Puhelimeen soittavat oudot puh.numerot, WTF

"vetäjillä kymmenien vuosien "guru-tason" kokemus sekä suomalaisessa että kansainvälisessä ympäristössä -> näppituntumaa ja kokemuksen soveltamiskykyä onnistuneiden projektien aikaansaamiseen"

No jopas on, onko tuo sitten uusi muoto spämmäyksestä? Floodataan ihmisten puhelimiin.

HUIPPUTEKNOLOGIALLA VARUSTETTU: täysiverinen multimedia contact center laitteisto, mukaan lukien Internet-asiakaspalvelutekniikka sekä predictive dialing - outbound-toimintaa huomattavasti tehostava soittoautomatiikka

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tylerd sanoi:
Uteliaisuuttani kyselen notta mitä siellä nauhalla solkotetaan?

Muistaakseni jotain tänne päin:

Soitit Midas Touch? Oy:n puhelinpalveluun. Asiakaspalvelumme (tms) ovat yrittäneet tavoitella sinua. Kiitos soitostasi. Sitten sama ruotsiksi.

Mulle taas tulee jotain FUKING txt-viestejä 5-8 päivässä jollain Hollannin suuntanumerolla varustettuna. Viesteissä tytöt ilmoittelevat koko ajan missä ovat ja mitä tekevät....Ilmeisesti on tarkoitus vain ärsyttää soittamaan tuohon numeroon mistä viestit tulee----> lasku perään. Vituttelee komeesti kun vähän väliä puhelin piippailee....

Avaan minäkin sanaisen arkkuni tuosta Midas Touch oy:stä. Ne soitteli kerran mulle viikon ajan, joka päivä, kerran päivässä. Kunnes sitten ajattelin, että nyt odotan kunnes joku vastaa. Odotin sellaisen 3 min. kunnes tyyppi ilmoittaa: -Radiolinjalta täällä hei! Haluatko vaihtaa liittymätyyppiä? Otti hieman päähän, muuta vaihdoin sitten lopulta liittymääni.

No tämä menee varmaan hieman samaan kastiin eli oudot puhelut. Meille tulee töihin puheluita joissa solkataan englantia ja aina halutaan puhua jonkun johtajan tai vastaavan kanssa joka osaa englantia. No useimmiten mä olen joutunut vastaamaan ja aina siellä toisessa päässä joku haluaa meidän yhteystiedot jne. Tuossa aikasemmin tuli firmalle lasku jostain epämääräisestä netti mainoksesta jota ei ole sovittu, hinta oli jotain 550€. Epäilen että nämä on samoja juttuja. Joten kertaakaan en ole antanut meidän yhteystietoja.

Kaljamaha sanoi:
Avaan minäkin sanaisen arkkuni tuosta Midas Touch oy:stä. Ne soitteli kerran mulle viikon ajan, joka päivä, kerran päivässä. Kunnes sitten ajattelin, että nyt odotan kunnes joku vastaa. Odotin sellaisen 3 min. kunnes tyyppi ilmoittaa: -Radiolinjalta täällä hei! Haluatko vaihtaa liittymätyyppiä? Otti hieman päähän, muuta vaihdoin sitten lopulta liittymääni.

Toi midas voi hoitaa myös tota radiolinjan liittymäkauppaa, siis olla myyjänä kaikkien muiden tarjoajien joukossa. On muuttunut paljon aggressiivisemmaksi toi liittymäpuoli.

Soitetaan ja tarjotaan liittymiä kohtuu usein.

Nyt kyllä pitäs saada hippa parantamaan maailmaa kuten sen tikkari-jutun kans.
(0% rasvaa :D:D)

noille puhelinmyyjille ja liittymäntarjoajille pitää vaan tylysti sanoo että tää on kotirauhan häirintää, älä soita enää ja paiskata luuri kiinni (ei vaan meinaa enää onnistua kännyllä, ainakaan hajottamatta kapulaa)

Ikävä kyllä minäkään en tälle ilmiölle paljoakaan voi :(

Sen verran olen aiheesta lukenut, ettei niitä laskuja pidä missään nimessä maksaa, vaan ottaa heti yhteyttä viralliseen tahoon (esim. Kuluttajavirastoon), jos näitä ilmestyy.

Parhaillaan yritän parantaa maailmaa yhden potilasvahinkojutun kanssa... ;)

japa sanoi:
Tuossa aikasemmin tuli firmalle lasku jostain epämääräisestä netti mainoksesta jota ei ole sovittu, hinta oli jotain 550€. Epäilen että nämä on samoja juttuja. Joten kertaakaan en ole antanut meidän yhteystietoja.

Mulle on tullut varmaan about viisi laskua sillälailla, että siinä vaan lukee tyyliin "saatte yhteystietonne sinne ja tänne, kun maksatte tämän laskun." Jotkut on laadittu vielä todella hämäävästi, ikäänkuin lasku olisi edellisen sopimuksen jatkamista. Hieman kyseenalaista tuokin mielestäni. No, kaikki laskut on mennyt roskiin, luonnollisesti...

on vissiin kiellettyjä tommoset kikkailut. käsittääkseni nykyään puhelinkauppiaiden pitää sanoa ennen tarinansa aloittamista että tämä on kaupallinen puhelu yms.. ja sen jälkeen vasta aloittaa ne normaalit:

"nyt on tässä hirveä kiire kun on kohta palaveri.. onko teillä hetki aikaa?"

"onneksi olkoon, olet osallistunut viimekeväänä NNN lehden lukiakyselyä seuranneeseen arvontaan.. (hetken päästä selviää että voittona on lehden tilaus normaalilla hinnalla)"

"hei! oletteko jo miettineet miten meinaatte sijoittaa nämä kanta-asiakasedut..?"

mitenhän noita saisi nauhotettua..

Jos ette halua, että tietojanne luovutetaan markkinointitarkoituksiin, tulostakaa tästä ja postittakaa lähimpään maistraattiin tai soittakaa palvelunumeroon. Mun on pitänyt jo pitkään tehdä markkinointikielto, mutta se on jäänyt. Tämän keskustelun inspiroimana päätin vihdoin tehdä sen, koska inhoan noita kummallisia puheluita ja suutun kohtuuttomasti jos puhelinmyyjät häiriköi mua.

Markkinointikielto

Puhelinmyyjille kannattaa tehdä samalla tavoin kun Wagner teki. En nyt tähän hätään löytänyt ko. kuvaa. Eli kysellä mahd. paljon ärsyttävän typeriä kysymyksiä ja lopulta olla tilaamatta mitään.

esni sanoi:
Jos ette halua, että tietojanne luovutetaan markkinointitarkoituksiin, tulostakaa tästä ja postittakaa lähimpään maistraattiin tai soittakaa palvelunumeroon.
Markkinointikielto

Idea on hyvä mutta ei toimi. Listat joiden mukaan soitetaan on niin monesta eri yhteydestä ja rekisteristä kerättyjä että vaikka teet kiellon niin puheluita tulee. Niiden määrä tietty vähenee, mutta niitä tulee edelleen. Nykyään kun on noi yhteystiedot ja tilaushistoria todella julkista tietoa.

ironchef sanoi:
Idea on hyvä mutta ei toimi. Listat joiden mukaan soitetaan on niin monesta eri yhteydestä ja rekisteristä kerättyjä että vaikka teet kiellon niin puheluita tulee.

Pointti on siinä että tekee kaikkensa spammin estämiseksi, vaikka se ei olisikaan 100% filtteri. Kyllä viranomaiset ja ko. firmojen liitot ottavat vähitellen onkeensa ja muuttavat pelisääntöjä tiukemmiksi.

Sitä odotellessa kannattaa laittaa Suoramarkkinointiliittoon kielto osoitteellisen mainospostin ja puhelintarjonnan estämiseksi: http://www.ssml-fdma.fi/main_pelisaannot_kielto.html

ps. toimii mulla, enää ei kukaan myyjä soita tai lähetä spammia.

Missukka sanoi:
Puhelinmyyjille kannattaa tehdä samalla tavoin kun Wagner teki. En nyt tähän hätään löytänyt ko. kuvaa. Eli kysellä mahd. paljon ärsyttävän typeriä kysymyksiä ja lopulta olla tilaamatta mitään.

Nimenomaan, tai ruveta kyselemään hekilökohtaisuuksia yms. jos on ärsyttävä tyyppi. Mutta on sitä hyviä lehtiä hyvään hintaan tilattu jos on tullut asiallinen puhelu ja ei ole luvattu kuuta taivaalta yms paskaa, vaan rehellisesti kerrottu, että on lehti x tarjoushintaan y, kiinnostaako jne. Nämä ilmaisuudet pistää vaan vituttamaan ja ne on pilanneet koko puhelinmyynnin maineen.

Jos puhelinmyyjä on nainen ja itse on mies niin myyjältä kannattaa kysyä, että tiedätkö mitä minä pidän toisessa kädessä...

Yksi hyvä tapa välttää myyntipuheluita on olla laittamatta mihinkään arvontalappuun tms puhelinnumeroa. Jos sinä voitat niin osaa ne kirjeenkin lähettää. Jos vielä tahtoo hommaa kiristää niin ilmoittaa operaattorille, että tahtoo numeron salaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom