Presidentinvaalit: Vanhanen vai Niinistö?

Kyllähän se Niinistölle menee meikäläisenkin ääni. Pitäähän sitä "oman kylän poikaa" äänestää ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ToughGrip sanoi:
"Niinistö ei saanut puheenvuoroa."

Kyllä Salen olisi pitänyt se puheenvuoro ottaa vaikka väkisin ja sitten verbaalisesti hapettaa muumimamma ja hemuli-vanhanen.

Sanoin sen vähän epäselvästi näköjään. Tarkotin nimenomaan, että pettymys oli Sauli joka ei pitänyt puoliaan tarpeeksi siinä haastattelussa.
 
Niinistöä äänestäisin jos pystyisin. Ainut mikä hieman ärsyttää on se, että hän ei voi suoraan sanoa sitä, että haluaisi Suomen NATOon, vaikka kaikki tietävät hänen kantansa. Ihme kaartelua aina kun NATO tulee puheeksi.
 
Niinistöä äänestäisin itsekkin, jos voisin. Miehen meriittejä ja historiaa en ole, pakko myöntää, kovin tarkkaan tutkinut, mutta vaalikeskusteluissa hän on osoittautunut vakuuttavimmaksi persoonaksi ja hänellä hyviä mielipiteitä. Hänen nato-kantansa menee myös oman mielipiteeni kanssa yksiin, joten sekin on plussaa.
 
niinistölle lähtee ääni ihan vaan sen takia ettei muumi mamma pääse jatkaa pressana.Luin tänään jostain että Halonen on 62v eli eiköhän se pitäisi jo eläkkeelle päästää.
 
Allah sanoi:
Niinistöä äänestäisin jos pystyisin. Ainut mikä hieman ärsyttää on se, että hän ei voi suoraan sanoa sitä, että haluaisi Suomen NATOon, vaikka kaikki tietävät hänen kantansa. Ihme kaartelua aina kun NATO tulee puheeksi.

Mihin nää kaartelu kommentit perustuu? Mun mielestä Niinistö aika selvästi sano mihinkä suuntaan Naton tulis liikkua, jollon hänen mielestä Suomen tulis siihen liittyä, eli Euroopan pitäis ottaa suurempi rooli Naton toiminnassa. Ei ole varmaan mikään ihan huono linjaus siinäkään mielessä kun se nykyinen suurin säätäjä on Yhdysvallat, jonka on pakko sotia vähän väliä millon missäkin.

Toimittajilla tuntuu olevan pakko saada ehdokkat myöntään, että joko mennään Natoon tai ei mennä. Mun mielestä noi yleiset suuntautumiset on tässä vaiheessa tarpeeks. Riittää kun optio pidetään auki ja aiheesta keskustellaan avoimesti. On se sitten joidenkin mielestä kaartelua tai mitä tahansa.
 
Apostrophe sanoi:
Vanhanen vai Niinistö?​

Kumpaakohan tässä äänestäisi, Vanhasta vai Niinistöä? Olen kahden vaiheilla, ja veikkaan että moni muukin on.

Koska tuossa toisessa vaalithreadissa keskitytään vasen/oikea -taistoon, haluaisin nostaa tämän kysymyksen omaksi threadikseen.

Vanhanen vaikuttaa täysijärkiseltä, rauhalliselta ja hillityltä kaverilta. Ei kittaa viinaa ja näyttää tietävän mistä puhuu. En ole yhdessäkään radio-, TV-, tai muussa haastattelussa kuullut mitään typeryyksiä miehen suusta. Itseasiassa jokainen haastattelu vain lisää positiivista mielikuvaani.

Mä annan ehdottomasti ääneni VANHASELLE.
Se on meidän lannanhajuisten kaveri, jotka koittaa sitä leipää viljellä ja repiä lehmäntissistä sitä proteinia. Jos Tony Halme olis ollu niin sillon olisin äänestäny tätä pyssysankaria.... heh heh :lol2:
 
Masa olis kymmenen minutin päästä ykkösellä tentattavana... :arvi:
 
huhuhh! Taas on yksi syy enemmän olla äänestämättä Vanhasta! Oli nimittäin todella surkee ylen haastattelussa äskön! Toivottavasti tämän threadin aloittaja katsoi sen.
 
Kun presidentillä ei oo oikein mitään valtuuksia, niin valitaan edustavin ulkomaankeikoille ja se on Niinistö!

Oma ääni vois mennä protestina vaikka Lahden Artolle...
 
Onneksi ei tarvii noista kahdesta päättää, mutta selkeesti noista vaihtoehdoista Vanhanen. Sale voi vaikuttaa pelurilta kotikylissään, mutta maailman kentille taitaapi olla sormi suussa ja monttu auki. Ei tollasia juntteja voi maailmalle päästää.
Esko Ahoa äänestäisin heti, mutta sekin juna ajoi jo ohi.
 
Alberr-ahne sanoi:
huhuhh! Taas on yksi syy enemmän olla äänestämättä Vanhasta! Oli nimittäin todella surkee ylen haastattelussa äskön! Toivottavasti tämän threadin aloittaja katsoi sen.

Mä pilaan tänkin threadin, mutta perustelkaa näitä mielipiteitänne vähän paremmin...

fake edit: eikä oo tarkotettu edes minään piilovittuiluna...:piis:
 
RRKalle sanoi:
Onneksi ei tarvii noista kahdesta päättää, mutta selkeesti noista vaihtoehdoista Vanhanen. Sale voi vaikuttaa pelurilta kotikylissään, mutta maailman kentille taitaapi olla sormi suussa ja monttu auki. Ei tollasia juntteja voi maailmalle päästää.
Esko Ahoa äänestäisin heti, mutta sekin juna ajoi jo ohi.

Joo selkeesti Vanhanen, ja tän voi ottaa jo pienenä piilovittuiluna...onko se nyt liikaa pyytää parempia argumenttejä kun on kerran niin selkeetä. "Sale voi vaikuttaa pelurilta kotikylissään, mutta maailman kentille taitaapi olla sormi suussa ja monttu auki"....just...onko tää nyt ihan sun omaa mutua??
 
No totta vitussa se on mutua, ei ne huolineet mua kattomaan salen esiintymisiä maailmalla ja kotona 24/7. Sellasen kuvan olen saanut kun olen katsellut kaverin esiintymistä ym.
Ei vaikuta juttujen eikä esiintymisen perusteella edustuskelpoiselta(kuten ei välttämättä muutkaan) eikä omaa tarpeeksi pelisilmää.

Eniten arvostan sellaista ketkuutta näissä ehdokkaissa, vähän turhan suoraselkäisiä on kaikki. Jos muissa maissa politiikka olisi puhdasta ja kivaa peliä niin toivoisin Suomestakin mahdollisimman rehtiä edustajaa, mutta kun asiat on koko maailmassa miten on niin tarvitaan pelisilmää.

Vanhasella ei ole särmää, sen myönnän. Mutta Niinistö on noilla Karpela-julkisuus-kalastansuosiota toilailuillaan sun muilla touhuilla aiheuttanut sen että häntä voisi periaatteessa pitää vähän pelisilmäisenä. Mutten usko että hänen taitonsa riittäisi maailmalle, ja hän aiheuttaisi vaan enempi hallaa kun koittaisi kaikennäköistä kepulikonstia onnistumatta. siksi Vanhanen, hän tuskin paljoa saa aikaan, muttei varmaan paljoa pahaakaan.

Ja jos onkin niin että Vanhanen on täysin erilainen kuin julkisuuskuvansa antaa ymmärtää, niin sehän on vain osoitus siitä että hänellä on kelmeily hallussa erinomaisesti.

Tiedän että tämä minun valintani on täysin haistapaska-hakuammuntaa, mutta en usko minkään muunkaan keinon olevan tätä parempi, nykypäivän loppuunmietityillä mediaesiintymisillä ja populismilla emme saa kenestäkään ehdokkaasta ja hänen kyvyistään todellista kuvaa, joten tyydyn todella villiin ja kieroutuneeseen logiikkaani.

Ja tämäkin oli vain siinä tapauksessa että pitäisi valita Vanhasen ja Niinistön välillä.
 
ja selkeää valinta on tällaisenkin sekoilun jälkeen se että mitä Vanhasta nähnyt on aina sama kuiva itsensä, ja loistavasti hoitanut nykyisen pestinsä jehuna.
 
RRKalle sanoi:
Tiedän että tämä minun valintani on täysin haistapaska-hakuammuntaa

Ei lisättävää...:wall:
 
Alberr-ahne sanoi:
huhuhh! Taas on yksi syy enemmän olla äänestämättä Vanhasta! Oli nimittäin todella surkee ylen haastattelussa äskön!

Mielestäni vastaavassa haastattelussa Niinistö vakuutti vielä vähemmän.
 
Pecman sanoi:
Mielestäni vastaavassa haastattelussa Niinistö vakuutti vielä vähemmän.


Tuo haastattelija on kyllä varmasti huonoin toimittaja ever. Se kysyy täysin yhdentekeviä kysymyksiä ja tarttuu kaikkeen epäolennaiseen. Soinin haastattelu taisi olla kaikkein surkuhupaisin. Soinin katolisuudesta vedetiin se johtopäätös, että soini saattaisi hyväksyä raiskaukset. Hyvä yle lisää näitä.
 
RRkalle! Itseasiassa Vanhanenkin on touhuillu Karpelan kanssa, siinä samassa ku oli vielä oman vaimonsa kanssa, jos et muista. Tämä on vieläpä uudempi tapaus kuin Niinistön ja Karpelan välinen romanssi.
Mielestäni Niinistön ja Karpelan suhde oli kaikkea muuta kuin julkisuus tempaus, mutta jos sen sellaisena haluat nähdä, niin minä pidät Vanhasen ja Karpelan "yhden yön suhdetta".
Ja voisin sen vielä tässä mainita että Niinistö on ollut todella korkeassa virassa keskieuroopasssa ja tietää paremmin kuin kukaan muu presidenttiehdokas erooppalaisen mentaliteetin. Näin ollen Niinistö voi jopa laittaa hanttiin Italialaisille.
 
Back
Ylös Bottom