Puhelimeen soittavat oudot puh.numerot, WTF

Ottakaa nyt hyvät ihmiset se salainen numero niin ei tule näitä ongelmia! Itse kun sen otin niin ei ole puhelimeen tullut yhtäkään turhaa puhelua, ei yhtäkään puhelinmyyjää. Numeroni tietävät vain ne keiden se kuuluu tietää.

Toi taas ei pidä laisinkaan paikkaansa. Itse olin 15kesäsenä kuukauden saunalahdella liittymienkauppaajana ja voin kertoa että hyvin usein toisessa päässä oli vihainen ihminen joka kysyi "miten vitussa te saatanan kaupusteliat voitte soitella salaisiin numeroihin jotka on tulleet firmalle jonkun helvetin hyperpalvelutarjoajan kautta jostain venäjän salaisilta huippuvuorilta". Eli numerot joihin soitettiin eivät olleet mistään enirolta meille tulleet, vaan ne tehtiin ihan siinä 2metrin päässä pomon koneella mallilla
0405538790
0405538791
0405538792
0405538793 jnejnejne.
Siitä kun laskette että miedän pienessä huoneistossa oli 11 äijää rimputtelemassa noihin numeroihin joista jokainen soitti päivässä helposti 100 läpi, niin kuukaudessakin päästiin vähän pidemmälle kuin tuhannella eteenpäin..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tosissani enää jaksa tätä mutta sen lisään että ainakin mun työpuhelut on sellaisia että jos niihin meet vastaamaan niin vitun vaikea sanoa että soita aamulla uudestaan jos neuvoa kaivataan heti. Toisaalta kun en ole missään kenellekkään luvannut että puhelinnumeroni päivystää 24/7 niin jos ei tavoita niin ei tavoita...

Siis viimeisenä viestinäni tähän ketjuun (ja ehkä koko foorumille, jos Mike toteuttaa toiveeni) totean tämän: yrittäkää nyt wnha ja muut samoilla linjoilla olevat ymmärtää, että se kännykkä on vain puhelin. Puhelimen omistaja saa käyttää sitä kuten parhaaksi näkee :eek:, hän voi jopa olla vastaamatta puheluun.:wtf:

Kaikki merkilliset "nyt on defiblaattorin läpät esillä, jos se huoltaja ei vastaa, niin ei varmasti elvytetä", "todistaja ei vastaa, hakuun ja putkaan", "vittu jos ei soita takaisin, vaikka näkee, että soitin, enkä kuitenkaan viitsinyt jättää vastaajaan viestiä" jne. hommat ovat vain sen soittajan laiskuutta ja itsekkyyttä (edit: viranomaistoiminta tietty jossain määrin poissuljettuna). Ja pliis ymmärtäkää, että esimerkit ovat erittäin kärjistettyjä.

Ja ihan oikeasti, opetelkaa jättämään se viesti siiheen vastaajaan!

Voisin kiteyttää asian näin: puhelimen ja/tai liittymän omistaminen ei edellytä puhelimen/liittymän omistajaa vastaamaan puhelimeen, soittamaan takaisin vastaamatta jääneisiin numeroihin tai muutenkaan tekemään yhtään mitään mitä ei halua puhelimellaan tekevän.

Mikä asiassa on niin vaikeaa ymmärtää?

Ja toi avautuminen ihmisistä, jotka vastaavat vain numeroihin, joiden nimi on muistissa. Ehkä he vastaavat vain numeroihin, joihin haluavat vastata? Miksi ihmeessä on vaikeata tajuta sitä, että ei ole mikään kansalaisvelvollisuus vastata siihen puhelimeen?
Onko joku väittänyt, että se olisi kansalaisvelvollisuus? Ja mistä sitä voi tietää ennen kuin vastaa mitä sillä soittajalla oli asiaa?

Yleensä inhoan ikäkorttia, mutta minkä ikäinen wnha mahtaa olla? Kun monille ihmisille se känny on vain puhelin. Ei tarvitse koodata paskalla istuessa facebookiin että istun paskalla ja seuraavaksi menen syömään maksalaatikkoa.
Olen 27-vuotias mutta en ymmärrä mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa. Minulle känny on vain puhelin, en koodaile paskalla istuessani mihinkään.

Ja vastaamaton soitto kännyssä ei todellakaan ole soittopyyntö. Soittopyyntö on esim. viesti vastaajassani, jossa pyydetään soittamaan takaisin.
Miksihän sitä ihminen soittaa? Varmaankin sen takia kun sillä on jotain asiaa. Pitääkö sulle erikseen kertoa, että soitin koska oli asiaa soitatko takaisin. Jos et vielä tähän mennessä ole ymmärtänyt, että sen vuoksi ihmiset eivät jätä mitään viestejä koska ajattelevat, että tavoiteltava henkilö näkee että häntä on tavoiteltu ja luulevat, että tämä henkilö myös ymmärtää soittaa takaisin. En tiedä onko sinulla useasti tapana tehdä ns. pilapuheluita, että rimpautat vain kerran ilman minkäänlaista asiaa. Kun itse vedit tuon ikäkortin niin voin sanoa, että sellainen ei ainakaan ole enää 40:selle ihmiselle enää suotavaa, sitä voi joku pitää vähän lapsellisena.

Edit: tuo tullut puhelu, en soita takaisin on melkeimpä sama asia jos joku kutsuis sua nimeltä mutta et vastaa sille kun se ei sano, että voitko vastata (hieman kärjistettynä tosin).

Olen 27-vuotias mutta en ymmärrä mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa. Minulle känny on vain puhelin, en koodaile paskalla istuessani mihinkään.

Miksihän sitä ihminen soittaa? Varmaankin sen takia kun sillä on jotain asiaa. Pitääkö sulle erikseen kertoa, että soitin koska oli asiaa soitatko takaisin. Jos et vielä tähän mennessä ole ymmärtänyt, että sen vuoksi ihmiset eivät jätä mitään viestejä koska ajattelevat, että tavoiteltava henkilö näkee että häntä on tavoiteltu ja luulevat, että tämä henkilö myös ymmärtää soittaa takaisin. En tiedä onko sinulla useasti tapana tehdä ns. pilapuheluita, että rimpautat vain kerran ilman minkäänlaista asiaa. Kun itse vedit tuon ikäkortin niin voin sanoa, että sellainen ei ainakaan ole enää 40:selle ihmiselle enää suotavaa, sitä voi joku pitää vähän lapsellisena.

Edit: tuo tullut puhelu, en soita takaisin on melkeimpä sama asia jos joku kutsuis sua nimeltä mutta et vastaa sille kun se ei sano, että voitko vastata (hieman kärjistettynä tosin).

Uuuh, ei oikeasti enää jaksa. Don't call me, I'll call you. Tai parhaimmassa tapauksessa laitan sut hakuun. Ja vittu hymiöt perään.

- Ai sviddu mä niinq soitin sulle, sä et vastannu
- Joo, olin mutsin hautajaisissa
- No joo mutq mul oli niinq tosi tärgeet asiaa, niinq
- No olisi jättänyt viestin
- Aaaarhg, se on niin vaigeet, sun pitää niinq tajuu soitta tagas, niinq. Sviddu sä oot niinq joku neligybäne, niinq. Siis tosi törgeet käytöst.

edit: peace out. Siis oikeasti, don't call me.

Miksihän sitä ihminen soittaa? Varmaankin sen takia kun sillä on jotain asiaa. Pitääkö sulle erikseen kertoa, että soitin koska oli asiaa soitatko takaisin. Jos et vielä tähän mennessä ole ymmärtänyt, että sen vuoksi ihmiset eivät jätä mitään viestejä koska ajattelevat, että tavoiteltava henkilö näkee että häntä on tavoiteltu ja luulevat, että tämä henkilö myös ymmärtää soittaa takaisin.
Öh. Ei todellakaan näin. Ihmiset soittelee mitä ihmeellisimmistä syistä. Väärät numerot, kaverien "mitä sä teet - on tylsää!" soitot, kaverien piruuttaan keskellä yötä soittamat puhelut, puhelinmyyjät... mikään näistä ei ansaitse soittoa takaisinpäin.

Jos sulla on oikeasti tärkeää asiaa, sä jätät sen viestin vastaajaan (tai tekstiviestin) tai ainakin soitat useamman kerran. Muuten ei takaisin soitella, varsinkaan jos numero on tuntematon. Vituttaa kun tulee välillä vastaan näitä nillittäjiä, joiden mielestä mun velvollisuus on soitella takaisin kaikenlaisiin tuntemattomiin numeroihin. Ainoa pahempi ihmisryhmä on se, joka olettaa, että mulla on aina kännykkä päällä ja vastaan mielelläni siihen.

Onko tässä nyt sukupolvien välinen kuilu. Kertokaas muut "nuoret" miten te miellätte tuon "yksi puhelu tullut" -viestin kännykässä. Soitatteko takaisin vai odottatteko, että soittaja soittaa uudestaan?

Ehkä sä vain oikeasti sitten olet niin vanha. Mutta meille "nykyajan" nuorille puhelin on yksi kommunikointiväline ei mikään ihme laite jota käytetään vain sunnuntaisin silkkihansikkailla.

Ehkä meillä on muutakin elämää kuin mahdolliset tuntemattoman numeron omistavat soittajat ;)

(esim. pakkiksessä väitellä siitä pitääkö siihen puhelimeen vastata)

Ehkä meillä on muutakin elämää kuin mahdolliset tuntemattoman numeron omistavat soittajat ;)

(esim. pakkiksessä väitellä siitä pitääkö siihen puhelimeen vastata)
Tai sitten te asutte siinä pullossa jossa teille soittavat vain perheenjäsenet ja läheisimmät ystävät.:piis:

Mä en kyllä ihan varmana soita kenellekään takaisin, ellei ko. soittaja löydy kännykän osoitekirjasta. Yrittäjänä toki vastaan aikavälillä 8-18 puheluihin jos voin, koska siellä voi olla tuleva asiakas ja näin ollen rahanarvoinen puhelu, mutta en sen jälkeen outoihin numeroihin ja jos menee ohi niin menee.

Onko tässä nyt sukupolvien välinen kuilu. Kertokaas muut "nuoret" miten te miellätte tuon "yksi puhelu tullut" -viestin kännykässä. Soitatteko takaisin vai odottatteko, että soittaja soittaa uudestaan?

Pääsääntöisesti soitan kyllä takaisin,mutta jos joku kaveri on yrittänyt tavoitella lauantai yönä kahden aikaan, niin en kyllä enää aamulla viitsi soittaa takaisin :) En minäkään ymmärrä miksi vastaajaan pitäisi erikseen jättää viesti, että yritin tavoitella sinua tms. Ehkä jos asia erittäin tärkeä, niin sitä voisi vielä vastaajaan painottaa, mutta normaalisti en kyllä vastaajaan viestejä jätä.
Ja vastaan myös tuntemattomiin numeroihin, koska vaikka siellä olisi se kauhea lehtimyyjä, niin ei se puhelu kestä pitkään. Ja kerran kun vastaat, niin sama myyjä ei yritä heti soittaa uudestaan.

Eiks tässä oo tullut just sellanen tuntuma että sulle ei liikaa vieraat numerot soittele mutta meille soittaa :D
Työni puolesta mulle tulevat puhelut ovat n. 90 % vieraasta numerosta mua se ei vain haittaa. Jos alkaa haittaamaan niin laitan puhelimen kiinni ja puhelut menevät vastaajaan, tällöin otan "siviili puhelimen" käyttöön ja kaikki kaverit ym. tietävät, että mikäli mulla menee duunipuhelimeen soitettaessa vastaajaan niin pitää soittaa siviilinumeroon. Silloin kun siviilinumero on käytössä (yleensä vain pidemmillä lomilla) joskus tulee myös vieraasta numerosta puheluita ja aina vastaan niihin, soitan myös takaisin jos en ole huomannut vastata. Itseasiassa olen 24/7 tavoitettavissa mutta onneksi mulla on sen verran sivistyneitä kavereita, että eivät soittele yöllä kännipuheluita tms. Joskus kyllä, kun joku soittaa enkä jaksa vastata, voin jättää vastaamatta mutta tällöinkin soitan takaisin kunhan sopiva aika tulee. Minun lähipiirissäni kyllä soitetaan takaisin jos ei pystytä vastaamaan puhelimeen. Joskus kun joku mahdollisesti unohtaa soittaa niin silloin saatetaan soittaa esim. muutaman tunnin päästä uudestaan kun huomataan, että toinen on ilmeisesti unohtanut soittaa takaisin.

Toki jos minullekin alkaisi tulemaan kännipuheluita läpi yön voisin puhelimen pistää äänettömällekin. Mutta meidän piireissä ei yöllä soiteta jos ei ole oikeasti asiaa.

Toki jos minullekin alkaisi tulemaan kännipuheluita läpi yön voisin puhelimen pistää äänettömällekin. Mutta meidän piireissä ei yöllä soiteta jos ei ole oikeasti asiaa.

Hei haloo, ei tässä ole kyse kaveripiiristä koska kyllä mulla ainakin koko kaveripiiri on puhelimen muistissa. Tosin eipä ne tututkaan numerot soittele öisin (enkä kyllä vastais jos soittais).

Mulle tuli hämärä tekstiviesti tuossa taannoin. Englanniksi kauppasivat mulle ulkomaanpuheluita, ja käskivät laittaa jonkun oudon operaattoritunnuksen siihen alkuun. Todella omituiseksi asian tekee myös se, että viesti tuli prepaid-liittymään, jonka numeroa ei ole ilmoitettu mihinkään.

Mulle tuli hämärä tekstiviesti tuossa taannoin. Englanniksi kauppasivat mulle ulkomaanpuheluita, ja käskivät laittaa jonkun oudon operaattoritunnuksen siihen alkuun. Todella omituiseksi asian tekee myös se, että viesti tuli prepaid-liittymään, jonka numeroa ei ole ilmoitettu mihinkään.
Olitko tuolloin ulkomailla? Ulkomailla, varsinkin kun saapuu maahan, noita mainoksia tulee aikalailla. Suomessahan tuollainen mainonta on kiellettyä mutta en tiedä ulkomaista. Monestihan tulee myös tekstiviesti jossa ilmoitetaan, että olet siirtynyt vieraan maan verkkoon ja kerrotaan puheluiden hinnat ym...

Olitko tuolloin ulkomailla? Ulkomailla, varsinkin kun saapuu maahan, noita mainoksia tulee aikalailla. Suomessahan tuollainen mainonta on kiellettyä mutta en tiedä ulkomaista. Monestihan tulee myös tekstiviesti jossa ilmoitetaan, että olet siirtynyt vieraan maan verkkoon ja kerrotaan puheluiden hinnat ym...

Suomessa mä olin. Poistin viestin ja varoiksi vielä sammutin puhelimen hetkeksi. Ei oikein pysty ymmärtään noita. Oliko isoveli valvomassa, vai tuliko viesti vaan kaikkiin tietyllä numeroilla alkaviin liittymiin? Ainakaan oma operaattori ei ollut kyseessä, onko noilla sitten jotain ulkomaisia tytäryhtiöitä tai kumppaneita joille myyvät numerotietoja.

Jos missaan puhelun henkilöltä joka on luettelossani, soitan takaisin. Jos taas missaan puhelun jostain numerosta jota luettelossa ei ole, en varmasti soita takaisin. Mitä järkeä nuihin on soitella kun ei ikinä tiedä mihin vinkuintiaan se puhelu menee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom