Protskulegendoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja X-Zone
  • Aloitettu Aloitettu
Mun eräs tuttu kertoi, että hän on myynyt luontaistuotteita ja ne on pelkkää jauhoa, jotka ei sisällä mitään.

Kyse oli siitä, kun ehdotin proteiinijauhon lisäämistä ruokavalioon, jos on vaikeuksia saada tarpeeksi proteiinia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yks kaveri selitteli nestepöhöään proteiinin syönnillä, kerää kuulemma nestettä. Seliiti samaa satua mulle ja vanhemmilleen.. noh, vanhemmille se meni varmaan läpi mutta mulle ei. Näki kilometrin päähän että oli anaboolisia kehissä. :david:

Lääkärivaimoni huomauttelee tuon tuostakin, ettei niistä proteiinijauheista ja kreatiinista mitään käytännön hyötyä ole, paska ja pierut vaan alkaa haiseen pahalle. Useiden lääketieteellisten tutkimusten mukaan (hänen mukaansa) em. ravintoaineita saa aivan riittävästi normaaliruoasta, eikä lisäravinteita näin ollen tarvita. Ja koska jumalan ja lääkärin erona on se, että vain jumala voi olla väärässä, niin meillä ei aiheesta enää sen syvällisempiä keskusteluja ole vähään aikaan käyty :lol2:.

Lähdenkin tästä prismaan ostamaan pussin proteiinia ja purkin kreatiinia, kun alkaa jauhot olla kaapista lopussa...

Lähinnä nyt tulee ihmetyksiä, että miksi ihmeessä sä tollasia vedät?? Kun koittaa selittää syitä niin sitten ne vaan teilataan yksikertaisesti sanomalla, "turhaa hommaa käy vaan siellä salilla ni kyl ne lihakset kasvaa.." Enpä enää selittele.

Keskustelupalstoilla tulee usein vastaan seuraavanlainen lause "en mä mitään palautusjuomia tai proteiinia ota, siitä on vasta sitten hyötyä kun on muutaman vuoden käynyt salilla". Noihinkaan ei oikein aina jaksa vastata, jos ei halua ottaa täyttä hyötyä harrastuksesta niin samapa se mulle.

Minun äiti käytti porttiteoriaa: Syön ensiksi proteiinia niin siitä on sitten helppo siirtyä hormooneihin. Oli silloin töissä terveyskeskuksessa, oli kuullut siellä lääkäreiltä kahvipöydässä. Lisänä oli vielä että lisäravinteista ei ole mitään hyötyä.

No, toi taisi olla vuosi 1996, edelleen natupellenä jatketaan. En edes vi**uillessani alkanut roinaamaan... Ei minusta kylläkään mitään kaappia ole kasvanut.

Tuntuu, että nämä legendat riippuvat ihmisen iästä ja päivittäisestä ympäristöstä. 15-vuotiaat kaverit eivät välttämättä ole yhtä hyvin perillä asioista kuin 25-vuotiaat...

Huomio lapsukaiset!! :-)

Tuossa aiemmin oli puhetta noista proteiinilegendoista (syövyttää munuaiset yms.). Nämä on näitä kuolemattomia (?) urbaanilegendoja. Niinpä olen lähetellyt mun liikuntalääketieteen syventävien opintojen opinnäytetyötä "Protein metabolism in exercising humans with special reference to protein supplementation" sitä kysyneille word-tiedostona ja yleensä (jos olen muistanut!) pyytänyt laittamaan eteen päin myös kavereille, jotta nämä munuais ym. jutut painuisivat pikkuhiljaa lepoon...elikkä, jos olet aiheesta (i.e. työstäni) kiinnostunut, niin laita mailiaosoitteesi mulle privattimailina - JA LAITA SE TYÖ SITTEN MYÖS ETEENPÄIN VÄHINTÄÄN 35 000 KAVERILLE! :D

PS. Ja niille muutamalle pakkotoiston henkilölle, jotka kyselivät työtä pari päivää sitten: olen sillä koneella, jossa mulla on tuo word-tiedosto, ilmeisesti huomenna ja laitan sitten postia e-luukkuihinne. Kiitos mielenkiinnosta! :thumbs:

:kippis1:

Tuo Anssin "Protein metabolism..." on kyllä erittäin hyvin tehty. Noita kun printtaisi isot kasat ja pitäisi mukana niin voisi antaa koska tahansa tietämättömille :) Paperiahan siinä kuluisi kyllä turhan paljon.

Originally posted by Tomi
Hmmmm... Eikös pahanhajuinen hengitys ja ketoosi yleensä kulje käsi kädessä?
Nyt tekisi mieli huutaa sulle faktoja. Kun ketoosi menee tosi pitkälle (ketonuria ei riitä vaan ketoneja poistuu myös hengityksen kautta, lähestytään ketoasidoosia) VOI hengitys haista hedelmäiselle, imelälle.

Käytännössä kuitenkin noin syvää ketoosia tuskin CKD:lla syntyy ellei hiilaritankkausten välinen aika ole yli 2 viikkoa ja joka päivä tahkota aerobista.

Originally posted by Hulkki
Nyt tekisi mieli huutaa sulle faktoja. Kun ketoosi menee tosi pitkälle (ketonuria ei riitä vaan ketoneja poistuu myös hengityksen kautta, lähestytään ketoasidoosia) VOI hengitys haista hedelmäiselle, imelälle.
Huuda vaan. Mun mielestä koko ketoosi on yksi turhimmista asioista maan päällä. :)

Nii mutta ootteko ajatellu että jos alkasitte syödä hyvänmakuisia prostskuja nii ei se henkikään haisis! :lol2:

Originally posted by X-Zone

-Proteiinijauheista lähtee hiukset. Tätä on nyt melko vasta alkanu moni tyrkyttään täysin faktatietona.. en kyllä voi käsittää mihin tällanen perustuu..

No voihan :itku: jos tuo pitää paikkansa . Rokkitukka on mulle henki ja elämä.

Joo ja fartit on kyllä ruvennu haiseen entistäkin miehekkäämmiltä:D

Originally posted by Hulkki

Käytännössä kuitenkin noin syvää ketoosia tuskin CKD:lla syntyy ellei hiilaritankkausten välinen aika ole yli 2 viikkoa ja joka päivä tahkota aerobista.

Eli tarkotat asetonia kun betahydroksibutyraatti ja asetoasetaatti ei hengityksen kautta poistu, josta tulee sellanen imelä minttumainen haju (?).. Kysyinkin tuolla toisessa topikissa http://www.pakkotoisto.com/vbulleti...page=40&highlight=asetoasetaatti&pagenumber=3 teiltä ketodieettiläisiltä että eikös sitä pitäisi syntyä niin vähän ettei henki hirveesti haise, kukaan ei vastannu.. Eli siis asetonin hajua ei huomaa ollenkaan, ei edes vikana päivänä ennen hiilaripäivää?

Originally posted by mho
Minäkin viimeks toissapäivänä kuulin sivusta miten proteiini kuulemma aiheuttaa hiustenlähtöä. Se oli ainakin mulle ihan uutta :)
+ kaikki kaljut ovat skinareita
= kaikki, jotka syövät proteiinia ovat skinejä :rolleyes:

Originally posted by Iivili
Turre101: ootko TOSIAAN, siis IHAN OIKEASTI kuullut kaikki nuo??? Mä repeilin täysillä!! :lol2: Huhhuh, kiitos päivän nauruista :D Noiden on pakko olla jotain teinien lausumia, vai?

Noissa oisi kaikissa hyvän sigun ainesta. Hmm, pitäsköhän kopypeistailla muutenkin tämän threadin juttuja, ottaa talteen.

On tosiaan ihan oikeasti kuultuja nuo, muutama "teini" tai ainakin teini älykkyystasoltaan jonka tunnen, on väläytellyt joskus tuollaisia, pistää kyllä ihokarvat pystyyn kun kuuntelee... Pahinta on se, että osa väitteistä on tullut jonkin kovasti viisaan aikuisen suusta...

Vapaasti vaan copy-pastea, en peri teosto-maksua. ;)

Mä oon tästä tainnu aikasemminkin kertoa jossain toisessa keskustelussa, mutta kerrotaan nyt vielä. Eli faija tossa joskus selitti ihan tosissaan, että jos mä haluun ruveta syömään jauhoja, niin pitäis käydä urheilulääkärillä kysymässä siihen lupaa. Mutta nyt faijakin on kuunnellu sen verran, että se on jättäny safkastaan hiilareita pois ja ruvennu syömään raejuustoa :thumbs:

Mun suosikkini oli duunipaikan kommentti: "Noi protskut on niinkuin kokis, ne liuottaa hampaat pois muutamassa tunnissa. Niitä ku vetää niin on tekarit kolmekymppisenä."

Multa meni toinenkin minuutti ennenkuin uskoin kaverin ihan tosissaan väittävän moista, muiden nyökytellessä päätä tietävän näkisinä työpöytäni ympärillä. Ja parasta oli että jätkä veti just samaan aikaan napaansa kananrintaa.

Mites on Tomi, monellako Pakkotoiston modilla on tekarit, kas kun protskujauheen suurväärinkäyttäjinä on varmaan äijiltä purukalusto aikaa sitten kadonnut? ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom