- Ikä
- 36
Täytyy sanoa että ennen ku katoin linkin niin arvasin mikä siellä on. Aika osuva.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sisäelimistä syön maksaa, munuaisia, kieltä, vatsaa, suolia, aivoja, verta (ei nyt sisäelin, mutta liittyy nyt tähän kumminkin). Suuri osa noista tulee kalasta, jota kalastan päivittäin, monet myös hirvieläimistä joita naapuri metsästää ja myy sopuhintaan meille. Valmistustapa on joko raakana syöminen - noin puolet ajasta - ja yleensä jos jotain kypsennän niin silloin haudutan hitaasti rasvassa tai höyrystän.
Ihan mielenkiinnosta, syötkö mykyrokkaa tai tappajaiskeittoa? Opettelin tekemään sitä itse ja tein mummon kanssa pakastimen täyteen mykyrokkaa... Veri+ihrapihvi- ja sisäelinkeittoa.
Uzeehin läpät saa kyllä tälläsen vannoutuneen paleomiehenkin kysymään, että mitä vittua?
On ne kaikkien muiden mielestä. Musta on aika hälyttävää, jos paleo-höyrypäätkin pitää sun juttuja läppinä.Ei mun jutut mitään "läppiä" ole.
Ei mun jutut mitään "läppiä" ole.
Sisäelimistä syön maksaa, munuaisia, kieltä, vatsaa, suolia, aivoja, verta (ei nyt sisäelin, mutta liittyy nyt tähän kumminkin). Suuri osa noista tulee kalasta, jota kalastan päivittäin, monet myös hirvieläimistä joita naapuri metsästää ja myy sopuhintaan meille. Valmistustapa on joko raakana syöminen - noin puolet ajasta - ja yleensä jos jotain kypsennän niin silloin haudutan hitaasti rasvassa tai höyrystän.
Mielestäni salaatinsyönti ei nyt paholaisesta aivan ole, mutten näe siihen minkäänlaista tarvetta tai hyötyä, ja haittoja taas löytyy (mm. myrkyt ja torjunta-aineet, kuidun aiheuttama vatsan sekaisin meno - joka tosin on yksilöllistä). Nahasta otan karvan pois.
Ei se pelkkä eläimensyönti kovin yksipuolista. Eläimiä on monenlaisia, voi toki maustaa aina eri tavalla, eri valmistustavat jne. Mielestäni suht yksipuolinen ruokavalio on vain hyvä asia, ei yleensäkään eläimet aina eri ruokia syö vaan suurimman osan aikaa samaa vanhaa perusruokaa, omassa tapauksessani kalaa, sisäelimiä ja poroa.
Minä itse asiassa sanoisin, että tuo sun touhu on hyvin lähellä joidenkin eskimoiden ruokavaliota. Siellä menee kans paljon sisäelimiä, lihaa ja eläinrasvaa. Kasvisten syönti on myös noilla leveyksillä aika lähellä nollaa. Ihan hyvin sillä varmasti hengissä pysyy ja mahdollisesti jopa suhteellisen terveenäkin. Saattaapa sillä treenikin kulkea. Inuiiteilla on tosin erilaisia sopeutumia tuohon ruokavalioonsa kuten suurentunut maksa.
Lyön vetoa, että tämä jätkä hakee pilkkireissunsa jälkeen kaupasta saarioisten broilerpyöryköitä, jotka uittaa ketsupissa ja purskuttelee light-colalla hampaanvälit. Saisko susta jotain toppless-kuvaa ni vois tsekata ootko ruokavaliollas yhtä hyvässä kunnossa, kun nuo hehkuttamasi aborginaalit?
En tykkää toisia kamalasti arvostella, mutta toi sun anorektinen olemus varmasti kovin harvan silmään terveeltä näyttää.
En tykkää toisia kamalasti arvostella, mutta toi sun anorektinen olemus varmasti kovin harvan silmään terveeltä näyttää.
Pakko kompata kyllä tätä. Omakuva varmaan vähän hämärtynyt noista lihaspuheista päätellen.
En mielestäni tarvitse yhtään lisää lihasta. Juoksu sujuu aivan loistavasti, ajat mahtavia itselleni (Cooper 3750, 100m 12s, 35km 2h 15 min, 800m 2.10), ja omalla keholla homma toimii hyvin, yli kaksikymmentä leukaa, 30 dippiä, vähän päälle 100 punnerrusta, l-sit 10 sekunnin ajan. Terveenä olen pysynyt viimeiset vuodet eikä ongelmia ole, enkä ole miinuskaloreilla vaan pienellä plussalla kompensoidakseni pitkänmatkanjuoksun kalorivajetta.
En mielestäni tarvitse yhtään lisää lihasta. Juoksu sujuu aivan loistavasti, ajat mahtavia itselleni (Cooper 3750, 100m 12s, 35km 2h 15 min, 800m 2.10), ja omalla keholla homma toimii hyvin, yli kaksikymmentä leukaa, 30 dippiä, vähän päälle 100 punnerrusta, l-sit 10 sekunnin ajan. Terveenä olen pysynyt viimeiset vuodet eikä ongelmia ole, enkä ole miinuskaloreilla vaan pienellä plussalla kompensoidakseni pitkänmatkanjuoksun kalorivajetta.
Tosin terveen ihmisen kehonkuva on varmasti monella palstalaisellakin vähän vääristynyt sikaniskojen kisakuvien tuijottelusta. En nyt tarkoita, että pitäisin kaveria lihaksikkaana, mutta ei tuo hirveästi näytä eroavan alkuasukkaista, joita välillä tv:ssä näkee
Olen taas sitä mieltä että pitkänmatkan juoksijalla ei ole mitään asiaa tälläisellä foorumilla antamassa neuvoja aloittelijoille joiden tavoitteena on lihasten hankkiminen.
Hienoa että olet terve! Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi, totesin vaan että silmääni ja varmasti monen muunkin näytät hieman anorektiselta, siis lihakset polttaneelta.
Totta, mutta ei tarkoitus ollu mitenkään varsinaisesti kritisoida tyypin olemusta, vaan puheita mm lihaksikkuudesta ja yleistä asennetta. Totuus on kuitenkin ettei tuossa kropassa ole lihasta yhtään tavallista laihaa kadunkulkijaa enempää.
Lihasta ei koskaan ole ollut enempää, joten polttamisesta ei ehkä voi puhua :D
Ja koska olen puhunut lihaksikkuudesta? En ole väittänyt itseäni lihaksikkaaksi.