Protskulegendoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja X-Zone
  • Aloitettu Aloitettu
No niin, nyt tänne kaikki juttuja mitä olette kuulleet/luulleet lisäravinteina otettavista proteiinijauheista ja perusteita joillekkin jotka voisivat olla tottakin?
Pari väitettä näin alkuun:
-Proteiinijauheista lähtee hiukset. Tätä on nyt melko vasta alkanu moni tyrkyttään täysin faktatietona.. en kyllä voi käsittää mihin tällanen perustuu..
-Proteiinijauheista saa virtsakiviä. No voisiko tämän perustella happamuusarvojen nousulla tms.?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätä käsittämätöntä legendaa joskus alkuaikoina kuulin enkä uskaltanu kuukausiin koskee lisäravinteisiin: Jos syöt proteinijauhetta niin lihaksesi ovat "feikkiä" ja lopetettuasi punttisalin ne muuttuvat automaattisesti läskiksi. sama kreatiinin kanssa.

:david: :david: :david:

Tossa muutama:
1.Yksi kananmuna vastaa yhtä weiderin protskutabua
2.Proteiinia ei tarvi vetää mikäli on vähän ylimääräistä, koska läski vastaa protskua.
3.Ei niistä mitään hyötyä ole

:kippis1:

1. Saat jauholihakset kun tommosia syöt...
2. Miksi syöt jauhoja? Miksi et tee niistä lettuja?
3. Kannattaa varoa poliiseja, kun tuollaisia olet mennyt ostamaan...
4. Toi touhu tuhoaa sun munuaiset, kommentoi sairaanhoitajatuttava

Olisiko proteiinin hyödystä lihaksien kasvamiseen jotakin tutkimusta tai refereaattia sellaiseen online-muodossa, joka olisi

1) maallikkon ymmärrettävissä
2) luotettavasta lähteestä
3) kohtuullisen tuore
4) arvostettu = siteerattu

Olen kolmisen tuntia googlettanut, enkä ole moista vieläkään löytänyt. Tiedän kyllä kaikki perustelut proteiinin hyödyistä selailtuani mm. tätä foorumia satoja tunteja, mutta lukisin mielelläni ihan "virallistakin" tietoa. Tosin proteiinin vaikutukset ovat käsittääkseni kovastikin kiisteltyjä ammattipiireissä?

Originally posted by CCC
...proteiinin hyödystä...
...proteiinin vaikutukset ovat käsittääkseni kovastikin kiisteltyjä ammattipiireissä?

Proteiinit eli valkuaisaineet ovat lihaksen rakennusmateriaalia, joten proteiinin merkitys on lihaksen kasvua ajatellen aika suuri. Voisit vaikka kaivaa vanhan bilsan kirjan sieltä komeron kätköistä ja etsiä sieltä tietoa lihasten koostumuksesta.

Nyt tuntuu siltä että en ole oikein ymmärtänyt että mitä helvettiä tarkoitat proteiinin hyödyillä ja vaikutuksilla...(?)

pään turvotusta.!

Mulle tässä taannoin eräs työkaveri sanoi että "äläpä syö semmosia proteiineja, pää turpoaa helvetisti." Heh! Nauroin niin että pääni turposi! Ja nythän eletään jo vuotta 2003 ja noita vaan kuulee vielä...

Originally posted by X-Zone
-Proteiinijauheista saa virtsakiviä. No voisiko tämän perustella happamuusarvojen nousulla tms.?

No ainakin jos syö paljon proteiinia suhteessa nautittuun nestemäärään virtsaaineen määrä kasvaa veressä, niin että henki voi alkaa haista kuselta. Tai vähintää alkaa pää särkee. Kun toi proteiinin "hävitys" vie paljon nestettä. Tiiä sitten onko tää mun mutu juttua.

Proteiinit ja muut hormoonit on vaarallisia, eikä niitä pitäis syödä paita päällä eikä ilman kypärää.;)

Kerran kaverini näki kun tulin salilta ja hörppäilin palautusjuomaa. Tokaisi siihen jotain että "oot säki sit ruvennu noita mössöjä vetämään". No siitä parin viikon päästä päädyttiin samoihin bileisiin. Tyyppi tuli kysymään että kuinka mä voin vetää bissee ja kamaa sekasin? Hän kun on lukenut että niistä voi mennä nuppi ihan sekasin ja voi muuttuu tosi agreks. Piti sitten pitää pieni luento "lisäravinteiden" ja lisäravinteiden eroista. Kuunneltuaan vähän aikaa tokas vielä että "mun kirjoissa ihan samaa kamaa".:curs:

eno varotteli kovasti viime kesänä että älä nyt hyvä mies ala noita aineita(protskua) käyttämään,niistä tulee käytös häiriöitä jne..

Originally posted by X-man
Piti sitten pitää pieni luento "lisäravinteiden" ja lisäravinteiden eroista. Kuunneltuaan vähän aikaa tokas vielä että "mun kirjoissa ihan samaa kamaa".:curs:
Miksi mä en ikinä törmää näihin neropatteihin? :curs:

Varoituksia munuaisten tuhoutumisesta on täälläkin kuultu.

Välipalaprotskua työpaikalla nauttiessa eräs työkaveri kysyi, että "syötkö sinä mitään kiinteää ruokaa ?"

Minäkin viimeks toissapäivänä kuulin sivusta miten proteiini kuulemma aiheuttaa hiustenlähtöä. Se oli ainakin mulle ihan uutta :)

Originally posted by Nitsku
Välipalaprotskua työpaikalla nauttiessa eräs työkaveri kysyi, että "syötkö sinä mitään kiinteää ruokaa ?"
Joo, kyllä mäkin oon näihin törmännyt. Odotan vaan innolla sitä päivää, kun joku vertaa lisäravinteita ensimmäistä kertaa hormoneihin ja väittää, että ne aiheuttaa raivokohtauksia. Nostan aivan varmasti tuon sanojan nenästä seinille ja huudan sille otsasuoni pullottaen pari faktaa!11!! :curs:

Originally posted by CCC
Olisiko proteiinin hyödystä lihaksien kasvamiseen jotakin tutkimusta tai refereaattia sellaiseen online-muodossa, joka olisi

1) maallikkon ymmärrettävissä
2) luotettavasta lähteestä
3) kohtuullisen tuore
4) arvostettu = siteerattu

Olen kolmisen tuntia googlettanut, enkä ole moista vieläkään löytänyt. Tiedän kyllä kaikki perustelut proteiinin hyödyistä selailtuani mm. tätä foorumia satoja tunteja, mutta lukisin mielelläni ihan "virallistakin" tietoa. Tosin proteiinin vaikutukset ovat käsittääkseni kovastikin kiisteltyjä ammattipiireissä?
Ilman proteiinia lihaksesi eivät kasva yhtään, ja entisetkin kuihtuvat pois. Toinen asia kokonaan on se mikä on lisäravinneproteiinin hyöty verrattuna 'normaalista' ravinnosta saatavaan proteiiniin.

Jos olet selannut tätä foorumia satoja tunteja, olen varmaan saanut selville, että samat aminohapot kuin lisäravinneproteiineista saat lihasta, kalasta, maidosta, munista jne.

Lisäravinneproteiinin hyödyistä esim. palautusjuomassa olet varmaan löytänyt tietoa, mutta käsitteet näyttävät olevan vielä vähän haussa.

Billy

Hiustenlähtöjuttu tuli ainakin radiosta kuulemma pari päivää sitten. Tuosta hengityksen hajusta mistä joku jo mainitsikin, niin olisiko siinä perää, nimittäin vaimon mielestä kyseisiä haittavaikutuksia olisi ilmaantunut juuri nyt kun olen nauttinut lisäproteiinia jauheestakin. Lisäksi erään sukulaiseni ollessa dieetillä jossa proteiinia sai syödä reilusti, hänenkin hengityksen tuoksussa oli kuulemma ollut muutosta huonompaan suuntaan.

Kreikassa..

.. kuulin paikallisilta karva-ranteilta toinen toistaan uskomattomampia kommentteja omaan proteiini-lisäravinteen syömiseen.. Yksi yleisimmistä oli et: 'älä syö tommoisia, sulla ei kohta seiso enään'.. ja myöskin nuo hiustenlähtö -jutut on tuttuja..

Niiden kanssa oli ihan turha alkaa väitämään vastaan..

..Surullista..:(

Originally posted by ressukka
Hiustenlähtöjuttu tuli ainakin radiosta kuulemma pari päivää sitten. Tuosta hengityksen hajusta mistä joku jo mainitsikin, niin olisiko siinä perää, nimittäin vaimon mielestä kyseisiä haittavaikutuksia olisi ilmaantunut juuri nyt kun olen nauttinut lisäproteiinia jauheestakin. Lisäksi erään sukulaiseni ollessa dieetillä jossa proteiinia sai syödä reilusti, hänenkin hengityksen tuoksussa oli kuulemma ollut muutosta huonompaan suuntaan.
Jos vaimo valittaa hengityksestäsi niin syö hyvä mies valkosipulia! Alkaa taas ei-valkosipulinen hengityksesi kelvata... Pitäisi aina muistaa kuinka paljon huonomminkin asiat voisivat olla.

Originally posted by Tomi
Joo, kyllä mäkin oon näihin törmännyt. Odotan vaan innolla sitä päivää, kun joku vertaa lisäravinteita ensimmäistä kertaa hormoneihin ja väittää, että ne aiheuttaa raivokohtauksia. Nostan aivan varmasti tuon sanojan nenästä seinille ja huudan sille otsasuoni pullottaen pari faktaa!11!! :curs:

:lol2: :lol2: Kävi just mielessä sama, mutta sä ehdit ensin..

Originally posted by ressukka
Tuosta hengityksen hajusta mistä joku jo mainitsikin, niin olisiko siinä perää, nimittäin vaimon mielestä kyseisiä haittavaikutuksia olisi ilmaantunut juuri nyt kun olen nauttinut lisäproteiinia jauheestakin. Lisäksi erään sukulaiseni ollessa dieetillä jossa proteiinia sai syödä reilusti, hänenkin hengityksen tuoksussa oli kuulemma ollut muutosta huonompaan suuntaan.
No nyt löytyi syy miksi vaimo täälläkin syöttää mulle nykyään purkkaa ja menthol-pastilleja koko ajan! :D

Totta puhuen kyllä suu tuntuu nykyään aina olevan kissanpaskalla vuorattu hurjasta harjaamisesta huolimatta. Hmmmm... voisko tossa protskujutussa tosiaan olla perää?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom