Psykosomaattiset oireet ja ahdistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shrimp
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla siis tota samaa myös ollu nyt nää viimeset 4 viikkoa. Onko toi ihan normaalia? Siis keskiverto.

Hm, sanotaan, että ainakin aika yleistä taitaa olla kun mieli käy ylikierroksilla. Ainahan kaikki liittyy kaikkeen niin, että esim. kilpirauhanen voi aiheuttaa psyykkisiäkin oireita, mutta kyllä tuollasta saa itselleen aikaan ihan masennus/ahdistusolotiloilla.

Edit. btw, sun tilanne lukuunottamatta poikakaverin jättämistä on häkellyttävän samankaltanen kuin mun. Voimia!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin se olisi muuten ollut vaihtoehto että olisin mennyt jonkun kanssa edes kävelemään tonne stadin yöhön mutta kun se puolen kilometrinki kävely tuottaa tuskia ja sit on kyl ilta pilalla :D

Voi tietysti että jotai kivaa ilmantuu vielä maanantaihin mennessä. Who knows. Olen avoin kaikelle! :)

Hm, sanotaan, että ainakin aika yleistä taitaa olla kun mieli käy ylikierroksilla. Ainahan kaikki liittyy kaikkeen niin, että esim. kilpirauhanen voi aiheuttaa psyykkisiäkin oireita, mutta kyllä tuollasta saa itselleen aikaan ihan masennus/ahdistusolotiloilla.

Edit. btw, sun tilanne lukuunottamatta poikakaverin jättämistä on häkellyttävän samankaltanen kuin mun. Voimia!

Samoin. Et arvakaan paljonko sinunki sanat merkitsevät minulle! :haart:

Olen viimeisen kuukauden ajan kärsinyt kovista psykosomaattisista oireista ja lievästä masennuksesta. En pysty syömään, viluttaa, ahdistaa, puristaa rinnasta, päätä särkee niin ettei se kipu lähde edes särkylääkkeillä pois, ja oksettaa niin paljon että välttelen ruokaa. Olenkin jo laihtunut n. 5 kg tässä lyhyessä ajassa. Ajoittain ruokahalu palaa hetkelliseksi niin, että syön jotain, että täytyn edes hekteksi, mutta sitten taas sama syömättömyys toistuu uudelleen ja uudelleen.

Nämä oireet alkoivat kun erosin poikaystävästäni, hän jätti minut niin puun takaa etten ehtinyt suhtautua siihen mitenkään. Ihankun olisin joutunut johonkin psykoosiin hetkeksi, oli niin epätodellinen olo, kesti jotenkin tajuta aivan sairaan kauan mitä oli tapahtunut. Hankalaa tässä tilanteessa on se, että minulla katkesi suhteet hänen kaveripiiriinsä, no te tiedätte miten nää jutut menee. Itselläni on ollut hirveän huono tuuri ystävien suhteen, milloin joku sekaantunut huumeisiin, tai yrittänyt itsemurhaa jne jne. En edes jaksa alkaa selittään ellette nyt halua yksityiskohtia myöten kuulla. Olen siis yksin melkeimpä käytännössä ja se aiheuttaa kamalaa ahdistusta. Olen vielä niin supersosiaalinen ihminen, enkä haluaisi olla yksin, mutta nyt vaan niin monen asian summasta olen jäänyt omilleni enkä tiedä miten päästä tästä umpikujasta pois.

Samana viikonloppuna polveni alkoi oireilemaan ja menetin kävelykyvyn pariksi päiväksi ja jouduin sairaslomalle (nyt liikuntakiellossa), eli en siis ole edes urheillut ja paino vaan putoaa joulustakin huolimatta tasaisesti. En kestä enää näitä puristuksia rinnassa ja migreenikohtauksia.

Mitä pitäisi tehdä? Onko kenelläkään samantyyppisiä kokemuksia?

Hmm, oletko siis käynyt oikeasti lääkärillä, muutoin kun polvesi takia? En epäile hetkeäkään etteikö kyse voisi olla suuren(?) elämänmuutoksen aiheuttamiseta fyysisistä oireista, mutta koska et oikein kykene syömään, etkä nukkumaan, voivat myös kehon sisäiset tasapainotilasi (veriarvot yms) olla pahasti pielessä.

Olen itse käynyt saman prosessin läpi kahdesti. Ensin lähti puoliso ja myöhemmin meni terveys (tilapäisesti). Ensimmäisessä tapauksessa kulutin muutman vuoden enemmän tai vähemmän vittuuntuneena maailmaan, mutta henkisellä tasolla olin päättänyt ettei minua voida näin nujertaa. Mieli ei aina vaan meinannut uskoa sitä mitä järki sanoi. Jälkimmäinen koettelemus olikin huomattavasti ankarampi, sillä epätietoisuus omasta terveydestä, unettomuus ja yleinen stressitila laukaisivat itsellänikin lukuisia oireita. Vatsani (joka ei ole koskaanmilloinkaan) oireillut mistään millään tavalla, meni uskomattoman huonoon kuntoon. Ilta toisensa jälkeen luulin saavani sydänkohtauksen, koska rintalastan tienoilla vallitsi käsittämätön tuska. Jalat lähtivät alta muutamaan kertaan ja soitin jo kertaalleen ambulanssiakin kun tuntui, että tajukin lähtee. Kävin itse läpi kaikki mahdolliset tutkimukset sydänfilmistä tähystykseen ja verenkuvaan. Kaikki arvot kuin kakskymppisellä, mutta olo kuin seiskakymppisellä. Vähitellen oireiden todellinen syy selvisi (niska, ja muut lähinnä lieveilmiöitä), mutta tähän kaikkeen aikaa kului melkein vuosi. Tällä kaikella haluan vain todentaa, että mieli ja ruumis kulkevat käsikkäin.

Mitä minä yrittäisin sinun paikallasi?

Jos sinusta itsestäsi tuntuu siltä, turvaudu ammattikuuntelijaan. Minusta ei koskaan tuntunut siltä, ja olen itsekin sitä mieltä, että ellei ole kokenut itse on vaikea opettaa tai ymmärtää. Syö väkisin.

Päätä, että sinua ei ole nujerrettu.

Kirjoita tänne. Syö väkisin.

Kirjoita jonnekin muualle.

Puhu. Huuda itseksesi. Kiroa kaikki. Rauhoitu. Mollaa itseäsi. Rauhoitu. Kehu itseäsi. Rauhoitu. Syö väkisin.

Tee itsellesi lyhyen aikavälin suunnitelmia sekä kehitä päivittäisiä rutiineja joissa pitäydyt. Älä vello ankeudesta ankeuteen.

Aika auttaa. Tämä en ehkä maailman eniten totta. En sitä itsekään uskonut kun oli jo vuoden vituttanut, mutta kas, eräänä päivänä huomaa vahingossa nauravansa aina vaan helpommin ja helpommin. Eräänä toisena päivänä hymyilet tälle asialle, mutta ymmärrät mistä on kysymys jos joku toinen on samasa tilanteessa.

Muista kuitenkin mennä lääkäriin jos oikeasti siltä tuntuu, äläkä hyväksy ensimmäistä yleislääkärin "kyllä se siitä" kommenttia, vaan vaadi saada asiallista hoitoa ja PALVELUA.

ROK.

Siis olen käynyt lääkärissä tuon polven takia ja sain selkeät ohjeet miten sen kanssa nyt tulee toimia. Sekin on kuitenki yksi asia joka ankeuttaa tilannetta.

Olen päättänyt että ei minua nujerreta, mutta epäilen välillä itsekin jaksamista. Vielä en ole ajatellut ammattiapua, koska mietin että jos tämä ei itsestään lähde kulkemaan aijon sitten sitä hankkia (on aikasempaa kokemusta).

Yritän keksiä tekemistä ja asennoitua tähän niin, että tämä on vaan väliaikaista. Toisaalta myös ajattelen että tällä kaikella on tarkoitus, vaikka tajuta miten onnellinen sitten olen kun saan uuden ystävän ja joskus myöhemmin seurustelukumppanin. Niin paljon arvostan sitäkin nyt että mulla ylipäätään on jalat millä (normaalitilanteessa ilman kipua) pystyn kävelemään. Herättänyt paljon tämä kaikkia ajatuksia minussa.

En halua velloa missään ankeudessa enkä itsesäälissä. Tämä kaikki "puhuminen" ns. kasvottomasti auttaa hurjasti minua käsittämään tätä asiaa myös erilaisesta näkökulmasta.

Olen päättänyt että ei minua nujerreta, mutta epäilen välillä itsekin jaksamista. Vielä en ole ajatellut ammattiapua, koska mietin että jos tämä ei itsestään lähde kulkemaan aijon sitten sitä hankkia (on aikasempaa kokemusta).

Yritän keksiä tekemistä ja asennoitua tähän niin, että tämä on vaan väliaikaista.

En halua velloa missään ankeudessa enkä itsesäälissä. Tämä kaikki "puhuminen" ns. kasvottomasti auttaa hurjasti minua käsittämään tätä asiaa myös erilaisesta näkökulmasta.

Se on hyvä ainakin että on päättänyt jo ettet luovuta! Nyt vaan yrität repiä kaikista pienistä asioista sitä positiivisuutta elämään nii kyllä se siitä lähtee parempaan suuntaan :)
Ja todellaki tämä sun tilanne on väliaikainen, semmonen asenne vaan päälle et täältä tullaa läpi vaikka harmaan kiven!
Se on hyvä jos pystyy puhumaan täällä ihmisille ja sitä kautta saat näitä eri näkökulmia.. Kyllä 19-vuotiaalla on todellakin elämä edessä, elä pilaa sitä juomalla. Tsemppiä ja jaksamisia sinulle.. :thumbs: (eikö naiset pääse vaikeuksie yli ainaki elokuvissa kattomalla nyyhky leffoja ja syömäl suklaata? ;) )

Itse olin joskus samankaltaisessa, omalla tavalla vielä pahemmassakin kunnossa kuin sinä shrimp(ehkä, jos kipua nyt ikinä saa verrata), pystyin näppäilemään vain yhtä ainutta kitaran kieltä pysyäkseni rauhallisena ja tuskattomana.

Syy oli sama kuin sulla(ero), vaikka pohjimmiltaan ne ongelmat olivat hautoneet alitajunnassa jo vuosia. Ei ollut pokkaa tappaa itseään(vaikka kuoleman ajatus pitikin rauhallisena silloin), joten pistin elämäni uusiksi heti kun olin käynyt ammattiauttajalla löpisemässä ja saanut lääkäriltä pameja, että kehon saa rentoutumaan.

Puhuminen on tietysti se kestävämpi vaihtoehto ja auttaa yllättävänkin nopeasti(mulla meni reilu kuukausi pahimman yli).

Jännää on millaiset tuskat pystyy pelkkä päänuppi keholle tuottamaan, oli aikamoiset oppirahat torjutuista menneistä ja nykyisistä asioista ja roima itsetuntemuksen lisäämisen paikka, että pääsi jokseenkin takaisin jaloilleen.

Vuosia jälkeenpäin olen oppinut jokseenkin elämään "paholaisteni"(jotkut vanhoista hävinneet ja joitain uusia putkahtelee) kanssa ja vaikka tuovat elämääni vieläkin joskus tuskaa niin ne lisäävät itsetuntemusta, pitävät mielen jatkuvasti aktiivisena hakemaan ratkaisuja ongelmiin ja ohjaavat ihmistä tuntemattomille vesille, näin kauniisti ilmaistuna, jalostavat luonnetta.

En tiedä oliko tästä nyt apua, mene juttelemaan ammatti-ihmiselle jos ei ole hyviä läheisiä ystäviä(ja siitäkin huolimatta), siitä on apua, etenkin jos alussa on niin jäässä että on vaikeaa saada mitään suuntaa ajatuksilleen. Ja keho sun täytyy saada rauhoittumaan, ehkä kemiallisestikin.

Joka tapauksessa elämäsi suunta on nyt muuttunut, elämä on dramaattisia muutoksia täynnä jatkossakin ja oppirahat on maksettava. Kerran sairastettu tauti tosin auttaa jaksamaan voittamaan niitä uusia paremmin. Voimia ja kaikkea hyvää.

Hmm. Vakavia noi sun oireet. Niitä ei kannata ohittaa vain olakohautuksella. Hyviä neuvoja on tullut monia. Eri ihmisille toimii eri asiat, miten käsitellä suhteen(suhteiden - kaverit) loppumista.

Joku jo mainitsikin rutiineista. Hanki sellaisia, jotain päivittäisiä kontakteja tms. Stalkkasin sun facebookin ja sisko tuntuu löytyvän. Käy sen luona, käykää kahvilla säännöllisesti. Jos suhde siskoon ei ole hyvä, voisi olla hyvää aikaa rakentaa uudet välit. Sisarukset antavat monien asioiden unohtua ja välit on helppo korjata (mutta tämä vain jossittelua).

Rutiinit vie ajatuksia muualle ja ovat siten hyödyllisiä. Sit vain avoimin mielin uusia kontakteja rankentamaan. Uusia harrastuksia etc. Helppo sanoa, mutta kuulostaa ja tuntuu vaikealta toteuttaa. Jos löytyy edes yksi kaveri, lähde mukaan sen harrastuksiin (pitää vaan rohkeasti kysyä että "haittaisiko jos tulisin mukaan, olisi kiva tehdä jotakin uutta"). Yleensä harrastuskaverit tapaa myös harrastuksien ulkopuolella, ota osaa sellaisiin toimintoihin. Tai jos sulla on salikavereita, niin niiden kanssa kahville, mehulle ja ehkä joku pulla siinä sivussa.

Tämä kaikki siis siinä tapauksessa, et halua käydä ventovieraan auttajan kanssa puheissa. Noista nuortenlinjoilta saa varmasti tietoa kaikenlaisista aktiviteeteista missä voi tavata uusia tulevia kavereita tai vaan täyttää päiväänsä ja unohtaa kaiken muun.

Toivottavasti ruokahalu palailee pian

Jaksamista:)

Toi mitä Chud sano on totta ja lohduttavaa. Et vaikka se tilanne saattaa akuuttina tuntua ihan ylipääsemättömältä, sitä muistelee myöhemmin aika paljon kasvaneena ihmisenä.

Pahin ahdistus on silloin, kun ei oikein osaa/uskalla vielä ottaa vastaan sitä kaikkea mitä takaraivossa muhii. Sitten kun se pääsee irti, voi olo olla sietämätön, mutta jos/kun ne kaikki kahlaa läpi, joskus sitten olo helpottaa. Itse sain joskus hysteerisenä nurkassa istuessani neuvon "mennä se läpi". Sitten kun itse tajuaa, että pahimmillaankin vain kuolee pois jäämättä minnekään pilven reunalle, ymmärtää, ettei kannata pelätä. Tuossa tilanteessahan kaikki kuitenki helpottaa, ja on ihan sama kattoa vielä huominenki, ylihuominen, ensi vuosi jne...

Luulen tietäväni miltä sinusta tuntuu. Rohkeasti tehty, kun yleensä puhut asiasta=) Olen itse noussut henkilökohtaisesti pohjalta ja tiedätkö olin niin syvällä etten itse sitä edes huomannut. Aivan kamalan ihana kokemus, ihana siksi koska nousu pohjalta totisesti avasi silmät.

En sano, että olet pohjalla, kerron tässä vaan omasta kokemuksesta. Kuten Mike sanoi, sulla on ns. hyvä tilanne=) Ja aina kun menettää jotain niin tilalle on tulossa jotain parempaa/eheämpää.

Sinun tilanteessa pitäisin päivärytmin selkeänä tai ainakin totuttelisin siihen. Käy ulkoilemassa tai saata itsesi sosiaalisiin tilanteisiin, juttele vaikka kaupan tätille=)

Syömisestä: minun tilanteeni meni niin pitkälle, että jouduin opettelemaam syömisrytmin uudelleen. Laita kevyitä ruokia, pieniä aterioita useita päivässä.

Ja hemmottele itseäsi, olet ansainnut jotain kivaa itsellesi. Oli se sitten mitä tahansa...vaahtokylpy, uusi vaate, jalkahoito (itse tehtynä=)...mielikuvitus vaan rajana.

Kirjoittaminen auttaa ja yleensä saa palasia loksahtelemaan paikoilleen. Jos kaikki silti vaan tuntuu tympeältä, etkä oikein saa arjesta kiinni, niin hakeudu terveyskeskuslääkärille ja pyydä lähetetettä psykiatriselle puolelle. Kuulostaa varmaan typerältä, mutta ei kannata viedä itseltä niitä viimeisiäkin voimia.

Jokaisella on kuitenkin omat selviytymiskeinot ahdistuksesta/masennuksesta, uskon että löydät ne voimavarat takuulla.

Kehokin piristyy, kun saat mielen paremmaksi. Se on niin että jos mieli alkaa menemään kasaan niin kroppakin tekee samoin. Itselläni tuli käsien kanssa suuria ongelmia. Hermot oli molemmissa käsivarsissa niin jumissa, etten tuntenut käsiä välillä ollenkaan. Koeta siinä sitten itku kurkussa treenailla. Diagnoosit olivat: rannekanava oireyhtymä, tenniskyynärpää ja ahdas olkapää molemmissa käpälissä.

Oireet hävisivät pikkuhiljaa, kun sain päätä selviteltyä menneistä vuosista. Tällä hetkellä mieli on välillä keinussa, mutta olen opetellut elämään sen kanssa. Enkä häpeä sitä, että olen joskus vähän hypomaaninen ja joskus masentaa niin paljon. Joku päivä se tasapaino löytyy vielä, vaikka sitten medikaalisesti. Mutta tärkeintä on olla onnellinen ja etsiä niitä asioita tästä maailmasta mistä nauttii.

Tässä tuli asiaa, vaikka vähän vierestäkin, mutta PALJON VOIMIA SINULLE JATKOON! Ja kliseitä vielä perään: Kaikella on jokin tarkoitus.

Nyt joku mukava Pakkislainen nuorimies ottaa onkeen ja lähtee shrimpin kanssa iltakävelylle tai sitten vaihtoehtoisesti joku mukava Pakkismimmi vie shrimpin shoppailemaan tai leffaan. Ei tartte kun raahautua Kampin keskukseen ja mennä Blippoon, siellä tulee hyvä mieli vaikka kuinka vituttaisi.

OT:

Blippo on hauska ja söpö kauppa, joka myy japanilaista nuorten vaatetusta ja lapsille jotain leluja, todella veikeät musat soi kaupassa ja siellä oli hauska käydä lahjaostoksilla. Suosittelen, tulee pirteä mieli kun siellä käy, mukaansa voi ostella vaikka Hello Kitty paitaa ja kassia, coolia!

http://www.blippo.com/store/stores.php?language=fi

Muistakee, että jokaisella on elämässään enemmän tai vähemmän syviä alamäkiä. Hetkiä jolloin joutuu miettimään elämäänsä niin taakse- kuin eteenpäinkin. Aina joskus jokin niistä on siihen asti syvin kuoppa, mutta ovat muutkin niistä selvinneet.

Iällä on paljon vaikutusta eri asteisista ongelmista selviämisessä. 19v on vielä kovin kokematon elämänpolulla ja tuommoinen puun takaa fudut voi olla traumaattinen kokemus. Mutta mutta, sanoisin, että tuo kovettaa ihan varmana, ei sitten ihan heti ole polvillaan kun pienempää ongelmaa tulee. Vuoden päästä shrimp muistelee tätäkin vain ikävänä muistona ja osaa sitten antaa neuvoja jollekin, joka kokee ahdistusta, neuvo on mitä suuremmalla todennäköisyydellä "aika parantaa".

Shrimpille isosti myötätuntoa, uskaltaisin sanoa tietäväni jollain tasolla fiilikset mitä käyt läpi. Jos voi antaa neuvoja, tai pikemminkin vaihtoehtoja... Yksi hyvistä neuvoista, jonka itse olen vastaavassa tilanteessa saanut oli, että tee jotain kivaa. Jotain josta tykkäät, jota teet vain itsellesi ja josta tulee hyvä mieli. Piirrä, maalaa, tee myttyjä hesarista, mee lasten leikkipaikalle keinumaan, siivoa, lue, käy vuokraamassa piirrettyjä leffoja tai ihan mitä tahansa mistä tulee hyvä mieli (usein myös niitä samoja asioita joita "tekisi jos olisi aikaa"). Kuten aiemmin sanottu, kroppa monesti toimii fyysisestikin sen pohjalta millanen olo on henkisesti.

Ennen kaikkea muistat oman arvosi. Sä oot ihana, fiksu, kaunis ja kaikkeen haluamaasi kykenevä ihminen, jossa näkyy ulkopuolisille vaikka mitä rakastettavaa. Tämän muistaen sulla on myös oikeus olla surullinen ja asiat saa tuntua pahalta ja voit olettaa, että ihmiset tukee ja kuuntelee sua. Pakkislaiset ainakin tekee parhaansa.

Mutkin vois joku raahata blibboon...:)

Jostain syystä mulla hiukan kalskahtaa korvaan noi tollaset "sä oot vasta 19 v ja elämä edessä". Eikö kuitenkin pointti ole se, että ihminen elää tätä hetkeä, ja jos tällä hetkellä tuntuu pahalta niin sitä pyritään jotenkin ratkaisemaan tai helpottamaan, eikä vain ajattelemaan, että sitten viiden vuoden päästä kun olen jo vähän vanhempi, niin elämä on helpompaa? (johon mä taas voisin sanoa, että se elämä ei ole yhtään helpompaa silloinkaan, se on erilaista)

Jostain syystä mulla hiukan kalskahtaa korvaan noi tollaset "sä oot vasta 19 v ja elämä edessä". Eikö kuitenkin pointti ole se, että ihminen elää tätä hetkeä, ja jos tällä hetkellä tuntuu pahalta niin sitä pyritään jotenkin ratkaisemaan tai helpottamaan, eikä vain ajattelemaan, että sitten viiden vuoden päästä kun olen jo vähän vanhempi, niin elämä on helpompaa? (johon mä taas voisin sanoa, että se elämä ei ole yhtään helpompaa silloinkaan, se on erilaista)

Äärimmäisen hyvä pointti.

Voimia..tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu, kun elämältä putoaa pohja....Itse olen kärsinyt ahdistus-ja paniikkikohtauksista (sekä niihin liittyvistä psykosomaattisista oireista) aina kun elämäntilanteessa sattuu jotain suurta muutosta tai jotain todella ikävää...Parhaiten ovat auttaneet tietyt rutiinit, esim. jos on työpaikka, niin siellä töissä kannattaa yrittää käydä, vaikka miten pahalta aluksi tuntuukin. Parhaimmissa tapauksissa noista elämän ikävistä takaiskuista toipuu ajan mittaan, ja oppii paljon erilaisia selviytymiskeinoja myös tulevaisuuden varalle.:) Ja kannattaa hakeutua ihmisten seuraan, eikä rypeä itsesäälissä yksikseen.

Omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta voisin sanoa, että tilanteeseen auttaisi ehkä useamman henkilön jo mainitsema ystävien/kavereiden/leffaseuran etsiminen. Ihminen kuitenkin on useimmiten sosiaalinen olento, sellainen, joka kaipaa keskustelukumppania ja vaikeiden asioiden jakajaa. Se toinen ihminen voi kuunnella ja vähän potkia ylöspäin, jos tietää tilanteesi. Monet asiat eivät tunnu yksin mitlään mutta toisen ihmisen kanssa ne saavat svyyyttä ja hyvän mielen.

Sanoit olevasi sosiaalinen ihminen, joten uskoisin, että ystäviä voisit saada melko helposti: netistä eri foorumeilta, koulupiiristä/työpiiristä jne.

Luulen tietäväni miltä sinusta tuntuu. Rohkeasti tehty, kun yleensä puhut asiasta=) Olen itse noussut henkilökohtaisesti pohjalta ja tiedätkö olin niin syvällä etten itse sitä edes huomannut. Aivan kamalan ihana kokemus, ihana siksi koska nousu pohjalta totisesti avasi silmät.

En sano, että olet pohjalla, kerron tässä vaan omasta kokemuksesta. Kuten Mike sanoi, sulla on ns. hyvä tilanne=) Ja aina kun menettää jotain niin tilalle on tulossa jotain parempaa/eheämpää.

Tiedostan itsekin että tilanteeni on todella hyvä verrattuna moneen moneen muuhun pahempaan tilanteeseen. Toisaalta olenkin juuri oppinut arvostamaan niitä arjen pikku iloja nyt kun kaikki on kussut silmään. Sitä paitsi onneksi kaikki kiva tuntuu SUPERkivalta kun on ollut maassa jonkun aikaa.

Sinun tilanteessa pitäisin päivärytmin selkeänä tai ainakin totuttelisin siihen. Käy ulkoilemassa tai saata itsesi sosiaalisiin tilanteisiin, juttele vaikka kaupan tätille=)

Syömisestä: minun tilanteeni meni niin pitkälle, että jouduin opettelemaam syömisrytmin uudelleen. Laita kevyitä ruokia, pieniä aterioita useita päivässä.

Ja hemmottele itseäsi, olet ansainnut jotain kivaa itsellesi. Oli se sitten mitä tahansa...vaahtokylpy, uusi vaate, jalkahoito (itse tehtynä=)...mielikuvitus vaan rajana.

Mä juttelen aina kassoille ja tervehdin yleensä bussikuskia jne. joten ei ole ongelma. :) Syömisen joudunkin varmaan opettelemaan uudelleen, mutta siihen en vielä rupea, uskon että se ruokahalu palaa itsestään jonkun ajan kuluessa. Vaatteitakin olen ostanut, ja on tullut parempi vieli vaikka se olisi jotain pientä.

Tässä tuli asiaa, vaikka vähän vierestäkin, mutta PALJON VOIMIA SINULLE JATKOON! Ja kliseitä vielä perään: Kaikella on jokin tarkoitus.

Jep. Pyrin ajattelemaan että tälläkin koettelemuksella on tarkoitus! Kiitos tsemppaavista viesteistä, tämänkin johdosta on parempi mieli ja hymyilenkin jo. :)

Ja kliseitä vielä perään: Kaikella on jokin tarkoitus.
Ehkä sopii johonkin kristilliseen hyväntahtoisuuteen, mutta sanopa tuo jollekin, joka on vaikkapa lapsensa menettänyt. Oikeasti toisille sataa enemmän kakkaa niskaan kuin toisille. Nallekarkit ei mee aina tasan.

Omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta voisin sanoa, että tilanteeseen auttaisi ehkä useamman henkilön jo mainitsema ystävien/kavereiden/leffaseuran etsiminen. Ihminen kuitenkin on useimmiten sosiaalinen olento, sellainen, joka kaipaa keskustelukumppania ja vaikeiden asioiden jakajaa. Se toinen ihminen voi kuunnella ja vähän potkia ylöspäin, jos tietää tilanteesi. Monet asiat eivät tunnu yksin mitlään mutta toisen ihmisen kanssa ne saavat svyyyttä ja hyvän mielen.

Sanoit olevasi sosiaalinen ihminen, joten uskoisin, että ystäviä voisit saada melko helposti: netistä eri foorumeilta, koulupiiristä/työpiiristä jne.

Sain tänään leffaseuraa exän pikkusiskosta joka on tosi ihana ja ymmärtää tätä tilannetta, itse siihen tosi syytön mitä kävi. Olimme hyviä ystäviä jo ennen tapahtumaa. Paska juttu siinä on se, että hän on huomattavasti minua nuorempi, eli ei esimerkiksi pääse baariin yms. k-18 juttuihin mukaan. Mutta niinkun äiti aina sanoo että "parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla".

Mut toistaseksi parempi ku ei mitään. Olen iloinen edes tästä. Äh, oon tosi jotenki huojentunut muutenkin nyt kun olen saanut purkaa sydäntäni tänne ja olen kuullut teiltä niin paljon hyviä neuvoja jotka on todella koskettaneet minua (kyllä, jopa internetpuhelinvekotinlankojen kautta voi koskettaa!). :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom