MC Aropupu sanoi:
No tämä alkaa vähän mennä toistamiseksi, mutta yksi kommentti vielä. Tarkoitan vain sitä, että porvariyhteistyöltä on jossain määrin pohja pois viime vaalien tapahtumien takia. Ja vaikka porvariyhteistyöstä ei virallisesti ollutkaan silloin sovittu. Se on sitten makuasia, että onko tuo hyvä syy äänestyspäätöstä tehtäessä vai ei, mutta se nyt vaan luultavasti vaikuttaa monien äänestämiseen. Sun mielestä se voi olla naurettava syy, mun mielestä se ei sitä ole. Ei välttämättä mikään kaikkein paras syy, mutta ymmärrettävä.
Kyllä mä tajuan mitä sä tarkotat. Mun mielestä siihen ei vaan ole kovin järkevää syytä, mutta eihän sille mitään mahda että näin tulee väistämättä käymään. Se oli 6 vuotta sitten. Kysymys oli Halosesta ja Ahosta. Kumpaakaan ei oltu nähty presidenttinä. Ja
etukäteen yhteistyöstä ei oltu sovittu.
Mutta ymmärrän, että se on este ja että varsinkin sinä(muistetaan nyt se sunkin objektiivisuus tässä asiassa) olet sitä mieltä, että olis jotenkin ymmärrettävä syy. Tästä on mun mielestä turha enempää jauhaa. Varsinkaan kun on aika epävarmaa tuleeko mitään toista kierrosta.
MC Aropupu sanoi:
Työreformi liittyy tähän siten, että pyrin sillä osoittamaan Ahon olleen aika lähellä Kokoomusta monissa mielipiteissään. Eli päätös olla tukematta Ahoa ei johtunut hänen poliittisista linjauksistaan. Mielestäni tuo vaikuttaa arvioitaessa Niinistön päätöstä olla tukematta Ahoa.
Ymmärsin myös tämän, mitä sä hait tolla työreformiin viittamisella. Sulta nyt meni ohi, että mä tarkoitin mitä sillä on tekemistä presidentinvaalien kanssa. Niin kun oon muuallakin jauhanut niin presidentin valtaoikeudet ja tehtävät
ei liity sisäpolitiikkaan, joten se nyt on sinänsä aika sama mistä siinä ollaan yhtä mieltä.
Sä yrität turhaan tehdä tästä liian suurta numeroa kun väität Niinistön suosineen tai jopa tukeneen epäsuorasti Halosta. Näitä syitä voi olla miljoonia, mutta yks vois olla, että jos et ole aivan varma kummankaan pätevyydestä niin voi poliittisesti olla aika rohkea lähteä julkisesti tukemaan jotain ehdokasta vain siksi, että sisäpolitiikasta ollaan samoilla linjoilla. Kyse on koko siitä paketista niin arvoista, henkilöstä, vaaliteemoista ym. Mutta kuten sanottua tää nyt menee niin toistamiseks, että eiköhän tää keskustelu nyt jäänyt tarpeeks selväks(epäselväks) molemmille.
MC Aropupu sanoi:
Keskusta ei nyt mitenkään varsinaisesti ole "lähellä sydäntäni", mutta toki myönnän, että aika monissa asioissa keskustan linja on noista kolmesta suuresta lähinnä omaa mielipidettäni. Ja jokainenhan tietysti omasta mielestään on kovinkin objektiivinen. ;)
Ton sun linjanvedon näkee noista posteista melko selvästi. Vaikka värittynein lasein katteleekin. Ei tarvi mitään puoluekirjaa yöpöydältä löytyä, mutta ei oo vaikee arvata mille puolueelle oot äänes antanu...
Pienenä kuittina nyt vaan sulle, kun pressanvaalitredissä tästä jo oli puhetta ja sillon ei sopinu vanhasen esiintuomisesta kuittailla vaan se oli sun puolelta kovinkin objektiivista. Kyllä se kieltämättä onkin, kun muut hehkuttaa jotain muuta, mutta se, että muut ei puhu jostain asiasta tai että itse sanoo olevansa objektiivinen ei oo ihan sama asia kun puntarois kaikkia puolia tasapuolisesti.