joudun soittelemaan työni vuoksi ihmisille ja suoraan sanottuna vituttaa sellaiset ihmiset jotka eivät vastaa vieraisiin numeroihin. Noh, eipä ole varsinaisesti minun ongelmani kun olen yrittänyt ilmoittaa jollekin henkilölle, ettei tarvitsekaan tulla ja tyyppi tuleekin turhaan paikan päälle. Olisi vastannut siihen puhelimeen tai soittanut takaisin.
Et tainut huomata postin pointtia... Haku laitetaan päälle jos kaveria ei tavoiteta koska postit menevät eri paikkaan missä kys. hlö. asustelee (eli ei saa postiaan, tai vaikka saisikin niin ei ota yhteyttä). Sitten kun kaveri ei vastaa edes puhelimeen nin ei tuossa alkaa poliisilla olemaan keinot vähissä. Telepaattisia kykyjä omaavia poliiseja kun ei ihan joka laitokselle riitä;). Sitten laitetaan haku päälle ja toivotaan, että joskus kaveri jäisi haaviin. Luulempa, että aikoina jolloin kännyköitä ei ollut sen haun sai niskaansa myös jos tavoiteltavaa henkilöä ei tavoitettu. Nykypäivänä tilanne on mielestäni parempi, koska on tullut lisää näitä tavoittelukeinoja, esim. tuo kännykkä. Se nyt vain on omaa hölmöyttä jos tuollaisessa tilanteessa saa haun perään.Niin ne ajat muuttuvat. Ei tästä nyt niin pitkä aika ole, kun kännyjä ei ollut olemassa. Ei silloin oletettu, että jokaisen pitää roikkua luurissa kiinni 24/7. Ja luulisi, että vieläkin on ihan sallittua olla vastaamatta puhelimeen tai avaamatta kotiovea mikäli siltä tuntuu. Ilman, että on poliisilla sitten haku päällä. Kun ei sitä ihan joka sekunti edes voi vastata vaikka haluaisikin.
Itse asiassa aika absurdi ajatus, että ihminen raahattaisiin poliisilaitokselle kun ei ole vastannut puhelimeen. Toki olisi parasta, että poliisi tavoittaisi henkilöt tarpeen mukaan, mutta ajatuksena toi haku päällä on vain "hassu".
Monet "vittu kun ei vastaa puhelimeen" tyypit voisivat myös katsoa peiliin ja jättää sinne vastaajaan viestin, jos jotain asiaa on. Mikäli puhelun vastaanottajalla siis on vastaaja käytössä.
Mä en tiedä kuinka paljon poliiseilla on mielenkiintoa saatikka aikaa yritellä soittaa kovinkaan useaan kertaan...Eiköhän jokainen mahda siihen puhelimeen vastata tai soittaa takaspäin jos on tullut monta kertaa soitto samasta numerosta. Ja luulen että kavereita joilla ei ole osoitetta ja jotka ei vastaa kännykkään poliisit kyllä hakee ihan muilla keinoin kuin puhelimella soittamalla.
Mä en tiedä kuinka paljon poliiseilla on mielenkiintoa saatikka aikaa yritellä soittaa kovinkaan useaan kertaan...
Et tainut huomata postin pointtia... Haku laitetaan päälle jos kaveria ei tavoiteta koska postit menevät eri paikkaan missä kys. hlö. asustelee (eli ei saa postiaan, tai vaikka saisikin niin ei ota yhteyttä). Sitten kun kaveri ei vastaa edes puhelimeen nin ei tuossa alkaa poliisilla olemaan keinot vähissä.
Ilmeisesti se meni silti ohi. Eihän kenellekään hakua sen perusteella laitetakkaan päälle jos ei puhelimeen vastaa. Puhelin nyt vain on yksi niistä keinoista joilla yritetään tavoittaa.Juu toi pointti oli niin kauhean vaikeasti huomattavissa.
Jos kyseinen henkilö ei ole edes epäiltynä rikoksesta, vaan todistaja, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi olla välittömästi poliisin tavoitettavissa? Toki jos tähän on jotain lakia esittää, niin myönnän oitis virheeni. Ja varsinkin kun löytyy se puhelimeen vastaamiseen liittyvä kohta.
Sulta taisi mennä mun postin pointti ohi, ei jokaisella ihmisellä ole kännykkää, ei tahtoa vastata siihen, ei mahdollisuutta vastata siihen 24/7. Ja tämä voi saada aikaan sen, että poliisi pistää sinusta haun päälle? Ja puhun vain puhelimesta, postin kulku on asia erikseen.
Lähinnä pisti vain silmään nämä "haku päälle", "vituttaa kun ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin" - tyyppiset postaukset. Jotenkin vain järki sanoo, että kai sitä jokaisella on oikeus vastailla puhelimeensa haluamallaan tavalla.
Mä käytän puhelinta työkseni ja vielä aivan jumalattomasti mutta ei se estä minua soittamasta sillä taikka vastaamasta siihen myös illalla. Saattaa toki olla, että en välttämättä työpuheiluita enää illalla hoida.Onko tullut sulle wnha mieleen että jotku käyttää ehkä kännykkäänsä työkseen aika jumalattomasti. Saattaa olla että iltasella siihen ei tule vastattua eikä ainakaan soitettua tuntemattomaan numeroon takaspäin. Arkisin päiväsaikaan tavottaa satavarmasti jos en sitten puhu toiseen puhelimeen ;)
Miksi joillekin pitää lähettää erikseen tekstiviesti tyyliin: "Yritin tavoitella, soitatko."Eli kovin on ajat muuttuneet jos viaton kaveri ei huomaa pariin tulleeseen soittoon vastata vaan saa heti haun niskaansa. Veikkaisin että ekaks pukkaa tekstiviestiä. Ja turha vääntää että jos on ollut vaikka auto-onnettomuus. Ite käyn vaeltamassa silloin tällöin lapissa viikon ja eihän mua sillonkaan tavota viikkoon, (kun siellä ei ole kenttää, tiedoksi kehä III sisäpuolella eläville ;) )
Tai voihan siellä olla vaikka naapuris joka kertoo, että sun autossas on valot päällä.No toki mäkin soitan ja vastaan illalla. Myös monesti tuntemattomaan numeroon. Mutta vaikka just nyt kun makaan sohvalla nuhassa niin jos joku tuntematon tohon kapulaan soittaa niin en viitsi vastata koska 90% se on lehti tai muukauppias tai 10% se on joku työjuttu joka kyllä joutaa odottaa aamuunkin...
Mutta ei tästä varmaan enempää kannata vääntää, anna mulle sun numeros niin jos joskus satut soittaan niin lupaan vastata :D
Ilmeisesti se meni silti ohi. Eihän kenellekään hakua sen perusteella laitetakkaan päälle jos ei puhelimeen vastaa. Puhelin nyt vain on yksi niistä keinoista joilla yritetään tavoittaa.
Ja puhun vain puhelimesta, postin kulku on asia erikseen.
. Saattaa toki olla, että en välttämättä työpuheiluita enää illalla hoida.