Presidentinvaalit: Vanhanen vai Niinistö?

No kysytäänpä näin: Minkä ajattelet olevan syynä siihen, että Niinistö päätti olla tukematta Ahoa? Aho oli mm. kuitenkin muutamaa vuotta aikaisemmin esittänyt hyvinkin Kokoomuksen linjaa lähellä olevia asioita työreformissaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MC Aropupu sanoi:
No kysytäänpä näin: Minkä ajattelet olevan syynä siihen, että Niinistö päätti olla tukematta Ahoa? Aho oli mm. kuitenkin muutamaa vuotta aikaisemmin esittänyt hyvinkin Kokoomuksen linjaa lähellä olevia asioita työreformissaan.

Mä nyt en voi Niinistön puolesta tähän vastata. Politiikkahan on valtapeliä, joten syitä on varmasti paljon. Tää nyt ei ole mitenkään oleellista tässä keskustelussa eikä noitten mun sanomisieni pohjalta.

Nyt tilanne on se, että julkisesti on sovittu porvariyhteistyöstä. Eli tällä kertaa ei ole sille mitään esteitä. Näkyviä tai näkymättömiä. Turha meidän on tässä arvuutella 6 vuoden takaisia juttuja.

Ihmisethän sai vapaasti päättää viime vaaleissa(niin kun saa tietysti nytkin) ketä äänestää. Jos nyt itkettää, että viimeks ei tuettu, siis jos tää nyt on jotenkin merkittävä syy niin se on aika naurettavaa. Minkä takia? No juurikin koska ei oltu alunperinkään tällaisesta etukäteen yhdessä sovittu.

Ja miten toi työreformi liittyy presidentinvaaleihin? Pidetään nyt se sisäpolitiikka sisäpolitiikkana. Sun pitäis tää ainakin tajuta. Mua alkaa muutenkin kyllästyttään nää sun piikittelyt(kaukaakin haetut) kokoomuksen suuntaan.

Joo sä pyrit oleen valtavirtaa vastaan kun meitä on niin paljon, mutta suutut kun sulle piikittelee tosta keskustan hehkuttamisesta. Vaikka väität olevas objektiivinen, niin sä oot yhtä objektiivinen noissa kirjoituksissas kun mä olen omissani vaikka et sitä näin selvästi myönnäkään. Keskusta on selvästi sun sydäntä lähelläs, joten myönnä suoraan, että puolustat sitä sen takia, etkä vain hyvää hyvyyttäs, koska koitat olla "objektiivinen". ;)
 
training_addict sanoi:
Mä nyt en voi Niinistön puolesta tähän vastata. Politiikkahan on valtapeliä, joten syitä on varmasti paljon. Tää nyt ei ole mitenkään oleellista tässä keskustelussa eikä noitten mun sanomisieni pohjalta.

Nyt tilanne on se, että julkisesti on sovittu porvariyhteistyöstä. Eli tällä kertaa ei ole sille mitään esteitä. Näkyviä tai näkymättömiä. Turha meidän on tässä arvuutella 6 vuoden takaisia juttuja.

Ihmisethän sai vapaasti päättää viime vaaleissa(niin kun saa tietysti nytkin) ketä äänestää. Jos nyt itkettää, että viimeks ei tuettu, siis jos tää nyt on jotenkin merkittävä syy niin se on aika naurettavaa. Minkä takia? No juurikin koska ei oltu alunperinkään tällaisesta etukäteen yhdessä sovittu.

Ja miten toi työreformi liittyy presidentinvaaleihin? Pidetään nyt se sisäpolitiikka sisäpolitiikkana. Sun pitäis tää ainakin tajuta. Mua alkaa muutenkin kyllästyttään nää sun piikittelyt(kaukaakin haetut) kokoomuksen suuntaan.
No tämä alkaa vähän mennä toistamiseksi, mutta yksi kommentti vielä. Tarkoitan vain sitä, että porvariyhteistyöltä on jossain määrin pohja pois viime vaalien tapahtumien takia. Ja vaikka porvariyhteistyöstä ei virallisesti ollutkaan silloin sovittu. Se on sitten makuasia, että onko tuo hyvä syy äänestyspäätöstä tehtäessä vai ei, mutta se nyt vaan luultavasti vaikuttaa monien äänestämiseen. Sun mielestä se voi olla naurettava syy, mun mielestä se ei sitä ole. Ei välttämättä mikään kaikkein paras syy, mutta ymmärrettävä.

Työreformi liittyy tähän siten, että pyrin sillä osoittamaan Ahon olleen aika lähellä Kokoomusta monissa mielipiteissään. Eli päätös olla tukematta Ahoa ei johtunut hänen poliittisista linjauksistaan. Mielestäni tuo vaikuttaa arvioitaessa Niinistön päätöstä olla tukematta Ahoa.

training_addict sanoi:
Joo sä pyrit oleen valtavirtaa vastaan kun meitä on niin paljon, mutta suutut kun sulle piikittelee tosta keskustan hehkuttamisesta. Vaikka väität olevas objektiivinen, niin sä oot yhtä objektiivinen noissa kirjoituksissas kun mä olen omissani vaikka et sitä näin selvästi myönnäkään. Keskusta on selvästi sun sydäntä lähelläs, joten myönnä suoraan, että puolustat sitä sen takia, etkä vain hyvää hyvyyttäs, koska koitat olla "objektiivinen". ;)
Keskusta ei nyt mitenkään varsinaisesti ole "lähellä sydäntäni", mutta toki myönnän, että aika monissa asioissa keskustan linja on noista kolmesta suuresta lähinnä omaa mielipidettäni. Ja jokainenhan tietysti omasta mielestään on kovinkin objektiivinen. ;)
 
MC Aropupu sanoi:
No tämä alkaa vähän mennä toistamiseksi, mutta yksi kommentti vielä. Tarkoitan vain sitä, että porvariyhteistyöltä on jossain määrin pohja pois viime vaalien tapahtumien takia. Ja vaikka porvariyhteistyöstä ei virallisesti ollutkaan silloin sovittu. Se on sitten makuasia, että onko tuo hyvä syy äänestyspäätöstä tehtäessä vai ei, mutta se nyt vaan luultavasti vaikuttaa monien äänestämiseen. Sun mielestä se voi olla naurettava syy, mun mielestä se ei sitä ole. Ei välttämättä mikään kaikkein paras syy, mutta ymmärrettävä.

Kyllä mä tajuan mitä sä tarkotat. Mun mielestä siihen ei vaan ole kovin järkevää syytä, mutta eihän sille mitään mahda että näin tulee väistämättä käymään. Se oli 6 vuotta sitten. Kysymys oli Halosesta ja Ahosta. Kumpaakaan ei oltu nähty presidenttinä. Ja etukäteen yhteistyöstä ei oltu sovittu.

Mutta ymmärrän, että se on este ja että varsinkin sinä(muistetaan nyt se sunkin objektiivisuus tässä asiassa) olet sitä mieltä, että olis jotenkin ymmärrettävä syy. Tästä on mun mielestä turha enempää jauhaa. Varsinkaan kun on aika epävarmaa tuleeko mitään toista kierrosta.

MC Aropupu sanoi:
Työreformi liittyy tähän siten, että pyrin sillä osoittamaan Ahon olleen aika lähellä Kokoomusta monissa mielipiteissään. Eli päätös olla tukematta Ahoa ei johtunut hänen poliittisista linjauksistaan. Mielestäni tuo vaikuttaa arvioitaessa Niinistön päätöstä olla tukematta Ahoa.

Ymmärsin myös tämän, mitä sä hait tolla työreformiin viittamisella. Sulta nyt meni ohi, että mä tarkoitin mitä sillä on tekemistä presidentinvaalien kanssa. Niin kun oon muuallakin jauhanut niin presidentin valtaoikeudet ja tehtävät ei liity sisäpolitiikkaan, joten se nyt on sinänsä aika sama mistä siinä ollaan yhtä mieltä.

Sä yrität turhaan tehdä tästä liian suurta numeroa kun väität Niinistön suosineen tai jopa tukeneen epäsuorasti Halosta. Näitä syitä voi olla miljoonia, mutta yks vois olla, että jos et ole aivan varma kummankaan pätevyydestä niin voi poliittisesti olla aika rohkea lähteä julkisesti tukemaan jotain ehdokasta vain siksi, että sisäpolitiikasta ollaan samoilla linjoilla. Kyse on koko siitä paketista niin arvoista, henkilöstä, vaaliteemoista ym. Mutta kuten sanottua tää nyt menee niin toistamiseks, että eiköhän tää keskustelu nyt jäänyt tarpeeks selväks(epäselväks) molemmille.

MC Aropupu sanoi:
Keskusta ei nyt mitenkään varsinaisesti ole "lähellä sydäntäni", mutta toki myönnän, että aika monissa asioissa keskustan linja on noista kolmesta suuresta lähinnä omaa mielipidettäni. Ja jokainenhan tietysti omasta mielestään on kovinkin objektiivinen. ;)

Ton sun linjanvedon näkee noista posteista melko selvästi. Vaikka värittynein lasein katteleekin. Ei tarvi mitään puoluekirjaa yöpöydältä löytyä, mutta ei oo vaikee arvata mille puolueelle oot äänes antanu...

Pienenä kuittina nyt vaan sulle, kun pressanvaalitredissä tästä jo oli puhetta ja sillon ei sopinu vanhasen esiintuomisesta kuittailla vaan se oli sun puolelta kovinkin objektiivista. Kyllä se kieltämättä onkin, kun muut hehkuttaa jotain muuta, mutta se, että muut ei puhu jostain asiasta tai että itse sanoo olevansa objektiivinen ei oo ihan sama asia kun puntarois kaikkia puolia tasapuolisesti.
 
No voin luottamuksellisesti kertoa, että olen äänestyshistoriani aikana antanut ääneni ainakin Kokoomuksen, Keskustan, Vihreiden ja Kristillisten ehdokkaille. Ihan tarkkaan en muista, kunnallisvaaleissa on saattanut olla jotain sitoutumattomiakin. Se miksi olen eniten kommentoinut noita Kokoomuksen juttuja johtuu siitä, että näissä threadeissa nyt vaan on eniten ylistetty Kokoomusta ja osin kestämättömin perustein. Jos vastaavasti yhtä huonoin perustein kehutaan jotain muuta puoluetta, niin saatan hyvinkin vastata niihinkin, kuten olen vastannutkin.

Toinen asia sitten on, että onko kovinkaan järkevää niin paljoa kritisoida muiden kirjoituksia. Ehkä olisi parempi koittaa itse kirjoittaa asiasta rakentavalla tyylillä ja kiinnittää vähemmän huomiota muiden postauksiin. Mutta jotenkin vaan turhauttaa tämä keskustelu, kun puolin ja toisin ollaan mustavalkolasit päässä. Aivan samoin kuin suomalaisessa poliittisessa keskustelussa mediassakin, hyvin harvasta asiasta päästään vaalikeskusteluissa oikeasti keskustelemaan asiapohjalta. Hyvin harvoin olen myöskään netissä nähnyt asiallista keskustelua politiikasta ja vielä vähemmän se taitaa onnistua näin vaalien alla. Ehkä voisi vaalien jälkeen koittaa laittaa pystyyn jonkunlaisen "Hyvinvointiyhteiskunta asiallisesti" -ketjun, kyllä täällä ainakin tuntuu kiinnostusta asioihin löytyvän.
 
Boogie sanoi:
"Masalle" annoin hyppien oman ääneni aamulenkillä.
Matti on bodareitten kaveri, jos ette sitä tienny. :thumbs:
Omaa rotteinia pitää oman maan tuottaa perkele.
Vai natsi rahkaa haluatte kotomaahan, ei helvetti nyt järki käteen siellä uurnilla....:D

:worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
:5: :5: :5:
 
Jeps. Matin ainakin kannattais käyttää sitä tulkkia ulkomailla. En tiedä muista ehdokkaista, mutta tää

http://formin.finland.fi/broadcast/viewFeed.asp?broadcastid=187

oli ainakin niin järkyttävää änkyttämista ja kielen käyttöä muutenkin, että parempi kun juttelee Suomeks.

Tossa on siis Vanhanen ulkomaalaisten toimittajien tentattavana. Asiasisällöstä enkä loppuosasta osaa kyllä sanoa yhtään mitään, koska ei tota oikeesti pysty montaa minuttia katteleen/kuunteleen.
 
training_addict sanoi:
Jeps. Matin ainakin kannattais käyttää sitä tulkkia ulkomailla. En tiedä muista ehdokkaista, mutta tää

http://formin.finland.fi/broadcast/viewFeed.asp?broadcastid=187

oli ainakin niin järkyttävää änkyttämista ja kielen käyttöä muutenkin, että parempi kun juttelee Suomeks.

Tossa on siis Vanhanen ulkomaalaisten toimittajien tentattavana. Asiasisällöstä enkä loppuosasta osaa kyllä sanoa yhtään mitään, koska ei tota oikeesti pysty montaa minuttia katteleen/kuunteleen.

Toi oli kyllä jotain todella järkyttävää. Mika Häkkinenkin puhuu 100x parempaa, ja se jätkä on sentään edellisessä koulussaan legendaarinen paskasta englannin kielen taidostaan. Vie kyllä paljon pisteitä Masalta edustavuudesta, eihän tuolla tule toimeen kenenkään kanssa. :0:
 
Back
Ylös Bottom