Puhelimeen soittavat oudot puh.numerot, WTF

J@rno sanoi:
www.midastouch.fi

Ihan rehellinen yritys(Contact Center) on kyseessä, joten ei tarvitse pelätä, että puhelinlaskuun tulisi jotain extraa.

Rehellinen firma joka on "erikoistunut" soittamaan ihmisille ja lyömään luurin korvaan?? Kuulostaa hyvin oudolta, mikä mahtaa olla motiivi moiselle toiminnalle...Tuskin ainakaan auttaa firman imagon luomisessa. Paitsi jos kyseinen firma haluaa tulla "suomen vihatuimmaksi" firmaksi...Itse en aiheesta sen kummemmin tiedä mutta hiukan vain ihmetyttää tuo toiminta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
henrig75 sanoi:
Mulle ne on soittanut tuolta Midaksesta joku 5 kertaa viikossa ja lyö 90 % kerroista luurin mun korvaan. Kerrankin tuli soitto kello 11 sunnuntai aamuna. Soitto ei ole loppunut vaikka pyysin lopettaa. Nykyään ne on vaan niitä että luuri lyödään korvaan kun vastaan. JUMALUTA

Kaptah sanoi:
Rehellinen firma joka on "erikoistunut" soittamaan ihmisille ja lyömään luurin korvaan?? Kuulostaa hyvin oudolta, mikä mahtaa olla motiivi moiselle toiminnalle...Tuskin ainakaan auttaa firman imagon luomisessa. Paitsi jos kyseinen firma haluaa tulla "suomen vihatuimmaksi" firmaksi...Itse en aiheesta sen kummemmin tiedä mutta hiukan vain ihmetyttää tuo toiminta.

Tuo luurin korvaan lyöminen johtunee jostain tietokoneohjelmasta. Sunnuntaina ei kyllä pitäisi tulla yhtään puhelua, eli on tullu varmaan jostain toisesta firmasta.

Tuosta midas touch:sta sen verran, että soittelivat minulle ja kaverilleni. Vähän alkoi haiskahtaa joten otin selvää. Tosiaankin ilmeisesti ihan rehellisellä asialla. Itse soittelin takaisin päin tuonne firmaan, en siihen numeroon mistä soitettiin, vaan katsoin tuolta nettisivuilta toisen numeron. Lupasivat olla soittamatta uudestaan, eikä puheluita olekkaan enää kuulunut.

http://www.midastouch.fi/index.php

Edellisen kerran soitettiin firmasta nimeltä Arvi Life Oy, sijoitusneuvontaan erikoistunut. En vastannut, mutta tarkistin numeron ja sain firman selville.

Interneetistä selvisi, että jäi hieno mahdollisuus väliin:

Miksi lähestymme asiakkaita puhelimitse?

Yksi toimintamme perusideoista on henkilökohtainen palvelu. Tämä korostuu ensikontaktista lähtien. Koska valtaosalle asiakkaista sijoitusneuvonta on toimialana tuntematonta, kutsumme ihmisiä tutustumaan yritykseemme ja palveluihimme. Puhelimessa assistentilta voi kysyä epäselvät asiat sekä kartoittaa tapaamisen ajankohtaisuutta helpommin kuin esimerkiksi kirjeellä lähestyttäessä

(http://www.arvilife.com/kysyttya.html)

Kiitos, Arvi. Halusinkin tietää, mihin opintolainarahat kannattaa sijoittaa, jotta leipä olisi leveämpi.

Kyllä taidan nuo kiellot pistää vetämään, sen verran niitä puheluita tulee ja aina siihen huonoimpaan väliin :curs:

ironchef sanoi:
joihin kännyihinhän sai nauhottaa pätkän puhelua ja myydäänhän sellasii vehkeitä ku saa kii puhelimeen ja sitten vaan kuluttajasuojan puheille

Hei hei hei... Tahtoo tietää miten nauhoitetaan kännykästä puhelu tai vastaajan viesti esimerkiksi tietokoneelle???

Dragon sanoi:
Hei hei hei... Tahtoo tietää miten nauhoitetaan kännykästä puhelu tai vastaajan viesti esimerkiksi tietokoneelle???

Jos käytössä on Soneran liittymä, niin vastaajan saa konffattua nettisivuilta (soneraplaza.fi) sillä tavalla, et se lähettää vastaajaan jätetyt viestit .wav muodossa suoraan sähköpostiin :) Aika kätevää!

No niin nyt mullekin alettiin soitteleen tuolta mirastatsista prkl :curs:

L0b0 sanoi:
Jos käytössä on Soneran liittymä, niin vastaajan saa konffattua nettisivuilta (soneraplaza.fi) sillä tavalla, et se lähettää vastaajaan jätetyt viestit .wav muodossa suoraan sähköpostiin :) Aika kätevää!

Todella kätevää. Täytyykin soittaa DNA:lle ja ehdottaa samaa systeemiä. :)

L0b0 sanoi:
Tuohan on kätsy, pitää ottaa käyttöön.

Kaikki hakusanat vievät pakkotoistolle.. :) Tänään on tullut kolme puhelua tuosta tässä threadissä maitusta 0144585299 numerosta. Kerran tuohon vastasin, mutta ei siellä kukaan mitään sanonut, joten löin luuria korvaan. Päätin kokeilla, mitä kuukkeli tuosta numerosta tietää ja yllätys yllätys, löysin itseni jälleen kerran pakkikselta.. :D

Kappas, meikäläiselläkin soittelua tulee sillon tällön tuntemattomasta numerosta ja jos vastaa niin pistävät kiinni. Veikeetä.

Vittu että tv-lupatarkastajat soittivat jo muijan puhelimeen, kun se liittymä sattuu olemaan minun omistamani. Yritti sitä sitten puhua pussiin. Tekisi mieli tullata prkl...

Mulle tuli tässä taannoin muutaman kerran soitto oudosta 03-alkuisesta numerosta - en siis ehtinyt vastata, mutta nro jäi puhelimen muistiin. Yritin sitten kerran soittaa takaisinpäin --> "valitsemanne numero on virheellinen". Siis :confused: Noh, erään kerran sitten ehdin vastata, ja siellä oli joku DNA:n liittymämyyjä - ilmeisesti puhelu oli tullut keskuksen kautta, siitä tuo "numero on virheellinen".

Yleensä ottaen en juuri koskaan vastaa, jos ruudulla näkyy "tuntematon numero soittaa" ts. soittajan numero ei näy, koska nämä ovat lähes 100% lehtimyyjiä tjsp.

Mulla on sellainen periaate, että jos en vartavasten odota puhelua "vieraasta numerosta" (eli vaikka johonkin tilaukseen yms.liittyen) niin en vastaa tuntemattomiin, enkä varsinkaan salaisiin numeroihin.
Tälläisillä viikoilla, kun olen päivystyvuorossa ja on pakko vastata kaikkiin puheluihin, joutuu välillä lehtimyyjien ja muiden vastaavien kanssa keskustelemaan, mutta yleensä ilmoitan "kohteliaasti", että ei tartte enää soitella...

Meikäläistä on Suomen Sähköyliherkkien yhdistys tavoitella nyt pari kertaa,kertaakaan en ole kerennyt/jaksanut vastata :D

Isäntäki on kertonut juttuja,kun jotku ulkomaalaiset on soittanu oudolla suuntanumerolla töihin ja solkanneet kovasti englantia,pitäny aina isännän lyödä luuri kiinni ja sanua että "Mittään en antteeksi vaan tajua" :hyper:

Itse olen ollut töissä firmassa joka soittaa päivät pitkät yrityksille ja kauppaavat mukamas "mainoksia" erilaisiin Ry lehtiin, kuten poliisi-lentopallo, koirapartio, koripallo ja kiljoona muuta "poliisi työtä edistävää" lehteä. Tosiasiassa rahat menevät yhdistyksien vapaa-ajan toimintaan ja johtajien palkkapussiin. Mainoksia myydään sillä tavalla, että ne kuulostavat kannattavilta ja että niillä olisi mainosarvoa.

Käytännössä mainos on 5 cm leveä ja 2.5 korkea kehysilmoitus ja lehteen päädyttyä se on satojen! muiden samanlaisten joukossa kahdellakymmenellä viimeisellä sivulla. Ilmoitushinnat ovat 60 eurosta 900 euroon. Tyhmät tai kokenemattomat yksityisyrittäjät eivät todellakaan tiedä mitä lehti käsittelee tai missä se ilmestyy, ja he oikeasti luulevat että ostamallaan 80 euron mainoksella on jotain mainosarvoa. Lehdet ovat vielä ilmaisjakelussa ympäri Suomea, joten Maijan Pullapuoti Kainuussa saa järkyttävää mainostusta valtakunnallisesta Poliisi-rantalentopallo lehdestä.

Parhaimmillaan yritykset kertoivat saavansa 5-10 soittoa päivässä SAMAAN lehteen. Kymmenet soittajat pommittavat vanhoja mainosten ostajia kahdeksan tuntia päivässä provikka palkalla.

outoja tekstareita

+4290809402 numerosta soitettiin minulle viime keväänä (kahdesti oli soitettu, en ollut sattunut vastaamaan). Ilmeisesti Ruotsista..? Tänä keväänä (viime viikolla) minulle tuli 2 viestiä ko. numerosta. Eka kuului näin:

"Hei Peter. Er du våken og har det bra? Ville bare si hei og takk for sist. Håper vi sees snart igjen. Tenker på deg. Klem fra Asia."

Toinen:

" Hey again. Have you no time to give me a message/Sms? I wont to be so very happy---Asia"

Olikohan tuo eka viesti tanskaa, norjaa vai huonoa ruotsia? No, ymmärsin kuitenkin. Toisen viestin jälkeen pistin enkuks takasin että sulla taitaa olla väärä numero, eikä sen jälkeen oo mitn kuulunu. Säästin viestit, jos tuo olis ollu joku rahastus keino niin onpahan viestit tallessa. Jos siitä mitn hyötyä sit olis..

Lisää outojen soittojen sarjaan: äsken pärähti puhelin, näytöllä pelkkä "puhelu". Vastatessa kuului kuin olisin itse soittanut johonkin, puhelu yhdistyi ja virolaisaksentilla puhuva nainen (ilmeisesti nauhalta) lausui jotain luontaistuotteiden ostamisesta pari lausetta, sitten änkytti haloo haloo ja puhelu katkesi. Taisin juuri mennä johonkin kusetukseen mukaan, onneksi on firman liittymä niin lasku ei tuu himaan.

exitusletalis sanoi:
Lisää outojen soittojen sarjaan: äsken pärähti puhelin, näytöllä pelkkä "puhelu"..

frendini on Swazimaassa koulun puolesta ja herra kun soittaa Suomeen päin, niin luurissa lukee vain tuo "Puhelu"..
On myös ollut outoa tuo yhdistäminen jne. Mitään laskua tuosta ei mulle oo kylläkään tullut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom